Stránka 1 z 2

Napsal: stř 06.07.2011 19:14
od maross25
Ahojte mam E34 r.v 9O 2,4TD.

Nastartuje len na roztah, dymi velmi sedym a nema vobec tah. na nastarovanie dost aj klepe.

svieti kontrolka vstreku. co to moze byt cerpadlo je v haji alebo vstreky alebo...??

popripade pasuje cerpadlo aj z 2,5tds?
poradte
dakujem

Napsal: stř 06.07.2011 19:59
od beny-maser
2,4td a 2,5tds je úplně jinej motor. Pokud myslíš 2,5td tak tam jsou ty motory podobný, jen td nemá mezichladič stlačeného vzduchu. Podle toho co popisuješ je to čerpadlo,ale dost bych vsadil na špatné nastavení vstřiku,nelaboroval s tím někdo?

Napsal: stř 06.07.2011 21:06
od maross25
beny-maser píše:2,4td a 2,5tds je úplně jinej motor. Pokud myslíš 2,5td tak tam jsou ty motory podobný, jen td nemá mezichladič stlačeného vzduchu. Podle toho co popisuješ je to čerpadlo,ale dost bych vsadil na špatné nastavení vstřiku,nelaboroval s tím někdo?


to praveze neviem v podstate som cerstvym majitelom :D
uz som ho kupil take.
vies mi poradit ako sa nastavuje predvstrek ? toto bmw je moje prve ...doteraz len vw grup :wink:

Napsal: stř 06.07.2011 21:11
od sturmann
Zdar,
myslím že 524TD z roku 93 nemůžeš mít. Vyráběli se do 91.
Takže máš spíš 525tD nebo 525tds.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?ki ... ECE&arch=1

Napsal: stř 06.07.2011 21:16
od maross25
sturmann píše:Zdar,
myslím že 524TD z roku 93 nemůžeš mít. Vyráběli se do 91.
Takže máš spíš 525tD nebo 525tds.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?ki ... ECE&arch=1


noo tak teraz to pojdem preverit :o
a podla vin som nasiel rok vyroby:
to 93 bol datum evidencie.

Daten für die Fahrgestell-Nr. 'BA72253'
Baureihe: E34
Fahrzeugtyp: 524td
BMW-Typschlüssel: HA51
Motor: M21
Karosserie: Limousine
Katalogausfürung: Europa
Lenkung: Links
Getriebe: Manuell
Produktion: 05/1990
Füllmengen
für die BJ von 01.09.1989 bis 31.08.1991
Motor M21 D24: 6.00 Liter Öl
Getriebe Getrag 260/5 (Manuell): 1.25 Liter Öl
Differenzial: 1.70 Liter Öl
Bremsflüssigkeit: 1.00 Liter
Kühlwasser mit/ohne Klima: 12.00/12.00 Liter

Napsal: stř 06.07.2011 21:45
od Misanek
Tak podle toho výpisu co jsi sem dal jsi už rok výroby našel - je to 1990 a typ motoru m21, což znamená 2,4td.

Podle toho co píšeš bych to tipl na špatně nastavený předvstřik - to bylo první co mě napadlo. Pak to může být samotné čerpadlo v prdeli. Pokud by byl špatný jenom řídící vstřik, tak ten motor poběží trochu hůř, ale určitě nebude tak dýmit, jak to popisuješ a hlavně by šel nastartovat. Ta kontrolka vstřiku ti právě svítí proto, protože i tento vstřik může být špatný, ale spíš to bude podle mě tím, že jednotka už prostě ten předvstřik nemůže dohnat a donastavit. To mlácení je taky tím, je to neskutečný rachot a motoru určitě neprospíváš. Hlavně tahat m21 s rozvodovým řemenem chce asi hodně odvahy a ještě víc citu, rozumu a znalosti funkce dieselového motoru. V Tvém případě si myslím, že je docela štěstí, že to ještě neskoočilo na rozvodech (i když i to už klidně může být možné) :) |Proč jsi vlastně takový pekáč pořizoval?

Napsal: stř 06.07.2011 21:55
od maross25
Misanek píše:Tak podle toho výpisu co jsi sem dal jsi už rok výroby našel - je to 1990 a typ motoru m21, což znamená 2,4td.

Podle toho co píšeš bych to tipl na špatně nastavený předvstřik - to bylo první co mě napadlo. Pak to může být samotné čerpadlo v prdeli. Pokud by byl špatný jenom řídící vstřik, tak ten motor poběží trochu hůř, ale určitě nebude tak dýmit, jak to popisuješ a hlavně by šel nastartovat. Ta kontrolka vstřiku ti právě svítí proto, protože i tento vstřik může být špatný, ale spíš to bude podle mě tím, že jednotka už prostě ten předvstřik nemůže dohnat a donastavit. To mlácení je taky tím, je to neskutečný rachot a motoru určitě neprospíváš. Hlavně tahat m21 s rozvodovým řemenem chce asi hodně odvahy a ještě víc citu, rozumu a znalosti funkce dieselového motoru. V Tvém případě si myslím, že je docela štěstí, že to ještě neskoočilo na rozvodech (i když i to už klidně může být možné) :) |Proč jsi vlastně takový pekáč pořizoval?


vdaka za pomoc :wink: potreboval som nieco lacne do roboty co papa naftu ktoru mam za pol. cenu.
potrebujem to spojazdnit a aspon na nejake obdobie pojazdit kedze kupna cena bola priazniva
:lol: a za dalsie toto stare BMW sa mi fakt paci :wink:
zajtra skontrolujem rozvody a pokusil by som nastavit ten predvstrek..da sa to vlastne ?

Napsal: čtv 07.07.2011 11:00
od beny-maser
zkontroluj rozvody,jestli to již není skočený a nebo jestli ten řemen tam neplandá zub sem zub tam, je to diesel tak to chce přesně, pokud budou rozvody ok, tak předvstřik nastavíš pohybem čerpadla jako u VW. Pokud nejsi hluchá lama tak to poznáš, že to nemlátí a startuje. Začni tím, že budeš mít čerpadlo uprostřed jeho polohy.
Tohle by jsi mohl vzládnout sám. A hlavně ty rozvody to je základ!

Napsal: pát 08.07.2011 21:13
od maross25
beny-maser píše:zkontroluj rozvody,jestli to již není skočený a nebo jestli ten řemen tam neplandá zub sem zub tam, je to diesel tak to chce přesně, pokud budou rozvody ok, tak předvstřik nastavíš pohybem čerpadla jako u VW. Pokud nejsi hluchá lama tak to poznáš, že to nemlátí a startuje. Začni tím, že budeš mít čerpadlo uprostřed jeho polohy.
Tohle by jsi mohl vzládnout sám. A hlavně ty rozvody to je základ!



takze rozvody su OK. zasunul som pripravok do zotrvaka dalej pripravok do cerpadla a vacka je presne zarovno na prvom valci. takze rozvody su OK.

crepadlom do prava ani neceklo a celkom na doraz do lava po cca 10sec startovania chytilo...ale dym a klepot a ani volnobeh si nedrzalo.
dnes som vybral cerpadlo von a zajtra idem pre druhe...tak uvidime :?

Napsal: sob 09.07.2011 10:34
od beny-maser
ještě mě napadlo, jestli to auto poslední dobu nestálo a předtím nejezdilo na nějakou srágoru typu seta-diesel

Napsal: sob 09.07.2011 13:42
od maross25
beny-maser píše:ještě mě napadlo, jestli to auto poslední dobu nestálo a předtím nejezdilo na nějakou srágoru typu seta-diesel


vypada to tak ze to jazdilo na fritovaci olej pretoze ked som vybral spodny ventil na cerpadle bol tam hnedy olejovy hnus :?

Napsal: sob 09.07.2011 14:35
od maross25
este sa chcem opytat ci mozem pouzit cerpadlo z 525 TDS R.V 1993 do mojej 524 TD ?

Napsal: sob 09.07.2011 18:10
od beny-maser
maross25 píše:este sa chcem opytat ci mozem pouzit cerpadlo z 525 TDS R.V 1993 do mojej 524 TD ?

ne nejde má elektrickou hlavu,ale ten spodek možná jo tomu už nehovím, ale pokud to jezdilo na humus a pak stálo tak jsou i vstřiky KO. V každým případě bych je nechal zkontrolovat, je to laciné a velice učinná vylučovací metoda, alespoň budeš vědět co od nich můžeš ještě čekat.
A možná bych začal rovnou těma vstřikama! Než se prát s čerpadlem to toho snese možná o něco víc.

Napsal: pon 11.07.2011 00:10
od ViktorDDD
aj 524TD by už malo mať čerpadlo s el. hlavou, ale skúsenosti s prerábkou nemám
pár prerábiek TDS motorov na mechanické čerpadlo z 2,4 som videl ale či to funguje aj naopak to neviem

Napsal: pon 11.07.2011 21:49
od Misanek
beny-maser píše:
maross25 píše:este sa chcem opytat ci mozem pouzit cerpadlo z 525 TDS R.V 1993 do mojej 524 TD ?

ne nejde má elektrickou hlavu
Dyť m21 v e30/34 už má taky elektronickou regulaci :wink:

čerpadlo z e30/34 td a prvních tds (tušim do roku 94?) je podle mých informací totožné. od roky 94 včetně a výš je akorát jiná (menší) příruba čerpadla. Nejsou to ale oveřené informace.

Nicméně pokud máš tu možnost to čerpadlo mít od nějakého známého, tak bych to zkusil.

Napsal: pon 11.07.2011 23:35
od oldaf
maross25 píše:este sa chcem opytat ci mozem pouzit cerpadlo z 525 TDS R.V 1993 do mojej 524 TD ?

Celé se nedá použít. Spodek čerpadla se použít dá ale vršek s elektronikou nee.

Napsal: ned 17.07.2011 20:12
od maross25
takze pozhanal som druhe cerpadlo a auto ani za svet startovat..casocanie nastavene , hybal som aj cerpadlom a nic ...len ma snahu ako na jeden valec chytat :(

pozrel som cisla na hlave elektronickej casti cerpadla :2 464 463 204

moje povodne bolo posledne cislo : 017

nieje nahodou to cedrpadlo z 2,5 TD? a nechce teraz komunikovat s mojou 2,4 ? ako to zistim ?

Napsal: ned 17.07.2011 20:16
od beny-maser
to jestli komunikuje zjistíš snadno přes diagnostiku, a nebo můžeš přehodit spodky pokud jsou stejné jak píš Oldaf a tomu se dá věřit.
Zkoušel jsi vstřiky jestli jsou ok? Pokud to jezdilo na humus tak budou seklé.

Napsal: ned 17.07.2011 20:45
od maross25
beny-maser píše:to jestli komunikuje zjistíš snadno přes diagnostiku, a nebo můžeš přehodit spodky pokud jsou stejné jak píš Oldaf a tomu se dá věřit.
Zkoušel jsi vstřiky jestli jsou ok? Pokud to jezdilo na humus tak budou seklé.


trysky som skusal a okrem jednoho vsetky najskor "cikali " a potom rozprasovali...zajtra kupim nove trysky.
Nejde mi vsak do hlavy preco to po dlhsom toceni na stare cerpadlo ako tak chytilo tak ako som uz popisoval.
a na toto cerpadlo nic...

este som si vsimol ze zacina pustat nafta cez gufero na vystupnom hriadeli..asi to cerpadlo vratim :( alebo sa pokusim to gufero vymenit. moye to sposobovat problem apreto nestartuje ? 8O

Napsal: ned 17.07.2011 21:04
od Misanek
to by podle mě jenom padala nafta a auto by dýl startovalo, ale jinak naskočilo. Oldaf se k tomu snad vyjádří, je mnohem zasvěcenější než my všichni dohromady, jak už tu někdo napsal :wink: