Stránka 1 z 2

Napsal: ned 01.05.2011 12:41
od mr_nick
Čau,
mám E39 525 TDS touring, r.v. 97, v manuálu.

Stalo se mi, že při jízdě na dálnici se mi na PC napsala hláška "Motor Stop-nízký tlak oleje", asi po cca 1 km hnedka jak to šlo sem zastavil. Po tu dobu co sem dojížděl sem se snažil jet na volnoběh a u toho bylo slyšet jak v motoru lehce klepe. Svítila kontrola mazání. Po zastavení sem se koukl jestli je tam olej, ten tam byl. Znovu sem nastartoval, na volnoběh svítila "maznička" lechce sem přidal cca na 1500ot/min a shasla, ale klepání na volnoběh byclo lehce slyšet. Auto sem odtáhl domu.

Koukal sem tady a dočetl sem cosi o nějakém klínku u řemenice nebo co, moc tomu nerozumím, ale cca před 2 tis. km sem měl auto v servisu kvuli tomu, že se mi vytáhl rozvodovej řetěz a vysypalo se mi vstřik čerpadlo. Ale nepotkalo se to. Mechanik udělal rozvody, čerpadlo se nechalo opravit Odvezl bych to k němu, ale mám to k němu 100km :?

Mám 2 otázky :
-není tady někdo z okolí Brna (Kuřimi) co by se na to mrkl a řekl by mi na to mrkl a řekl co a jak s tím dál (nechci to zadarmo), abych to nemusel složitě tahat někam do servisu.

- jestli ty rozvody nemohl ten mechanik udělat před těma 2 měsícema nějak blbě a tím se to posralo

Dík moc.

tady je kdyžtak moje ICQ 332726085

Napsal: ned 01.05.2011 15:27
od beny-maser
jak to tady popisuješ tak to vypadá na ten klínek,podle mě při výměně rozvodů málo utáhl řemenici na klice,musí být utaže střašně silně,větším momentem než hlava a doporučuji zalepit

Napsal: ned 01.05.2011 19:43
od mr_nick
no to mě moc neteší :( ... na kolik vyjde oprava kdybych to nedostal z toho mechoša? :(

Napsal: ned 01.05.2011 20:40
od beny-maser
nevím já to opravil doma,pukud nejsi lama tak to vzládneš sám,ale chce to už místo a vercajk
pokud by to teda byl ten klínek, tak musí vana dolů,plochej řemen dolů,prsa dolů a bacha na těsnění pod hlavou hlavně na ókroužek u kanálu vodní pumpy do hlavy,aby jsi nemusel sundavat ještě hlavu(když si ale budeš dávat pozor tak tu hlavu sundavat nemusíš,jde jen o to aby se ti ten ókroužek neschnul)
jinak to olejové čerpadlo není pod klínkem je jen přitlačené ke klice šroubem řemenice,problém je v tom, že jak se ti povolí řemenice, tak se většinou ten klínek střihne

Napsal: ned 01.05.2011 20:48
od mr_nick
tak tohle určitě nezvládnu, hlavně bych měl strach, že když se do toho pustím tak se někde zaseknu a co s rozdělaným autem v garáži :D ...
Někdo by se tady nenašel kdo by to spravil? :D

Napsal: ned 01.05.2011 20:58
od beny-maser
pokud máš garáž a vzládneš třeba vyměnit těsnění pod hlavou na favoritu tak to dáš!
rozvody sundavat nemusíš a když nebudeš točit motorem potom co vyloupneš starej klínek tak si je nerozhodíš
jediný na čem se zasekneš je vyndavání starého klínku chce to si trochu pohrát a je venku, pak tam strčíš nový stojí cca 25kč v BMW(půlka je pod rozvody a půlka pod řemenicí)takže to jde a zase to seskládáš zpátky

Napsal: ned 01.05.2011 21:26
od mr_nick
mluvil sem s kámošem a ten říkal že by to zvládl. Tak to možná risknu, ale bych bych rád kdyby u toho byl někdo kdo ví popřípadě co a jak :D

jinak Dík :)

Napsal: úte 03.05.2011 21:52
od Frosty
Já Vám mládenci nechci kazit náladu, ale kdyby se střihl ten klínek, tak se protočí i klika vůči zbytku rozvodů, potká se to a nepůjde to vůbec natočit. Spíš se to normálně vylágrovalo, nejspíš na ojnici. Celý rozvodový mechanizmis má natuti větší odpor, než olejové čerpadlo.

Napsal: stř 04.05.2011 07:37
od beny-maser
Frosty píše:Já Vám mládenci nechci kazit náladu, ale kdyby se střihl ten klínek, tak se protočí i klika vůči zbytku rozvodů, potká se to a nepůjde to vůbec natočit. Spíš se to normálně vylágrovalo, nejspíš na ojnici. Celý rozvodový mechanizmis má natuti větší odpor, než olejové čerpadlo.
já tě nechci opravovat,ale pokud nějaké jelito špatně utáhne řemenici kliky tak se střihne jen půlka klínku a olejové čerpadlo není vůbec pod klínkem.

Napsal: stř 04.05.2011 09:29
od Frosty
OK, omlouvám se za nepřesné a zavádějící informace, už jsem dlouho takovouhle mrdku nerozebíral a nepamatuji si přesně, jak je olejové čerpadlo poháněno. Většinou je na klice ozubec, nebo 2 protilehlé plochy, na které je nasazena unášecí hvězdice radiálního olejového čerpadla. Čerpadlo je přišroubováno na bloku a i kdyby řemenice ulétla za chodu motoru, tak to na funkci mazání nemá vliv.
Ale jak říkám, takhle starou mrdku jsem už dlouho nerozebíral, tak si 100% jistý nejsem. Čím jsem si 100% jistý je to, že to má vylágrované. A když ne teď, tak za krátko. :P

Napsal: stř 04.05.2011 18:19
od ACDC
Přesně tohle se stalo bráchovi. Řemenice musí být dotažená jako prase. Žádný klínek není (debilita). Odnesli to šáli na jedné ojnici. Za den opraveno.

Napsal: stř 04.05.2011 18:46
od Frosty
100 Nm + 150 stupňů :P

Napsal: stř 04.05.2011 19:07
od beny-maser
po osobní zkušenosti doporučuji řemenici na kliku přilepit a zalepit taky šroub řemenice a pořádně utáhnout, klidně trhák a doklepnot kladivem. Těch 100Nm + 150 to udělá jenom Chuck Noris :D

Napsal: stř 04.05.2011 19:42
od LUBEC
mne se stalo kdysy to stejny 150km od domova
rosvitila se kontrolka mazani
odtahovka me odtahla dom tam jsem jen dotahl
ten sroub jak ti tady radi a bylo po problemu

Napsal: stř 04.05.2011 20:12
od beny-maser
LUBEC píše:mne se stalo kdysy to stejny 150km od domova
rosvitila se kontrolka mazani
odtahovka me odtahla dom tam jsem jen dotahl
ten sroub jak ti tady radi a bylo po problemu
jj i to se dá, pro řemenici není poloha důležitá, tak stačí když je dotažená tak ,aby se neprotáčela, ten klínek nemusí vždycky prasknout, ale většinou to tak je,pak je otázkou akceptovaného rizika, že je tam už jen půlka co je pod rozvodama.

Napsal: stř 04.05.2011 21:58
od LUBEC
jak uz zde nekdo psal tak zadnej klinek u olej cerpadla neni
cerpadlo musi byt jen stazeny mezi plochamy jakmile neni tak
cerpadla stoji

Napsal: stř 04.05.2011 22:01
od beny-maser
LUBEC píše:jak uz zde nekdo psal tak zadnej klinek u olej cerpadla neni
cerpadlo musi byt jen stazeny mezi plochamy jakmile neni tak
cerpadla stoji
jo to jsem psal já, já jen že jsi měl štěstí, že při povolení se ti ten klínek nepřetrh, já jsem takový štěstí neměl a musel jsem ho vyměnit.

Napsal: čtv 05.05.2011 21:21
od mr_nick
díky za rady, objednal sem si ten klínek, tak se na to o víkendu kouknu, snad se zadaří :)

Napsal: čtv 09.06.2011 20:52
od mr_nick
kluci jenom dotaz, dal sem to spravit nakonec mechanikům do servisu. Není to autorizovanej servis. Byl to ten klínek, byl ustřihnutej. Ale co by mě zajímalo, jak dlouho může trvat ta výměna? A kolik je tak reálný aby si za to mechanik vzal?

Klínek sem mu dodal sám, spolu s olejem a filtrem. Tzn pouze práce....
Už se to asi pomalu chýlí ke konci opravy a tuším že na mě vybalí nějakou mega pálku :x
Už to tam mastí 14 dní a pěkně mě tím sere :evil:[/b]

Napsal: čtv 09.06.2011 21:26
od beny-maser
nejsem automechanik, ale vzládnul jsem to za sobotu a neděli i s výměnou těsnění pod hlavou doma v garáži. Stačí :?: