Stránka 1 z 1
Napsal: pon 06.06.2011 00:24
od tomas777
Ahoj,
Mám E60 530d 9/2005, najeto 190 000. Pomalu ale nezadržitelně se mi blíží termín výměny filtru pevných části. Vím, že to nutně neznamená, že je KO, nicméně bych uvítal vaše především DLOUHODOBÉ zkušenosti týkající se zejména možného výskytu problémů spojených s jeho odstraněním. Myslím, že se jedná od dost kontroverzní téma a slyšel jsem na to už dost protichůdných názorů. Díky moc.
Napsal: pon 06.06.2011 08:53
od Jendix
tomas777 píše:Ahoj,
Mám E60 530d 9/2005, najeto 190 000. Pomalu ale nezadržitelně se mi blíží termín výměny filtru pevných části. Vím, že to nutně neznamená, že je KO, nicméně bych uvítal vaše především DLOUHODOBÉ zkušenosti týkající se zejména možného výskytu problémů spojených s jeho odstraněním. Myslím, že se jedná od dost kontroverzní téma a slyšel jsem na to už dost protichůdných názorů. Díky moc.
někde v praze by měla bejt firma která to čistí nějakou chemií.. nalejou to do toho a profoukávaji to to vabkou s vařící vodou.. mě to teda dělal jeden automechanik, se podobnou chemií a říkal že ke konci čistění byl filtr bez problému průchozí, dalo by se říct ve stavu skoro nového..
jinak filtr sám o sobě by se neměl rozpadat jako katalyzátor... v podstatě neubývá..
jako další mi nastavil nový interval 200 000 km..
Napsal: úte 07.06.2011 20:14
od tomas777
A jak Ti to jezdí? Mám na mysli, zda pozoruješ, že auto líp táhne apod. Jak dlouho už to máš vyčištěný? Nezanáší se to znovu?
Jendix píše:tomas777 píše:Ahoj,
Mám E60 530d 9/2005, najeto 190 000. Pomalu ale nezadržitelně se mi blíží termín výměny filtru pevných části. Vím, že to nutně neznamená, že je KO, nicméně bych uvítal vaše především DLOUHODOBÉ zkušenosti týkající se zejména možného výskytu problémů spojených s jeho odstraněním. Myslím, že se jedná od dost kontroverzní téma a slyšel jsem na to už dost protichůdných názorů. Díky moc.
někde v praze by měla bejt firma která to čistí nějakou chemií.. nalejou to do toho a profoukávaji to to vabkou s vařící vodou.. mě to teda dělal jeden automechanik, se podobnou chemií a říkal že ke konci čistění byl filtr bez problému průchozí, dalo by se říct ve stavu skoro nového..
jinak filtr sám o sobě by se neměl rozpadat jako katalyzátor... v podstatě neubývá..
jako další mi nastavil nový interval 200 000 km..
Napsal: úte 07.06.2011 20:32
od Jendix
to já jsem něměl moc příležitost to srovnat.. auto jsem koupil v německu a jel s ním prakticky hned k automechanikovi aby to prošel a povyměnoval co bylo třeba.. a v té době už to právě bylo skoro, podle i-drive, na výměnu.. automechanik ten filtr jak jsem psal vyčistil.. a říkal že z toho při čistění fakt tekly docela pěkný černý cucky.. a nastavil mi rovnou nový interval na 200 000. co se jízdních vlastností.. řekl bych že to bude prakticky nepozorovatelný.. zase až tolik výkonu to brát nebude.. kde se to možná malinko podepíše je spotřeba a např. i životnost turba.. protože nebude turbo tak namáhaný (alespon tak mi to jeden člověk co dělá turba vysvětloval) co se spotřeby týče.. po čechách na okreskách jsem většinou kolem 7, záleží kde a jak se jezdí (dostal jsem se i na 6,0 na 200km vzdálenosti, ale to byl fakt extrém) jinak vše funguje tak jak by mělo.. já tam filtr prozatím asi nechám.. jezdím často v německu, kde by čistě teoreticky mohli policajti i prudit, kdybych měl filtr vyndanej..
jinak k tomu čištění... nevím jaký model máš, u prvních modelů byl filtr na místě katalizátoru hned za turbem.. já už ho mám pod autem.. tzn. nejdřív kat a pak filtr.. v mým případě je to jednodužíší, protože je filtr přístupnější a vstupy do filtr jsou skoro rovně, proto se i líp čistil..
Napsal: úte 07.06.2011 20:34
od Jendix
ted jsem si ještě všiml tvýho roku, u 2005 budeš mít filtr asi už taky pod autem.. já mám 2005/9.. někde jsem slyšel že ten filtr hned za turbem byl jen prvních pár měsíců..
Napsal: úte 07.06.2011 21:44
od tomas777
Já mám 11/2005, 170 kW. Idrive mi ještě ukazuje 46 tisic do výměny. Vzhledem k najetým kilometrům (190 k) mám DPF v relativně dobrým stavu. Ale dle servisu by prý s novým mělo líp táhnout nez teď. V servisu mi právě udělali regeneraci, což je procedura která se dá spustit přes diagnostiku (celkem asi 3x). Ale na diagnostice se i po vyčistění vyskočí znova hláška, že se musí vyčistit. Nicméně jak říkám; uplně jak s novým to není. Jinak spotřebu mám v podstatě stejnou jak ty (ale jednou, když jsem se snažil, tak jsem jel i 100 km za 5,1

). Já bych ho nejraději vykuchal, ale mám prostě strach, aby se to nepoškodilo nebo nesnížilo životrnost jiných dílů. Dřív byly auta bez něj a bylo po starostech...

Taky 45 k za novej se mi moc dávat nechce....
Napsal: úte 07.06.2011 23:22
od Jendix
tomas777 píše:Já mám 11/2005, 170 kW. Idrive mi ještě ukazuje 46 tisic do výměny. Vzhledem k najetým kilometrům (190 k) mám DPF v relativně dobrým stavu. Ale dle servisu by prý s novým mělo líp táhnout nez teď. V servisu mi právě udělali regeneraci, což je procedura která se dá spustit přes diagnostiku (celkem asi 3x). Ale na diagnostice se i po vyčistění vyskočí znova hláška, že se musí vyčistit. Nicméně jak říkám; uplně jak s novým to není. Jinak spotřebu mám v podstatě stejnou jak ty (ale jednou, když jsem se snažil, tak jsem jel i 100 km za 5,1

). Já bych ho nejraději vykuchal, ale mám prostě strach, aby se to nepoškodilo nebo nesnížilo životrnost jiných dílů. Dřív byly auta bez něj a bylo po starostech...

Taky 45 k za novej se mi moc dávat nechce....
no 45 rozhodně nestojí.. nechá se sehnat za 700euro.. jinak já bych to řešil spíš tim čištěnim nebo vykuchat.. za samotný čištění dáš tak 2000kč, za kuchání rozhodně víc, protože se to musí ještě nějak softwarově odblokovat.. je to na tobě.. jinak jak jsem řikal, je to pak evidentní že je auto bez filtru, protože budeš mít saze ve výfuku.. resp. v koncovce.. je otázka jestli se pak někde někdo neozve.. třeba na technickej.. nebo jak jsem psal, v německu by tě čistě teoreticky mohli otravovat policajti.. ale fakt jen čistě teoreticky..
Napsal: stř 08.06.2011 07:56
od tomas777
Těch 700 EUR stojí originální? Já jsem tu částku uváděl za origo + práce.
Napsal: stř 08.06.2011 15:11
od drfting
Napsal: stř 08.06.2011 16:21
od Jendix
tomas777 píše:Těch 700 EUR stojí originální? Já jsem tu částku uváděl za origo + práce.
jj.. přesně ten link z ebay jsem měl na mysli... jinak práce bude tak 500kč + 2x těsnění a možná i šrouby.. jinak já bych to fakt řešil tim čištěním.. koukni na net a určitě v čechách někoho najdeš kdo to dělá.. na tom filtr v podstatě nic neodchází.. pokud se dobře vyčístí.. bude jak novej..