Stránka 1 z 2
Napsal: úte 14.06.2011 17:15
od kubassszx
Ahoj,
mám takovej divnej dotaz :
Když se rozjedu a auto mi zařadí dvojku tak zhruba okolo 1800 otáček se jako propadne výkon a auto cukne a pak to jede dál. Je to dobře vidět i na otáčkách motoru.
U ostatních rychlostí to nedělá a když si to řadím ručně tak tam dám dvojku přídávám plyn a ve stejném místě to samé a také pouze u dvojku.
Nevíte čím by to mělo být ? Bude to předpokládám asi něco s převodovkou ?!
Díkys Kubas
Napsal: stř 15.06.2011 08:09
od kubassszx
žádný nápad ?:(
Napsal: čtv 16.06.2011 03:47
od mira333
...jednoznacne je potreba vymenit olej a filtr v prevodovce...
Napsal: čtv 16.06.2011 08:15
od kubassszx
mira333 píše:...jednoznacne je potreba vymenit olej a filtr v prevodovce...
ok děkuji ! a filtr je hned ve vaně nebo tam v tom prostoru ? Asi jo vid, jinak není kam jinam dat
Fakt to dělá tohle ? No i když je pravda auto ma najeto skoro 200tis. a počítám, že to nikdo neměnil takže proč ne - zkusím to.
Napsal: čtv 16.06.2011 08:30
od kubassszx
ještě mi prosimtě řekni jestli jde vyměnit samotný filtr nebo jestli se musí měnit celá vana, protože ať hledám jak hledám tak mi to všude píše, že je to vana s filtrem.
Díkys
p.s. případně kde nejlépe pořídit
Napsal: pát 17.06.2011 23:07
od Peter
Robilo mi presne to isté na mojej x5 (rok 2003) pri 190 tis.km, bolo mi to jedno však auto išlo a niekedy ako píšeš trhlo pri určitých otáčkach, pri 196tis. mi už len napísalo getriebeproblem a s autom som sa už nepohol,takže som robil repas, rosypalo sa čerpadlo,vzalo sebou lamely + prasklina niekde v obale (asi zato že som sa ešte snažil s autom zísť z dialnice).
Ja mám výrobcu prevod. ešte GM a ty už myslím ZF čo by mali byť spolahlivejšie čo sa týka čerpadiel,ale nechcem ťa strašiť, príznaky sú rovnaké ako boli u mňa. Myslím že výmena oleja nepomôže,ja som olej mal menený s filtrom pri 175tis.km a predsa to začalo robiť až kým sa nerosypala.
Myslím že ked autom trhne-klesnú otáčky-prevodovka "preklzne" znamená to že sa stratí dočasne tlak v hydromeniči (teda ho "rozopne") z určitého dôvodu. A jedným z dôvodom môže byť chyba v čerpadle alebo v samotnom hydromeniči. Mal by si sa ísť poinformovať tam kde repasujú prevodovky, a ked ti odporučia urobiť repas tak ho urobiť daj pri menších nákladoch ako ked sa ti to rosype a vezme sebou aj veci ktoré by ináč boli OK.
Napsal: pát 17.06.2011 23:09
od Peter
kubassszx píše:ještě mi prosimtě řekni jestli jde vyměnit samotný filtr nebo jestli se musí měnit celá vana, protože ať hledám jak hledám tak mi to všude píše, že je to vana s filtrem.
Díkys
p.s. případně kde nejlépe pořídit
filter je pri niektorých modeloch súčasťou vane, takže aj s nou
Napsal: sob 18.06.2011 08:11
od Hansen
Nech si zkontrolovat hladinu oleje v převodovce a nech si udělat diagnostiku. Jestli prokluzuje přemosťovací spojka hydroměniče, tak to diagnostika vypíše. Při prokluzování spojky se odírají lamely a časem se ti zanese převodovka bordelem. Nejdříve se to projeví mírným kýváním ručičky otáčkoměru a později propadem výkonu při dosažení určitého kroutícího momentu, tj. určitých otáček. U motorů s automatem a velkým kroutícím momentem je prokluzující spojka hydroměniče nejčastější závada. Pokud nemáš v převodovce málo oleje, tak samotnou výměnou oleje a filtru ničemu moc nepomůžeš. Pokud budeš mít v háji přemosťovací spojku, tak budeš muset měnit olej při výměně hydroměnicě znovu a výměna není nejlacinější záležitost. V převodovce je asi 10 litrů oleje a litr stojí asi čtyři stovky.
Napsal: stř 22.06.2011 10:00
od kubassszx
Hansen píše:Nech si zkontrolovat hladinu oleje v převodovce a nech si udělat diagnostiku. Jestli prokluzuje přemosťovací spojka hydroměniče, tak to diagnostika vypíše. Při prokluzování spojky se odírají lamely a časem se ti zanese převodovka bordelem. Nejdříve se to projeví mírným kýváním ručičky otáčkoměru a později propadem výkonu při dosažení určitého kroutícího momentu, tj. určitých otáček. U motorů s automatem a velkým kroutícím momentem je prokluzující spojka hydroměniče nejčastější závada. Pokud nemáš v převodovce málo oleje, tak samotnou výměnou oleje a filtru ničemu moc nepomůžeš. Pokud budeš mít v háji přemosťovací spojku, tak budeš muset měnit olej při výměně hydroměnicě znovu a výměna není nejlacinější záležitost. V převodovce je asi 10 litrů oleje a litr stojí asi čtyři stovky.
Hladina oleje je dobrá a na diagnostiku někam budu muset zajet. Nemáte tady někdo z klubu diagnostiku v Praze co by mi to píchnul a řekl co a jak ?! Díky

Napsal: stř 22.06.2011 10:03
od kubassszx
Jenom technický dotaz co ta přemosťovací spojka stojí ? A dá se sehnat jinde než v BMW ?
Napsal: stř 22.06.2011 11:32
od Hansen
Spojka je součást hydroměniče, takže musíš koupit repasovaný nebo nový hydroměnič. Nový stojí asl 12 tisíc, repasovaný stojí asi 8 tisíc. Mám diagnostiku GT1 a v Praze v Hostivaři dělám, takže bych ti mohl diagnostiku udělat. Musel bys ale přijet za mnou do Hostivaře.
Napsal: stř 22.06.2011 11:39
od kubassszx
Hansen píše:Spojka je součást hydroměniče, takže musíš koupit repasovaný nebo nový hydroměnič. Nový stojí asl 12 tisíc, repasovaný stojí asi 8 tisíc. Mám diagnostiku GT1 a v Praze v Hostivaři dělám, takže bych ti mohl diagnostiku udělat. Musel bys ale přijet za mnou do Hostivaře.
Tak to by bylo super to bych v pohodě dojel. Kolik si za ni účtuješ ? A to tam máš servis s otervírací dobou ? Já jen jestli se musím objednávat dopředu.
Dík
Napsal: stř 22.06.2011 13:51
od Hansen
Já nemám servis. V Hostivaři mám stavební firmu. Neúčtuji si nic. Musel bys ale za mnou prijet mezi osmou ráno a třetí odpoledne a musel bys mně řici předem kdy přijedeš, protože bych si musel vzít diagniostiku a počítač sebou z domova do práce. Napiš mně jaké máš auto a jaký je to ročník. Můžeš mně zavolat na mobil 602 222 644.
Napsal: stř 22.06.2011 14:16
od kubassszx
Hansen píše:Já nemám servis. V Hostivaři mám stavební firmu. Neúčtuji si nic. Musel bys ale za mnou prijet mezi osmou ráno a třetí odpoledne a musel bys mně řici předem kdy přijedeš, protože bych si musel vzít diagniostiku a počítač sebou z domova do práce. Napiš mně jaké máš auto a jaký je to ročník. Můžeš mně zavolat na mobil 602 222 644.
ok super díky - zavolám
530D E60 r.v. 2004
Napsal: čtv 23.06.2011 07:40
od kubassszx
Dokáže mi někdo vysvěstlit proč to dělá pouze na dvojku pod 2tisíce otáček ?! Na jinou rychlost to nedělá a na manuální řazení taky ne
Nemůže to být klasicky spojka ?
Díky K
Napsal: čtv 23.06.2011 07:46
od kubassszx
mira333 píše:...jednoznacne je potreba vymenit olej a filtr v prevodovce...
myslíš, že je olej starý nebo proč by t odělalo zrovna při špatném oleji ?
Napsal: čtv 23.06.2011 07:47
od kubassszx
Jenom ještě doplním, že mi to začalo dělat právě v době kdy mi začala rosit vana pod převodovkou - nemůže to být tím, že se tam ztrácí olej a zároveň pouze tlak ?
Děkuji
Napsal: čtv 23.06.2011 09:16
od kubassszx
A ještě jeden dotaz zde .. jaký olej tam patří ? Nemohu ho nikde najít

díkys v TK jsem to taky nenašel ...
Napsal: pon 27.06.2011 10:41
od kubassszx
kubassszx píše:A ještě jeden dotaz zde .. jaký olej tam patří ? Nemohu ho nikde najít

díkys v TK jsem to taky nenašel ...
neví nikdo jak s tím olejem ? nemohu to najít díky

Napsal: pon 27.06.2011 12:08
od Peter
mne bol doporučený aj som dal od castrolu transmax Z