Stránka 1 z 2

Napsal: ned 13.03.2011 23:34
od wyrec
Ahoj, jsem tu nový,příští týden budu kupovat BMW e39 528i (1998). Chtěl bych se jen zeptat, na co si mám dát před nákupem pozor? Jsou nějaké možné specifické závady u tohoto BMW? Co zkontrolovat? Jediná závada o které zatím vím je, že při rychlosti nad 90km/h jako kdyby vybruje u pravého kola, prý je to stabilizátor.(?) ještě další dotaz mám ohledně eko daně, jaká je u tohoto auta? Mockrát děkuji za odpověď.

A pokud je to ve špatné sekci, nebo tady už podobné téma je, tak se předem omlouvám, ale hledal jsem. :wink:

Napsal: pon 14.03.2011 01:17
od Vesa88
Skontroluj hlavne podvozek, svez se v tom, jestli nekde neco nemlati, pak koukni na svetla, otevri haubnu a zahejbej s konektorama od svetel, kdyz se budou hybat nahoru dolu nebo doleva doprava tak jsou vylamane stelovaci srouby...Taky si vsimej teploty jak rychle se auto ohriva a jestli vyleze na pulku(termostat), Jinak klasika, vicko oleje jestli nema emulzi.Jo a kdyz se v tom svezes taky koukej na palivomer, jestli neklesa dolu...Ja kdyz auto koupil bylo v nadrzi 30L a po peti minutach jizdy svitila rezerva, mam spatne palivove plovaky. Kdyz na neco z toho prijdes urcite ukecas nejakou slevu...

Napsal: pon 14.03.2011 05:18
od davcer
A rovnou zkoukni 530i.. :D abys potom nelitoval, vubec netvrdim ze 528 je spatna, to ne, je skvela. Ale ten trilitr je bozi bozi. sic mam trojku, ale i v ty petce poznas rozdil. A kdyz uz beru stejnou kategorii povinneho a stejnou ne li lepsi spotrebu, oproti vyssimu vykonu, neresil bych. rozdil ceny taky nebude moooc..

jen muj nazor..

Napsal: pon 14.03.2011 08:55
od Vesa88
Jo davcer ma pravdu...Taky bych raci ten trilitr...uz to bude dual vanos, takze to i trochu min zere, a hlavne to fakt jede. jo a myslim ze je to i 6q...

Napsal: pon 14.03.2011 09:52
od Matthes
E39 jsou 5q, 6q mají E60 ..... :wink: bavíme se o 530i :D

Napsal: pon 14.03.2011 10:06
od ROBi
Hoši, nechci shazovat vaše nadšení pro 530i, ale tazatel má očividně vybráno 528i a ptá se, na co si má dát pozor, když si pro auto pojede.

Obecně platí, že tento motor je velice spolehlivý, takže bych se spíše zaměřil na funkčnost všeho, co má fungovat, podvozek, zda v motoru něco neuniká apod. Problém je, že v těchto teplotách se nedá moc zkontrolovat funkčnost klimatizace. Pokud se jedná o automat, tak se zaměřit z větší části i na něj, pozdější vysrání by mohlo vyjít na solidní peníze, což by byla asi škoda...

Napsal: pon 14.03.2011 10:23
od wyrec
díky za odpovědi a rady. Abych řekl pravdu, tak už mám vybrané 1 konkrétní auto a to 528, byl jsem ho už i jednou projet, ale spěchal jsem, tak jsem toho moc nestihl. A nevíte někdo něco o té eko dani?
Konkrétně jde o toto auto: http://images.megaupload.cz/DSC00367.JPG
edit: ROBi, predbehl jsi me. :wink:
Jinak uto je v manualu, takze snad o starost min. A k tomu termostatu, nesmi se dostat na, nebo za pulku? kdyz se dostane na pulku, tak je to ok, nebo ne? spíš se tam nesmi dostat rychle, ne?

Napsal: pon 14.03.2011 10:37
od milo
davej si pozor, at ti to kolem 80-110 nehaze volantem. jsou tam neoriginal kola, co budou mit kvuli jine stredove dire na e39 tento stred vysoustruzen. doufej ze presne :)

Napsal: pon 14.03.2011 11:11
od wyrec
ok, to jsem vůbec nevěděl, že ta kola nesedí bez úpravy. Díky. Ale když jsme to naposledy projížděli, tak jsem v 90ti pustil volant a ani se nehnul, ani při brždění.
Ještě dodám, že cena je 80000Kč, auto je v černé kůži, má 2 zónovou klimu, okna a šíbr v elektrice. Samozřejmě to na této ceně nenechám, ale je to dobrá cena?

Napsal: pon 14.03.2011 12:11
od mari
milo píše:davej si pozor, at ti to kolem 80-110 nehaze volantem. jsou tam neoriginal kola, co budou mit kvuli jine stredove dire na e39 tento stred vysoustruzen. doufej ze presne :)


Proč by měl bejt ten střed vysoustruženej? Repliky se dělaj na středovou díru e39 běžně. Právě naopak se dělaj většinou větší a daj ti k tomu středící kroužky na 72,6. Kupoval jsem stejný kola na E60 a poslali mi je s středem 74,1 + kroužky.

Napsal: pon 14.03.2011 16:41
od Vesa88
ta teplota ja nevim...ja jsem na pulce cca po 5km... Za pulku by se to dostat nemelo, to by pak bylo neco spatne...A kdyz by to trvalo moc dlouho tak je to taky spatne...Zkontorluj veci co jsem psal ve svem prvnim prispevku, to jsou veci ktere jsem nezkontroloval ja a doplatil jsem na to... :) Jinak ja mam rok 96 a EKO je udajne 3000kc, to znamena tusim Euro 2, ale nejsem si jistej, auto sem nedohlasil...takze jsem dan neplatil.

Napsal: úte 15.03.2011 09:15
od Hurdy
Vesa88 píše:Jo davcer ma pravdu...Taky bych raci ten trilitr...uz to bude dual vanos, takze to i trochu min zere, a hlavne to fakt jede. jo a myslim ze je to i 6q...

Hmm i 528i od r.98 je doublevanos

Napsal: úte 15.03.2011 09:18
od Vesa88
Hurdy: jj mas pravdu, uplne mi to vypadlo :)

Napsal: úte 15.03.2011 12:39
od Dan td
Třílitr bude žrát víc, 2,8 je opravdu povedenej motor. Jak tu někdo psal, je i velmi spolehlivej a relativně levnej na servis.

Soustřeď se na stav kastle, to je základ, zbytek si doděláš nebo opravíš. Potom samozřejmě motor, podvozek, brzdy, atd..., ale u těchto věcí platí, že jsou řešitelný za relativně slušný peníze. Pokud bude odpovídat cena, nevidím v tom problém. A termostat je otázkou asi tří stovek, čili bych to nebral jako závadu, kvůli které nekoupit jinak slušné auto :-)

Že bys koupil opravdu top stav a nemusel na auto sáhnout dost pochybuju vzhledem k věku auta. Bude to tedy otázka kompromisu, za jaké peníze to koupíš a kolik ti to ještě "sežere" peněz. Můžeš koupit vránu za 30 a za dalších 50 ji jakž takž udělat nebo koupit slušný auto za 80 a bude ti stačit na údržbu pro začátek třeba desítka.

Stejně tak pod "top stav" si každej představuje něco jinýho, co je pro jednoho top stav je pro druhého základ k tomu, uvést do top stavu :-)

Eko daň je závislá na tom, co je napsáno ve velkém TP. To je dost různé, každé auto je dovezené jinak, takže bez velkého TP ti to nikdo neřekne. Já to měl u 528i za trojku.

Napsal: stř 16.03.2011 19:35
od 0cool
zdar mam take 528i.

Spotreba je ok.
Rada, podivat se na podvosek, pak pri rozjesdu az neklepa,(jako kdy by stratil silu), skus se citit mezi 90 - 110 jestly vibruje. Pak resati soucasty.
o koleh uz bylo zmineno(stredni dira), tlumice. skus pokud muzes ho zvedat a podivat se ze spoda az nic nekape a ma vsechny plasti jak ma byt z dola.
co dela hodne problemy je to ten jezek na klimatizace ale to se spis poznava pri nizky teploty ted nebude nic moc citit.
Znat ty pomuze.(sorry za cestinu)

Napsal: pát 18.03.2011 19:13
od mario42
Vesa88 píše:Jo davcer ma pravdu...Taky bych raci ten trilitr...uz to bude dual vanos, takze to i trochu min zere, a hlavne to fakt jede. jo a myslim ze je to i 6q...


I ta 528i bude Double Vanos- pokud je vyrobená po 9/98. Ovšem hlavní velký rozdíl mezi tou 528 (motor M52/M52TU) a 530 (M54) je to, že novější motory M54 už měly pístní kroužky s nižším třením. To je dobrá věc pro spotřebu u nového auta, ale vždycky špatná pro ojetinu. Motorům M54 po x stech tisících km už měřitelně klesá komprese, zatímco třeba právě M52TU při stejných kilometrech jedou jako zamlada. Osobně bych z těchto dvou zvolil raději 528. Jede fakt dobře a je to neskutečný držák

Napsal: ned 20.03.2011 19:44
od wyrec
všem děkuji moc za rady! Pojedu si pro něj asi ve středu. Tak snad vše bude ok.

Napsal: sob 26.03.2011 23:51
od wyrec
tak už je doma! je to super. Jen mám pár dotazů:
a) Co je tlačítko ASC? je to stabilizace? Pokud ano, co to má udělat po zmáčknutí? Nikde se nic nerozsvítí a nic to při zmáčknutí neudělá.
b) Nefunguje klakson - je to nějaká častá závada? nebo jak zjistit co je špatně?
c) Při každém nastartování motoru se zvuk z rádia nastaví pouze na jednu stranu a musí se vždy vyrovnávat na střed. Setkal se s tím někdo? co s tím?
d) asi hodně blbý dotaz - ve zpětném zrcátku je zvenku vidět na skle nějaký senzor. Je to senzor stěračů? jak se nastavuje?
e) nefunguje mi dálkové ovládání centrálu - podle mě určitě bude problém v klíči. Je možné to nějak opravit? baterkou to není.

Odpusťte mi hloupé dotazy, ale je to mé první BMW a nevím co má mít, co jak má fungovat, jaké jsou časté závady, jaké jsou na opravy finty, atd. Díky moc.

Napsal: ned 27.03.2011 00:02
od ROBi
a) ASC je protiprokluz, tzn., že pokud by jsi měl "hrabat", tak se ti to zablokuje a auto se rozjede normálně. Počítej s tím, že na křižovatkách, nebo někde, kde bys potřeboval rychle odjet z místa, by jsi mohl mít pomalejší rozjet, protože to vydedukuje, že by to hrálo a zkoriguje si to :)

d) pokud myslíš vnitřní zrcátko, tak tam je dešťový senzor - stěrače stírají podle toho, jak moc prší a jak moc máš mokré sklo (stačí dát páčku stěračů do první polohy a už se nemusíš o nic starat)

e) může být špatná baterka v klíči

Na zbytek ti snad odpoví někdo kompetentnější ;)

Napsal: ned 27.03.2011 00:05
od wyrec
díky. A s tím ASC - jak poznám, kdy je to vyplé a kdy zaplé? při zmáčknutí to nijak nereaguje a nic se nerozsvítí, nebo tak. A baterku v klíči jsem zkoušel.