Stránka 1 z 1

Napsal: pon 18.04.2011 21:30
od pupik33
Tak měním zadní ložisko na E39 sedan, humus absolutně nejde poloosa vymlátit z tisícihranu náboje nechápu jak to tam je zažrané už jsem si mlácením ožvýkal závit vše odstrojit lanko, ruč.brzdy dolů všechny ramena odpojit abs odpojit zapomeň na to že vytáhneš senzor ABS z těhlice raději odpojit s celým kabelem, zítra do lisu a oprava závitu na poloose nepřeji nikomu. Humus :mad:

Napsal: pon 18.04.2011 23:40
od cabatomas
Paráda,mě to čeká příští týden :/

Napsal: úte 19.04.2011 01:41
od Dan td

Napsal: úte 19.04.2011 07:43
od Birkoff
Předpokládám, že to nebylo na V8. Taky jsem měnil ložiska a zdaleka to nebyl takovej vopruz. Co si matně pamatuju, tak největší opruz bylo sehnat prodlouženej hvězdičkovej "ořech" na ty šrouby v ložisku.

Napsal: úte 19.04.2011 22:15
od pupik33
Tak jsem to dodělal pěkně jsem se namrd..l s ruční brzdou resp. lankem lanko ne a ne vyjet více, asi někde při manipulaci vyskočilo z dorazu a tím pádem bylo krátké problém z seskládáním ruč. brzdy rozebral jsem i druhou stranu abych se podíval zda jsem to správně poskládal vše bylo OK jen to lanko zůstalo krátké nevím kde ale už jsem na to neměl nervy výfuk dolů a tepelný kryt se mi nechtělo sundávat, ale řeknu Vám po projetí s novým ložiskem paráda užil jsem si jízdu bez hluku.

Napsal: stř 20.04.2011 07:46
od Francis
pupik33 píše:... nejde poloosa vymlátit z tisícihranu náboje ...
... už jsem si mlácením ožvýkal závit ...

Při vyrážení to chce nechat matici přesně na kraji závitu poloosy, pak závit nepoškodíš a matici dostáváš novou k ložisku ;-)

Napsal: stř 20.04.2011 10:06
od pupik33
Francis píše:
pupik33 píše:... nejde poloosa vymlátit z tisícihranu náboje ...
... už jsem si mlácením ožvýkal závit ...

Při vyrážení to chce nechat matici přesně na kraji závitu poloosy, pak závit nepoškodíš a matici dostáváš novou k ložisku ;-)


Tak zase taková lama nejsem to víš že jsem mlátil po matici ale i ta napěchovala závit i 20 tunový lis měl problém s vylisováním příště žádné mlácení jen lis. :D

Napsal: čtv 21.04.2011 00:18
od milo
menil jsem si obe zadni loziska bez jakychkoliv vedomosti, jak to tam vlastne vypada a funguje 8) bez lisu ani ranu! resp da se, ale nestoji to za ti namahu... jeste se bude hodit klasicky 3-ramenny stahovak-naboj z tisicihranu lze potom sundat hned. ja mel nejlevnejsi sragoru sadu za 500...

doporucuji dale minimalne 3/4" hlavici na poloosu, 1/2" jsem spolehlive uzvejknul. vse se da koupit u TONA za par kacek - komplet max do litru hlavice (jestli se nepletu je tam 36mm 12hrana) na matici poloosy, paka (gola racna by to fakt nedala), torx nasada na srouby naboje. prvni lozisko jsem menil asi 6 hodin :lol: dalsi bylo za necele 2 hodky hotovo. v jednom cloveku se to da zvladnout, na matici poloosy (pokud je tak zakousla jak u me) to chce pomocnika. jo a nezapomenout na tu flexu, prvni lozisko jsem delal bez ni, proto ten casovy rozdil :D

Napsal: pon 16.05.2011 16:24
od cabatomas
A jakou byste doporučili značku ložiska?Skf stojí 2000,má to cenu?Nebo stačí sračka od faggu za 600?

Napsal: pon 16.05.2011 17:58
od wEnC
Taky jsem to před 14 měnil. Zadní ložisko u Touringa. Jednoduchý to nebylo, ale zvládli jsme to.
Povolení 36 matice na poloose, žádný problém, ráčna stačila a na ní metrová trubka, pustilo to hned,
Odmontování torx šroubů zezadu z ložiska, to už byla jebačka. Ale vypustil jsem vzduch z měchů, oddělal tlumič dole a pak ještě ten dlouhej 30cm šroub co drží těhlici zespodu ramena a pak už se stím dalo hezky hejbat, takže ke šroubům ložiska sem se dostal.
Pak jsme stahovákem vytlačili poloosu z tisícihranu a vyndali to ložisko s unašečem kola.
Dál stahovákem stáhnout ložisko dolů, to moc nešlo stahovák byl 3ramenný pevný a ložisko na 4 šrouby tak se to blbě chytalo a vyskakovalo, takže ještě stáhnout ramena stahováku dole aby nevyskočily. no to zabralo tak hodinku, a poslední kroužek ložiska co zůstal na tom unašeči jsem nařizl flexou a pak párkát klepnout majzlem do řezu a jak se otočil tak už šel sundat rukou.
Nalisování nového ložiska bylo tak těžké, za 10minut nebylo co dělat, hlavně pořádně namazat, lehce sem to naklepl kladivem, a pak stačil větší svěrák a zase metrová trubka :lol: a šlo to jak pomásle.
No a pak už jen namontoval, poloose se akorád nechtělo zpátky tak se muselo s ní cukat tam a zpět až vylezl závit a bylo možno nasadit matku. Pak dotáhnout momenťákem myslím to bylo 180 nebo 200nM. Zbouchnout závit na matce a bylo hotovo
Ale jinak řuční brzda se sudnávat vůbec nemusela.
Dával sem tam SKF za 2000,-
A je to zas krásně tiché auto 8)

Napsal: pon 16.05.2011 20:27
od beny-maser
Fag dělá taky dobrý ložiska,takže bych se toho nebál u SKF platíš za značku, klidně můžeš použít i INA ty jsou taky dobrý. A taky se nelekni většina ložisek je z polska nebo slovenska i těch značkovejch.