Máš to čipnuté, to je OK, respektive dá se to udělat. Přeprogramuje se řídící jednotka motoru, aby dávala více paliva a upraví se snímač tlaku, který hlídá tlak vzduchu od turba. Takže motor má více paliva i vzduchu a tím pádem to jede víc. Dokonce to nemusí mít ani nějak větší spotřebu při "normálním" provozu. Jinak si dovoluji upozornit, že maximální otáčky u všech motorů M57 jsou 4.000rpm, hodnota uvedené zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=4 je uvedena špatně. Upozorňoval jsem na to už před 2 lety. Jde to vytočit i víc, ale víc než 4.500 se mi (omylem při předjíždění) nepodařilo.
Ten snímač tlaku vzduchu v sání je tady.
Pokud tento ventil zjistí, že tlak v sání je větší než povolený, přes řídící jednotku motoru dojde k přerušení vstřikování a tím chrání motor, aby se Ti to nerozletělo. Říká se tomu, že motor padá do nouzáku. Jenže problém v tomhle ventilu nepředpokládám. On sice to vypnutí dělá, jenže to je jeho práce. Problém bude v regulaci turba, které v těch otáčkách už tlačí víc, než na kterou je nastaven ten přetlakový ventil B2014. Tu regulaci zabezpečuje elektroventil B2264.
Ten reguluje množství podtlaku v regulačním obvodu a podle toho se mění geometrie turba a tím přetlak, který jde do sání. Vzhledem k tomu, že u tohoto turba je ještě starší systém regulace tzv. obtok, tak se Ti ten obtok asi úplně neotevírá a proto turbo tlačí víc, než by mělo. Ten akční člen - membrána s táhlem je na obrázku níže a k ní jde gumová hadička od toho ventilu B2264.
Co bych udělal jako první - kouknul bych se na ty hadičky od vývěvy k ventilu B2264 a na hadičku od tohoto ventilu k té membráně. Pokud bude prošoupaná, tak podtlak v ní bude nižší a regulace to nedoreguluje. Upozorňuji, že poškození hadičky se blbě zjišťuje, protože to saje dovnitř, takže to nikde nesyčí. Preventivní výměna za pár korun je asi nejrychlejší.
Jako další může být kontrola toho obtokového ventilu na turbu, který ovládá ta membrána a jestli ta membrána není prasklá. Jenže to se už nedá dělat na ulici a chce to měřící přístoje a zdroj na přetlak i podtlak. Takže to chce specializovanou dílnu, nejlépe kde dělají turba a kde i změří, kolik to turbo dává v jakém režimu. Kolik to dávat má by si měl mít v tom pasportu od fiormy, která to čipovala. Teprve potom, pokud bude vše OK, bych sáhnul do nastavení toho táhla u mebrány, ale to by už měl udělat ten turbo-servis.
A aby to nebylo úplně jednoduché, tak ten podtlak od vývěvy se ještě používá na :
- podtlakový posilovač brzd - tady to je bez elektroventilu
- zpevnění ložisek motoru = další elektroventil B2231, stejný jako u B2264
- ovládání EGR ventilu = další elektroventil B2244, stejný jako u B2264
- zpevnění silentbloků motoru => asi bez elektroventilu nebo teď nevím, ale pokud mi pošleš mailovou adresu, pošlu Ti obrázkový návod na kontrolu těch silentbloků.
Důležité je, že všemi těmito podtlakovými hadičkami může při jejich poškození vakuum unikat a důsledkem je nedoregulování (=neomezení) tlaku turba a motor padá do nouzáku. A ještě napiš, jestli máš automat nebo manuál a jestli Ti to padá do nouzáku jen při 190km/hod, nebo to dělá např. i na 3. převodový stupeň při překročení xxxx ot/min, jak psal výše milo.
