Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 06.01.2011 01:56
od ThatsMe
Zdravíčko! Auto pořád nefunguje, jak by mělo, tak jsem si domluvil seřízení čerpadla. Ať je klid! Teď ho jen sundat, musím si tedy vyrobit stahovák... A tedy se ptám:
Nemá někdo výkres nebo obrázek toho stahováku anebo výkres nebo obrázek řetězového kola na čerpadle, příp. aspoň rozměr toho závitu, na jejž se stahovák šroubuje? Snad to nebude nějaký megapaskvil závit a půjde aspoň vysoustružit, když ne koupit...
Za každou informaci budu vděčen! :) L

Napsal: čtv 06.01.2011 07:57
od huncak
stahovák neni nutnej,to řetězové kolo má uvnitř na bloku takovou mističku takže ti nikam neuteče.a to čerpadlo jde vyndat normálně,na hřídeli je sice konus ale moc tam nedrží,povolíš matku a někdy to jde vyndat rukou někdy trochu zapačíš šroubovákem nebo opatrně klepneš gumovou paličkou a je to venku.čerpadlo samotné máš venku hned,pracná je akorát demontáž všech věcí okolo

Napsal: čtv 06.01.2011 17:45
od beny-maser
přesně tak,čerpadlo si hodně povol a pak odšroubuj matku co drží ozubené kolo,klapni do něj přes něco měkého třeba měděnou tyčku,stačí jedno lehké klepnutí a je dole,rozvody ti nikam nespadnou a ani se nerozhodí,jsou tam dva řetězy

Napsal: čtv 06.01.2011 18:11
od ThatsMe
No, dva shodné názory, na to už by se mělo dát spolehnout. Bezva, o starost míň! :)
Teď už jen vyrobit redukci na úchylkoměr k nastavení předvstřiku a pravítko na vačkový hřídel...

Napsal: pát 14.01.2011 12:25
od ThatsMe
Napíšu to sem, ať zbytečně nezakládám téma.
Zajímalo by mě, jestli jde nějak zkontrolovat usazení prvního řetězu, mezi klikou a čerpadlem. Myslím bez demontáže prsou. Chci se přesvědčit, že rozvody nejsou přeskočené, ale ta tečka na řetězovém kole čerpadla, co má mířit nahoru, je sezhora a hlava se mi kvůli tomu teda sundávat nechce. :) Nějaká finta, jak to poznat jen tím otvorem v prsách? Třeba úhel vychýlení drážky pro pero od svislé roviny nebo tak něco? Čerpadlo mám dole, takže na kolečko vidím z obou stran. Díky. L

Napsal: pát 14.01.2011 19:08
od beny-maser
jak to poznat nevím,ale přidám jednu dobrou radu, prsa bez sundání hlavy nejdou nasadit zpět. Vlastní debilní nápad a pak špatná zkušenost. :D
ale zase nadruhou stranu pokud to nedělalo nějaký jelito,tak to bude určitě správně,přeskočenej řetěz jsem ještě nepotkal

Napsal: pát 14.01.2011 19:22
od ThatsMe
Jde to, už to pár lidí zvládlo. Já se tomu zatím ale radši vyhnu. :) Co vím, tak je třeba sundat vana a pak dávat bacha na těsnění pod hlavou.
No, a já chci ty rozvody radši zkontrolovat, páč normálně ten řetěz neskočí, ale když utahuješ čerpadlo, tak přeskočit umí. A vzhledem k tomu, že mě na to upozorňoval minulý majitel, mám ke kontrole pádný důvod. :)

Napsal: pát 14.01.2011 19:27
od oldaf
ThatsMe píše:Jde to, už to pár lidí zvládlo. Já se tomu zatím ale radši vyhnu. :) Co vím, tak je třeba sundat vana a pak dávat bacha na těsnění pod hlavou.
No, a já chci ty rozvody radši zkontrolovat, páč normálně ten řetěz neskočí, ale když utahuješ čerpadlo, tak přeskočit umí. A vzhledem k tomu, že mě na to upozorňoval minulý majitel, mám ke kontrole pádný důvod. :)

Pokud ti přeskočí řetěz tak se daj rozvody nastavit správně i bez sundávání prsou :D

Napsal: pát 14.01.2011 19:44
od ThatsMe
A moje otázka zní "Jak?" :)

Napsal: pát 14.01.2011 19:49
od oldaf
ThatsMe píše:A moje otázka zní "Jak?" :)
Zaaretovat spodek, povolit kolo na vačce aby se protáčelo. Pak nasadíš čerpadlo a velkou ráčnou nasazenou na matku čerpadla cukáním po směru otáčení přeskáčeš kam potřebuješ. Musíš s tím vždycky jen cuknout a vždy to přeskočí o zub.

Napsal: pát 14.01.2011 20:20
od Author
beny-maser píše:jak to poznat nevím,ale přidám jednu dobrou radu, prsa bez sundání hlavy nejdou nasadit zpět. Vlastní debilní nápad a pak špatná zkušenost. :D
ale zase nadruhou stranu pokud to nedělalo nějaký jelito,tak to bude určitě správně,přeskočenej řetěz jsem ještě nepotkal


kvůli čemu by to nemělo jít?

jako oprců je tam milion (pro mě), ale zrovna u tohohle sem si nevšiml sebemenšího problému

Napsal: pát 14.01.2011 21:58
od ThatsMe
oldaf píše:
ThatsMe píše:A moje otázka zní "Jak?" :)
Zaaretovat spodek, povolit kolo na vačce aby se protáčelo. Pak nasadíš čerpadlo a velkou ráčnou nasazenou na matku čerpadla cukáním po směru otáčení přeskáčeš kam potřebuješ. Musíš s tím vždycky jen cuknout a vždy to přeskočí o zub.


Jé, to vím. :) Ale jak poznám, kam potřebuju přeskákat? Neboli v jaké poloze má být řetězové kolečko na čerpadle, když nevidím na tečku? Neboli otázka, ze které vzešla tato diskuze. :)

Napsal: pát 14.01.2011 22:06
od oldaf
Při zaaretovaným motoru vychází postavení čerpadla tak že klínek na hřídelce čerpadla je směrem nahoru ke středu čerpadla.

Napsal: pát 14.01.2011 22:12
od ThatsMe
oldaf píše:Při zaaretovaným motoru vychází postavení čerpadla tak že klínek na hřídelce čerpadla je směrem nahoru ke středu čerpadla.


Hm... To páni inženýři bavorští na tohle nepomysleli? Proč tu tečku dali sezhora a ne zepředu?... :) Tohle mi přijde takové nepřesné, vzhledem k tomu, o kolik se dá s čerpadlem na bloku pootočit...

Napsal: pát 14.01.2011 22:15
od oldaf
Ale vždyť to nemusí být nastavený úplně přesně, vždyť se to pak doladí naklápěním čerpadla.

Napsal: pát 14.01.2011 22:27
od ThatsMe
Jasně, ale o zub už mi to přijde dost... Nebo ne? Abych pak nenastavil předvstřik podle hodinek a pak nezjistil, že mi to stříká do jiného válce. :)

Napsal: pát 14.01.2011 22:29
od oldaf
ThatsMe píše:Jasně, ale o zub už mi to přijde dost... Nebo ne? Abych pak nenastavil předvstřik podle hodinek a pak nezjistil, že mi to stříká do jiného válce. :)
jeden zub dohoníš i naklápěním čerpadla.