Stránka 1 z 2

Napsal: pon 10.01.2011 22:21
od cabatomas
Chci vyměnit horní uložení tlumiču a koukam,že jsou víc druhů.To se asi liší podle typu tlumičů a pružin,nemam pravdu?Jak zjistim,jaký uložení potřebuji?Mam 530d E39 142kw.Děkuju za rady

Napsal: pon 10.01.2011 22:28
od milo
podle vinu si zjisti typ v etk. pokud budes hledat druhovyrobu, hledej podle originalniho cisla dilu.

Napsal: pon 10.01.2011 22:29
od milo
ja ted na podzim menil predni tlumice a ulozeni jsem menil defacto zbytecne, bylo jak nove

Napsal: pon 10.01.2011 22:37
od cabatomas
A proč si měnil tlumiče?Jak poznáš,že je v háji uložení a ne tlumiče?Já když jedu přes díry,tak to tam klepe,je to bud tlumič nebo uložení,ale jak to poznam.....

Napsal: pon 10.01.2011 23:19
od E30STORM
Sleduju,že tady píšeš už nějakou dobu.
Když nemůžeš přijít na to,co to dělá,zajeď si na STK , dej tam týpkovi kilo a on ti to proklepe , budeš měnit všechno možne a pak zjistiš že je to kok*tina.
Tak bych to udělal já!

Napsal: pon 10.01.2011 23:28
od cabatomas
Je to bud uložení tlumičů nebo tlumič,ale nevim,jak to poznat,to na stk nepoznají.

Napsal: úte 11.01.2011 12:30
od mari
Tak to sundej dolu a uvidíš jestli to v tom uložení lítá jak vožralý nebo jestli je pevný.

Napsal: úte 11.01.2011 20:59
od Kantry
Přesně, vyndej tlumiče a budeš mít jasno hned, rozebrat to zabere max hodinu...

Napsal: stř 12.01.2011 08:25
od Elektro
Kantry píše:Přesně, vyndej tlumiče a budeš mít jasno hned, rozebrat to zabere max hodinu...
Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej. :wink:

Napsal: stř 12.01.2011 09:34
od milo
prvni tlumic jsem menil snad 4 hodiny, druhy byl tak za 40 minut ;)

Napsal: stř 12.01.2011 11:14
od Elektro
Elektro píše:
Kantry píše:Přesně, vyndej tlumiče a budeš mít jasno hned, rozebrat to zabere max hodinu...
Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej. :wink:
Právě proto mě ta hláška za hodku máš venku přišla úsměvná.Jen ten kulák než člověk sundá nemluvě o brzdiči a čepu řízení.Dělal jsem to taky asi půl dne pak ještě stáhnout pružiny.Taky nic moc zábava :-)

Napsal: stř 12.01.2011 11:21
od Brátn
Elektro píše:
Kantry píše:Přesně, vyndej tlumiče a budeš mít jasno hned, rozebrat to zabere max hodinu...
Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej. :wink:
asi tak :lol: ikdyž už jsem to dělal, tak pod hodinu se nedostanu ani, když vím kam šáhnout, hlavně si nenechat střelit pružinu je aspoň na 20 miut

Napsal: stř 12.01.2011 13:04
od Snejk
nj bez naradi to de blbe. kdyz mas vybaveni tak na tom nemas fakt za hodinu co delat a to to jeste prokecas...

Napsal: stř 12.01.2011 16:31
od cabatomas
Právě,že si to nemužu dovolit,půl dne sundavat a pak zjistit,že to je třeba jen uložení,nemam dílnu,takže to ani nemužu sundat a pak nechat dole třeba než přijdou díly.Jak se pozná,že je v prdeli tlumič?

Napsal: stř 12.01.2011 17:08
od Elektro
Bez alespoň standartního vybavení gola,stranové klíče,sada imbusů,stahováky na pružiny nemá cenu vůbec zkoušet.K tvému dotazu jak poznat vadný tlumič:

- vizuální prohlídkou zda třeba neteče.Já jsem je měl vyteklé netěsnost ve vrchní části u pístnice uvidíš že by bylo oblito.
- lze nechat otestovat ve větších servisech,nebo na STK
- vyzkoušet pohoupat zda nevydává divné zvuky jako vrzání mlácení atd.
- chování auta za jízdy zda plave ,nebo ustřeluje

Určitě těch možností bude víc,ale já se vždy spoléhal na houpání,nebo vizuální problém :-) Zmíněné rady považuj pouze za můj osobní názor. :)

Napsal: čtv 13.01.2011 16:21
od Kantry
Elektro píše:
Elektro píše:
Kantry píše:Přesně, vyndej tlumiče a budeš mít jasno hned, rozebrat to zabere max hodinu...
Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej. :wink:
Právě proto mě ta hláška za hodku máš venku přišla úsměvná.Jen ten kulák než člověk sundá nemluvě o brzdiči a čepu řízení.Dělal jsem to taky asi půl dne pak ještě stáhnout pružiny.Taky nic moc zábava :-)
Hodinu demontaz je maximum... poprvy jsem to samozrejme taky delal dyl.. cep je venku za minutu (bez stahovaku za minutu a pul, dobre)..


Spatnej tlumic poznas jednoduse, zhoupni vepredu auto a uvidis jestli se bude jeste pohupovat, nebo se hned uklidni..

Napsal: čtv 13.01.2011 18:16
od cabatomas
Tak sem byl dnes na testu tlumičů(160kč) a zjistili sme,že tlumiče i uložení jsou ok a mam volný ty gumy na hlavním stabilizátoru:)

Napsal: čtv 13.01.2011 18:29
od Elektro
A jaké tam máš ? jsou tam 3 velikosti 22,5 mm, 23 mm , 24 mm podle typu stabilizátoru jaký byl pro dané auto osazen.Když jsem je do BMW šel koupit tak mi řekl ať si ho změřím šuplerou a já koupil 23mm a mam tam 22,5.Ten průměr je snad i vyražený na té gumě,ale jistý si nejsem.Tak tam budu muset nacpat nějakou smršťovačku nebo něco.Takže si to raději změř dopředu než je půjdeš objednávat. :idea:

Napsal: čtv 13.01.2011 19:17
od cabatomas
Objednal sem je od kluka tady, chtěl vin číslo,podle toho poznal,že tam mam 23mm.

Napsal: pon 17.01.2011 19:36
od PearlJam
Kantry píše:
Elektro píše:
Elektro píše: Nevím jestli jsi někdy měnil tlumiče na BMW,ale vyndat je a rozebrat za hodinu? Zejména u předních na E39 to jsi vážně dobrej. :wink:
Právě proto mě ta hláška za hodku máš venku přišla úsměvná.Jen ten kulák než člověk sundá nemluvě o brzdiči a čepu řízení.Dělal jsem to taky asi půl dne pak ještě stáhnout pružiny.Taky nic moc zábava :-)
Hodinu demontaz je maximum... poprvy jsem to samozrejme taky delal dyl.. cep je venku za minutu (bez stahovaku za minutu a pul, dobre)..


Spatnej tlumic poznas jednoduse, zhoupni vepredu auto a uvidis jestli se bude jeste pohupovat, nebo se hned uklidni..
Nevim jak vy, ale vyndat tlumic je tak na pul hodky az hodku. Zadny kulovy cepy a nic podobneho nemusite pri tom oddelavat. Staci zvednout auto, sundat kolo, sundat brzdic, podlozit kotouc a trochu spustit auto, odsroubovat tycku stabilizatoru, povolit dva srouby, ktere sviraji tlumic a pak horni ulozeni a tlumic jde v pohode ven. Pak musite najit nekoho kdo ma pripravek na stazeni pruziny. Delat na aute vymenu pruziny nebo tlumice je pekna drbarna i kdyz to taky jde.