Stránka 1 z 3

Napsal: úte 21.06.2011 12:31
od micko525
Ahoj,jakej máte názor na odstranění klapek v sání?Nerad bych aby se mi stala nepříjmená věc že se mi urvou a motor bude K.O. Nebylo by lepší je jen vyčistit?

Napsal: úte 21.06.2011 13:22
od Jendix
micko525 píše:Ahoj,jakej máte názor na odstranění klapek v sání?Nerad bych aby se mi stala nepříjmená věc že se mi urvou a motor bude K.O. Nebylo by lepší je jen vyčistit?


Já měnil celý sání za nový, bylo to na radu automechanika, původně jsem taky zvažoval pouze odstranění.

K tomu odstranění, na jednom německým foru jsem se dočet, že auto po odstranění čas od času cukalo. Jo a jinak, někde se tu vyskytuje docela pěknej návod jak je odstranit, v PDF. Večír se kouknu doma, možná ho najdu.

Napsal: úte 21.06.2011 23:25
od jararak
podla rocnika

moja e39 530d ich napriklad nema a kedze je to ten isty motor, teoreticky bud pouzit to sanie, alebo potom to ultra nove co sa pouzivalo u poslednej generacie e6x 530d, tam bolo sanie bud znova bezklapkove, alebo tie osky boli asi 2x tak tluste

Napsal: stř 22.06.2011 08:17
od micko525
Ten návod jak je odstranit mám.Jde mi o to,že když je odstranim aby mě to nedělalo nějaký problém,jako třeba to cukání atd.. Asi to nějdřív rozeberu a vyčistim a uvidí se pak

Napsal: stř 22.06.2011 15:24
od m.deejay
Já mám najeto 250tis a celý sání jsem nakonec koupil nový - dá se sehnat pod 9tis. Chtěl jsem to nejdřív taky odstranit, ale po několika konzultacích v servisech apod jsem řeši preventivní výměnu.
Ber to tak, že to sání tam prostě nějakou funkci má a že tam není pro srandu...neodborné úpravy se můžou u Bmw pěkně prodražit...tečka :)

Napsal: stř 22.06.2011 15:31
od micko525
Proč si to řešil zrovna na 250tis. ? Nebo to byla jen prevence ?

Napsal: stř 22.06.2011 15:48
od m.deejay
micko525 píše:Proč si to řešil zrovna na 250tis. ? Nebo to byla jen prevence ?

Já koupil s 240tis najetýma km a jak jsem psal výše výměna sání byla jen kvůli dobrýmu pocitu - preventivně, na rady servisů bmw (nechci náhodou řešit jinej motor na výměnu)...

Napsal: stř 22.06.2011 18:06
od gamers
Po konzultací s kolegou který děla v BMW prý nejčastěji ty BMW s kterýma se jezdí tak zvaně lažo plažo mají největší problém s lámáním klapek / větší usazovaní karbonu/
Ten co rad často protahuje má větší šancí že se to nestane klapky věčně otevřené na plno

Asi na tom něco bude :roll:

Napsal: stř 22.06.2011 18:24
od m.deejay
... s těma klapkama je to takový "strašák", ve finále se to stane třeba u 0,5 až 1% motorů, ale já zrovna nechci být mezi tím mizivým procentem...

Napsal: stř 22.06.2011 18:43
od Jendix
když ono asi neni jenom problém to že se klapka může utrhnout..

u mě mechanik zjistitl že jsou klapky nejen zanesený a přituhlý, ale jejich uložení není těsný a protože u mě bylo např. načatý turbo, dostával se olej do sání.. prosakoval olej skrz klapky a zrovna pod jednou je relé hžavení, které díky oleji odešlo.. nehledě na to že tam byl únik vzduchu..

jinak jsem to slyšel taky, že auta který jezdí dálky a dálnice maji sání jako nový a s klapkama není problém, je to taky způsobený tím, že není tak často otevřený egr ventil, tím pádem se to celý nezasere karbonem a dehtem..

Napsal: stř 22.06.2011 18:48
od Jendix
m.deejay píše:... s těma klapkama je to takový "strašák", ve finále se to stane třeba u 0,5 až 1% motorů, ale já zrovna nechci být mezi tím mizivým procentem...


já třeba před měsícem 530D s utrhlou klapkou viděl.. a nebyl to hezkej pohled.. byla to e60, ale kilometry a stav auta nevim..

jinak když jsem koupil auto a zjištoval co a jak.. tak jsem si obvolal pár servisů co dělá převážně bmw, praha u nás v JČ apod. 3/4 lidí mi doporučilo vyměnit sání.. někteří řekli dokonce že jestli k nim auto dám, vyndat klapky si prostě nerisknou..

Napsal: čtv 23.06.2011 22:55
od Marek-is
taky je potřeba řict že se to týká pouze modelů tušim do 2005 pak už to v bmw pořešili líp...

Napsal: čtv 23.06.2011 23:31
od Jendix
Marek-is píše:taky je potřeba řict že se to týká pouze modelů tušim do 2005 pak už to v bmw pořešili líp...


já mám 09/2005 a stejně tam ten problém byl.. mechanik mi řikal že prý problém částečně setrvává, klapky můžou zatuhnout i u novějších modelů.. co jsem ale slyšel, už je změněná konstrukce, snad když se klapka utrhne neletí to s osičkou.. nebo je to s osičkou jinak vyřešený..

Napsal: pát 24.06.2011 23:31
od m.deejay
Jendix píše:
Marek-is píše:taky je potřeba řict že se to týká pouze modelů tušim do 2005 pak už to v bmw pořešili líp...


já mám 09/2005 a stejně tam ten problém byl.. mechanik mi řikal že prý problém částečně setrvává, klapky můžou zatuhnout i u novějších modelů.. co jsem ale slyšel, už je změněná konstrukce, snad když se klapka utrhne neletí to s osičkou.. nebo je to s osičkou jinak vyřešený..


...tohle se už tady řešilo...ani v bmw mě nebyl nikdo schopen říct, odkdy přesně se dávala inovované sání, které už bylo v pořádku...rok 2005 se pouze údajně už mělo dávat - já mám 6/2005 a dle čísla sání tam bylo ještě to "staré"...

Napsal: ned 26.06.2011 21:53
od Marek-is
akorát vím že mám 07 a už je to to inovované

Napsal: pát 26.08.2011 21:20
od drfting
...tu píšete že problém s klapkama, zanáší se karbonem, podtlak to neví a ukroutí to a motor vcucne

OK ! proč tedy nestačí to jen pořádne pročistit a promazat nečím kvalitním
Proč hned dávat nové za skoro 10táců ?
Může mi tu nekdo kdo s tím má praktickou zkušenost vysvětlit, proč to nestačí jako jen pořádne pročistit ?
To snad musí jít úplně v klidu ne a zase bude trvat nesmysl než se to zašpiní.

Díky

Napsal: pát 26.08.2011 23:14
od bibikuba
dá se poznat i podle ETK jestli tam ty klapky jsou??Já to ještě nezkoumal protože to jezdí ale taky pro klid bych byl v obraze 8O mám 530D rok 99 135kw a co jsem koukal do ETK tak na obr.žádný nejsou :? http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40

Napsal: sob 27.08.2011 08:39
od jiriik
Já ty klapky uřezal, zalepil díry po hřídelce po klapkách a už jsem najezdil 30 000km a vše uplně v pohodě :-)

E60 530d

Napsal: sob 27.08.2011 10:16
od m.deejay
jiriik píše:Já ty klapky uřezal, zalepil díry po hřídelce po klapkách a už jsem najezdil 30 000km a vše uplně v pohodě :-)

E60 530d


...to je taky řešení...a l e zůstalo ti tam pořád to staré sání, těsnění...ono taky občas praská i to sání a těsnění už taky pořádně netěsní...

Napsal: sob 27.08.2011 10:29
od m.deejay
...staré sání - č. 11 61 7 790 701
...inovované - č 11 61 7 800 585

...takže sundej plast kryt motoru a podívej se na č dílu (bílá samolepka) a budeš vědět jakej typ tam je...já mám rok 6/2005 a mám tam ještě to staré - vlastně už ne, protože jsem ho preventivně vyměnil za nové... :)