Stránka 1 z 4
Napsal: pon 27.06.2011 12:09
od AdaM5
Ahoj,
jsem tu zpátky po delší době pro radu. Chci si v dohledné době kupovat nástupce mojí staré e39 525tds, kterou jsem prodal předloni (rodinné důvody a stavba domu mě dost vyždímaly jak finančně tak i časově, takže jsem sem moc nechodil a taky mi vypršelo členství). O modelu už mám jasno - bude to e60 s m-packetem, ale s motorem pořád váhám.
O 530d a 535d je tady toho napsáno mraky, takže výhody vs. nevýhody dá se říct znám. Charakter dieselového motoru od BMW mi celkem vyhovuje, ale nemám zas takový nájezd (cca 20 000km/rok). Takže jsem začal přemýšlet o benzínové variantě. Po 525tds jsem skoro rok jezdil s AUDI A8 4.2 quattro automat 5-kvalt (220kW) ale moc mě to nenadchlo. Hlavně zastaralý automat ten motor úplně zazdil. Takže benzín bych chtěl v manuálu. 530i je podle mě dobrá volba, ale zase si říkám, že ta spotřeba oproti osmiválcům neni zas o tolik nižší a i 220kW v AUDI mi nepřišlo jako nějaký zázrak, takže se dostávám k mojí hlavní otázce do debaty, proč nekoupit 540i, 545i nebo nejlépe 550i manuál. A další věc je, že bych chtěl auto s osmiválcem provozovat na LPG.
Prosím o Vaše rady a názory. Auto by mělo sloužit spíše k delším cestám, do města mám ještě moto BMW F650GS, nebo služební auto. Jde mi o to jestli jsou osmiválce stejně spolehlivé jako 530i, jestli tam není nějaký významný rozdíl v nákladech na údržbu atd. Děkuji za všechny příspěvky
P.S: Funkci hledat znám, o 530d nebo 535d psát zkušenosti moc nemusíte, ty jsem si našel. Ale o 550i tu toho moc není. Klidně ale napište např.:,,já bych vzal radši 535d než 550i, protože... ,, apodobně o tohle a o zkušenosti s osmiválcem mi jde především. (Hlasování je i pro ty co mají názor, ale nemají chuť nebo čas ho psát)
Napsal: pon 27.06.2011 14:16
od bmw--jury
Pokud máš na benzín ....a asi vypadáš , že jo ....

Podle stavby domu .... Tak já osobně bych šel .... být tebou do 545i a nebo 550i ....To si myslím, že bude neskutečný auto ....

530D je všude a na každým rohu , určitě jede dobře ale .... přece jenom 5 v benzínu a 8 válec je v dnešní době už rarita..... Takže za mě benzín 8 válec pokud tě netíží ..., že třeba pojedeš např. za 12 místo za 8 apod .....

Napsal: pon 27.06.2011 15:04
od Honza83
nastartoval jsem si vedle sebe 535d a 550 a okamžitě jsem měl jasno, neskutečný sound... který ti vyvolá vždy úsměv na tváři,
obecně:
550 je "bezporuchová" atmosfera, 535 turbo a další serepetičky
za mě jedině benzín
Napsal: pon 27.06.2011 15:21
od AdaM5
Horší je, že u 550i v manuálu neni moc na výběr. Na mobile jsem jich našel jen 14, z toho se mi líbily dvě a obě skoro za mega. To se mi zas dávat nechce... chtěl bych se vejít do 600 tisíc. Takže ještě 545i, v sekci 7er ten motor celkem chválí, v pětce by měl být stejný. A ještě jestli tu někdo má zkušenost s LPG s libovolným osmiválcem, nebo klidně i s 530i.
Ono jezdit třeba za 14litrů se mi taky nijak zvlášť nelíbí, ne že by to nešlo, ale on si pak člověk rozmyslí jestli je nutné jet tam nebo tam, takže s LPG by to podle mě nebylo tak hrozný. A taky na dovolenou už se potom vyplatí spíš letět letadlem a já bych se radši projel

Napsal: pon 27.06.2011 16:05
od mentuli
Já osobně hlasuju pro 530i v případě, že nechceš jezdit na plyn. Tento motor jede v E60 velice obstojně a těžko budeš na silnici hledat soupeře.
Horší je to však se subjektívním pocitem tahu motoru. Zdá se ti, že to až tak dobře nejede (je to hlavně tím, že 3.0 už velmi dobře táhne od volnoběžných otáček a točivý moment je po celém spektru téměř konstantní).
530i bych viděl jako velmi přijatelný kompromis mezi výkonem a provozními náklady. Ve městě si vezme 11-12 litrů. Pokud budeš jen motor převalovat do 2000 rpm (což ve městě není žádná věda), tak se dá i dostat na 10 litrů na sto po městě. Mimoměsto si dovolím tvrdit, že se dá jet i lehce pod 8 litrů. S 525i jsem jel jednou z Prahy do Brna na 7,4 .. s 330Ci za 7,3.
Po osmiválci jsem samozřejmě už slintal také... ale do něho bych už asi nešel bez LPG. Sice rozdíl max. a min. spotřeba jsou minimální (jako všechny motory od BMW

), ale dostat se na spotřebu řadových šestiválců je nemožné. A v koloně jet s osmiválcem je přímo trest pro peněženku

Napsal: pon 27.06.2011 18:25
od pazda
s tou posledni vetou muzu jen souhlasit...

Napsal: pon 27.06.2011 18:57
od Lukke
Pane, pokud ti můžu říci svůj názor - 550i v kombinaci s manuálem u mě vyvolává úsměv na tváři.

To si vůbec nedokážu představit v pětce šaškovat s klackem...
Osobně bych volil také benzinovou variantu, při 20k km ročně není řekl bych co řešit.
Napsal: pon 27.06.2011 21:00
od pavelk
mám osobně 530i manual v E60 a je to dobré povození, sice občas bych uvítal víc hrnků ale myslím si že dostačující
Napsal: pon 27.06.2011 21:20
od Rejchy
Za mě 550i,ale rozhodně si rozmysli převodovku.Protože už první steptronic od BMW byl daleko lepší než ty klouzající a pomalu řadící tiptroniky od koncernu.Já si nedovedu představit jezdit se silným autem v manuálu,měl jsem starou sedmičku V8 v manuálu a už nikdy více.
Jinak pro inspiraci jsem ti našel tohle:
http://www.auto.cz/bmw-550i-vitej-krali-1465
Napsal: pon 27.06.2011 21:21
od Filozof
Lukke píše:Pane, pokud ti můžu říci svůj názor - 550i v kombinaci s manuálem u mě vyvolává úsměv na tváři.

To si vůbec nedokážu představit v pětce šaškovat s klackem...
Osobně bych volil také benzinovou variantu, při 20k km ročně není řekl bych co řešit.
Souhlasím.
Určitě dneska automat ZF je luxusní věc. Já dokud jsem jej nevyzkoušel pár tisic km v E61 jsem nechápal jak někdo muže chtit automat. Ted to chápu.
Je prostě dokonalej. Troufnu si dnes říci že v 5er či 7er bych nic jineho ani nechtěl.
Když jsem to počítal tak varianta 550i vezme v pruměru cca 12litru benzinu na sto což je při ceně 35kč cca a 20tis km za rok cca 84 000kč¨
pokud dáš LPG a pojedeš v pruměru za 13litru tak to vyjde na 44 000kč.
Plus cena za instalaci LPG což je od 25tis přes známosti po cca 40tis kč.
Takže nejpozději do roka se ti LPG zaplatí. Je to zajimavá uvaha a defakto si mužeš pak dovolit mnohem více jezdit. Akorát bych si to LPG nechal namontovat pod auto aby to nezavazelo.
Takže pak mě se líbí tato varianta s LPG anebo potom tedy 535d pokud mužeš udat někde náklady na palivo asi nad ničím jiným nemá moc smysl uvažovat. Jsou to dvě nej motorizace at benzín nebo nafta.
Asi by mě osobně hodně lákala 550i přeci jen V8 a jezdit za polovinu by mě lákalo.
Hned jsem narazil na pěknej kousek na tipcars.com za 600 vč dph má vysokou výbavu a je po faceliftu, tak by to mělo mít vychytané problémy předchozích předface.
Je to na tobě chlape. Ale jak píšu mít prachy neváhám a už si objíždím ty nejhezčí a nejvybavenější 550i u nás.

Napsal: pon 27.06.2011 21:47
od Fx
Nedávno jsem měl možnost řídit (byť jen chvilku) 650i E63 a je to po dlouhé době novější auto, které mi celkově sedlo. Vím, že se ptáš na E60/1, nicméně zkusím aspoň dojmy z motoru a automatu: Motor je neskutečně živý, spotřeba podle majitele počítaná dotankováním (ne dle palubáku) od cca 10,8 do 15 litrů podle stylu a místa jízdy.
Při přepnutí na režim sport předvádí motor v kombinaci s převodovkou a celkovým naladěním reakcí neskutečné věci, vytknul bych snad jenom příliš citlivý pedál plynu hned na začátku působení - při rozjezdu pak člověk působí, jako že je snad v autoškole či co - než si na to zvykneš, je to hrozná cukatura. Při vypnutí sport režimu je vše OK, ale už je to i tak trochu (v rámci porovnání s režimem sport) nuda

.
Celkově je E60 i E63 auto, které dobře padne do ruky, ale za co bych inženýry v BMW zavraždil, jsou příliš krátké páčky ovládání blinkrů a stěračů. Jsou prostě moc utopené pod volantem a i když jsem zvyklý střídat auta, tak tady pravidelně promáchávám rukou kolem volantu a nic. E63 se mi ale líbí mnohem víc, především interiér je subjektivně oproti pětce prostě hezčí.
EDIT: Ještě doplnění - aktivní řízení je těžce návyková věc - silně doporučuju!
Napsal: pon 27.06.2011 22:52
od JaraX
vykašlal bych se na 550i a vzal 545i, pokud se nekoupeš v penezích pak zbytečně vyhodíš prachy za novější, komplikovánější motor kde je to horší s přestavbou na LPG a vzal normálně 545i s větší finanční rezervou na servis, a hlavně E60 ani E65 bych nechtěl bez Dynamic drivu a jelikož v E60 je to asi tak u každé 100té, tak bych si vzal rovnou E65, víc auta za mín penez, a méně poruchové, vše je navržené na víc km. na naftu se vyser, akorát tě to někde nechá. v LPG je budoucnost.
Napsal: úte 28.06.2011 07:51
od AdaM5
Díky všem za pro mě hodnotné reakce.
To mentuli, pavelk: o 530i uvažuju taky, ale je to s ní tak jak říkáš. Stejný pocit nižšího výkonu jsem měl i v audi (ikdyž to tak reálně není), takže tohle mě od ní trošku odrazuje.
To Filozof: přesně to jsem mněl na mysli, nejde mi nijak zvlášť o to za jak dlouho se LPG zaplatí, ale o to nebát se jezdit a nerozmýšlet se jestli jet autem nebo ne. Kolikrát se mi stalo s A8, že jsem si radši na tu kratší cestu půjčil tátovu oktávku, ikdyž si zas myslim, že u BMW tohle nehrozí. A právě velkou roli v tom hrál ten automat.
To Lukke, Rejchy: Věřím, že e60 má automat mnohem lepší, ale stejně... chvíli jsem jezdil s 740d a 530d a bylo to mnohem lepší, manuál do dieselu bych asi nechtěl (hlavně kvůli trpícímu setrvačníku), ale u toho benzínu mi vsedí víc. Nicméně se automatu zase tolik nebránim. Rozhodoval bych se spíš u konkrétního auta, pokud by bylo OK, vzal bych ho i s automatem. Jo díky za odkaz, už jsem ho četl dříve, hledáním uživatelských recenzí 550i jsem ztrávil hodně času
To Fx: Díky za postřehy
To JaraX: Asi to dopadne tak jak říkáš, 545i je mnohem větší výběr a když už benzín, tak hlavně ať je spolehlivý. e65 je fajn, určitě není víc místa na škodu, ale já se už zamiloval do e60

Napsal: stř 29.06.2011 07:57
od AdaM5
Po usilovném pátrání mi opravdu přijde jako nejrozumnější řešení 545i s LPG. Ještě bych měl teda pár možná stupidních dotazů k LPG, ale nikdy jsem plyn neměl, tak nevím.
-jaké máte zkušenosti se zástavbou od konkrétních firem
-jak to potom chodí na STK
-musí být na autě nálepka?
-o kolik je cca vyšší spotřeba LPG než benzínu
-případně další postřehy
A budu rád i za postřehy k motoru 45i, klidně v 6er nebo 7er pokud tam jsou stejný. Díky

Napsal: stř 29.06.2011 08:31
od JaraX
AdaM5 píše:Po usilovném pátrání mi opravdu přijde jako nejrozumnější řešení 545i s LPG. Ještě bych měl teda pár možná stupidních dotazů k LPG, ale nikdy jsem plyn neměl, tak nevím.
-jaké máte zkušenosti se zástavbou od konkrétních firem
-jak to potom chodí na STK
-musí být na autě nálepka?
-o kolik je cca vyšší spotřeba LPG než benzínu
-případně další postřehy
A budu rád i za postřehy k motoru 45i, klidně v 6er nebo 7er pokud tam jsou stejný. Díky

- mrkni spíš do srovnani A8 a E65 v sedmičkách, ted se tam řešil i plyn do 745i,
stk děláš normálně co dva roky, akorát před STK jedeš za plynařem pro razítko
nalepka byt musí, ale když není nikdo si zatím nestěžoval.
spotřeba je vyšší o 5-10 procent, pokud je vyšší je plyn špatně seřízenej.
btw proč nechceš rovnou 745i? víc auta za víc penez a hlavně mnohem lip zpracovanyho
Napsal: stř 29.06.2011 10:35
od AdaM5
oki kouknu tam.
JaraX: btw proč nechceš rovnou 745i? víc auta za víc penez a hlavně mnohem lip zpracovanyho
Abych byl upřímný, tak chci e60 hlavně kvůli vzhledu

, to auto mě prostě dostalo. Jako další věc je, že sedma mi už přijde celkem těžká, ikdyž jezdil jsem jen s 740d a ta je asi těžší, ale přijde mi to už jako taková loď. Velký auta mám rád, ale rád si taky s autem zablbnu někde na letišti atak, tak mi přijde ta pětka jako rozumný kompromis no...
Jo a když jsem zajel s e65 do garáže, tak se mi blbě vystupuje

Napsal: stř 29.06.2011 14:15
od Filozof
AdaM5 píše:oki kouknu tam.
JaraX: btw proč nechceš rovnou 745i? víc auta za víc penez a hlavně mnohem lip zpracovanyho
Abych byl upřímný, tak chci e60 hlavně kvůli vzhledu

, to auto mě prostě dostalo. Jako další věc je, že sedma mi už přijde celkem těžká, ikdyž jezdil jsem jen s 740d a ta je asi těžší, ale přijde mi to už jako taková loď. Velký auta mám rád, ale rád si taky s autem zablbnu někde na letišti atak, tak mi přijde ta pětka jako rozumný kompromis no...
Jo a když jsem zajel s e65 do garáže, tak se mi blbě vystupuje

No mám pocit že Jarax chtěl napsat více auta za méně peněz
Já bych taky raději V8 v 5ce ikdyž sedma má zase něco jiného do sebe.
V té 5er to bude více znát ten výkon. A jak píše nevejde se do garáže v sedmě navíc se mu líbí 5er tak proto bere 5ku.
U té 545i je cena jinde to je pravda a asi to bude levnější varianta s LPG a zbyde ti 100-200tisic na nějaké úpravy jako je sport výfuk, brzdy, podvozek atd. Pokud chceš mít něco jako tady odkaz dole.
http://www.youtube.com/watch?v=Je0roKsz-EM
http://www.youtube.com/watch?v=_Izb-8scszA
Napsal: stř 29.06.2011 14:46
od AdaM5
Zaujala mě tahle
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 Dodělat LPG a M-packet+nějaký hezký kola a bylo to ono. Ty výfuky v odkazu se mi moc nelíbí

rád bych nechal vzhled originál + maximálně ta hranka na víku kufru.
Napsal: stř 29.06.2011 16:45
od Filozof
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
co tohle ? automat a větší výbava plus serviska a méně najeto ...
Napsal: stř 29.06.2011 19:25
od Atila
Filozof píše:http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=147805642&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=25&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine&lang=cz&pageNumber=1
co tohle ? automat a větší výbava plus serviska a méně najeto ...
Nevim cim to je, ale mam nejakou jiste zcela iracionalni neduveru k prodejci ojetin jmenem Safadi-Autohandel.
