Stránka 1 z 1

Napsal: úte 11.01.2011 23:22
od dj_pospa
Zdravim,mel bych par otazek.Mam E34 520i r.v. 1991. Tak,napr. pri dojizdeni na krizovatku,kdyz hodim neutral,tak mi tak 2x az 3x skocej otacky na 500,na 1000,na 500,na 1000,pak uz to drzi.Nedela to porad,ale vetsinou ano.Cim by to mohlo byt? Dale mam ukrutnou spotrebu,zhruba 20l/100 km. Z vyfuku jde citit,ze to ma moc bohatou smes.Nevite cim zacit? Co prvni vymenit nebo zpravit?Mel sem odpojenou lambu a bylo to to same(kdyz sem menil pred 14 dny svicky,byly cele cerne).Dale se chci zeptat na kolik litru je rezerva.kdyz se rozsviti.Mel sem treba rucicku mirne pod 20 litrama a naraz mi to skocilo na rezervu.Je to normalni? No,to je tak asi vse zatim.Dekuju za pomoc.

Napsal: stř 12.01.2011 11:00
od Snejk
cece vcera sem ti takhle objevil podobnou zavadu... sice an escortu ale prakticky stejnej scenar.... volnobeh total v prdeli, spotreba 40/100, cernej kour a smrad benzninu z vejfuku....
vyreseno..
regulator tlaku paliva, jebla ta membrana a do sani sal benzin z listy jak protrzenej... zabavna porucha.... u bmw sem to jeste za celou dobu co je delam nevidel az asi na dva ale tam to jen tak ukapavalo... ale zkus to no...
s tim ukazatelem si hlavu nelam ten je v pici porad...
jinak jeste urcite diagnostika poradi... takova vaha v prdeli umi to same... pridrenej volnobeznak... nepalici jenda civka/svicka .. je toho vic... ale ten regulator mi prijde docela vtipnej a jako umi dost realne takhle zaskodit...

Napsal: stř 12.01.2011 17:53
od dj_pospa
tak sem s tim dneska byl na diagnostice,no a zjistili ze je spatna lambda sonda a teplotni cidlo.Chci se zeptat,je tam jen jedno?nebo 2.Jako,jedno do kabiny na ukazatel a druhej do ŘJ nebo jak?diky

Napsal: stř 12.01.2011 23:08
od ZaK
A typ motoru? Na m20 nevim, ale u m50 jsou dvě.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... d_parts-2/ Díl 8 a 6

Napsal: čtv 13.01.2011 20:39
od dj_pospa
dikes,ale uz sem na to prisel,jedno je do kabiny a druhy do řj. 8 je do řj.dneska sem to byl objednat.tak snad ta spotreba klesne.lambdu zatim resit nebudu,penize nejsou muj kamarad :)

Napsal: ned 16.01.2011 18:54
od dj_pospa
no,tak spotreba o moc neklesla. Nevite,co s tim dal?Myslite ze ta lambda na to bude mit taky hodne velkej vliv?Kamos ji ma odpojenou na tom samem aute,skoro (525i) a nic moc mu to se spotrebou neudelalo.A taky otacky porad skacou,kdyz hodim neutral.viz 1. prispevek.

Napsal: ned 16.01.2011 19:36
od alpineman
Na mé ex 520i (M50) mi kolísání otáček na "N" dělal špatný poťák na škrtící klapce (č.2)
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1991/browse/fuel_preparation_system/throttle_housing_assembly/
Než jsem jej sehnal (koupil), jezdil jsem s odpojenou klapkou. Cena asi 1200,-CZK

Napsal: ned 16.01.2011 20:44
od Petinek
Mě třeba nová lambda na starý 318is udělala hodně. První věc byla kolísání otáček, přesně při vyřazení jak popisuješ a snovou lambdou drží přesně otáčky a spotřebu mi taky snížila i když já teda neměl 20 litrů na sto... ale o ten litřík až dva mi spadla dolů...

Napsal: pon 17.01.2011 19:27
od dj_pospa
alpineman: tak sem to zkousel odpojit,otazky uz nekolisaly,ale kdyz sem pak nastartoval s odpojenym potakem,drzelo mi to 1500 otacek,takze sem to zase musel napojit.

Napsal: stř 19.01.2011 21:03
od dj_pospa
:idea:

Napsal: čtv 07.07.2011 12:51
od Polymorph
Vyřeš Lambdu, 20l/100km je blbost.
Mám E34 520 M50 rok výroby 1991 a spotřeba je cca 10l/100km
A to si myslím že ta moje lambda taky už nebude nic moc...

Napsal: pát 08.07.2011 15:37
od fred279
skoušel jsi to na diagnostiku hadate se tady o prřičinach a kupješ veci nejednoduši ale je to nechat zdiagnostikovat

Napsal: sob 09.07.2011 13:02
od Tendr520i
Fred: Mohl by ses naučit aspoň číst, když už neumíš psát. Tazatel psal, že na diag. byl... :roll:
Osobně bych to viděl spíš na ten snímač polohy škrtící klapky než na lambda sondu, nikdy jsem neslyšel, že by lambda zvýšila spotřebu o deset litrů, vždycky tak litřík nebo dva max. Nebo zkusit checknout ten regulátor tlaku, jak tu někdo psal výš.
Co vím, tak tu nedávno kámoš řešil něco podobnýho na 525i, spotřeba jak prase, vyměnil skoro všechno a nic nepomohlo. Můžu mu zkusit napsat jak dopadl.

Napsal: sob 09.07.2011 16:46
od starML
Zkus se podívat na odsávání benzinových par z nádrže a okolo té nádobky s aktivním uhlím. Případně napiš uživateli Bratn, už si přesně nepamatuji, měl tam nedocvaklý jeden konektor a furt to přisávalo ty benzínové páry místo toho, aby si to řídila ŘJ motoru. Zatím zkus zaslepit to odsávání, mezi ventilem Pos. 1 a sáním motoru, podle toho, jaké tam máš provedení viz odkazy níže :

Buď http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 hadičku č. 4 nebo

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 hadičku č. 5 a potom uvidíš. Je to práce na 5 minut, bez diagnostiky, zadarmo a uděláš to na ulici.

Napsal: pon 25.07.2011 13:21
od Perunwit
nevíte někdo, kde tu nádobku s aktivním uhlím najdu u E34 2,5i M50 sedanu? Díky... Nejlepší by byl obrázek...

Napsal: pon 25.07.2011 16:51
od Vrablik
Perunwit píše:nevíte někdo, kde tu nádobku s aktivním uhlím najdu u E34 2,5i M50 sedanu? Díky... Nejlepší by byl obrázek...



Je ve předu u řidiče za předním světlem.

Napsal: pon 25.07.2011 20:16
od starML
Ta nádobka s aktivním uhlím (pos. 1) vypadá takto - http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/y/2.png . Ale důležitý je ten elektroventil (pos. 1) - http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/o/4.png . Když bude pořád otevřený, bude to přisávat benzínové páry, i když právě nemá a směs bude bohatá. Ten elektroventil ovládá ŘJ motoru. To je ten konektor (2) na obrázku http://tis.spaghetticoder.org/images/1/00/05/59.jpg

Napsal: úte 26.07.2011 06:38
od Perunwit
Aha... díky. No já mám prům. spotřebu na BC těch 11-12/100km u 2,5i bez Vanosu, tak si říkám, jestli mám něco řešit nebo ne - jestli by neměla být někde spíš kolem 10l. Ale je to rok 1990, tak si nejsem jistej, jestli to spíš neodpovídá realitě, omega 2,5 benzín se moc pod 10 taky nedostala. Mam tam hodně zpraseno od předchozích majitelů výfukové potrubí, kat úplně chybí, lambda by měla být měněná předchozím majitelem. Chci teď ten výfuk komplet vyměnit, sice za Polsko ale od prvního dílu po konec... pak by to mohlo trochu spadnout.
Takže u toho ventilu zkontrolovat konektor a kdyžtak zaslepovat hadičku, jo?