Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 19.05.2011 08:52
od MUF_IV
Ahoj, začíná se mi projevovat v teplých dnech, kolem 25stupnu ze auto nechce jít do výkonu, až pri cca 2300ot zatáhne turbo...za studena je to dravec, co s tím?? po čem jít?

Napsal: čtv 19.05.2011 09:32
od tomaskana
ja se taky pridavam, mam ten samy motor a nekdy je citit ten zatah a jindyto jen tak pomalu pridava, je to 99 rok. co to muze byt?

Napsal: čtv 19.05.2011 09:53
od voTon
diagnostika- live data a sledovat tlak turba, tlak ve vstrikovaci liste, tlak nafty, teplotu a mnozstvi nasavanyho vzduchu a nemuze vam nic utect, je to zalezitost 300kc, nekdo to dela i zadarmo, takhle nadalku to stejne budou jen spekulace. jen vadnej senzor na vstrikovaci liste uz jsem videl projevovat 3 relativne ruznejma zpusobama...

Napsal: čtv 19.05.2011 15:04
od keegan
ahoj, mě tohle dělaly podfukující svody k turbu, utíkal tlak, až se to natlačilo ,tak to najednou při těch 2300-2400 ot zabralo jak starý TDS a pak to jelo jak zběsilý, časem se otáčky, kdy seplo turbo, pořád zvyšovaly. Diagnostika Tě stejně nemine, pokud nechceš jen tápat... Toť mé zkušenosti :-)

Napsal: čtv 19.05.2011 22:20
od andush555
chlapi, zda sa mi ze mam tento problem. auto mi razantne zatahne az pri 3000 otackach. je to normalne alebo co? je to 530D automat, 2002

Napsal: čtv 19.05.2011 22:44
od andush555
chlapi, zda sa mi ze mam tento problem. auto mi razantne zatahne az pri 3000 otackach. je to normalne alebo co? je to 530D automat, 2002

Napsal: pát 20.05.2011 18:05
od cmelak
voTon píše:diagnostika- live data a sledovat tlak turba, tlak ve vstrikovaci liste, tlak nafty, teplotu a mnozstvi nasavanyho vzduchu a nemuze vam nic utect, je to zalezitost 300kc, nekdo to dela i zadarmo, takhle nadalku to stejne budou jen spekulace. jen vadnej senzor na vstrikovaci liste uz jsem videl projevovat 3 relativne ruznejma zpusobama...


Tak to asi za tebou zase zajedu, chtěl bych to prostě nechat pořádně omrknout a zjistit co s tim motorem je, navíc to chčije kde se dá, i nafta z vysokotlakýho čerpadla chčije :D Kdy máš čas? :lol:

Napsal: pát 20.05.2011 20:03
od voTon
cmelak píše:
voTon píše:diagnostika- live data a sledovat tlak turba, tlak ve vstrikovaci liste, tlak nafty, teplotu a mnozstvi nasavanyho vzduchu a nemuze vam nic utect, je to zalezitost 300kc, nekdo to dela i zadarmo, takhle nadalku to stejne budou jen spekulace. jen vadnej senzor na vstrikovaci liste uz jsem videl projevovat 3 relativne ruznejma zpusobama...


Tak to asi za tebou zase zajedu, chtěl bych to prostě nechat pořádně omrknout a zjistit co s tim motorem je, navíc to chčije kde se dá, i nafta z vysokotlakýho čerpadla chčije :D Kdy máš čas? :lol:



no ty voe :), vikend nebo v tydnu?

Napsal: sob 21.05.2011 11:15
od MUF_IV
hmm chlapi a jsem to schopen diagnostikovat sám třeba INPOU? rozbehnout ji umím, sic se v ní extra neorientuju, ale neco uz jsem tam nasel :) Jkay by mel být cca postup? Vím ze to nejde specifikovat, ale aspon po cem v té Inpe jít, pokud to zvládne.

Napsal: sob 21.05.2011 16:27
od cmelak
voTon píše:no ty voe :), vikend nebo v tydnu?


No hele asi to uděláme tak, že tam přijedu k tobě někdy o víkendu a nechám ti to tam celej tejden aby na to byl klid a dost času, přes tejden auto už ani moc nepotřebuju takže bych to přežil :lol: Potřebuju to prostě pořádně omrknout a sjet diag a aspoň zjistit co tomu je nebo není abych věděl co koupit.

Až to všechno klapne, dám vědět.

Napsal: čtv 26.05.2011 09:16
od kkarel
Mám podobný problém motor netáhne záběr turba někde kolem 2300 a i tak nic moc, než se to rozjede na 180 tak je to doba atd. První podezželý je váha vzduchu, zkusím jí odpojit, ale když je tu toto téma, celkem nemám problém připojit DIS nebo INPA a jet se projet, ale nikde nemůžu najít jaké by při nějakém provozním režimu měla být Online data, tak ppravdě nením jak zjistím co je špatně.
Poradíte, kde nastudovat takové info?

Napsal: čtv 26.05.2011 18:56
od voTon
po spusteni inpy, f5 (e39), motor m57, f4 pamet zavad, F1 cteni zavad, f2 mazani pameti zavad, f5 mereny hodnoty za chodu motoru
zajima te tlak v sani pro ruzny otacky, mnozstvi a teplota nasavaneho vzduchu, tlak ve vstrikovaci liste, tlak pre VT cerpadlem, to jsou jen ty hlavni ...

Napsal: čtv 26.05.2011 21:02
od Rade
Zdar, mám taky podobný problém, v horkých dnech, když se táhnu v nějaké koloně, nebo delší dobu pomalu do kopce a pak tomu pořádně naložím tak auto nemá takový výkon jako normálně, navíc to doprovází hukot jakoby někdo zapnul větrák..., po ochlazení se to zase začne chovat normálně. Když pak s tím za čas jedu na diagnostiku tak tam žádná vada která by to mohla vysvětlit není. Jedná se o 530d E39.
Nevíte o co by mohlo jít? Díky...

Napsal: pát 27.05.2011 08:21
od voTon
to bude tim ze nekdo zapnul vetrak :wink: ,to myslim uprime a doslova..

Napsal: pát 27.05.2011 10:13
od Rade
voTon píše:to bude tim ze nekdo zapnul vetrak :wink: ,to myslim uprime a doslova..


Mohl bys to prosím trochu víc rozvést, nevím na jakém principu se větrák u E39 zapíná, myslel jsem že se spouští při určité teplotě motoru, to hučení začíná s přidáním a končí s puštěním plynu. a spíš mě znepokojuje že během té doby má auto poloviční výkon, spuštění větráku by přece nemělo mít na výkon takový vliv...

Napsal: pát 27.05.2011 10:55
od Jendix
Rade píše:
voTon píše:to bude tim ze nekdo zapnul vetrak :wink: ,to myslim uprime a doslova..


Mohl bys to prosím trochu víc rozvést, nevím na jakém principu se větrák u E39 zapíná, myslel jsem že se spouští při určité teplotě motoru, to hučení začíná s přidáním a končí s puštěním plynu. a spíš mě znepokojuje že během té doby má auto poloviční výkon, spuštění větráku by přece nemělo mít na výkon takový vliv...


na mé bývalé e36 318i když jsem startoval byla visco spojka která ovládá větrák vždy při startu studeného motoru seplá (prý je to snad tak normální, po chvíli se rozepla, asi když se ohřál ten olej uvnitř) a musím říct že an výkonu to rozhodně poznáš, ale je to i poměrně slyšitelný že větrák běží naplno. U 530D by to ale nemělo být tak markantní. Určitě ne o 50%

Napsal: pát 27.05.2011 19:54
od Axel
Viskospojka funguje tak, ze se vzrustajici teplotou motoru vzrustaji otacky vetraku, ktery je na samotne viskospojce a nastava vetsi chladici ucinek. Po dosazeni normalni teploty se viskospojka ochladi a nema konstantni otacky s hrideli. Neni v tom zadna elektronika...
Kdyz viskospojka sepne na max. ucinek, tak alespon u me jde vykon dolu. (Popojizdeni v kolone kombinovane s prudsimi rozjezdy v horkych dnech )

Napsal: pát 27.05.2011 20:15
od Axel
Druha vec je elektricky vetrak ovladany elektronikou, primarne slouzici k chlazeni tepelneho vymenniku klimy (nachazi se mezi naraznikem a chladicem)
Pri vysoke teplote chladici kapaliny, kterou nestaci chladit vrtule(vetrak) na viskospojce, spina elektricky vetrak a snazi se ochladit to, co neochladila vrtule.

Napsal: pát 27.05.2011 23:10
od Jendix
což princip mi je naprosto jasnej.. měl jsem jí dokonce i rozebranou.. sice mi není jasný proč je seplá když je auto studený, ale možná je to kvůli viskozitě oleje uvnitř, prostě je moc hustej.. i automechanik co dělá bmw mi řikal že to tak je správně.. je jsem tím chtěl říct že v mém případě to bylo znatelný na výkonu, resp. nějakej koník si to určo vzalo.. někde tady na foru jsem to dokonce i četl.. mám takovej pocit že tu někdo psal že až 15ps u naftovýho šestiválu.. což málo neni, ale rozhodně by to nemělo být nějak extrémně pozorovatelný.. kromě toho zvukovýho projevu..

Napsal: pát 27.05.2011 23:59
od Axel
Mne se taky toci hned po nastartovani, ale da se v klidu zastavit prstem :)

Ja ted taky resil ubytek vykonu, neni citit poradny kick-down a zrychleni je jak u automatu pomale...

Musim zajet na diagnostiku, nez zacnu neco delat. Zatim hresim na vahu vzduchu, protoze mi to zacilo dost coudit.

Dalsi pricinou u me muze byt spatne tesneni na turbu a svodovem potrubi, takze turbo poradne netlakuje a vykon se ztraci.

Podavaci cerpadla jsem menil pred nekolika tydny. (je pravda, ze nemusej byt ok a tlacit potrebne mnozstvi nafty k VT cerpadlu) kdovi...