Stránka 1 z 1

Napsal: úte 04.01.2011 01:24
od pazda
Tento problem mam uz delsi dobu, ale zatim bez vysledku. Po prerazeni automatu na 5 prevodovy stupen zacnou vibrace, ktere postupne se zvysujicimi se otackami odezni. Po prerazeni toci motor cca 1500ot/min a vibrace ustanou okolo 1900ot/min.

Je to dost neprijemny, tupy hluk a dost citelne vibrace, deje se to pouze pod plynem a je v podstate jedno jak moc je seslaply (staci trochu). Bez plynu nebo pri konstatni rychlosti zadny problem neni. Na jine prevodove stupne opet bez problemu. Automat radi hladce jak ma, ve spravnych otackach a neskube.

Silentbloky prevodovky a stredove ulozeni kardanu jsou nove. Veskere ostatni casti na ktere je videt vypadaji taky OK.

Mam podezreni na zamek hydromenice, opravte me jestli se pletu, ale melo by to byt reseno lamelovou spojkou.. je mozne ji pripadne menit? Vec ktera me zarazi je, ze na vsechny stupne krome 5teho se po pridani plynu v nizkych otackach zvysi otacky na cca 2000ot/min, jen u 5tky se motor "trapi" v 1500ot/min a nenecha menic proklouznout. Prave v tu dobu se objevuje tento problem. Je to normalni?

A vsiml jsem si zajimaveho smradu po delsi ceste prave na 5st. je to podobne jako spalena spojka. Po spouste kilometrech po meste nic takoveho necitim, jen po delsi ceste na 5tku.

jinak sory ze je to tak dlouhy, ale spatne se to popisuje. Snad nekdo bude mit trpelivost to cist a pripadne poradit :oops:

Napsal: úte 04.01.2011 11:51
od martan
Měnič má lamelovou spojku a vyměnit se dá. Vypadá to, že by to mohla být ona. Nebo něco v souvislosti s jejím ovládáním. Nevím jak u tvojí převodovky, ale ty novější s A/S zamykaly i 4.stupeň, když jsi jel nějaký čas určitou rychlostí, že to nebylo ještě na zařazení pětky. To jsi nezkoušel, jestli to taky vibruje?
Známý měl utženou lamelu na blokaci měniče, ale spíš se to projevovalo jako škubání...

Napsal: úte 04.01.2011 11:59
od pazda
Na ctyrku jsem zadny problem nepoznal. Spis to vypada, ze mi zamyka jen petku.

Napsal: úte 04.01.2011 13:32
od martan
Stejně asi nezbývá než navštívit odborníka.

Napsal: úte 04.01.2011 18:11
od pazda
to je mi jasny, spis jen na co se zamerit :-) nebo jestli mam zacit shanet sestikvalt :-D

Napsal: úte 04.01.2011 19:08
od ROBi
Uff, úplně stejný problém mám u sebe, dělá to přesně to, co popisuje Pazďa, taky na pětku, taky v těchto otáčkách, akorát asi ne tak moc a nic mi tam nesmrdí. Doufám, že mi to nejde do kytek, to bych asi umřel :) zítra se na to mrkne Horys, ale i tady budu rád za info, co by to mohlo být. Taky se mi to děje delší dobu, ale není to nic výrazného. Pouze při pětce v psaných otáčkách, ale jakmile přidám mírně víc plynu, přestane to. Nikde jinde to nedělá, ani na sportovní režim, ani na manuální, pouze v tom klasickém automatu.

Napsal: úte 04.01.2011 19:51
od pazda
ROBi píše:....
u me to prestane po pridani vice plynu, bud se zvysi otacky, kde uz to nedela nebo podradi na 4st. A na sportovni rezim se do techto otacek nikdy nedostanu, vzdy mam pres 2tis. Kazdopadne jestli na to Horys prijde tak sem napis zaver ;-) dik

Napsal: úte 04.01.2011 20:09
od ROBi
Máme to skoro úplně stejný, až na to, že já teda nic necítím. Zítra mi to SNAD řekne, kdyžtak dám echo, jak to dopadlo.

Napsal: stř 05.01.2011 07:18
od martan
Jsem taky zvědav, co to bude, kamarádovi to dělá to stejné u 530d. Ale taky mu nic nesmrdí :lol:

Napsal: stř 05.01.2011 08:34
od ROBi
Já jen doufám, že to nebude něco "velkýho" :D koukám, že to má dost lidí, jen nikdo o tom moc nemluví. Je fakt, že jízdě to jinak nijak nevadí a když o tom vím, tak automaticky přišlápnu víc plynu a ono to ty otáčky rovnou přejede a nic se neděje. Takže ten problém se stane jen třeba přítelkyni, která o tom neví :)

Napsal: stř 05.01.2011 11:41
od pazda
problem je treba u tempomatu, ktery o tom taky "nevi" :-D

Napsal: stř 05.01.2011 13:07
od ROBi
Tak to u mě nehrozí :lol:

Napsal: stř 05.01.2011 19:57
od ROBi
Tak jsem se vrátil od Horyse a aspoň u mě to nic není. Můj problém jsem asi moc "dramatizoval", protože je to prý normální - to mírné zacukání vzniká tím, že se motor a hardyna snaží vyrovnat otáčky (snad jsem to pochopil správně?) - závěr je, že je to normální a běžný u každého automatu a pak ten zvuk - to se vyřeší dáním nějakého vypodložení, kde se to dotýká - novější modely (E60, E90 apod.) to prý už mají z výroby, tyto starší automaty Steptronic v E46 apod. to prý ještě neměli a tím by to mělo být vyřešeno. Bojím se ale, že tobě jsem tím pádem asi moc nepomohl :( každopádně stejně k Horysovi pojedu ještě jednou a když u toho bude, tak se na to prý mrkne a třeba pak budu vědět víc.

Napsal: stř 05.01.2011 20:50
od pazda
tohle se mi moc nezda. Dela mi to od leta 2009 a auto mam od kvetna 2008. Do te doby naprosto bez problemu. U tebe je to mozna maly zacukani, ale u me je to vazne dost znatelny a znacne neprijemny.

Napsal: stř 05.01.2011 21:24
od ROBi
Právě proto jsem psal, že si myslím, že ti asi moc nepomůžu. U mě je to skoro neznatelný, pokud se na to nesoustředíš, jen příznaky mám skoro stejný. Dělá mi to už od koupi auta, akorát do tý doby, než jsi to sem napsal, tak mě to nenapadlo, že by to byl problém - u Horyse jsem byl za tu dobu několikrát a nikdy nic neříkal, tak jsem to ani neřešil a očividně to asi ani nic moc nebude. Jinak bych očekával, že se to bude např. zhoršovat, ale tady skoro za rok nic, pořád je to stejný a slyšet to je fakt jen když mám vypnuté rádio, jinak ani to ne. No, snad to nebudeš mít nic hroznýho a vyřeší se to nějak jednoduše...