Stránka 1 z 1
Napsal: ned 12.06.2011 23:35
od ZdendaZ
Zdravím všechny klubáky. Před pár dny jsem pořídil konečně své E60 s najetými 215 tis. km, po prvním majiteli se serviskou.
Má jeden drobný neduh, že někdy na volnoběh se zařazeným neutrálem je slyšet drobný kovový šelest (hodně nepatrně - musím mít i stišené ventilátory abych to slyšel). Má někdo nějaký nápad, od čeho to může být, co případně nechat překontrolovat?
Nevím, jestli to může souviset vše dohromady, ale má ještě tyto projevy:
Spojka bere dost tvrdě (ale normálně někde v polovině) a při záběru je někdy cítit i vibrace do pedálu.
Na volnoběh mi připadá, že rafička otáčkoměru mírně kolísá (jen cca o 2mm).
Když jedu se zařazenou rychlostí a mám malé otáčky (do 1500) a sešlápnu nebo uvolním plyn, tak je slyšet drobné cvaknutí.
Mohl by to být dvouhmotový setrvačník nebo spojka? Nebo něco úplně jiného? Díky za každý nápad..
Napsal: úte 14.06.2011 10:58
od kim
Mimo jíné to múže být i některá z kladek, řemenice ( vše v mechanickém pohybu přes oba řemeny)
Napsal: úte 14.06.2011 11:37
od Jendix
nejsem žádný velký expert, ale setrvák poznáš při vypínání motoru.. jakmile vypneš motor a uslišíš zarachtání, je to setrvák.. každopádně nemusí být ještě na výměnu.. (nesmíš mít vyšláplou spojku)
a takový to cvaknutí, alespoň podle mýho servisáka občas způsobuje taky hardyspojka.. resp. u mě je se to projevuje jakoby vůlí v kardanu.. při klidné jízdě je jakoby cítit takový nakopnutí při deceleraci motorem a prodleva, až vynechání, při akceleraci..
Napsal: úte 14.06.2011 12:29
od kubassszx
ZdendaZ píše:Zdravím všechny klubáky. Před pár dny jsem pořídil konečně své E60 s najetými 215 tis. km, po prvním majiteli se serviskou.
Má jeden drobný neduh, že někdy na volnoběh se zařazeným neutrálem je slyšet drobný kovový šelest (hodně nepatrně - musím mít i stišené ventilátory abych to slyšel). Má někdo nějaký nápad, od čeho to může být, co případně nechat překontrolovat?
Nevím, jestli to může souviset vše dohromady, ale má ještě tyto projevy:
Spojka bere dost tvrdě (ale normálně někde v polovině) a při záběru je někdy cítit i vibrace do pedálu.
Na volnoběh mi připadá, že rafička otáčkoměru mírně kolísá (jen cca o 2mm).
Když jedu se zařazenou rychlostí a mám malé otáčky (do 1500) a sešlápnu nebo uvolním plyn, tak je slyšet drobné cvaknutí.
Mohl by to být dvouhmotový setrvačník nebo spojka? Nebo něco úplně jiného? Díky za každý nápad..
jak je zde napsáno, já řešil podobný problém a byla to volná napínací kladka respektive ten proti kus napínák tolik nedopínal, ale může to být i něco jiného

Napsal: úte 14.06.2011 12:53
od ZdendaZ
Jendix píše:nejsem žádný velký expert, ale setrvák poznáš při vypínání motoru.. jakmile vypneš motor a uslišíš zarachtání, je to setrvák.. každopádně nemusí být ještě na výměnu.. (nesmíš mít vyšláplou spojku)
a takový to cvaknutí, alespoň podle mýho servisáka občas způsobuje taky hardyspojka.. resp. u mě je se to projevuje jakoby vůlí v kardanu.. při klidné jízdě je jakoby cítit takový nakopnutí při deceleraci motorem a prodleva, až vynechání, při akceleraci..
Jj, to je přesně to cvaknutí (akcelerace/decelerace), co jsem myslel. V pátek mi to snad v servisu prověří. Díky za tip.
Napsal: úte 14.06.2011 12:58
od ZdendaZ
Díky i za ty tipy s kladkama, nějak mě to netrklo, že to může být i tím - okouknu to pořádně.
Nemáte někdo nápad, co může dělat to mírné kolísání na volnoběh (auto je spíš zahřáté, vyplá klima). Na normální diagnostice jsem byl a žádný problém nic nehlásilo a auto jede pěkně.
Napsal: úte 14.06.2011 13:07
od kubassszx
ZdendaZ píše:Díky i za ty tipy s kladkama, nějak mě to netrklo, že to může být i tím - okouknu to pořádně.
Nemáte někdo nápad, co může dělat to mírné kolísání na volnoběh (auto je spíš zahřáté, vyplá klima). Na normální diagnostice jsem byl a žádný problém nic nehlásilo a auto jede pěkně.
pokud auto jede pěkně a všechno je v cajku tak se nato vyprdni a máš to

Napsal: úte 28.06.2011 08:14
od ZdendaZ
Tak vše je snad vyřešeno:
1. "Když jedu se zařazenou rychlostí a mám malé otáčky (do 1500) a sešlápnu nebo uvolním plyn, tak je slyšet drobné cvaknutí." - Byla to hardy spojka. Paradoxně, když se jelo s autem ostřeji, tak slyšet nebyla. Po vymontování ale byla na odpis.
2. "Spojka bere dost tvrdě (ale normálně někde v polovině) a při záběru je někdy cítit i vibrace do pedálu." - Spojku jsem dal pro jistotu novou. Ta stará by ještě dost najela, ale když ji vymontovali, tak byla opravdu sjetá nesymetricky u jedné strany více, takže proto ty vibrace.
3. "někdy na volnoběh se zařazeným neutrálem je slyšet drobný kovový šelest (hodně nepatrně - musím mít i stišené ventilátory abych to slyšel)" - Uvědomil jsem si pak, že to slyším, když např. dobržďuju na křižovatce a už mám vyřazeno. Pravděpodobně to bylo od hardyspojky, jak se tam "líně převalovala". Nyní od výměny ok
Jediný nevyřešený bod mám tento:
"Na volnoběh mi připadá, že rafička otáčkoměru mírně kolísá (jen cca o 2mm)." - Servisák (pan Čermák v Jihlavě - mimochodem doporučuji) mě ujistil, že i jemu osobně to jedno auto dělá a že nic také neobjevil, co to způsobuje. Na diagnostice je všechno v pořádku, takže to neřeším.
Napsal: úte 28.06.2011 09:10
od Jendix
Kolik tě ta spojka stála? V budoucnu mě to pravděpodobně někdy čeká taky, i když to ještě není tak hrozný. A co se týče tý hardy spojky, pocituju to u mě jak jsem výše psal taky a věděl jsem že už má něco zasebou, plánuju jí vyměnit při příštim větším servisu. Jen tak pro zajímavost? Kolik máš najeto, když měníš tyto díly?
Napsal: úte 28.06.2011 13:20
od ZdendaZ
Jendix píše:Kolik tě ta spojka stála? V budoucnu mě to pravděpodobně někdy čeká taky, i když to ještě není tak hrozný. A co se týče tý hardy spojky, pocituju to u mě jak jsem výše psal taky a věděl jsem že už má něco zasebou, plánuju jí vyměnit při příštim větším servisu. Jen tak pro zajímavost? Kolik máš najeto, když měníš tyto díly?
Najeto mám 215.000 km, 530d 160 kw, výroba 5/2004
Spojka by ještě vydržela jezdit, ale spíš pro dobrý pocit jsem jí nechal vyměnit.
Servis doporučuji Auto Čermák v Jihlavě - připadá mi, že ten chlap má ty auta pořád rád (alespoň podle výrazu, když to moje projížděl

) a dělá to za rozumné peníze a díly sežene za dobré ceny. Sám jsem koukal na netu, že spojka Luk stojí cca kolem 8tis Kč a on pak sám dohledal, že originální BMW spojka u něj vyjde na 9.600,- vč. dph, takže jsem tam dal tu. Hardy spojka byla za 3.000,- vč. dph. Ta hardy cvakala hlavně při malých otáčkách - při sportovnější jízdě jsem jí neslyšel nikdy. Když pak na ní koukli, tak byla už vymačkaná fest teda.
Preventivně jsem nechal vyměnit i odfuk (odlučovač oleje) a vzduchový filtr a povyměňovat pouzdra na řazení a celkově jsem platil za práci 3.600,- bez dph, což mi přijde hodně dobré.
Napsal: úte 28.06.2011 17:12
od Jendix
aha.. tak to já myslel že jsi měnil i dvouhmotový setrvačník? protože ten se ozvívá u mě.. pokud vypnu motor bez vymáčknuté spojky.. slyším takové zarachtání.. není to prý ještě zralý na výměnu.. ale časem to přijde..
jinak já mám spojku taky ještě v cajku.. zabírá i docela dole.. a takový to pocukávání jak jsi popisoval jsem měl u e36 občas taky, i tady se mi to sem a tam ozve.. záleží na stylu rozjíždění, možná to malinko způsobuje i rozhoupání kardanu s hardyspojkou dohromady (přecijen to všechno trochu při rozjíždění zapruží)..
Napsal: úte 28.06.2011 17:40
od ZdendaZ
Jendix píše:aha.. tak to já myslel že jsi měnil i dvouhmotový setrvačník? protože ten se ozvívá u mě.. pokud vypnu motor bez vymáčknuté spojky.. slyším takové zarachtání.. není to prý ještě zralý na výměnu.. ale časem to přijde..
jinak já mám spojku taky ještě v cajku.. zabírá i docela dole.. a takový to pocukávání jak jsi popisoval jsem měl u e36 občas taky, i tady se mi to sem a tam ozve.. záleží na stylu rozjíždění, možná to malinko způsobuje i rozhoupání kardanu s hardyspojkou dohromady (přecijen to všechno trochu při rozjíždění zapruží)..
Když vypnu motor tak slyším jen takové běžné dieselové pazvuky, takže předpokládám, že dvouhmoťák je ještě celkem ok.
Ostatní, jak jsem popisoval fakt po výměně hardy spojky a spojky zmizelo. Ať se rozjedu jemně nebo tvrději, tak se neozve žádné cvaknutí ani jiné pazvuky prostě jak nové auto..
Kardan by právě neměl nijak pružit, to tam zajišťuje ta hardy spojka. Kámoš měl na motorce na kardanu nějaké naťuknutí a ikdyž nebylo běžně naměřitelné, tak při cca 80km/hod to prej dělalo hodně silný vibrace. Přišel na to až na válcové zkušebně.