Stránka 1 z 2
Napsal: pon 07.02.2011 00:37
od peshi
Ahoj, řeším už týden volnoběh na 4,4i V8 bezvanos a pořád to není úplně ono. Abych vysvětlil situaci. Když jsem auto kupoval, byl volnoběh relativně nízký a motor občas, řekl bych v pravidelných intervalech, ještě klesl o cca 100otmin-1 na chvíli a pak se vrátil, ale pořád relativně nízko 400-500ot a měl takové jakoby méně patrné "záškuby". Mysleli jsme při koupi, že je to váha vzduchu. Pak na diagnostice, jsme zjistili, že je špatný termostat. Váha se smazala a už se neobjevila. Termostat se vyměnil, přetěsnil se komplet vršek - sání(ke škrt. klapce, dole k motoru, vzadu membrána a další drobná těsnění), víka ventilů a dali jsme nové svíčky (NGK), ptž teorie byla takové, že to někde přisává vzduch. Tyto opravy trošku volnoběh zlepšily, ale pořád byl nízký - cca 400-450ot/min. Tak jsem dále ještě důkladně pročistil volnoběžný ventil a prostříkl váhu vzduchu (sprej konkrétně na maf senzor). Nic moc se nezměnilo, tak jsem ještě komplet odcarbonoval škrtící klapku. Nesmazal jsem adaptační hodnoty - opět malé zlepšení, ale pořád nízký volnoběh. Dnes jsem dával nový olej do motoru a na diagnostice jsme smazali adapt. hodnoty motoru a převodovky. Když jsem dojel domů, tak se zdálo být vše ok - otáčky cca 650-700. Je pravda, že jsem po cestě natankoval benzin Verva 100, ale doufám, že se to nezlepšilo jen kvůli tomu. Nyní po dvou dnech je volnoběh zase nízko, takže po smazání adaptačních hodnot ok, drželo to i stejné otáčky při zařazení D, ale po dvou dnech se to zase postupně vrátilo. Je to určitě lepší, než když jsem to kupoval, ale ten volnoběh je pořád moc nízký motor jakoby nejde tak sametově, jak by asi měl. Nemám to tedy s kým porovnat, ale když dám ruku na motor, nebo i v kabině, tak je cítit, jak motor občas "škobrtne". Jakoby nejde sametově, ale má takové vibrace v sobě, nevím jak to lépe vysvětlit, než že občas škobrtne. Ještě musím vyměnit palivový filtr a také vzduchový, který jsem včera nesehnal. Když jsme přetěsňovali to sání, tak ten známý říkal, že víka ventilů jsou celkem dost zakarbonovaná, a že moc nevěří tomu, že by auto mělo najeto jen 150tis, ale že to může být taky delším intervalem výměny oleje a špatným benzínem, že?! Uvažuji o instalaci LPG a chtěl bych, aby auto bylo v top formě, hlavně co se týče motoru. Jinak se mi zdá, že motor jede jak pila, bez jediného zaváhání, ale právě při volnoběhu se ty nedostatky poznají nejvíc protože jede na nízké otáčky s relativně chudou směsí. Asi to bude kombinace víc aspektů. Nemáte náhodou někdo podobnou zkušenost? Jak mám pokračovat, co zkontrolovat, na co se zaměřit?
Nenašel by se někdo v okolí Prahy, kdo má stejný motor v 100% stavu k porovnání chodu? Zdá se mi, že sání pořád jakoby hučí/syčí, ale nevím, jestli je to normální aerodynamický hluk zevnitř, nebo to někde profukuje. Taky bych chtěl zkusit prohodit ten volnoběžný ventil, případně váhu, diagnostika je nepíše, ale je možný, že je to tím a je to otázka 2minut.
Všem předem děkuju za věcné příspěvky!
peshi
Napsal: pon 07.02.2011 10:20
od TomBrno
Čau, mam 540i v manuálu. 500 ot/min je normální volnoběh po zahřátí. čidlo vačky a klikovky jsi měnil? s těma volnoběžnýma otáčkama mi zlobilo právě čidlo vačky.
Napsal: pon 07.02.2011 10:51
od peshi
Ahoj, neměnil ani jedno. A ukázala ti to diagnostika, že je špatný? I kdyby vynechávalo jen občas, tak by se uložila chyba ne? Nebo dá se nějak prozkoušet? Údajně, když odejde jedno z těch čidel, tak motor jde špatně natočit. Mě jde úplně ok.
Otáčky jsou myslím normální dle specifikace 475-650otmin-1. A motor ti jde ok? Když na nej položíš ruku, tak cítíš, že občas lehce škubne mimo rytmus?
Napsal: pon 07.02.2011 11:03
od eric
peshi píše:Ahoj, neměnil ani jedno. A ukázala ti to diagnostika, že je špatný? I kdyby vynechávalo jen občas, tak by se uložila chyba ne? Nebo dá se nějak prozkoušet? Údajně, když odejde jedno z těch čidel, tak motor jde špatně natočit. Mě jde úplně ok.
Otáčky jsou myslím normální dle specifikace 475-650otmin-1. A motor ti jde ok? Když na nej položíš ruku, tak cítíš, že občas lehce škubne mimo rytmus?
No mě např.taky odešlo čidlo vačky,natočit to šlo úplně normálně,ale mě se to zase projevovalo občasným chcípnutím motoru při dojezdu na křižovatku,jinak šel motor perfekt.Řekl bych,že to čidlo má vícero projevů,když nefunguje správně,každopádně se na diagnostice na 100% ukáže,pokud je to aspoň trochu schopná diagnostika,rozhodně jsem nechtěl vyměňovat něco,co je v pořádku.
Napsal: pon 07.02.2011 11:27
od eric
peshi píše: Uvažuji o instalaci LPG a chtěl bych, aby auto bylo v top formě, hlavně co se týče motoru.
peshi
Jó a pokud je motor dost zakarbonizovanej,tak bacha,LPG to odkarbonizuje a když už tam budou velké usazeniny hrozí,že se pak projeví větší vůle a pojede to hůř!?
Napsal: pon 07.02.2011 12:06
od peshi
2Eric: takže tobě to čidlo vačky vyskočilo normálně na diag? Jaký máš otáčky na volnoběh a motor ti běží hezky sametově, nebo cítíš občasný záškuby? Nevím jestli třeba nejsem pacient a je to normální vlastnost motoru, ale to spíš asi ne.
Napsal: pon 07.02.2011 14:08
od eric
peshi píše:2Eric: takže tobě to čidlo vačky vyskočilo normálně na diag? Jaký máš otáčky na volnoběh a motor ti běží hezky sametově, nebo cítíš občasný záškuby? Nevím jestli třeba nejsem pacient a je to normální vlastnost motoru, ale to spíš asi ne.
Jj,vyskočí,ot.mám okolo 600-700,nevím přesně a jinak motor jde jako japonec,prostě jen ševelí bez záškubů,sametově.
Napsal: pon 07.02.2011 15:03
od peshi

mě už když je studený a ohřívá se, tak kolem 900ot cca, tak to škubání je znatelnější, trošku to hýbe jakoby celým autem

, nevim jestli to je prisavanim vzduchu, spis se mi zda, ze bude treba nekde problem na jednom valci. Carsoft nam psal chybu spalovani myslim na valci 6, pak sme smazali a uz nic, zkusim to zitra jeste napichnout a pripadne prohodit civku na sestem valci na jiny. Jak jsou valce cislovane?
Ted pred chvili, kdyz jsem jel, tak pri ohratem motoru po nastartovani, drzi otacky kolem 600cca, ale po zarazeni D klesly na 400 tak, a na svetlech se tak drzely dole, po dojeti a vyrazeni na P otecka mirne stouply na cca550. Tohle by ukazovalo na spatny volnobezny ventil..? Mám změřit tlaky ve valcich?
Napsal: pon 07.02.2011 17:43
od Player1
Taky přidám svoje poznatky:
po nastartování studenýho motoru má cca 900 ot/min, postupně se snižují až na zhruba 500, což si myslím, že je normální. Motor jde sice klidně, ale vzpomínám si, že po výměně svíček (NGK) to nějakou dobu taky trošku zlobilo. Otáčky byly někde kolem 500 a občas motor taky zaškobrtl. Svíčky, který jsem vytahoval byly Denso a motor s něma šel krásně.
Čidlo polohy vačky jsem taky měnil - projevovalo se to horším volnoběhem a celkově horším chodem motoru. Občas to chcíplo, špatně to startovalo a během akcelerace to občas škublo. Diagnostika psala chybu, tak jsem ho vyměnil a bylo všechno OK.
Pokles otáček při přeřazení na D nebo R je, podle mě, taky OK, přeci jen je motor trochu v záběru.
Na zjištění netěsností sání je docela dobrý použít nějaký čistič ve spreji, třeba čistič brzd. Zkrátka něco hořlavýho. Stačí za chodu motoru stříkat různě kolem hadic a těsnění a když se prudce změní chod motoru, je jasný, že to někde přisává.
Napsal: úte 08.02.2011 12:30
od peshi
Jj, zkusim to s tim sprejem a jeste to napichnu na diagnostiku v patek, jestli se tam zase neobjevi ten 6. válec plus mrknu na odvetrani nadrze, vymenim paliv. filtr a prozkousim dle bentley manualu civky a volnobeznej ventil mulitmetrem. Neni nekdo v okoli Prahy, kdo by zapujcil na zkousku volnobezny ventil? Otacky by nemely klesnout pri prerazeni na P nebo zapnuti svetel, o to by se mel prave postarat volnobezny ventil. Jinak svicky jsem daval nové NGK na doporuceni. Jsou predepsané od BMW, mám teda raději zkusit dát BOSCH? Az vyresim volnobeh, tak tam chci dat plyn, kde asi svicky take hraji dulezitou roli..
Napsal: stř 09.02.2011 21:50
od peshi
Tak jsem zkoušel prohazovat volnoběžný ventil za jiný, ale už použitý, takže to není, až tak objektivní, ale nic se nezměnilo. Dají se smazat adaptační hodnoty bez diagnostiky?
Napsal: čtv 10.02.2011 01:03
od Brátn
stačí vypojit baterku na 20 minut, tím smažeš úplně vše, mě se to smaže na E39 ihned po odpojení, třeba jen na minutu, zkus a uvidíš
Napsal: čtv 10.02.2011 01:08
od peshi
Ok, zkusím, ještě jsem přemýšlel o pořízení diagnostiky, koukal jsem, že GT1 se dá pořídit za 4tis komplet, ale lze např. někde stáhnout a koupit kabel? Nemám to na výdělek, jen pro svou potřebu a když člověk takhle laboruje, tak se to celkem prodraží, jezdit furt na diagnostiku:(
Napsal: čtv 10.02.2011 10:14
od hyde21
ake sviecky si tam dal ? NGK BKR6EK alebo BKR6EQUP ?
Napsal: čtv 10.02.2011 18:06
od peshi
Ahoj, dal jsem tam ty prvni NGK BKR6EK, jsou to ty co tam patří ne?
Koukal jsem ještě na decarbonizaci motoru, nemáte někdo vyzkoušený nějaký přípravek? Jde mi spíš o pozvolnejší čištění nejlépe asi formou aditiva do benzinu. Dával jsem nový olej teď, tak to nechci hned zasrat, tak počkám 10tis, a pak udělám před výměnou decarb. kompletní - sání, palivo, olej.
Napsal: pát 11.02.2011 10:47
od hyde21
Mal som rovnaky alebo podobny problem ako ty, tiez mam M62B44 bez vanosu.
3 mesiace dozadu som tiez menil sviecky, mal som tam BOSCH Super+48 4kontaktne, palili este OK ale mali uz vymackane podlozky a same od seba sa povolovali a podfukovalo pod ne.
Tak som za 30eur kupil sadu 2kontaktnych medenych NGK BKR6EK ktore su doporucovane pre bezvanosovu M62B44, nahodil ich tam a zrazu mal motor totalne surovy volnobeh, hupali sa otacky a kazdych 30sekund sa motor ako keby striasol. Urcite to neslo cely cas na vsetky valce.
Po par dnoch hladania na americkych a nemeckych forach som nasiel nejake info o tom, ze sice su BKR6EK doporucovane do bezvanosovych M62, ale maju jednu nepeknu vlastnost ktora je, ze ked ich pouzijes v kombinacii so starsimi slabsimi cievkami, nedavaju dostatocne silnu iskru.
S predchadzajucimi BOSCH svieckami som tento problem nemal ale nechcel som ich uz davat naspet a celkovo znacka BOSCH vo mne nevzbudzuje doveru.
Rozhodol som sa teda ze to risknem a kupil som sadu platinovych sviecok NGKBKR6EQUP ktore su normalne doporucene pre M62TUB motory s vanosom a maju interval vymeny 100tisic KM. Vysledok bol ten ze motor znova krasne samatovo bezi.
Aj napriek tomu faktu som potom este neskor vymenil vsetky 8 induknych cievok za fungel nove BOSCH, volnobeh sa este trochu zlepsil.
Napsal: pát 11.02.2011 14:09
od peshi
Díky Hyde! To jsem potřeboval vědět, zkusím tedy ty platinové NGKčka.. A jsi si jistý, že jsi mezitím nědělal žádné jiné věci na motoru? Že to opravdu bylo těmi svíčkami?
Jo a kolik tě stály ty cívky? Dával jsi tam originál? Já měl za to, že jsou pěkně drahé, nebo se to dá sehnat nějak za dobře?? A měla výměna cívek nějaký vliv nebo jsi to dělal "preventivně"?
Napsal: pát 11.02.2011 19:28
od jozin7
peshi-mel jsem podobny problem jako ty,motor jakoby sycel,hlavne jak jsem se byl projet sam a dal mu trochu sadu.Nechal jsem vymenit obe ty membrany,co jsou mezi hlavame a je to ok.Nic uz nesyci a volnobech je v poradku.Mam sice jiny model,745i,ale taky to je osmival.
Napsal: sob 12.02.2011 20:43
od fimima
Mám taky M62 v 540 a dělá naprosto to samé,jen s tím rozdílem že už tam lpg mám.Se Snejkem jsme vyměnili svíčky a pořád nic,membrána na sání je ok a poprvé na diagnostice ukazovalo trochu horší hodnoty na prvním válci.
I po svíčkách to houpalo skákalo a nevědělo co od radosti asi dělat,tak jsem na noc odpojil baterku a ejha...o takových 80%zlepšení,občas cítím malinké zachvění a docela často to drží 400 otáček při dojezdu,za jízdy tak 600-800.
LPG raděj ani nepouštím,protože mám pocit že to ono tak náramně rozmetá motor,vím že to nemá mnoho společného,ale jiné logické vysvětlení mě nenapadá.
Předtím když to jezdilo dobře jsem vypozoroval,že když jezdím i LPG tak ranní studené starty jsou katastrofa a prvních 500 metru takzvaně přískokem.Jízda čistě na benzín,téměř dokonalá.
Po zahřáti chcípalo na LPG při dojezdu na křižovatky,ale jinak na oba paliva jezdilo nádherně.
Takže teď jezdím už druhý týden po odpojení baterky jenom benzín pozoruji co dělá,pak v týdnu zapnu LPG a dám krk na to že znova to pomalu rozhodí celý motor.
Suma sumárum-trápí mě teď relativně nízké otáčky

Napsal: ned 13.02.2011 13:44
od peshi
2jozin: Jj, já jsem komlet přetěsnil sání, včetně membrány, vyměnil termostat a svíčky, protože jsme mysleli, že je to tím, ale je tam ještě něco jiného:(
fimina: a jaký svíčky jste tam dávali? ty dvoubodový, co tam mají být, nebo ty lepší platinový? Ono já když jsem smazal adaptační hodnoty, tak to taky bylo ok, ale během 2 dnů se to dostalo zpět, jak to bylo. LPG máš možná špatnš seřízené. Přesně kvůli tomu chci nejdřív vyřešit volnoběh, tak aby šel jako švýcary a pak případně plyn, ale čím dál víc mě od toho odraazují negativní zkušenosti uživatelů.. tak nevím.
V týdnu chci koupit od iob ten americký přípravek na dekarbonizaci sání, a vyčistit to, koupil sem ted nádrž V-power a do ní nějaký přípravek na číště ní paliv. soustavy a vstřikovačů. Olej sem dával nový 5w-30, aby se to trochu pročistilo. V týdnu chci zajet za snejkem na diagnostiku a trochu polaborovat, prostříknout okolo sání, jestli někde nepřisává vzduch ještě, pokud nic nezjistíme, tak asi zkusím ty platinové 4bodové svíčky od NGK, jak doporučil Hyde21, pak případně cívky a pak už nevím, novou váhu asi, volnoběžný ventil, čidla vačky, teploty vody.. Přemýšlel jsem ještě, pokud se se snejkem nedobereme závěru, vzít to někam k těmhle maníkům, vypadá to, že diagnostiku mají docela zmáklou -
http://www.motorexpert.cz/dil1.htm