Stránka 1 z 1
Napsal: sob 23.04.2011 23:26
od Axel
Zdravim panove,
Motor nestartuje, nafty je neco kolem 30 litru (tesne pod pulkou nadzrze).
Cerpadlo v nadrzi jsem vyndal ven, zkontroloval a vyzkousel na funkcnost, je podle me OK. Pokud chapu spravne, tak precerpava z leve nadrze do prave pomoci setrvacneho principu (neco jako inejktor).
Absolutne nechapu jakou hadickou nasava stredotlake cerpadlo naftu z nadrze, proto jsem ho nemohl poradne vyzkouset, ale kdyz jsem ho sundal a pustil chvili na sucho, tak celkem slusnou silou salo, proto soudim, ze je v poradku. Auto vsak stale nestaruje, za filtrem (v pruhledne trubici ) to honi vzduch se zbytky nafty. Z toho usuzuju, ze to v neznamem miste nasvava vzduch.
-Otazkou je kde to nezname misto pravdepodobne muze byt? Nebo nejaka jina pricina? Diky
Napsal: ned 24.04.2011 08:17
od dafa
Navrhoval bych rozpojit hadici na vstup palivového filtru na ni dát prodloužení pro možnost dát prodloužení do nějaké nádoby a zapnout zapalování.Měl by tam být tlak,nevím přesně kolik,ale hlavně by tam měl být trvalý proud nafty bez přerušení.Pokud bude bez přerušování(prskání),tak bych se zaměřil na filtr(jednou jsem měl filtr,který měl prasklou přírubu na hadici a přisával).Pokud bude se vzduchem,tak je potřeba rozpojit čerpadlo pod řidičem a na jeho vstupu opakovat kontrolu proudu nafty.Auto má 2 čerpadla jedno v nádrži a druhý pod řidičem.Tím se dá vytipovat část,která má problém.
Napsal: ned 24.04.2011 13:58
od Axel
No filtr jsem uz mel dole, ale zkusim to jeste jednou, ikdyz byl skoro prazdny, kdyz jsem ho sundal, proto bych rekl, ze vzduch se prisava nekde jinde.
Opravdu by mi pomohlo, kdybych vedel, jak vypadaji napojeni v nadrzi.
-Cerpadlo v nadrzi je kapitola sama o sobe

Napsal: ned 24.04.2011 20:50
od dafa
Filtr jsi měl prázdný?To je dost divný,pokud by systém přisával mírně vzduch musí čerpadlo pod řidičem dotlačit naftu i přes netěsnost,pokud je prázdný netlačí toto čerpadlo.Nutno zkontrolovat opravdovou funkčnost čerpadla pod řidičem.Nejlépe by bylo kdybys toto čerpadlo nechal nasávat přímo z kanystru a díval se jestli tlačí dobře bez přerušování,pokud mírně prstem zacpeš výtlak z čerpadla musí tlačit.Pokud bude dobrý,tak bych se díval na čerpadlo v nádrži.
Napsal: ned 24.04.2011 20:58
od tweety
Když sem měnil palivový filtr, a vše už měl v kupě, tak se musel naplnit naftou ( odvzdušnění ) - měl jsem cca 1min zapnuté zapalování na 2 - je slyšet čerpadlo a u filtru bylo slyšet jak tam ta nafta teče .
Takže dle mého, pokud máš filtr prázdný, pak je problém s čerpadlem pod řidičem .
Ještě taková blbost, máš ten filtr dotažený ? Neteče někde okolo něj nebo pod ním nafta ?
Napsal: ned 24.04.2011 22:19
od Axel
...
Napsal: ned 24.04.2011 22:32
od Axel
-S tim kanystrem to zkusim, je pravda, ze peneni se muze projevovat az pri vetsi zatezi. Zkusim to.
-Filtr je asi pul roku stary, byl dotazen dobre. Myslim, ze to nikde netece, nic jsem nezaregistroval.
Jinak stredotlake cerpadlo pod ridicem bylo dost hlucne, ale spis pri nizsich teplotach, no nevim, musel bych to auto zazit nove, abych vedel, co je normalni co ne. Jete cerpadlo muzu mit za 2000 (asi 140000 najeto)
Napsal: pon 25.04.2011 19:02
od Axel
Jeste dotazek, vite nekdo, co ma na starosti krabicka na filtru? Na prvni pohled je to tlakove, nebo prutokove cidlo.
-Kazdopadne, kdyz me to nepoustelo pres 3 tis. ot., tak jsem ho zkusil odpojit a auto se probudilo. Hacek je v tom, ze okamzite se rozsvitila kontrolka DDE. Otazkou je, co je to za cidlo?
Napsal: pon 25.04.2011 19:52
od all
na filtru je čidlo tlaku paliva podávacího čerpadla.
pokud ti čerpadlo pod řidičem málo tlačí, tohle čidlo to indikuje (analog) řídící jednotce. min. tlaku 3,52bar (dle chyby co se mi nasetuje pod tuto mez)
Napsal: úte 26.04.2011 17:05
od Axel
S odpojenym cidlem jsem jezdil asi 3 tydny, auto jezdilo o odost lip a skubani bylo minimalni. Celou dobu jsem si myslel, ze je spatne prave to cidlo, ale vypada to, ze neplechu dela prave cerpadlo, ale kdo vi, treba je zadrhel jinde. Nejlepsi by bylo vyzkouset jine cerpadlo, tak snad nejake sezenu. Montaz a demontaz je snadna, staci hever a nejake to naradi.
~Stejne bych rad vedel, kde je podavaci otvor nebou trubka z nadrze, kterym saje cerpadlo tu vzacnou fosilni tekutinu.
Napsal: ned 27.04.2014 20:34
od matej525
čau, vyřešils to nakonec?
mám ten samej problém, čistili jsme nádrž a od tý doby mi nejde nastartovat a v tý průhledný hadičce je furt vzduch, taková pěna. podle mě předtím tam pěna nebyla.