Taky jsem to před 14 měnil. Zadní ložisko u Touringa. Jednoduchý to nebylo, ale zvládli jsme to.
Povolení 36 matice na poloose, žádný problém, ráčna stačila a na ní metrová trubka, pustilo to hned,
Odmontování torx šroubů zezadu z ložiska, to už byla jebačka. Ale vypustil jsem vzduch z měchů, oddělal tlumič dole a pak ještě ten dlouhej 30cm šroub co drží těhlici zespodu ramena a pak už se stím dalo hezky hejbat, takže ke šroubům ložiska sem se dostal.
Pak jsme stahovákem vytlačili poloosu z tisícihranu a vyndali to ložisko s unašečem kola.
Dál stahovákem stáhnout ložisko dolů, to moc nešlo stahovák byl 3ramenný pevný a ložisko na 4 šrouby tak se to blbě chytalo a vyskakovalo, takže ještě stáhnout ramena stahováku dole aby nevyskočily. no to zabralo tak hodinku, a poslední kroužek ložiska co zůstal na tom unašeči jsem nařizl flexou a pak párkát klepnout majzlem do řezu a jak se otočil tak už šel sundat rukou.
Nalisování nového ložiska bylo tak těžké, za 10minut nebylo co dělat, hlavně pořádně namazat, lehce sem to naklepl kladivem, a pak stačil větší svěrák a zase metrová trubka

a šlo to jak pomásle.
No a pak už jen namontoval, poloose se akorád nechtělo zpátky tak se muselo s ní cukat tam a zpět až vylezl závit a bylo možno nasadit matku. Pak dotáhnout momenťákem myslím to bylo 180 nebo 200nM. Zbouchnout závit na matce a bylo hotovo
Ale jinak řuční brzda se sudnávat vůbec nemusela.
Dával sem tam SKF za 2000,-
A je to zas krásně tiché auto
