Stránka 1 z 3

Napsal: pon 27.06.2011 18:55
od bmw750
Zdravím všechny.Mám na Vás dotaz ohledně výměny oleje v automatické převodovce.Jak se dozvím,jaký olej tam přesně patří a kolik,aniž by jsem musel navštívit originál BMW servis?Omlouvám se,jestli to tady už někde je,ale nemohl jsem to najít.Potřebuju ho už vyměnit i s tím "papírovým" těsněním,protože to mám u té olejové vany malinko orosené.Popřípadě děkuji za tipy servisu na severní moravě.Vím,že tam nemůžu nalít jakýkoli převodový olej,ale rád bych si ten olej sehnal sám.
Jednalo by se o e39,r.v.05.1999 o obsahu 3,5l-180kw.
Díky za případné odpovědi

Napsal: pon 27.06.2011 21:44
od Kejmar
Zdravím,

já sem mněnil olej v převodovce v mé E61 asi před měsícem ve firmě Automat Car Service a byl jsem spokojen. Přístup skvěly a práce byla rychle hotová. Určitě ti poradí i s olejem. Stálo mně to 7.200,- s DPH, protože jsem potřeboval fakturu do daní...

Napsal: úte 28.06.2011 05:22
od ajfel
ja byl pred par lety spokojeny tady:

http://www.jptransmissions.cz/
jak s vymenou oleje, tak po par letech i s generalkou ... (bohuzel) ...

byl jsem tam s klasickym automatem, staly tam i novejsi auta ... :)

Napsal: úte 28.06.2011 16:10
od bmw750
Moc děkuji za užitečné info-vyzkouším.

Napsal: ned 19.08.2012 12:20
od soukupadam
Ahoj, chystam se doplnit olej do automatu a chci se zeptat kde přesně je ten doplnovací šroub a čim ho povolim, je na to potreba naky specialní klíč?

Díky

Napsal: ned 19.08.2012 22:04
od xor
Měnil jsem olej (RAVENOL ATF 5/4 HP) a filtr v automatu včera. Celkem vyteklo cca 5,5 litru oleje, při druhém vypuštění míň, takže mi z nových 10 litrů něco zbylo. Nápustní šroub je na převodovce na straně spolujezdce vzadu. Jak drenážní tak nápustní šroub jsou osmička imbus. Vana a filtr je na Torx 27.

Postup doplnění podle návodu http://www.scribd.com/doc/19054184/5HP24

Olej jsem tam dopravil čerpadlem ostřikovačů made in China.

Výměna má rozhodně smysl, automat řadí hladčeji.

Napsal: pon 20.08.2012 09:42
od rooc
Ja jsem s automatem jezdil do prahy k danu zakovi a ten i s praci a materialem chtel 2500 a trvalo to pul hodinky

Napsal: pon 20.08.2012 22:28
od xor
rooc píše:Ja jsem s automatem jezdil do prahy k danu zakovi a ten i s praci a materialem chtel 2500 a trvalo to pul hodinky

tak pokud je to pravda, tak to berte. 10 litru oleje Ravenol (asi nejlevnejsi bezne prodavany splnujici specifikaci vyrobce) je minimalne za 60 euro bez dopravy (cili 1500), pak filtr a tesneni velkoodberatel snad da za 500 (v mjauto za 667), prace se asi da stihnout za hodinu (mel jsem cas, je to zabava, takze zadny spech). za pul hodiny vytece olej a natlaci novy, ale tezko vymeni filtr a tedy i tesneni. ZF v Dortmundu to trva dyl, po projizdce jeste znovu kontroluji momentovym klicem dotazeni sroubu vany a to je zas dalsich 10 minut.

Napsal: ned 10.03.2013 02:12
od fatal
Přečetl jsem tady na fóru snad vše o výměně oleje v automatu, ale jednoznačnou odpověď jsem nenašel. Spíše naopak. Někteří doporučují výměnu (výměna převodovce prospěje), jiní naopak doporučují nad určité km vůbec neměnit (výměna převodovce urychlí smrt). Dále jsou zmíněny různé způsoby výměny, buď jen to co vyteče, nebo jen to co vyteče ale opakovaným postupem, nebo vše proplachem.

Takže jsem z toho nějak sesumarizoval asi 4 možnosti:
1) nedrbat do toho a jezdit dokud to bude fungovat.
2) zkontrolovat množství oleje plus dolít a jezdit dokud to bude fungovat.
3) vylít to co vyteče a nalít nový olej plus vyměnit filtr.
4) propláchnout vše plus vyměnit filtr.

Konkrétně mám E34 525TDS 95, převodovka pětistupňová, typem si nejsem jistý. Nájezdem také ne, ale určitě to bude přes 200tkm. Řadí plynule, necuká, háže tam všechny stupně. Při stojícím vozidle zařazení z N na R cukne autem více než z N na D, nevím zda je to v pořádku.

Rád bych udělal to nejlepší, aby mi převodovka ješte dlouho sloužila. Hodily by se mi nějaké rady zkušenějších, abych se mohl rozhodnout co s tím.

Napsal: ned 10.03.2013 09:38
od bartpt
No mám stejné dilema jako ty.
Také nemám problém s ničím a také chci udělat to nejlepší.

Ale asi udělám to, že vyměním co vyteče.
Něco pojezdím (pokud se něco uvolní aby se to zastavilo ve filtru)
A pak dám filtr nový včetně oleje co vyteče.

Fakt nevím co v mém případě udělat a ani mi to nikdo nepoví.

Napsal: pon 11.03.2013 11:26
od eric
Asi by se tady mělo někam trvale vytesat zlatým písmem,že olej v automatu se prostě musí VYMĚŇOVAT!!! O tom vůbec nepřemejšlejte,že když to zatím řadí dobře,tak radši nic nedělat.S tou výměnou co vytěče,já to tak taky udělal před cca 4 lety,nevyteče ti všechen olej s měniče,pří správném postupu výměny oleje v převodovce by se měla celá sundat,ale kdo se s tím chce sr..t,takže bu´d obětovat víc oleje a propláchnout to,anebo tam natlačit množství,které vyteklo a pak udělat další výměnu oleje dřív,tedy po cca 60tis.km.

Napsal: čtv 14.03.2013 10:34
od Zaza
Olej je třeba měnit,cca po 7O OOO km a to i s proplachem.Já to nechával u firmy Kaps Kojetín a super.Umí to .,Komplet cena cca 6ooo,.Kč a na počkání.Auto jezdilo jak nové.Byla to E39 54OiA.Zaza.

Napsal: čtv 14.03.2013 13:47
od thundercat
to bmw750:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1195132


to Zaza:
já na Kojetín neslyšel zrovna dobré reference
i když tu firmu myslím vlastní můj bývalý kolega, tak bych měl být s kritikou asi benevolentnější :)

já jsem byl v Brně a spokojenost
http://www.prevodovky-brno.cz/

Napsal: čtv 14.03.2013 19:57
od fatal
No a jako obvykle, někdo dá tip a někdo další se zmíní o špatných zkušenostech. :) Nenašel jsem snad jedinou referenci, kde by nebyl po kladném ohlasu i záporný příspěvek. :roll:

Jelikož servisům moc nevěřím, budu to muset vyměnit sám. Fakt se mi nechce stát mechanikovi za zadkem a kontrolovat ho zda to dělá správně a ještě za to zaplatit prachy. Zvolím možnost 3) a budu to dělat společně s výměnou motorového oleje. Převodovka nedostane šok a po pár výměnách tam bude čisto. Teď už jen zjistit který olej tam patří, objednat vše, počkat na teplejší počasí. :roll:

Napsal: pát 15.03.2013 10:13
od eric
fatal píše:No a jako obvykle, někdo dá tip a někdo další se zmíní o špatných zkušenostech. :) Nenašel jsem snad jedinou referenci, kde by nebyl po kladném ohlasu i záporný příspěvek. :roll:

Jelikož servisům moc nevěřím, budu to muset vyměnit sám. Fakt se mi nechce stát mechanikovi za zadkem a kontrolovat ho zda to dělá správně a ještě za to zaplatit prachy. Zvolím možnost 3) a budu to dělat společně s výměnou motorového oleje. Převodovka nedostane šok a po pár výměnách tam bude čisto. Teď už jen zjistit který olej tam patří, objednat vše, počkat na teplejší počasí. :roll:


Pokud jseš trochu zručnej,tak si to udělej sám,házím tady tabulku s oleji do automatu,nevím,co máš za typ,bohužel mám jen pro benzíny :wink:
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf A pokud mohu doporučit,až budeš sundavat spodní víko převodovky,tak si rovnou kup imbusový šrouby,jsou tam ty torxy a strašně rády se vojížděj.

Napsal: pát 15.03.2013 12:48
od ardo
Je tenhle olej vhodný do převodovky STEPTRONIC v e39 530d ?

http://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej ... 68635.html

Napsal: sob 16.03.2013 20:36
od Birkoff
V dokumentu http://www.zf-pakra.cz/down/46.pdf sekce 11B najdeš doporučené oleje přímo firmou ZF. Do steptroniku bych dal specifikaci DEX III.

Napsal: pon 18.03.2013 13:34
od fatal
Jedna hodně hloupá otázka, když je v postupu výměny oleje v převodovce uvedeno, že se mají postupně zvolit všechny převodové stupně, mají být zadní kola ve vzduchu aby se protáčela?
A ještě jedna otázka, dle návodu se má dbát na teplotu oleje. Co když to naplním při nižší teplotě, takže po zahřátí bude hladina výše, co se stane?

Napsal: pon 18.03.2013 14:03
od talio2
fatal píše:Jedna hodně hloupá otázka, když je v postupu výměny oleje v převodovce uvedeno, že se mají postupně zvolit všechny převodové stupně, mají být zadní kola ve vzduchu aby se protáčela?
A ještě jedna otázka, dle návodu se má dbát na teplotu oleje. Co když to naplním při nižší teplotě, takže po zahřátí bude hladina výše, co se stane?


Myslím, že pokud ho tam bude víc tak přes nějaký ventil "vyčůrá" ven.. podobně jako u Haldexu.. snad..

Napsal: stř 27.03.2013 00:39
od fatal
O vyčůrání pochybuju...

Ještě by mě zajímalo zda je náplň hydroměniče společná s převodovkou nebo je hydroměnič naplněn zvlášť a je uzavřen. Z řezů převodovky jsem to jednoznačně nevykoumal.