Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 10.02.2011 22:12
od MichalI
Ahoj, nemohl by mi někdo poradit? Zdá se mi, že při plném plynu automat řadí dlouho-pozdě. Auto má krásný zátah do čtyř tisíc, pak jako by dal neutrál, otáčky vylítnou skoro na pět tisíc a než zařadí,... podle mě to trvá dost dlouho. Nevím jestli to může dělat olej, protože jinak řadí dobře a plynule. Nebo jestli se to dá diagnostikou nastavit (otáčky na přeřazení)? Možná, že jenom hledám mochy? Každopádně všem předem děkuji za Váš názor.

Napsal: pát 11.02.2011 11:43
od Netopyr
takovéhle řazení rozhodně neni normální... kolik máš nalítáno? měnil se někdy v automatu olej?

Net.

Napsal: pát 11.02.2011 11:53
od jarda
Automat správně řadí tak že o tom skoro nevíš, pokud se začne chovat takhle divně tak hned na diagnostiku, možná si tím ušetříš repas...


(Pane Netopýre gratuluju k prvnímu příspěvku... po třech letech :))

Napsal: pát 11.02.2011 17:45
od MichalI
Už jsem s pár automaty jezdil a to řazení mi přijde OK. Jezdil jsem s několika mercedesy i o hodně mladšíma a řadili hůř, ale měl jsem i ameriku a ta podstatně líp. Tak nevím s čím to srovnávat, protože BMW jsem měl vždy manuál. Ale niky jsem neviděl, aby řadil plynule, ale pomalu 8O

Napsal: sob 12.02.2011 23:36
od Netopyr
jak je tam teda starej olej? zkus se mrknout na jeho barvu a zkusit jestli nesmrdí spáleninou, pokud bude oleje dost, bude krásně zlatej a průhlednej (o čemž pochybuju), tak si šetři na repas převodovky (cca 40kkč) protože je to začátek blízkýho konce.

zkusil bych to oživit tím novým olejem (a samozřejmě filtrama), ale je otázka, jestli to nebudou vyhozený peníze, když už se to chová jak se to chová...

Net.

Napsal: ned 13.02.2011 00:03
od Vesa88
Spis mi prijde ze toho oleje je malo...

Napsal: ned 13.02.2011 00:15
od MichalI
Díky za radu. A nevíte, jestli to má nějakou měrku? Například Explorer má u motoru stejnou měrku jako na olej motorový. Zkusím dát nový, stejně jsem to na léto plánoval, tak raději udělám hned.

Napsal: ned 13.02.2011 03:27
od Levrone
Myslim ze za urcitych podminek je to normalni. Automat se pry takhle odlehcuje za urcitych okolnosti. Ale samozrejme kontrola stavu oleje,diag. smaznout adaptacni hodnoty a dal by se videlo. Hned bych to taky nehrotil. 8) Na 90% s automatickou prevodovkou nic neni. 8)

Napsal: ned 20.02.2011 20:02
od Eks
To:Levrone
Ne to není normální, automat si odlehčuje jen při nízkých otáčkách. Minimálně kontrola hladiny a diagnostika. Po vymazání adaptačních hodnot znovu naučit správné řadit, to znamená nevytáčet motor za hranici 3000ot/min.
To: MichalI
Proč naftu tak vytáčíš. Na vytáčení jsi měl koupit benzín. Automat se přizpůsobuje tvému stylu ježdění a pak ti řadí ve vyšších otáčkách.
Měrku hladiny v automatu mívají ameriky a japonci a mají tam dva režimy měření, studený a teplý olej. V BMW měrku nenajdeš. Na automatu je kontrolní šroub a při teplotě oleje zhruba 40°C má vytékat respektive skoro nemá. To vše při spuštěném motoru a po zařazení všech rychlostních stupňů při stojícím autě v poloze řadící páky P nebo N.
Zdeněk

Napsal: ned 20.02.2011 22:28
od MichalI
Děkuji za radu, jenom by mě zajímalo, jak to vytáčení můžu ovlivnit? Já mám za to, že si řadí podle toho kolik mám sešlápnutého plynu, ale že bych mohl nějak ovlivnit max. otáčky, tak to nevím, jak se to dá nastavit? diagnostika? nebo podle toho co píšeš, tak stylem jízdy? Pravda je, že je to úplně zbytečný. Zjistil jsem, že abych líp využil výkon motoru, tak v požadovaných otáčkách lehce uberu plyn, nechám auto přeřadit(přeřadí rychleji a nedojde k přetočení motoru) a pak zase přidám.
Ale chtěl bych to mít OK