Stránka 1 z 1

Napsal: sob 09.07.2011 12:45
od wyrec
Zdravím vás, tak mám s autem první velký problém. Začalo se mi přehřívat - když stojím, jde ručička teploty až do červeného pole, jakmile se rozjedu, tak se vrátí zase zpět. Zkontroloval jsem chladící kapalinu a nebyla tam ani kapka a motor byl zavzdušněn.. Dolil jsem a během týdne všechna voda pryč. Zároveň jsem pocítil pokles výkonu a motor jakoby syčí.

Takže která z variant to může být - prasklá hlava? prasklý blok? těsnění pod hlavou, nebo něco jiného? Vodní pumpa by měla být v pořádku, viska nevím jak na tom je, ale ta asi se ztrátou vody nemá nic společného.
Takže co dělat? Přetěsnit celý motor a doufat že není nikde nic prasklé, nebo vyměnit celý motor?
Díky moc za rady.

Napsal: sob 09.07.2011 18:03
od beny-maser
pukud se to hřálo, když si stál na místě viděl bych to právě na tu visku,pak nabyde voda a víčko ji přetlakovím ventilem upustí ven. Pokud se ti zdá,že to již nemá výkon a sičí to tak bych to takhle na dálku viděl na fouklé těsnění pod hlavou případně zkroucenou či prasklou hlavu. To ti ale nikdo na dálku neřekne a jestli je prasklá či zkroucená hlava ti každý řekne až po demontáži a kontrole. V každým případě ani takhle na dálku nejde říct jestli to 100% je to těsnění podhlavou. Taky to může být jen termostat či vodní pumpa(ta to teda asi nebude, podle toho co popisuješ) ale ten termostat klidně a to že to nemá výkon může být jen souhra náhod.
V každým případě bych z prasklé hlavy nědělal horor, když bude prasklá tak jí dáš svařit.

Napsal: sob 09.07.2011 18:33
od wyrec
Díky. Kdyby to byla viska nebo termostat, tak by to bylo úplně nejlepší.. Zkusím tedy udělat ten test s novinama, jestli viska funguje jak má.:D
A ještě se zeptám, jak je finančně náročné přetěsnění? můžete někdo poradit kde koupit kvalitní sadu a za slušnou cenu?

Napsal: sob 09.07.2011 20:38
od beny-maser
když koupíš značkové těsnění tak neuděláš chybu např. VICTOR REINZ cena cca 1500kč

Napsal: úte 12.07.2011 23:15
od magorcondoria
V první řadě musí držet tlak víčko.Odvzdušníš nejlépe tak ,že budeš foukat "hubou" do chladíče až poteče z šroubku voda bez bublin,současně utáhneš.Nejdřív ten na přírubě termostatu,potom na chladiči.Potom silně zmáčkneš hadici oběma rukama,zda ti těsní víčko.Budeš poslouchat zda tam neutíká vzduch,je to pouze orientační test.Koukneš mezí hlavu a přírubu termostatu zda ti tam neteče voda,když zmáčkneš hadici.Pokud se ti to jen trochu zavzdušní,nebude voda na termostatu a ten neotevře. Víčko má dva ventily,ten spodní přepouští,vodu mezi chladičem a expanzní nádobou.Pokud netěsnil ,při staní z čumákem dolů se zcela zaplnila expanzka a zavzdušnil motor.