Stránka 1 z 2

Napsal: sob 15.01.2011 12:32
od Susi
Zdravím nadšence :)),

po delší odmlce jsem zpět, rád bych se tímto omluvil uživatelům: bmw528i, 2plac, Pekys, John 112, LLuKKi a Marwin, že jsem nereagoval na SZ..

Má zlatá (černá) 523i jezdí skoro až záhadně bez problémů, ovšem něco mi začíná říkat, že přichází čas na změnu.

Zůstávám u "5", ovšem řeším, jestli dál bude "25i", nebo "30i". Auto koupím v létě, rozpočet bude cca 300.000,-.

Co řeším?
- svezení (přecházím z 523i, E39)
- spotřeba
- povinné ručení (tak trochu :))))

Nejlépe mi vyšla 525i od 2005 (160kw).

Povězte mi, je mezi těmi motory velký rozdíl v kroutícím momentu? Výkonově jsou hodně blízko..

Nějaká doporučení? Varování?

Díky moc za vše...

Áhoj, Susi

Napsal: ned 16.01.2011 01:41
od patriot
e60 530i má o 40 PS více jak 525i, a jen o 1/10l vyšší spotřebu. U 525i je krouťák 250, u 530i je to 300 Nm.

Vůbec bych neváhal a šel do 530i :wink:

Napsal: ned 16.01.2011 11:14
od Marda
Vyzkoušej si obojí, ale pokud už bereš šestiválec, tak běž do klasiky 530i.
Spíš bych se rozhodoval, kterou konstrukci motoru, zda ještě M54B25 (M54B30), nebo už moderní převratnej N52B25 (N52B30).
Mohu oba porovnat: M54 mám v E60 530i, N52 v E63 630i.
Oba motory jsou prostě super skvělá práce, něklikrát motory roku, N52 má klikovou skříň jen z hliníku a hořčíku a další vylepšení, váží jen 161kg, krouťák stejnej ale o 1000 ot. dříve, spotřeba nižší.
Pocitově je N52 lepší, svižnější, jsem s ním více spokojenej.

Napsal: ned 16.01.2011 14:16
od Susi
No, musím se přiznat, že až teď jsem si všiml, že 530i od 2005 má 190kw (myslel jsem, že zůstalo u 170kw..). Proto jsem oba motory srovnával..

Takže díky za doporučení, pokusím se svézt "25i" i "30i" a porovnat.

Myslím, že to bude zase ZMĚNA. Jako když jsem přecházel do E39 z Xantie.. :)))))))))))))))

Susi

Napsal: pon 17.01.2011 12:14
od RuDoSh
ber podle stavu a vybavy.... 3,0 bude urcite lepsi, ale kdyz najdes peknou 525i tak bych ji nezatracoval :-)

Napsal: úte 18.01.2011 00:56
od Susi
Naprostej souhlas. Moje současný auto jsem vybíral podle barvy, výbavy a konkrétního motoru. V prvním půlroce si autíčko řeklo o 50 tis.

Tentokrát do priorit zařadím i technickej stav... :) Nicméně chci mít minimálně 160kw.

Myslím, že v obojím bude super svezení.

Napsal: úte 18.01.2011 17:15
od Velvetek
Susi píše:
Myslím, že to bude zase ZMĚNA. Jako když jsem přecházel do E39 z Xantie.. :)))))))))))))))

Susi


Očekáváš stejně velkou změnu z e39 na e60 jako z Xantie na e39??? :D to snad nee...

Napsal: úte 18.01.2011 18:14
od mentuli
Zdarec... mám 525i E60 ještě s M54 motorem (takže 141 kW) a jsem s ním spokojený. Třílitr by asi už byl jiné kafé, ale i tak se mi zdá, že tento dvaapůllitr má opravdu rád otáčky a jede překvapivě i pružně.
2.5 motor se 160 kW je už ovšem jiné kafé. Má točivý moment dostupný ještě v nižších otáčkách a přitom točí o 500 rpm více. Jak jedno někdo popsal.. je to takový lehkonohý sprinter. Třílitr toho dokáže více samozřejmě se srovnatelnou spotřebou.. nicméně 530i jsou velmi ceněné káry a sehnat je za dobrou cenu není zrovna lehké. 525i jsou jako ojetiny podstatně dostupnější a levnější.

Napsal: úte 18.01.2011 18:23
od vasapasa
Hoši jen bych si chtěl ujasnit jednu věc ohledně paliva nepotřebuje už ten váš moderní převratnej N52B25 (N52B30) palivo natural 98? Ten starší M54B25 (M54B30) by měl vystačit s naturalem 95? Je tomu tak? Pokud má někdo přehled, budu rád když to tu potvrdí nebo vyvrátí.Dikes

Napsal: úte 18.01.2011 18:37
od Mountainbiker
I pro motor M54B25 je doporučený N98 (dle TP). Nicméně jezdí i na N95 (info z víčka nádrže).

Napsal: stř 19.01.2011 01:06
od Susi
Velvetek píše:
Susi píše:
Myslím, že to bude zase ZMĚNA. Jako když jsem přecházel do E39 z Xantie.. :)))))))))))))))

Susi


Očekáváš stejně velkou změnu z e39 na e60 jako z Xantie na e39??? :D to snad nee...


... to jsem trochu nadnesl :) Takovej skok už asi nikdy nezažiju, škoda, byl to nádhernej pocit.. Leda že bych koupil M5 :)))

Napsal: stř 19.01.2011 01:13
od Susi
To - mentuli:

Jasně, souhlasím, 141kw určitě taky jede moc hezky. Jen jsem si řekl, že když novější auto, tak přidám pár (desítek) kobylek.. :)


To - Mountainbiker:

díky, tohle taky není informace k zahození..

Napsal: stř 19.01.2011 10:59
od RuDoSh
Susi píše:To - mentuli:

Jasně, souhlasím, 141kw určitě taky jede moc hezky. Jen jsem si řekl, že když novější auto, tak přidám pár (desítek) kobylek.. :)


528i jela lip nez 525i a rozdil ve spotrebe skoro zadny..... pokud by to slo tak bych volil ten silnejsi. Ale stejne bych sel v prve rade po stavu auta.

Napsal: stř 19.01.2011 12:35
od vasapasa
RuDoSh píše:
Susi píše:To - mentuli:

Jasně, souhlasím, 141kw určitě taky jede moc hezky. Jen jsem si řekl, že když novější auto, tak přidám pár (desítek) kobylek.. :)


528i jela lip nez 525i a rozdil ve spotrebe skoro zadny..... pokud by to slo tak bych volil ten silnejsi. Ale stejne bych sel v prve rade po stavu auta.


Já mám zase zkušenost že 2,8i a 3,0i chlastají hodně olej. Kdežto 2,5 (141Kw i 160Kw) jsou po této stránce údajně v pohodě.A to mi potvrdil i můj mechanik. Čím to je?

Napsal: stř 19.01.2011 13:39
od Lucas87
2,8 je M52 a tyhle typy motoru byly zlaty na spotrebuju oleje, to M54 je rozmazlena na olej. :-)
Měl sem M52 523i 125Kw a teď jezdím M54 525i 141Kw a musim říct že nárůst výkonu je docela znát, takže bych se nebál že budeš zklamán z tohoto přestupu... ale 530i je ideál :-)

Napsal: stř 19.01.2011 13:43
od RuDoSh
do 2,8 jsem dolivat olej nemusel, do 525i dolivam litr na cca 5k km.... to nedolivam ani do M70 v osmicce a to je pry brutalni zrout oleje :-)

Rekl bych ze M54 jsou na tom se zravosti oleje stejne.... at je to 2.2, 2.5 nebo 3.0.... M52 v tomto byly lepsi. Ale i tak to neni zadna hruza. Resilo se to tady Xkrat.... udajne staci vymenit odlucovac oleje i s hadicema a pak to nezere. Zatim mi sviti jeste 2 zelene kontrolky na pristrojovce tak to neresim a uvidim az budu menit olej.

Jak jsou na tom ty nove N52 netusim. Ani jsem v tom nikdy nejel, vsichni kupujou jen 3.0d :-) coz se u novehou auta na 3-5let podle me vyplati (za tu dobu se pri spravnem zachazeni moc veci na motoru nepokazi)

Napsal: stř 19.01.2011 14:16
od vasapasa
RuDoSh píše:do 2,8 jsem dolivat olej nemusel, do 525i dolivam litr na cca 5k km.... to nedolivam ani do M70 v osmicce a to je pry brutalni zrout oleje :-)

Rekl bych ze M54 jsou na tom se zravosti oleje stejne.... at je to 2.2, 2.5 nebo 3.0.... M52 v tomto byly lepsi. Ale i tak to neni zadna hruza. Resilo se to tady Xkrat.... udajne staci vymenit odlucovac oleje i s hadicema a pak to nezere. Zatim mi sviti jeste 2 zelene kontrolky na pristrojovce tak to neresim a uvidim az budu menit olej.

Jak jsou na tom ty nove N52 netusim. Ani jsem v tom nikdy nejel, vsichni kupujou jen 3.0d :-) coz se u novehou auta na 3-5let podle me vyplati (za tu dobu se pri spravnem zachazeni moc veci na motoru nepokazi)


Hmm... tak to já mám asi trochu problém. Já dolívám do své 528i cca každý 3000Km litr oleje Mobil1 5w40 (myslím že se to jmenuje synthetic S nebo tak nějak). Tak mi zbývá dojezdit ještě 5000km a jdu na výměnu tak zvažuju že přejdu na Mobil 10W40 jestli to trochu pomůže. Kolik stojí výměna toho odlučovače oleje i s hadicema a jak moc je to náročný na práci? Kdyby to pomohlo tak bych to zkusil,ale nechci za to dávat částky 5tisic a podobně, to radši budu dolívat každej měsíc půl litříku.

Napsal: stř 19.01.2011 14:41
od Lucas87
Není to levný... ale kolik to stojí taky nevim, čeká mě to čeká.
Jde oto přes co ti to žere olej, jestli nemáš ko kroužky atd... zkus prubnout tlaky na válcích.
10W/40 zkusit můžeš teoreticky by se to mělo zmírnit...

Napsal: stř 19.01.2011 14:45
od RuDoSh
nevim ani ktere motory ho maji..... jestli ho ma M52.... ale udajne odlucovac se da sehnat kolem 800,- a hadice nevim..... zatim jsem neresil.... do 528i jsem daval stejny olej jako ty a v pohode. Ted davam origo longlife 5w-30.

Napsal: stř 19.01.2011 19:51
od Susi
vasapasa píše:
RuDoSh píše:do 2,8 jsem dolivat olej nemusel, do 525i dolivam litr na cca 5k km.... to nedolivam ani do M70 v osmicce a to je pry brutalni zrout oleje :-)

Rekl bych ze M54 jsou na tom se zravosti oleje stejne.... at je to 2.2, 2.5 nebo 3.0.... M52 v tomto byly lepsi. Ale i tak to neni zadna hruza. Resilo se to tady Xkrat.... udajne staci vymenit odlucovac oleje i s hadicema a pak to nezere. Zatim mi sviti jeste 2 zelene kontrolky na pristrojovce tak to neresim a uvidim az budu menit olej.

Jak jsou na tom ty nove N52 netusim. Ani jsem v tom nikdy nejel, vsichni kupujou jen 3.0d :-) coz se u novehou auta na 3-5let podle me vyplati (za tu dobu se pri spravnem zachazeni moc veci na motoru nepokazi)


Hmm... tak to já mám asi trochu problém. Já dolívám do své 528i cca každý 3000Km litr oleje Mobil1 5w40 (myslím že se to jmenuje synthetic S nebo tak nějak). Tak mi zbývá dojezdit ještě 5000km a jdu na výměnu tak zvažuju že přejdu na Mobil 10W40 jestli to trochu pomůže. Kolik stojí výměna toho odlučovače oleje i s hadicema a jak moc je to náročný na práci? Kdyby to pomohlo tak bych to zkusil,ale nechci za to dávat částky 5tisic a podobně, to radši budu dolívat každej měsíc půl litříku.


Nechci tě strašit, ale musím říct, že nepamatuju, že bych dolíval olej. Já si ho měním po 12 tis. (ne podle diod), dávám 5w40 Total, což je celkem levnej olej. Při výměně dám hladinu na horní rysku a při další výměně je olej na spodní rysce..