Stránka 1 z 2

Napsal: ned 01.05.2011 14:32
od Viky
Mám takový trable s mojí e39. Při brždění do rychlosti 50KMH je všechno super. Při cca 90KMH a výš jakmile se jen zlehka dotknu brzdovýho pedálu nastane opravdu silníé chvění volantu, jakmile na brzdu opravdu fest zatlačim chvění se "pohltí" a jedovatý brzdy auto okamžitě zastaví. Ty velký ramena na obou stranách jsou udělaný + brzd. kotouče. Kudy dál, čepy řízení ??? Poraďte ...

Napsal: ned 01.05.2011 14:39
od Vesa88
Me tohle delaly nevyvazeny kola... :)

Napsal: ned 01.05.2011 14:40
od Viky
To snad nemyslis vazne !!!!

Napsal: ned 01.05.2011 15:32
od beny-maser
podle mě je tam někde vůle na něčem co jsi ještě nevyměnil,pozorně bych to s někým prohlédl a hledal i vůle na silenblokách nápravy třeba u ramen,co jsi tam dal za značku toho co jsi měnil?Aby to nebylo nějaký starline, pak by to bylo jasný hned :D

Napsal: ned 01.05.2011 15:36
od Viky
Starline vubec, mám podvozkový díly z německa z prvovýroby. Zkusim nechat přavážit ty kola, a pak přijdou na řadu asi čepy řízení ...

Napsal: ned 01.05.2011 16:04
od jurasis
Kola se projevujou kolem 90ky (80-100), ale i při nebrždění... :!:
Spíš zkroucený kotouče... Většinou odejdou právě hned jako nový... Špatná značka nebo nezajetý...

Napsal: ned 01.05.2011 16:07
od Viky
Kotouče jsou 48 hodin po porovnání, tlustý jsou dostatečně a dělal to PAN STROJAŘ ! Jo při 90ti se to tak jemně chvějě, to jo ...

Napsal: ned 01.05.2011 16:15
od jurasis
Mno, záleží, co je porovnání... :wink:
Jestli Ti to začalo dělat po tomhle porovnání, pak je závada asi jasná... Jestli jsi přitom i přezouval, pak je to na vyzkoušení (prohodil bych předek/zadek). Což platí i pokud třeba upadlo závaží...

Hlavní je, že čepy a pod. neodejdou naráz, většinou to ani nepoznáš (jak odchází pomalu a zvykáš si na to)... :wink:

Napsal: ned 01.05.2011 18:43
od Vesa88
Hele jak rikam mel jsem letnaky 225/55 R16 a ze zacatku jezdeni v pohode, pak jsem nechal udelat ramena a tlumice a zacalo to pri brzdeni delat tenhle bordel...bylo mi receno ze je to kotoucema, ale bylo mi to divny protoze pred tema tlumicema to nedelalo...Tak jsem to nejak neresil a kdyz prisla zima tak jsem nechal prezout letnaky na zimaky (stejne disky) a oni mi kola vyvazili a neskutecnej rozdil najednou a prestalo to delat :) Takze asi tak...Ted se mi to objevilo zase, ale na jinejch a vyvazenejch kolech takze typuju tycky rizeni nebo volny silace na predni naprave...

Napsal: ned 01.05.2011 19:18
od LUBEC
u me byl problem v lozisku
po vymnene snad vseho na naprave mne porad vibroval. Rikam si co dal. Predchozy majitel vymnenil loziska tema to nebude ale kdyz jsem vzal uchylkomer tak hazel naboj. Rok stary lozisko cortego.
Tak jsem koupil loziska FAG a vibrace byly pryc.
Skus to promerit.

Napsal: ned 01.05.2011 19:30
od Vesa88
Lubec: To to lozisko nebylo ani slyset? Napadlo me je vymenit taky, ale nejsou slyset tak jsem myslel ze jsou dobra :)

Napsal: ned 01.05.2011 20:50
od beny-maser
jestli to před rovnáním kotoučů nedělalo tak bych to hledal tady,chlazený kotouče nemaj rádi když se na ně šahá i když to dělá mistr strojař,já tady mám taky maníka co dělá jen tohle a taky to není 100%
když dělal moje tak se mu to povedlo a kámošovo už ne v 90 to kopalo a vybrovalo,
ale zase takhle nadálku se to přesně určit nedá, můžem tě jen nasměrovat
vlézt pod to musíš sám :D

Napsal: pon 02.05.2011 02:22
od LUBEC
Vesa88 píše:Lubec: To to lozisko nebylo ani slyset? Napadlo me je vymenit taky, ale nejsou slyset tak jsem myslel ze jsou dobra :)
prave ze slyset nebylo

Napsal: pon 02.05.2011 08:06
od Vesa88
Tak to mam radost a ja si naivne myslel ze se to projevuje jenom tim... :)

Napsal: pon 02.05.2011 08:12
od beny-maser
a nestačilo by to ložisko jen trochu dotáhnout? jako u staré dobré š 120? :D
nevím jak je to tam řešený, jen se ptám nikdy jsem to neměl rozdělaný.

Napsal: pon 02.05.2011 08:13
od chrompacket
pred rokem a pul jsem delal ramena, cepy rizeni, tlumice, brzdy atd.. kola nechavam prevazovat nekdy i 3x za sezonu (vsechny 4) a pokazde kdyz se mi pri jemnem brzdeni ci ustalenych rychlostech mezi cca 155-160Km/h objevi tady ta mala vibrace do volantu menim tycky stabilizatoru:
http://elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?B ... eId=100590

kupuju je od RTS nebo FEBI za cca 500,-Kč/kus

nezarucuju, ze moje uvaha je spravna, muze to byt vice veci, ale me tohle zabere vzdy.

Napsal: pon 02.05.2011 12:13
od georg
Řešil jsem podobný problém, při jízdě byla lehká vibrace do volantu, ale opravdu mikro a jakmile jsem šáhnul na brzdu tak v určitém momentu začala vybrace do volantu a mírně do brzdového pedálu. Nechal jsem udělat přední nápravu od Meyle a těšil jsem se, že problém ustane, ale nepříjemné překvapení bylo, že problém stále trval. Tak jsem chtěl reklamovat kotouče (ATE) najeto cca 5000km, ale mezi tím jsem přezul na letní no a je po problému :-) Ptal jsem se v penuservisu a řekli že to může být nedovážené kolo, nebo nějaká vada pneumatiky. Hlavní je že už to nedělá.

Napsal: pon 02.05.2011 18:01
od Viky
Tak na levým kole bylo 30/15 gramu a na pravym bylo 30/20 gramu coz je dost. Vecer jedu otocku na Brno tak jsem zvedavej co to bude delat. Do brzdovýho pedálu to nevibruje, "jen" do volantu. Jinak na gumy mám podezření taky že budou dostákaný. Loňskou sezonu se otáčely na zadní nápravě tak uvidim ...

Napsal: pon 02.05.2011 22:44
od magorcondoria
Měl jsem na ráfku docela silnou vrstvu oxidu hliníku.Stačílo oklepat a vykartáčovat.Lehce potřít silikonovou vazelínou.Znovu vyvážit.Vybrovalo mi to při přibrždění ca v 55km/h. Spojení Fe a Al =koroze
Pneumatika je soustava pružin s různou tuhostí,pokud jsou velké rozdíly v tuhosti dělá i vizuálně dobrá pneu na přední nápravě velký "bordel".

Napsal: pon 02.05.2011 22:54
od Viky
Poznatky po návratu: Auto je celkově klidnější bohužel při brždění dejmetomu od 80 - 100kmh se to trese jako kráva :-(