Stránka 1 z 1

Napsal: úte 28.12.2010 20:33
od ThatsMe
Tak, motor složený a nastartovaný, tudíž po jednom problému přichází další. :)
Chci se zeptat, jestli někdo tuší či má vyzkoušené, jak markantní vliv má katalyzátor na kouřivost. Páč mi to hulí jak staré kamna a ať dělám s čerpadlem cokoliv, nic se na tom nemění... Když vedle toho nastartuju tátovu Omegu 2,5td, co má o 100tis. km víc, trochu se stydím. Jemu to zakouří při prošlápnutí, aby bylo jasné, že je to diesel, ale jinak z toho výfuku neletí NIC! Fakt bych pohledem nevěděl, jestli je to auto nastartované. On tam má původní kat, ten můj bývalý majitel vyřezal. Je mi jasné, že nejzásadnější je správně seřídit čerpadlo, ale do jaké míry kat kouřivost ovlivní? Abych se nehonil za něčím, čemu se nemůžu ani přiblížit...
Jinak co se ještě té kouřivosti týče, tipoval jsem malý předvstřik (nafta dohořívá ve výfuku), tak jsem přidal a je to špatně. Naopak, už předtím byl moc velký. Zajímá mě tedy ještě, jestli velký předvstřik může zvyšovat kouřivost a jak je to možné? Díky za rady, snad to budu mít jak vrátit! :) L

Napsal: stř 29.12.2010 09:48
od DirtyHarry
Prázdný kat nemá na funkci vliv (mám-nemám ho taky).
Blbě nastavený předvstřik ano (špatné spalování).

Napsal: stř 29.12.2010 11:13
od bibikuba
Když tam není kat tak to lepší jede-je to určitě o průchodnosti.Mám taky TDS -nové vstřiky,repase čerpadla-nastavený předvstřik podle výrobce na hodinky a normálně to nekouří..Když tomu ale naložím :lol: :lol: od tří tisíc otáček není za mnou vidět :oops: Nevím jestli mám načatý turbo ale každopádně se moc nekoukám za sebe a už to neřešim-jsou to jen prachy a výsledek žádnej :wink:

Napsal: stř 29.12.2010 11:15
od bibikuba
Možná je to jen ale pocit s tím katem-když je vykuchanej víc to řve a máš pocit že to i víc jede..Mě osobně když jsem ho vykuchal tak to kouření se omezilo.Myslím že když je malinko přicpanej tak to nemá tak velkou průchodnost plyny se tam hromadí a tím se zvyšuje kouřivost-můj názor..

Napsal: stř 29.12.2010 18:16
od ThatsMe
DirtyHarry:
To vím, že kat nemá vliv na funkci. Zajímá mě, jak velký vliv má na kouřivost.
A stejně tak je mi jasné, jak může kouřivost zvyšovat malý předvstřik, ale velký? Asi je to tím, že ke vznícení dojde daleko před HÚ, plyny tlačí písty proti směru otáčení motoru a ŘJ přidá palivo, aby to nezdechlo. No, nechtěl bych být ložiskem v takovém motoru. :)
Bibikuba:
Bez starého katu to mnohdy jede líp než s ním, páč už je ucpaný. S novým katem by měl motor fungovat ještě líp, páč celý výfuk je spočítaný na ideální protitlak kvůli dobrému vyplachování válců při výfuku. U turbomotorů to ale až takovou roli nehraje, protože největší podíl na protitlaku má turbína, za ní už je výfuk i v sérii docela otevřený (na turbíně musí být co největší tlakový spád, tedy maximum na vstupu a minimum na výstupu). No, já tam ten nový kat dám, páč nechci řešit ME obálkovou metodou, ale napřed chci odstranit kouřivost, abych ten nový kat hned "neodkouřil". :)

Napsal: stř 29.12.2010 22:33
od bibikuba
Jsem přemejšlel co znamená ME obálkovou metodou :lol: :lol: Chvilku trvalo než mi to došlo.....Když na něco přijdeš tak se tady poděl..Já jsem tam ten kat chtěl taky koupit novej ale tuším že v náhradě stojí slušnej asi sedum tisíc-myslím je to Klarius.Nebo tam jedině nacpat nějakej univer. a doufat že to bude spolupracovat.Já ted budu taky řešit čerpadlo ,mám ho sice po repasi ale ta el. hlava je zřejmě KO tak až to vyřeším uvidím jestli ten kouř zmizí :wink:

Napsal: čtv 30.12.2010 01:42
od ThatsMe
Jo, dám tam jen ten univerzál. 14 stovek mě nezabije a kdyby se to netvářilo, budu ho tam dávat aspoň na ty emise. Ale myslím, že by měl fungovat líp než jakýkoliv jetý originál a nový bych určitě nekupoval, páč, jak píšeš, i v druhovýrobě je to pořád nesmyslná investice.
No, pak poreferuju! :)

Napsal: čtv 30.12.2010 16:12
od ViktorDDD
treba dať poriadne nastaviť rozvody, predvstrek, dávku paliva, skontrolovať či turbo tlačí ako má a nebude to dymiť ani bez katu, mne to nedymí ani s katom ani bez neho skúšal som tak aj tak a môžem potvrdiť že bez katu ide auto o malý kúsok lepšie, meral som tlak turba za jazdy aj s katom aj bez neho a bez katu plný tlak okolo 1,1bar nabehne cca o 100-200ot. skôr

Napsal: čtv 30.12.2010 22:39
od bibikuba
svatá pravda....Jenže ta dávka je asi největší problém-jak zjistíš že je dávka nafty OK??Jestli tomu dobře rozumím tak je dávka závislá na množství vzduchu,teplotě motoru,atd,atd...Mám čerpadlo po repasi,diag.stále píše jen Regulační okruh servopohonu řídící tyče vadný-což nikdo nedokáže vysvětlit co to znamená...a motor přesto v určitých otáčkách blbne-myslím že příčina je zrovna dávka nafty ale nevím jak zjistit jestli ta dávka je v pořádku a jestli je v pořádku i při jiných otáčkách..Tohle přece diagnostika nenapíše??

Napsal: pát 31.12.2010 00:11
od ViktorDDD
uf tak na toto ti bohužiaľ neodpoviem, ja som to sám nerobil ale ten či mi to nastavoval tak nastavil rozvody na 100% lebo skoro každá TDs má rozvod na vačke posunutý možno len o mm ale niektoré aj viac a potom to štartuje na pi*u za tepla potom nastavoval predvstrek a dávku atď. ale robil diagnostiku a sledoval aj live data a podľa toho

inak tým nastavením sa odstránilo 5sekundové točenie za tepla a teraz to štartuje na brnk a minimálne to dymilo v otáčkach teraz za autom žiaden dym nevidím

Napsal: pát 31.12.2010 09:18
od DirtyHarry
To vím, že kat nemá vliv na funkci. Zajímá mě, jak velký vliv má na kouřivost.
To jsem tím také myslel,nebavíme se tu o výkonu. A jak správně píšeš,u turbo motoru ta průchodnost-odpor při prázdném katu nehrají roli. Leckterý Passat B5-6 s najetými 300-400 tisíci při plném knédlu taky dokáže fest zahulit. Většinou je to o hodně kilometrech-vylítanej motor-nižší tlaky-čerpadlo dávkuje víc paliva-vyšší kouřivost. Ale taky to může být: nastavení předvstřiku,nízkej tlak v soustavě (bordel v nádrži,filtru...),starej filtr vzduchu,líná olej do spalování (turbem,spodkem pístů...),jehly KO (vstřik nerozprašuje jak má),přidušený nebo praklý sání (motor nemá dost vzduchu,tak opět dávkuje víc paliva...) atd atd. Záleží na tom,jestli ti to dělá problémy v chodu,pokud ne,pak já osobně bych to neřešil u motoru s nátočtem 300+ (i když TDS maj dneska spíše už k 500+ :wink: ). [/quote]

Napsal: pát 31.12.2010 09:25
od DirtyHarry
Regulační okruh servopohonu řídící tyče vadný
Spíš tyčky,nebo taky pístu - většinou bývá přidřený.

Napsal: pát 31.12.2010 10:24
od bibikuba
DirtyHarry píše:
Regulační okruh servopohonu řídící tyče vadný
Spíš tyčky,nebo taky pístu - většinou bývá přidřený.
No a v čem je teda problém když to pořád píše tuhle závadu??Je mi jasné že v čerpadle ale to je po repasi v Bosch servisu a tvrdí že je v pořádku mech.část ale je možné že el.část zlobí...Může to být teda v el.hlavě když to píše tuhle závadu??

Napsal: pon 03.01.2011 08:37
od DirtyHarry
Předsuvník píst otvírá vs přivírá (dávkuje množství nafty),většinou to dělá bordel u studenýho motoru-nejde natočit,houpe... Ale jak ti to opravili u Bosche (když to plive závadu),to nevím..?

Napsal: pon 03.01.2011 10:22
od bibikuba
To taky nevím ale fakt se mi to nechce pořád rozebírat a to čerpadlo vozit tam a zpět :x Jinak mě to dělalo po ohřátí a ted mi to dělá už pořád..Jinak dík za ty reakce,sice nejsem s toho moc moudrej ale o něco chytřejší :roll:Vlastně myslím že to bude v el.toho čerpadla stává se mi totiž mimo jiné že nejde přidat plyn-musim ho pustit a znovu přidat-pak to drandí dál :lol:

Napsal: úte 26.02.2013 09:05
od Bufik36
To s tím přidáním toho plynu se mi stává taky, jak jsi to vyřešil?