Stránka 1 z 1
Napsal: ned 23.01.2011 16:25
od ARI
vcera jsem psal o tom ventilu odvetrani motoru nebo vlastne skrine jak za mnou nebylo na dalnici videt.dnes jsem to sel trochu prohlidnout a na merce oleje ani znamka po oleji.tak to vsechno motor spalil.nic jineho me nenapada.tak doufam ze jeste k tomu se nepokurvilo neco jineho,treba neco se mohlo zadrit nebo ja nevim.jel jsem asi 15 km v dymove clone ale za jak dlouho se olej uplne ztratil nevim.jak bych neco popznal nejake priciny tohoto stavu co se stalo.voda ale nevarila rucicka se ani nehla.tak co by se mohlo stat neco s vackama treba ze sli chvilku bez oleje.no uvidim kolik zitra doleju,ale merka je prazdna.tak diky.
Napsal: ned 23.01.2011 17:57
od jurasis
Pokud nesvítila kontrolka mazání, nic se nestalo, oleje je dost.
Samo nemluvím o jiných škodách (třeba zakarbonování) na motoru. Když mi takhle hoří motor, tak s tím přece nejezdím...

Napsal: ned 23.01.2011 18:03
od Raadii
Takhle jsme jednou jeli ve služebni LandRoveru Discovery a taky se za náma objevil dým, koukli jsme a nebyl olej. Dolili jsme asi 4L a jeli dál a asi po 200km divný zvuky, rána a zastavili se kola. Když auto opravili a jeli na zkušební jízdu, tak praskl rozvodovej ŘETĚZ a motor v p.či. Oprava asi za 90k... Takže to radši neber na lehkou váhu, kdybys měl nedej bože podobnej problém. Hodně zdaru
Napsal: ned 23.01.2011 18:59
od starML
Odlučovač oleje se má čistit (nebo u dieselů měnit) při každé 3. výměně oleje. V seznamu pracovních úkonů nebo inspekce to není, protože výrobce předpokládá, že se olej mění v autorizovaném servise. A tam to v pracovním návodu je.
Co se (asi) stalo. Ten odlučovač byl ucpaný, takže odvětrání klikové skříně nefungovalo a tlak ve skříni stoupal. Proč se najednou ucpal? Systémem odvětrání klikové skříně nejdou jen olejové, ale i vodní páry, takže v systému kromě karbonu je tzv. emulze. A ta emulze může klidně i zamrznout. Nevím, kolik včera na Hané mrzlo, to je fuk. A teď se podívej na obrázek níže.
Tlak v klikové skříni stoupá, protože odvětrání, natož odsávání, nefunguje. Tlak plynů působí na hladinu oleje a místo aby (v případě podtlaku v klikové skříni) odloučený olej stékal hadicí (4) trubičkou okolo měrky oleje je touto trubkou vytlačen až k odlučovači. A teď něco prdlo a olej z natlakované klikové skříně se Ti dostal do sání a byl příčinou toho zadýmování.
Takže Tě čeká (pravděpodobně) výměna toho odlučovače (1), vyčištění všech hadic (stačí benzín) a výměna oleje, radši i s olejovým filtrem.
Ámen

Napsal: ned 23.01.2011 19:28
od ARI
tak tedy to je peknej zadelavac problemu takovy odlucovac.je sice fakt ze vcera trochu prituhlo u nas ale ze by az to melo vliv.vzdyt je tam u motoru za chvilku teplo tak by to roztalo.ale to je fuk hlavne ze vim co to presne je a diky za nakres a vysvetleni,fakt super.jinak montaz zvladam ok.ale jde to blbe.bez sundani sani.tak diky jeste jednou.
Napsal: ned 23.01.2011 19:45
od dave155
přidám se i když se to tu řešilo - cena odlučovače?
Napsal: ned 23.01.2011 20:02
od jurasis
ETK?
Vlevo nahoře jsou dva odkazy...

Napsal: ned 23.01.2011 20:56
od aristoloser
mě to stálo 1400 plus práce 2 hodinyx
Napsal: ned 23.01.2011 21:09
od E30STORM
Je třeba tohle měnit u všech motorů E39?
Kde to přesně je,raději to vyměním :DD
Napsal: ned 23.01.2011 23:24
od ARI
a jak dlouho to vydrzi ten odlucovac.
Napsal: pon 24.01.2011 00:47
od Dan td
ARI píše:a jak dlouho to vydrzi ten odlucovac.
starML píše:Odlučovač oleje se má čistit (nebo u dieselů měnit) při každé 3. výměně oleje.
Co si přečíst alespoň ten topic, ve kterém se ptám, než se zeptám ?

Napsal: pon 24.01.2011 01:18
od ARI
co je.napsal jsem snad neco blbe nebo se zeptal spatne.ze me upozornujes.nebo je ti divny ze se ptam znova kolik vydrzi.
Napsal: pon 24.01.2011 01:25
od Dan td
Je mi divný, že se ptáš znova na něco, co je o pár řádků výš už zodpovězeno.
Napsal: pon 24.01.2011 11:37
od dave155
takže zjištěno - Bmw Vysoké Mýto 1484,-
Napsal: pon 24.01.2011 14:33
od ARI
i v olomouci v bmw je to za stejno.a je fakt pravda ze se to ma kolem 30 tis km kontrolovat nebo podle stavu dat druhy.jinak diky vsem.
Napsal: pon 24.01.2011 21:20
od Beefeater-64
ARI píše:i v olomouci v bmw je to za stejno.a je fakt pravda ze se to ma kolem 30 tis km kontrolovat nebo podle stavu dat druhy.jinak diky vsem.
To by me zajimalo jak budes co 30t km kontrolovat na benzinu odlucovac oleje

Toto se dela u ropaka tam bych doporucil pokazdy s olejem menit filcovou cast a kazdou druhou vymenu dat i novy teleso. U benzinu staci vymenit po 150t km je je pokoj zase na 150t km, samozrejme u vymeny dat i novy hadice.
Napsal: úte 25.01.2011 00:58
od ARI
ja vim,ale ten manik co jsem to dnes objednaval to rikal taky.prave se mi zdalo ze to rikal presne jako ten v odkaze co mi odepisoval.tak jsem to jen tlumocil .ale ze po 150 tis u benzinu se na to ma clovek mrknout to slysim od tebe ted poprve.ale jo beru.budes mit pravdu.dik
Napsal: úte 08.02.2011 12:31
od Brátn