Stránka 1 z 1
Napsal: pon 27.12.2010 19:52
od jk745
Važení, prosím o radu - když dojíždím nějaké pomalu jedoucí auto nebo vjíždím do vesnice a dám nohu z plynu (čímž zpomalím z 100kmh na cca 50), začnou mi kolísat otáčky. To kolísání je takové zvláštní, nejdřív klesne otáčkoměr na 800rpm, potom docela rychle vystřelí na 1200 (znatelně to jde slyšet i uvnitř auta) a zase pomalu klesají na 800rpm. Celá věc se opakuje tak třikrát až pětkrát a potom už se drží na konstantní úrovni. Na volnoběh, když stojím s autem na místě, otáčky nekolísají. Za jízdy při sešlápnutém pedálu také ne. Dělá to spíš za studena, po ujetí cca 20km se to stává méně.
Mám BMW E60 530d s automatem, r.v. 2004. Diagnostika mi psala váhu vzduchu a dva vadné žhaviče. Váhu vzduchu jsem už měnil, ale nepomohlo to.
Zkoušel jsem na automatu přeřadit z D napevno nějakou rychlost, třeba pětku a dělalo to stejně.
Další věc, co o autě vím, je, že před dvěma roky se uvolnila klapka sání, opravovali to však v autorizovaném servisu BMW, tak snad se to nemohlo na nynějším chování nějak podepsat?
Nesetkal se někdo z vás s podobným chováním?
EDIT: vyreseno vymenou oleje v automatu
Děkuju moc za jakýkoliv váš postřeh.
Napsal: pon 27.12.2010 20:33
od renocar
vypadá to přesně na tu klapku sání, zkus jí vyčistit. popčípadě by to mohli být zanesené klapky sání v sacím potrubí k jednotlivým válcům. když by jsi to měnil doporučuji vyměnit jak všechna těsnění tak i odlučovač oleje.
Napsal: pon 27.12.2010 20:36
od jk745
celé sání bylo před dvěma roky vyměněné za nové, zmodernizované, kde už by podobné věci neměly hrozit.
Napsal: stř 29.12.2010 12:30
od jk745
nechci být otravný, ale připomínám se, abych nezapadnul na ta nejposlednější místa zde ve fóru.
opravdu nikdo neví?
Napsal: stř 29.12.2010 13:33
od all
potenciometr plynového pedálu? (snímač polohy)
Napsal: stř 29.12.2010 23:45
od mara
me to dela kdyz vyradim rychlost.otacky klesnou tak na 500 kde se drzi cca 1-2s a pak se vse vrati do normalu.dela to ale jen obcas,hlavne kdyz dobrzduji na krizovatce. zkusim zajet do bmw na diagnostiku jestli neco nenajdou. bezna dignostika nic nezjistila....tak pak napisu co to je.sam jsem zvedav.
Napsal: čtv 30.12.2010 07:18
od renocar
jk745 píše:celé sání bylo před dvěma roky vyměněné za nové, zmodernizované, kde už by podobné věci neměly hrozit.
Sání jsem bohužel vyděl dosti zanešené i na rok starém autě. bohužel se zanášejí všechny.

Napsal: čtv 30.12.2010 11:09
od radekresl
možná tomu nerozumm ale možná to dělá automat mám e61 530DA a když sundám nohu z plynu a už nepřidám tak otačky padnou a pak se zvednou tak na těch 1200 - 1300 ale převodovka podřazuje na nižší stupeň děla to i když jedež z kopce a trochu se dotknu brzdy tak otáčky spadnou ale hned přeřadí dolu a otačky jdou zase nahoru myslm že stím asi nic nemáš ale třebas se pletu

Napsal: čtv 30.12.2010 22:01
od jk745
Taky jsem měl podezření na chování převodovky, ale já jsem tam schválně nechával konstantně zařazenou pětku v manuálním režimu a převodovka si kvalty nepřehazovala (nebo to aspoň nepsala na displeji).
Teď si říkám, jestli za to nemůžou ty dva horší žhaviče. Zkusím je vyměnit a uvidím. Potom zkusím jít do vstřikovačů.
Jaký vliv by na to mohlo mít zanešené sání? Když jsem měnil váhu vzduchu, tak ta stará byla docela čistá, takže předpokládám , že ani v sání nebude bordel.
Chování motoru zkusím v pondělí natočit na mobil a umístím ho na youtube.
Děkuju za rady.
Napsal: úte 25.01.2011 17:53
od jk745
Tak jsem to nahrál na mobil.. Jak sami vidíte, je to celkem síla a hodně mi to vadí.
Jestli budete mít chvilku prosím mrkněte na to. Díky.
http://www.youtube.com/watch?v=RbW5XvFg95g
Napsal: úte 25.01.2011 18:18
od gygy
Nazdar, mam presne ten isty problem na rovnakom aute. Fakt to dokaze poriadne liezt na nervy.. Zacal som patrat po pricine a bolo mi povedane, ze Tam treba zmerat motor, rovnobeznost chodu motora. Moze to byt chyba vstrekov alebo palivoveho systemu ale aj problem s kompresiou apd.... Este som to nemal cas riesit, ale aj toto moze byt cesta...

Napsal: úte 22.02.2011 19:33
od jk745
tak napíšu vám tady jaké mi naměřili v servisu hodnoty na vstřicích
1. válec -11.50
2. válec -12.00
3. válec -10.90
4. válec -11.70
5. válec 0.00
6. válec -10.50
znamená to, že mám v háji jen pátý vstřikovač a ty zbývající se regulují podle něj? v tom případě tedy nechápu, že se to neseřídilo dejme tomu třeba podle prvního válce, v tom případě bych měl na všech +-0 až na ten pátý, kde by bylo +11.00. ale i tak se mi zdá ten rozdíl 11 hodně velký.. setkali jste se někdo s takovou hrůzou?
podotýkám, že auto až na ono popisované kolísání otáček při zpomalování jinak jede jak má - akceleruje, neuvadá, na volnoběh drží otáčky vzorně..
Napsal: úte 22.02.2011 19:37
od jk745
jo a ještě něco, u vstřikovačů na 3., 4. a 5. válci nemám zadané jejich kódy. nemůže to mít taky vliv na celkový výsledek diagnostiky?
p.s. Auto bylo kupované v Synotu Zlín, tamtéž bylo "řádně servisováno", tak teď nevím, co si mám o nich myslet. Vypadá to jako by na poslední chvíli před prodejem měnili vstřiky za jiné a v tom spěchu do nich nezapsali kódy. To samé s baterií - kdybyste viděli jakou hnusnou jsem v tom autě měl - neoriginál, myslím Filson a totálně mrtvou.
Poslední záznam v servisní knížce mám před 1500km, tak to by mě opravdu zajímalo, jak u nich vypadají servisní prohlídky...

Napsal: úte 22.02.2011 19:58
od Peters
jk745 píše:jo a ještě něco, u vstřikovačů na 3., 4. a 5. válci nemám zadané jejich kódy. nemůže to mít taky vliv na celkový výsledek diagnostiky?
p.s. Auto bylo kupované v Synotu Zlín, tamtéž bylo "řádně servisováno", tak teď nevím, co si mám o nich myslet. Vypadá to jako by na poslední chvíli před prodejem měnili vstřiky za jiné a v tom spěchu do nich nezapsali kódy. To samé s baterií - kdybyste viděli jakou hnusnou jsem v tom autě měl - neoriginál, myslím Filson a totálně mrtvou.
Poslední záznam v servisní knížce mám před 1500km, tak to by mě opravdu zajímalo, jak u nich vypadají servisní prohlídky...

A co vyzkoušet se zeptat přímo jich?

Napsal: úte 22.02.2011 20:31
od jk745
no to taky udělám, ale obávám se, že to věc nevyřeší.
Napsal: stř 23.02.2011 00:35
od HonzaK
když už to máš v nějakém servisu, tak ať se podívají na únik oleje z aut. převodovky. Nedávno jsem řešil jednu E60 co dělala skoro to samé, plus divně řadila a v převodovce chybělo 2.5 litru oleje. Klasicky jako vždy byla prasklá vana v rožku u výfuku na straně k motoru. Nejde to okem vidět, spíše po demontáži vany. Ale je to fakt vlasová trhlinka. Vždy na stejném místě. Pokud je vana mastná, tak nepomůže výměna těsnění.
Po výměně vany a oleje, vymazání adaptací a zkušební jízdou se to spravilo. Ono kolísání otáček je způsobeno spínáním a rozepínáním spojky hydroměniče. Tahle převodovka s ní hodně pracuje narozdíl od starších 5ti kvaltů.
Dle slov známého opraváře automatů ten měnič občas díky tomu (úniku oleje) nebo nejen díky tomu odejde. Jinak převodovka jako taková je držák.
Napsal: ned 06.05.2012 13:34
od gnk1337
ahoj, jak si problem vyresil ?