Stránka 1 z 1

Napsal: pon 11.07.2011 14:08
od Sweden
Takže zdravím,mám už delší dobu jedem dost závažný problém.Asi tak 3měsíce zpátky mi sem tam, problikla kontrolka airbagu,nějak moc jsem to neřešil,přisuzoval jsem to tomu,že bude nejspíš na odchodu zátěžová dečka v sedačce.Problém se nijak neměnil až asi 14dnů zpátky mi začalo sem tam vypadávat rádio a kontrolka na bagy už nepoblikávala ale spíš jakoby svítila napůl.Nato jsem zjistil že nejde ovládat z volantu jak rádio,když zrovna jde,tak ani tempomat,k tomu se přidal problém nefunkčního klaksonu,prostě komplet volant byl mrtvej.Týden zpátky jsem si objednal nový koružek pod volant v domnění že by mohl být zakopaný pes právě tam.S radostí,když kroužek přišel jsem se na to vrhnul,kroužek vyměnil,bohužel výsledek byl takový,že pokud šlo rádio šlo ovládat z volantu,jinak žádná jiná změna,klakson,tempomat a mhouřící kontrolka stále přetrvává.Zajímavé je to,že ač jsem airbag sundal jednou bez odpojené baterie nic se nedělo.pytel jsem odpojil,ale kontrolka problikávala stále stejně.Za jízdy někdy zhasne,ale jakmile zmáčknu klakson opět se rozsvítí,napůl,auto stojí v klidu,klíč poloha I nebo II a kontrolka se taktéž rozsvítí,zhasne a tak dokola v nepravidelných intervalech.

Takže bych se chtěl optat místních borců přes elektriku kam a na co se nejdřív vrhnout.Tento týden jsem byl v BMW servisu na diagnostice kde ale bylo odhaleno pouze to,že vše na volantu je OK a jediný problém je ten,že nekomunikuje modul na bagy co je na konci středového tunelu.
Bylo mi ale řečeno že nejspíš problém v modulu nebude,že kdyby byl tak by kontrolka ani neblikala.Co vy na to,souhlasíte nebo si myslíte že je problém někde v jiné sběrnici nebo by mohl být problém někde na cestě,v kabelech?Kam se podívat,má třeba volant nějaké vlastní ukostření apod.?
Má smysl na slepo měnit modul airbagů a doufat že bude problém právě tam?Může nefunkční pytel blokovat funkce jako je tempomat,klakson,rádio,nebo tyto funkce jedou přes K-BUS?
Díky všem za možné rady :wink:

Napsal: pon 11.07.2011 14:56
od Sweden
jo ještě jsem si vzpomněl za diagnostika načetla celkem dost chyb ohledně poklesu napětí na volantu.Může to být příčina vadného modulu airbagů?

Napsal: úte 12.07.2011 15:02
od Sweden
Nikdo nemá podobnou zkušenost? :roll: :wink:

Napsal: úte 12.07.2011 22:37
od magorcondoria
Podívej se zda ty problémové jednotky ,nemájí společné napájení,nebo kostřící body.Změř napájení a ukostření.(měř z ruhé strany konektorů, přez jehlu,vše musí být zatížené,nic nerozpojuj)Zde najdeš schéma.http://spaghetticoder.org/bmw/wds/

Napsal: ned 17.07.2011 13:37
od Sweden
tak jako další projev závady se ukázalo to že mi to stahuje proud z baterky,po pěti dnech jsem startoval a bylo to jen tak tak,mám tam půl roku starou Vartu silver 100ah,takže tam zrada nebude.

Co by to mohlo být?neporadí prosím někdo,mohl by to dělat ten modul airbagů?že by v něm bylo něco špatně a stahovalo to tu baterku?

Napsal: ned 17.07.2011 19:51
od magorcondoria
Změř napětí na pojistkách F40 5A a F42 5A ,pojistkovka ve schránce před spolujezdcem.Zda memáš vadnou spínací skřínku.Pri měření stlač klaxon.Relé klaxonu je napájené také ze svorky příslušenství.Airbag je nápájený z polohy I (příslušenství)
Změř odběr z akumulátoru po 16minutách.