Stránka 1 z 1

Napsal: pát 15.04.2011 13:38
od paveld
Řeším takový problém, který se děje ihned od chvíle co jsem vyjel z wapky (motor jsem nemyl, jen auto zvenku). Začalo hrozně cukat, vynechávat válce, někdy mi přijde že to jede cca na 6-7válců, někdy - přes odpojování cívek to jelo jen na 4 válce - jednu stranu motoru. Ze začátku to jelo občas blbě, pak to třeba škublo a najednou to jelo jak má. A třeba další den zas špatně... po pár dnech se to zhoršovalo a cca 4 dny už to jede skoro pořád takhle blbě. A začala se mi vybíjet baterka... zjistil jsem že s plně nabitou baterkou jede auto uplně dobře jak má, ale třeba po půlhod to zase začne kravit - jak kdyby auto jelo jen s baterky jakoby tam nebyl altík. Když auto klekne uplně, tak baterka se ale cca po půlhodině trochu probere a zas nějakou chvíli funguje. Co mě taky zaráží, někdy to jelo blbě, ale jak jsem dal plyn na podlahu tak to cuklo a jelo ok na všechny válce. Ale jak jsem trochu ubral, tak zas jen cca na 4-6 válců. Prostě jak se vybíjí baterka, tak už přestává stíhat krmit všechny cívky a začíná vynechávat.
Spíš bych chtěl zda by mi někdo dovedl potvrdit, že to je opravdu altíkem. Měl jsem ho včera vyndanej, je docela projetej, ale to neni z ničeho nic ze dne na den - předtim auto dobíjelo ok. Jak byl vyndanej, tak jsem ho aspoň očistil, i kontakty a uhlíky a vrátil do auta a po proměření zas dobíjelo ok - cca 14,1V. Po půlhodině jízdy se ale zas všechno vrátilo. Tipuju že zateklo do diod v altíku? Bylo tam všechno suchý ale nevim, třeba jsou poškozený a už vyschli...

Napsal: pát 15.04.2011 13:39
od paveld
Sorry že to je tak dlouhý, nepovedlo se mi to víc zkrátit.

Napsal: ned 17.04.2011 20:34
od E30STORM
Měl jsem stejný problém s mou E30, sice je to kafe a čaj , ale stačilo vyměnit baterku!
Půjč si jí od někoho , zkus to a uvidíš ,začal bych tím nejlevnějším!

Napsal: ned 17.04.2011 22:14
od paveld
Dík, baterky jsem vystřídal už 3 a tou to stopro neni :-). Je to buď diodový můstek nebo problém někde na kabelu vedoucí k němu a ovládá altík - podle diagnostiky nedostává totiž vubec signál k tomu, aby začal nabíjet.

Napsal: pon 18.04.2011 08:42
od Snejk
takovou funkci ten altik opravdu nedisponuje :) ten proste jen dobiji...
nejjednodussi je si pujcit altik jiny a otestovat to...

Napsal: pon 18.04.2011 12:35
od paveld
Tak to asi prostě bude špatnej ten můstek... já taky myslel že jen dobíjí, ale servisman povídal že ne. Snad mi to nějak nezprasí...

Napsal: pon 18.04.2011 15:07
od beny-maser
no jestli z altíku dělal maturitu tak nevím nevím jestli jsi kápnul na toho pravýho

Napsal: pon 18.04.2011 23:03
od paveld
No nebo jinak - k altíku vedou dva kabely. Tlustý červený, to je jasný, po tom vede šťáva kterou altík vyrobí. A pak je tam druhý tenký snad zelený nebo zeleno-něco drát (nevim jistě). To je prý ten, který ovládá altík.

Napsal: pon 18.04.2011 23:04
od paveld
K čemu tedy je když ne k ovládání?

Napsal: úte 19.04.2011 14:36
od fizzer
ten tenkej kabel bude napájení budícího vinutí. teda za předpokladu že alternátor nemá permanentní magnety, jakože myslim že nemá. ale nejsem expert :lol:

Napsal: úte 19.04.2011 19:39
od paveld
Jo je to kabel sloužící k nabuzení, dnes jsem si auto vyzvedl a přesně tohle mi řikal. Minule jsem to tedy nepřesně pochopil... ale bylo to tim kabelem.

Napsal: úte 19.04.2011 20:02
od beny-maser
a už je to ok?

Napsal: úte 19.04.2011 23:03
od paveld
Dneska jsem to vyzvedl a je to ok a dobíjí jak má :-)

Napsal: stř 20.04.2011 11:03
od Snejk
ten modry kabel je dobijeci kontrolka na budikach....

Napsal: stř 20.04.2011 11:06
od Snejk
aaa tak dobre, je tam jeste buzeni :)