Stránka 1 z 1

Napsal: sob 16.07.2011 14:28
od DWXak
Zdravim, uz jsem tu o tomhle jednou psal kdyz to zaclo delat. Problem stale pretrvava tak to zkusim cely popsat.

Mame bmw e34 525tds rv 93, na tom 18" kola s 35mm rozsirovacima podlozkama, jinak by se tam nevesli. Kdyz auto jede, neni zadnej problem do doby, nez se prekroci 75-80kmh rychlost, pak to rozklepe cely auto, volant, kdyz vystrcim hlavu z okna, neskutecne kmitaj i kola. Kola jsou 150x vyvazeny, brzdove kotouce o kterych jsme mysleli ze to delaj jsou novy, pri brzdeni nekopou do pedalu ani na volantu nic neni cejtit. Cela predni naprava je vymenena z auta, ktere to nedelalo, ale problem je porad stejnej a furt pri stejne rychlosti. Napadlo nas ulozeni spodniho ramene, kdyz se koupili nove silentbloky, za par hodin byly zas na vyhozeni ale cim je to zapricineny ?

Napsal: sob 16.07.2011 14:34
od radokrno
a zkoušel jsi tam dát zimáky,,s klasickým rozměrem,jiný pneu od někoho půjčený komu to nedělá,??

Napsal: sob 16.07.2011 14:37
od beny-maser
a s origo plecháčema to nedělá?Podle toho jak jsi to popsal to tipuju na dvě možnosti :
1. kola nebo podložky nejsou přesně na středu náboje
2. vůle v čepech řízení min. jeden bude špatný (zvednout a rukou zkusit)
oboje vlastní zkušenost žádná teorie

Napsal: sob 16.07.2011 14:38
od radokrno
a když tuhle rychlost projedeš třeba na kilo a pak brzdíš přes tu rychlost 75-80 kmitá to?nebo to ty kotouče držej ...

Napsal: sob 16.07.2011 14:38
od beny-maser
aaa už jsem tu dva se stejnejma hláškama :D

Napsal: sob 16.07.2011 14:44
od DWXak
Na klasickejch 15" zimakach to dela taky ale znatelne min, podle me ty kola s podlozkama akorat ten efekt znasobi. Kdyz se pres to klepani rozjedu na cca 100-110 tak to ustane, ale jakmile dobrzduju zas pres tech 80 tak to zacne znovu klepat

Napsal: sob 16.07.2011 14:57
od radokrno
DOBRZDUJEŠ MOTOREM,ALE PŘES BRZDU TI TO CHVĚNÍ PŘESTANE,A CHYBA BUDE NĚKDE NA NÁPRAVĚ, TIPNUL BYCH TLUMIČE A ULOŽENÍ.
34 náchylná na předek... NEMYSLI SI I MĚ TO KMITÁ,A JDU PO TOM STEJNĚ JAK TY U MĚ TO DĚLAJ KOLA PÁČ NA ZIMÁKÁCH TO NEDĚLÁ,ALE PODLE MÝHO TOMU MOC NEPŘIDÁVAJÍ STARÝ TLUMIČEA ULOŽENÍ..ZBYTEK JE NOVEJ,NAVÍC NOVÝ GUMY A TY TO MŮŽOU TAKY ROZKMITAT,MÁM TAM TOTIŽ 225 NA 50 A TO 34 NENABÍZÍ -MYSLÍM,,ZA DALŠÍ POTŘEBUJU GEOMETRII ALE MUSIM POČKAT NA ZIMU PONĚVADŽ U NÁS V HUMPOLCI NEMAJ NÁSTROJ KTERÝ TO ZACHYTÍ ZA DISK..

:evil:

Napsal: sob 16.07.2011 14:59
od radokrno
beny-maser píše:aaa už jsem tu dva se stejnejma hláškama :D
jj 8)

Napsal: ned 17.07.2011 00:03
od DestinyE34
jen nápad, jsi si jistý předkem? mě nedávno začaly kopat kotouče vzadu,ale tak blbě že to třese celým autem a vypadalo to spíš na předek,asi bude volný i silenblok na zadní nápravě. A jinak se přikláním na názor,že jde o uložení tlumiče,teď jsem to měl na Felicii.

Napsal: ned 17.07.2011 17:21
od DWXak
No kdyz v ty rychlosti vykouknu z okna tak vidim ty kola jak kmitaj, takze zadek to podle me delat nebude... V patek prijdou novy podlozky, vymenime to a uvidime jestli se to zmirni nebo ne

Napsal: ned 17.07.2011 18:54
od beny-maser
tohle je vůle v řízení zvendni jedno kolo a zkus si s ním zahýbat a potom zvedni druhou stranu a postup opakuj,u zvedlého auta celého to není tak poznat jako když zvedneš na heveru jen jedno, protože to druhé ti pěkně drží na zemi, můj typ je čep řízení na venkovní straně.Geometrie to není. Menší možnost ramena totál v p.

Napsal: pon 18.07.2011 08:33
od DWXak
Geometrie je nova, takze to jsme vyloucili hned. Ale prijde mi divny ze by neco spojeneho s rizenim spustilo takovej msakr, kterej to s tim autem pri ty 80kmh rychlosti dela

Napsal: pon 18.07.2011 15:47
od beny-maser
DWXak píše:Geometrie je nova, takze to jsme vyloucili hned. Ale prijde mi divny ze by neco spojeneho s rizenim spustilo takovej msakr, kterej to s tim autem pri ty 80kmh rychlosti dela
je to v řízení, když to zvedneš uvidíš. Stopro je tam vůle, na 95%na táhlech řízení a na ten zbytek je na totálku ramene.

Napsal: pon 18.07.2011 22:57
od fik001
Přesně to samý mi dělala E34 2,5tds.Povyměnil jsem vše na obou nápravách.G.O.celýho podvozku a pořád stejný.A až když jsem ze zoufalství koupil origo kotouče a desky najednou byl klid.Podotýkám kola 17¨ pneu 235/40/17 v zadu 255/35/17.po tom hle zákroku byl klid než jsem ji s lítostí prodal.

Napsal: úte 19.07.2011 08:43
od DWXak
A pri brzdeni ti to do pedalu kopalo nebo ne? Protoze tady to brzdi krasne, takze to podle vseho na brzdy nevypada

Napsal: úte 19.07.2011 15:08
od pazda
mel jsem podobny problem. Udelana kompletni GO predni napravy, ramena, tycky rizeni, kosti stabiku, ulozeni stabiku, pruziny, tlumice..... atd. atd. a kmitani ustalo

Napsal: úte 19.07.2011 22:57
od DWXak
Tak odedneska kmitani vyreseno, koupili se nove rozsirovaci podlozky a jede jako vino :)

Napsal: čtv 21.07.2011 21:12
od fik001
No do pedálu ani ťuk jen prebehová rychlost mezi 80 a 60km/h.Jinak dobrý.když jsem dal zimáky taky to dělalo ale podstatně míň.Jak jsem psal vyměnil jsem všechno.na technický jsem to zkoušel s předkem cloumat na všechny strany a vše O.K.Potom už mi nezbývalo nic jinýho než nový kotouče i když jsem tam měl z druhovýroby asi10000km nový i desky.Koupil jsem vše origo a z kebule bylo zase BMW který krásně jezdilo až mi bylo líto ho prodat.

Napsal: pon 01.08.2011 22:00
od jajo
měl jsem podobný problém,525r.89, přes stk prošlo bez problému a tak jsem se osmelil a řekl že po přejetí nerovnosti se řízení rozkmitá , musím spomalit a pak se to stabilizuje. technik znovu vlezl pod auto, nic nemohl najít a pak zjistil že je povolena matice na tyči řízení , byl to klíč kolem 30, utahoval to při natočených kolech a říkal, že s podobnou závadou se ještě nestkal. Od te doby OK.