Stránka 1 z 2
Napsal: ned 24.04.2011 16:26
od Johny9
Zdravim vsechny.Mam problem s klimatizaci.klima chladi akorat kdyz ji zapnu tak kompresor normalne sepne a po chvilce zase vypne a zase se zapne v intervalech asi 20 vterin.Nevi nekdo cim to je.A vetrak pred klimou taky nejde zkousel jsem rozpojit konektor a napojit natvrdo ale nic se nedelo.Za pripadne odpovedi diky
Napsal: ned 24.04.2011 19:19
od beny-maser
větrák se zapína na první polohu hned jak zapneš klimu,pokud ti neběží hledej závadu u něj nebo u jeho odporu,pokud se ti nezapnul věták ani napřímo je po něm. Ten kompresor se asi bude vypínat kvůli tlaku v systému,protože neběží větrák tak to vypne bezpečnostní tlakáč. To ale nevím jistě, jen si to logicky odvozuju.
Napsal: ned 24.04.2011 19:56
od Johny9
a kde se ten odpor nachazi
Napsal: ned 24.04.2011 20:00
od beny-maser
je na rámu vrtule
Napsal: ned 22.05.2011 18:50
od Johny9
Tak dnes jsem vymenil celou saharu klimachladice protoze ta stara byla spalena ale problem je porad stejny kdyz sepnu klimu tak vetrak se zapne a hned vypne a pak sem tam se spusti ale jen na chvilku.Kdyz jsem ho zkousel napojit naprimo tak nereagoval vubec tak ted nevim kde hledat chybu
Napsal: ned 22.05.2011 20:57
od beny-maser
když kámoš neměl v klimě náplň tak mu to blblo podobně, tak ještě zkusit jestli je tam dost chladiva, protože tam je tlakovej spínač, který to hídá, aby neběžel kompresor, když je to prázdný.
Napsal: ned 22.05.2011 21:22
od Johny9
Klimatizace je plnena pred dvema tydny
Napsal: ned 22.05.2011 22:27
od beny-maser
a udělali ti i test na těstnost?
Napsal: pon 23.05.2011 06:07
od Johny9
tesnost je v poradku klima normalne chladi akorat je problem se saharou ze se netoci a kompresorem ze sepne a po chvilce zase vypne a tak je to porad dokola.
Napsal: pon 23.05.2011 07:24
od JaneCk
No a nemůžeš tam toho chladiva mít naopak moc? Že se zapne, zjistí, že tam má velký tlak, tak vypne. A jestli byl motor od větráku spálený, kontrolovals pojistky? Jsou celkem 3 plus nějaké relé, alespoň u před FL. Ikdyž jak si to tak čtu, tak vypne právě asi proto, že nejede ten větrák no. Podle mě se to asi přehřeje...
Napsal: pon 23.05.2011 08:41
od ajfel
co trubky klimy - nejsou moc horke? spalit by ses o ne nemel ... zkus to v mitech, kde jsou odkryte .. kolem chladice, u plnicich ventilku apod ..
Napsal: pon 23.05.2011 08:47
od Snejk
no a kde vidis problem? kazda klima v bmw spina a odpina kompresor v intervalech cca 15 sekund... kdyby ten kompresor bezel porad tak ti cela klimatizace za chvili vyleti do povetri... je tam tlakove cidlo a proste system se natlaci, a kdyz je natlaceno tak se vypne... a az zas tlak polevi tak se zase zapne... jako normalni kompresor... kdyby bezel nonstop tak to je nahovno i z hlediska ekonomickeho...
to same vrtule (ano uznavam mela by se s pustenou vlockou tocit na prvni rychlost porad ale ...) uz sem videl nekolikrat i tuhle variantu zre po spusteni klimy se nedelo nic, jen obcas sepnul...
opet vrtule ma teplotni spinac a tim se ridi jeji spoousteni...t takze zase nehrozi nic zajimavyho pokud je ji treba .. tak se ti pusti...
ale i tak bych se podival na tu vrtuli jestli nahodou ti nefunguje jen ta jedna rychlost.... jsou dve.. jedna velmi pomala (pres 100W odpor) a pak druha velmi rychla huceni jak vrtulnik ktera jde na tvrdo... kdyz se ti ta vrtule sepne tak jak moc?
pak bych vrtuli ozkousel na oba vstupy jestli reagujou .. jak pomala tak rychla... kdyz ano tak jestli funguje to rele na tu pomalou rychlost a pak v neposlenim jestli funguje ten teplotni spinac (dvouprvkovy reagujoici na dve prahove teploty, jedna nemusi bezet... )
protoze ted to mozna vypada ze ti sepne rovnou ta druha az kdyz je tomu teplo... coz zase proste dela co ma....
Napsal: pon 23.05.2011 13:21
od Johny9
Tak na jedne trubce co vede do chladice tak se ruka udrzet neda a zkousel jsem pripojit na ventilator proud a jen v motorku cvakne a nic se nedeje jinak do konektoru proud jde.A kdyz se sepne vrtule tak je to na tu pomalou rychlost
Napsal: pát 27.05.2011 06:51
od Pavelkac
Mohl bych se zeptat,kde jsou pojistky od ventilátoru klimatizace před chladičem? Mně se netočí vůbec,když zapnu klima na místě tak nechladí a za chvíli se to přehřeje a s takovým pískavým zvukem uteče chladící medium přes přetlakový ventil na kompresoru. Za jízdy,když se chladí chladiče náporem vzduchu funguje normálně,tak myslím,že můj problém je v tom ventilátoru.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Napsal: pát 27.05.2011 07:18
od JaneCk
Pojistky by měly být 3 a jsou v pojistkové skříňce pod přihrádkou spolujezdce.
Dále jsou tuším 2 relé v motorovém prostoru
Edit:
Pojistky 7 20 22
Edit:
Akorát jsem tě asi mystifikoval, viděl jsem jen E39 523, ale máš rok 1999 a tam už je větrák asi s tou plynulou regulací rychlosti. Tam to bude asi jinak.

Napsal: pát 27.05.2011 09:49
od Snejk
u vetraku s plynulou regulaci je v eboxu jen jedna velka 50A pojistka-.. btw na to prijdes velmi lehce... do vetraku vedou tri draty. dva tlusty a jeden tenkej... na tech tlustejch je trvale 12V (zmerit) ten tenkej je datovej od jednotky vetsinou bejva nekde uhnilej. popr vetrak v prdeli...
btw to ze ti utika medium je kravina a mel bys to resit, od toho tam je ventil a teplotni cidlo aby se proste vypnul klimakompresor (stejne jako tlakovej spinac na normalnim kompresoru) ze systemu za zadnych okolnosti zadny medium neutika, nikdy. navdstiv nebo za mnou dojed na diagfnostiku a zjisti se jak to je s vetrakem popr. tim tlakovym vypinacem na klime...
Napsal: sob 28.05.2011 22:07
od Pavelkac
Tak jsem na to dnes koukal a jestli je ten ebox ta krabice pod pravým pylovým filtrem,tak tam jsem žádnou 50A pojistku nenašel,je tam několik relátek,pak asi počítač,krabička s pojistkama motoru 20-30A ,pár svorkovnic a pak takovej červenej blbinec do kterýho vedou 4 tlustý červený dráty,je to kulatý,nevím jak to popsat,ale jako pojistka to nevypadá. Ještě k tomu přednímu ventilátoru,co se spouští před chladičem s klimoškou,ten konektor má prosím kde? Najdu ho shora nebo zdola,je to celý zakrytý a nevím z které strany to rozebrat. Díky za každou radu,popř. foto.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Napsal: ned 29.05.2011 14:38
od soukupadam
ta pojistka by měla bejt u spolujezdce nad nohama, ale na ni se vyser, mezi ledvinkama a levym světlem je ten konektor, jsou tam dva tlustý a jeden tenkej drát, na těch tlustejch naměříš 12V a pojistka je OK, zrovna řešim ten stejnej problém
Napsal: pát 10.06.2011 17:08
od Johny9
Tak problem vyresen bylo to zanesenim necistot v chladicim systemu takze tryska od klimy byla stale otevrena a klima se zahrivala a tim se vypinal kompresor a byl spatny chod sahary
Napsal: pát 17.06.2011 17:38
od soukupadam
Snejk píše:u vetraku s plynulou regulaci je v eboxu jen jedna velka 50A pojistka-.. btw na to prijdes velmi lehce... do vetraku vedou tri draty. dva tlusty a jeden tenkej... na tech tlustejch je trvale 12V (zmerit) ten tenkej je datovej od jednotky vetsinou bejva nekde uhnilej. popr vetrak v prdeli...
btw to ze ti utika medium je kravina a mel bys to resit, od toho tam je ventil a teplotni cidlo aby se proste vypnul klimakompresor (stejne jako tlakovej spinac na normalnim kompresoru) ze systemu za zadnych okolnosti zadny medium neutika, nikdy. navdstiv nebo za mnou dojed na diagfnostiku a zjisti se jak to je s vetrakem popr. tim tlakovym vypinacem na klime...
kudy vede ten tenkej drát do jednotky?chci mrknout jestli to někde neschnilo než vyměnim saharu