Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 30.06.2011 07:44
od corle
Našel jsem na levnealarmy.cz bezklíčové zapalování automobilu a chtěl jsem si ho nechat namontovat do své e39 jen tak, že se mi to líbí. Ale klíč má samozřejmě několik funkcí a tak jsem se zeptal pana Tulacha jestli to jde.
Za prvé, reset kontrolek po výměně oleje klíček v poloze jedna.
Za druhé, dojezd oken.
Za třetí, imobiliser.
V podstatě by to šlo, ale nevyplatí se to. Pokud jste to někdo náhodou chtěl taky tak zde jsou důvody proč se na to raději vykašlat:
Zapnutí klíčku na polohu 1 pro reset kontrolek můžete nasimulovat i přivedením napětí na příslušný vodič.

Otevírání a zavírání by bylo dobré propojit s bezobslužným ovladačem - resp. autoalarmem.
http://www.levnealarmy.cz/eshop/autoala ... danim.html
Po přiblížení se k vozu se odemkne automaticky centrál a aktivuje se tlačítko pro start.

Dojezd oken by jste musel pravděpodobně oželet, nebo použít některou z dojezdových jednotek:
http://www.levnealarmy.cz/eshop/elektri ... -jednotky/

Imobilizér můžete překlenout buď bypassem:
http://www.levnealarmy.cz/eshop/autoala ... m8000.html
nebo můžete čip imobilizéru nalepit pod spínací skříňku.

Jinak by neměl být problém :-)

Napsal: čtv 30.06.2011 09:44
od Pyron
Fakt je ten, že i ti co mají start tlačítkem origo, tak s sebou musí "klíč" tahat. Ale tohle je asi opravdu zbytečnost, sice by mohlo být fajn, mít ty klíče druhé (?) generace, jak je máš pouze v kapse a samo se ti auto odemkne, zamkne a automaticky se aktivuje tlačítko start/stop. Ale já konkrétně to s těmi okny používám často, zvláště teď v létě.

OT: ty máš na autě tu prasárnu jménem "dodělávaná diodová světla pro denní svícení"? Dodnes jsem nepochopil lidi, co si tím doborvolně kurvěj origo vzhled auta, tak by mě zajímali důvody...?!

Napsal: čtv 30.06.2011 11:02
od corle
jo mám tam tu prasárnu dodělávané denní svícení. Jednak se mi to líbí a i když mám pěkně svítící kroužky, které jsou nejvýraznější když svítí osamotě, tak jsou to stále jen parkovačky a to se jako denní svícení nepočítá. Můžeš s tím nesouhlasit, nemusí se ti to líbit, ale to je asi tak všechno co můžeš.

Napsal: čtv 30.06.2011 16:57
od Kail
A potkávačky jako všichni ostatní nemáš? :)

Napsal: čtv 30.06.2011 19:18
od caknakis
možná není tak hloupý jako ostatní, aby si ničil paraboly světel a výbojky neustálým svícením. Tady to každý pomlouvá a máte pravdu, je to hnusné, ale alespoň pak člověk v noci něco vidí, protože nemá zničené světla....

Napsal: čtv 30.06.2011 20:54
od Kail
No když myslíš.Já teda osobně když už bych musel mít denní svícení (stejně to považuju za nehezkou zbytečnost,ale budiž) tak bych to řešil dálkovejma,jako je to origo.Kor u e39 kde to není žádnej problém.

Ale možná jsem jen hloupej :wink:

Napsal: pát 01.07.2011 08:00
od caknakis
takhle jsem to řešil taky, ale některé auto to neumí a navíc třeba já mám dodělané bixenony, takže tuto funkci používat nemůžu, zničil bych odklápěcí clonku.

Napsal: pát 01.07.2011 11:47
od Pyron
Kail píše:A potkávačky jako všichni ostatní nemáš? :)

Ano, tam jsem mířil... :D

Napsal: pát 01.07.2011 11:50
od Pyron
corle píše:Můžeš s tím nesouhlasit, nemusí se ti to líbit, ale to je asi tak všechno co můžeš.

Samozřejmě, v pohodě. Ostatně já za tvým volantem sedět nebudu.

Napsal: pát 01.07.2011 11:52
od Pyron
caknakis píše:možná není tak hloupý jako ostatní, aby si ničil paraboly světel a výbojky neustálým svícením. Tady to každý pomlouvá a máte pravdu, je to hnusné, ale alespoň pak člověk v noci něco vidí, protože nemá zničené světla....

To je fakt, vlastně my všichni co používáme auto, jsme blbci. Protože se opotřebovávají pneumatiky, motor...a vůbec všechno. Ideální je koupit nějaké levné auto s tažnou koulí a za něj plaťák, na kterém si můžeme vozit ty naše luxusní nové mazliky a pěkně si je šetřit na....prostě šetřit :lol:

Napsal: pát 01.07.2011 14:27
od Mountainbiker
Pyron píše:To je fakt, vlastně my všichni co používáme auto, jsme blbci. Protože se opotřebovávají pneumatiky, motor...a vůbec všechno. Ideální je koupit nějaké levné auto s tažnou koulí a za něj plaťák, na kterém si můžeme vozit ty naše luxusní nové mazliky a pěkně si je šetřit na....prostě šetřit :lol:


:lol: :lol: líp bych to nenapsal. Někdy mě taky zaráží tohle pseudošetření.

Napsal: pát 01.07.2011 18:57
od caknakis
Pánové pletete jedno s druhým...

Srovnávejte srovnatelné se srovnatelným. Je jasné, že když jezdíš, tak používáš motor, brzdy a vše co s jízdou souvisí.

taky nemáš v zimě zapnutou klimatizaci, v létě vyhřívání oken a vyhřívání sedaček a stejné je to se světlama....asi mi to neuvěříte, ale výrobce je dělal hlavně na svícení ve tmě.

Jsou součátky, s jejichž opotřebením se počítá. Ale v době, kdy byla konstruována většina našich aut, se nepočítalo s tím, že jednoho krásného dne bude uzákoněno denní svícení. V německu, pokud se nemýlím to není ani dnes.

Proč myslíte, že dnes mají všechny nové, které mají xenony denní svícení? Myslíte, že je to jen rozmar výrobce, aby se svezl na módní vlně? Je to hlavně proto, že ty součástky xenonových světel prostě nevydrží být zapnuté celou dobu. Jistě, fyzicky ano, ale na úkor jejich účinnosti.

Já ti garantuji, že pokud by bylo denní svícení uzákoněno na tolika trzích, jako dnes, tak mají DRL všechna naše BMW, tak jako dnes nové modely.

Na jednu stranu děláte machry, jak se říká, že se za xenony nestydíte a v noci pak mžouráte na cestu, protože máte světla na sračky. Jasně, teď se tu vyrojí spousta keců o tom, jak vidíte v noci perfektně, ale zkuste se ve tmě postavit vedle auta se zánovníma světlama a uvidíte rozdíl....

Pyrone, ty měníš světla po ujetí 150 000 za nové? Chtěl bych to vidět....

Napsal: pát 01.07.2011 19:41
od Pyron
caknakis píše:... se nepočítalo s tím, že jednoho krásného dne bude uzákoněno denní svícení...

asi na to mysleli, když je to nastavitelné

caknakis píše:Pyrone, ty měníš světla po ujetí 150 000 za nové? Chtěl bych to vidět....

ne, já po 60tis km měním celé auto za novější a jestli to chceš vidět, stačí sledovat tento web

Napsal: pát 01.07.2011 20:10
od caknakis
To je jediné, co umíš? Vytrhávat věci z kontextu?

pokud měníš za nové auta, tak k tomu není co říct a máš naprostou pravdu.
Díky bohu mám lepší věci na práci, než kontrolovat, kdo má jaké auto.

A že je to nastavitelné, byť původně určeno pro USA trhy... to asi svědčí o tom, že to má nějáký smysl, jinak by to tam vůbec nebylo, nemyslíš?

Zkus se nad tím zamyslet s trošku větším nadhledem, mě osobně se diody také nelíbí a přesto je na autě mám. Kdybych to měl jako hračku, se kterou najezdím 10 000 za rok, tak to neřeším, ale pro auto na denní používání to rozhodně má smysl a vyplatí se to. A to nemyslím pouze finančně.

A sorry za OT, tohle téma je o něčem jiném....

Napsal: pát 01.07.2011 20:31
od Pyron
Nevytrhávám nic z kontextu, ad1) se s tím prostě počítalo, ad2) ne, neměním světla po 150tis, protože mnohem dřív vyměním celé auto - bez vytržení. Jinak si sviť, resp. buď osvícen čím chceš, snad můžeme mít odlišný názor 8)

Napsal: pát 01.07.2011 20:37
od caknakis
To máš naprostou pravdu.

Jen nechápu, proč lidé odsuzují jednu z věcí, která má skutečně smysl, na rozdíl od milionu různých jiných hovadin, co jsou lidi schopní si nacpat na auto...

Napsal: sob 02.07.2011 07:40
od Kail
Protože je to prostě hnusný a pro mně i zbytečný.

Vidím že marně hledáš důvody proč DS výrobci do aut montujou a proč je to tak skvělá věc,ale já bych neřekl že jde o to že se světla ničej,že se pálej paraboly a co já vím.Jediný v čem je celé denní svícení u nových aut je že to šetří životnost xenonových výbojek.Při dnešní době,kdy se dá kvalitní výbojka např. na e39 sehnat za 800kč/kus bych teda opravdu ani malinko neřešil jestli jí vyměním jednou za 4 roky nebo jednou za 3 roky.

A když už bych se teda nudil a za každou cenu si chtěl na auto nacpat DS tak bych si koupil nějaký normální žárovkový,nebo alespoň diody s barvou žárovky,páč dělat z Báwa Audinu není moc kůůůl :)

Jinak to nijak neodsuzuju,je mi to uplně putna a nandej si na auto třeba zástěrky z kamionu,je to tvoje věc a pokud to nikoho neomezuje tak je to v pohodě.Jen když se tu rozjela debata tak píšu svůj názor.

Toť všechno co můžu k tomuto tématu říct :wink:

Napsal: sob 02.07.2011 12:59
od caknakis
Kaile, jseš vedle. Já nehledám důvody pro montáž DRL. Ony prostě existují. Výbojka se má měnit při jejím poklesu svítivosti zhruba na 80%. Těžko jde říct, kolik je to kilometrů.

A informaci, že se paraboly ničí, tu jsem si nevymyslel. Tu vidím dnes a denně, když mým kamarádům a blízkým repasuji světla. Skutečně by jses divil, jak vypadá chrom na parabole, která má najeto 150 000km. Prakticky už tam žádný není (mluvím o "čočkových" světlech)

Navíc, tu samou informaci mám i od výrobců světel, kde nakupujeme komponenty. Konkrétně AL lighting a Valeo.

Opět, težko to jde vyjádřit v ujetých kilometrech, ale skutečnost je taková, že jsem ještě neměl v ruce čočku, která by měla najeto více jak 150 000 a nebyla téměř zničená.

Abych to uzavřel. Mě osobně se denní svícení taky nelíbí, považuji to za hnusné, ale je to jeden z prvků aktivní bezpečnosti, který má skutečně smysl. Ne v tom, že jsi ve dne lépe vidět, ale že v noci vidíš, co máš vidět.
Není to zbytečné.

Napsal: sob 19.09.2015 05:46
od kim
Diagnostika, nastavení denního svícení na dálkových a jsem v pohodě už 7 let.

Co tady řešíte :wink: a kdo miluje ledky ať si dá na hlavu ještě čelenku s blikačkou

Napsal: sob 19.09.2015 12:26
od DaweTDS
Chtěl jsem se k tomu více vyjádřit, ale prdím to :D ..jen řeknu,že Caknakis má pravdu a myslím,že je jeden z mála,který o tom hodně ví.