Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 23.12.2010 22:27
od mara
Zdravim,nevite nekdo nahodou jak je mozne smazat hlaseni Tire puncture(defekt pneu) ?mel jsem defekt ale uz je opraven ale stale mi to hlasi .....dekuji za rady a pekne svatky

Napsal: pát 24.12.2010 00:06
od lingam2
Ahoj,
maze se to v idrive seting Vehicle, RPA, a tam das v podstate jedinou moznou volbu, dela se to kdyz je klic v druhe poloze.
Napsal: pát 24.12.2010 07:22
od fenix
lingam2 píše:Ahoj,
maze se to v idrive seting Vehicle, RPA, a tam das v podstate jedinou moznou volbu, dela se to kdyz je klic v druhe poloze.
No,ale pak ještě musí jezdit až do doby než se to načte,a napíše RPA activ.nesmí vypnout do té doby klíček.cca 15minut.
Napsal: pát 24.12.2010 09:47
od renocar
fenix píše:lingam2 píše:Ahoj,
maze se to v idrive seting Vehicle, RPA, a tam das v podstate jedinou moznou volbu, dela se to kdyz je klic v druhe poloze.
No,ale pak ještě musí jezdit až do doby než se to načte,a napíše RPA activ.nesmí vypnout do té doby klíček.cca 15minut.
To je kravina jezdit nemusí, stačí dát inicializovat a chvilku počkat. Až se zobrazí níže active bude to ok a dál se to nemusí řešit. dělám to tak deno denně.
Napsal: pát 24.12.2010 09:57
od Vlasta
Musí se to dělat při nastartovaným motoru a auto musí stát
Napsal: pát 24.12.2010 16:45
od fenix
Vlasta píše:Musí se to dělat při nastartovaným motoru a auto musí stát
hm,při nastartovaném motoru ano,ale stát ne..já musím jezdit,a dost bych se divil že by to měl každý jinak..
Napsal: pát 24.12.2010 17:05
od lingam2
Tak jsem to schvalne dnes zkousel a presne jak jsem psal, klicek v druhe poloze, nenastartovano, inicializovat a na pockat cca 10 s pak je restartovane.
PS: uchazi mi pravidelne predni kolo, takze to delam dost casto.
Napsal: sob 25.12.2010 10:21
od fenix
lingam2 píše:Tak jsem to schvalne dnes zkousel a presne jak jsem psal, klicek v druhe poloze, nenastartovano, inicializovat a na pockat cca 10 s pak je restartovane.
PS: uchazi mi pravidelne predni kolo, takze to delam dost casto.
zvláštní..tohle opravdu vyzkouším..Ale když stojíš,tak by mě zajímalo jak to auto pozná že je vše good?Když máš podhuštěné kolo,tak ti to taky nahlásí až v momentě kdy se rozjedeš..
Napsal: sob 25.12.2010 18:59
od Selix
Muze to byt tim, ze existuje vic systemu hlidani tlaku v pneu. Bud se pres senzory ABS hlida pocet otacek kol, ktery se zvysi, kdyz tlak klesne. Nebo jsou v pneu primo senzory tlaku, ty to asi poznaji i pri zastavenem aute.
Napsal: ned 26.12.2010 11:34
od mentuli
Já mám na své E60 hlídání pomocí ABS a funguje to relativně spolehlivě.
Jelikož mi taky lehce uniká jedno kolo, tak jsem nucen tuhle proceduru dělat tak jednou z dva týdny.
O tomhle systému vím své a funguje na principu relativního otáčení kol. Pokud nějaké ujde, tak má menší průměr a díky tomu by měl být počítač schopen rozpoznat, jestli kolo ušlo nebo ne.
Proto doporučuji každopádně resetovat RPA ikdyž kola jen dofukujete a neměli jste předtím varování o defektu. Protože RPA měří otáčení kol vůčím všem čtyřem.
Jinak princip je jednoduchý. Z bezpečnostních důvodů jde RPA reset udělat jen, pokud auto stojí.. musí být zapnuté buď žhavení nebo motor. Je jedno jestli se pak hned rozjedete, nebo auto okamžitě zdechnete a jdete dom.
Ale délo počítači potrvá než se naučí všechny nové hodnoty. Podle diagnostiky se počítač na RPA učí 3 typy dat rychlostního původu.
první jsou data 30 - 90 Km/h, poté 90 - 160 km/h a pak 160 - 190 km/h.
Naučení prvního typu trvá počítačí asi 20 km. Proto je dobré po resetu aspoň jednou auto protáhnout nad rychlost 160 km/h

Napsal: pon 27.12.2010 23:01
od mara
Dekuji za rady,zitra to konecne smazu.uz me to tam trosku rozciluje jak mi to parad hlasi defekt....jeste jednou diky

Napsal: stř 29.12.2010 20:45
od mara
tak uz to mam smazane,jeste jednou diky za radu

Napsal: stř 29.12.2010 21:07
od renocar
Starší modely BMW měli hlídání tlaku v pneumatikách pomocí čidel ABS které fungovali na principu snížení nebo zvýšení průměru kola.
tyto modely vyždují inizializaci po nahuštění buď na malém BC v budíkách (1er, 3er..) nebo v i-drive.
K tomuto musí být "klíček" v druhé poloze kdy svítí kontrolky na budíkách nebo nastartováno.
U nových modelů označovaných jako "F" ka (F01, F02...) je tlak v pneumatikách snímán jednotlivými čidly které jsou součástí ventilků a mají vlastní zdroj energie který dle BMW vydrží až 10 let (V praxi max 2 roky). ty vysílají informaci o tlaku v pneu a nemusí se inicializovat. jsou rovněž o dost dražší a musí se párovat s vozidlem.
Napsal: stř 25.05.2011 19:57
od Lukke
Nevíte jak je hlídán tlak (RPA) u E90? Když vyměním kola, je třeba shánět nějaké senzory do ventilků nebo je to hlídané jinak?
Napsal: stř 25.05.2011 22:32
od Selix
ja mam u e91 ten system hlidajici otacky kol pres ABS. takze bez komplikaci, kdyz menim zimni a letni sadu kol.
mam ale dojem, ze v prirucce k autu jsou zmineny oba vyse zminene systemy hlidani tlaku, takze mozna to je u ruznych e90/91 ruzne
Napsal: čtv 26.05.2011 17:58
od HonzaK
Lukke píše:Nevíte jak je hlídán tlak (RPA) u E90? Když vyměním kola, je třeba shánět nějaké senzory do ventilků nebo je to hlídané jinak?
pokud nemáš US verzi, tak v kolech žádné čidla tlaku nemáš. Jde to přes DSC snímáním rozdílů otáček kol, jak už bylo napsáno výše.
Pokud máš US verzi, tak tam ty čidla máš.
Napsal: ned 29.05.2011 18:41
od duffson
Cau, mam problem s tim, ze kdyz zvolim "set tyre pressure" tak mi naskoci "initialiazing" jako obvykle,ale dal se nic nedeje. Mam za to, ze to ma pak vyhodit nejakou hlasku jakoze "active" nebo podobne...A uslou pneu mi to nehlasi :/ Dik za rady
Napsal: ned 29.05.2011 22:40
od mentuli
duffson píše:Cau, mam problem s tim, ze kdyz zvolim "set tyre pressure" tak mi naskoci "initialiazing" jako obvykle,ale dal se nic nedeje. Mam za to, ze to ma pak vyhodit nejakou hlasku jakoze "active" nebo podobne...A uslou pneu mi to nehlasi :/ Dik za rady
Duffsone ... intializing tam zůstane ještě nějakou dobu. Do aktivu se to přepne až po několika km jízdy, kdy sbíra data o otáčení kol...
Napsal: úte 31.05.2011 14:28
od duffson
Zdar Rado, jo uz to tam mam

Nastavilo se to po cca 15km jizdy.
Napsal: úte 27.12.2011 13:33
od Marek-WAR
Jak poznám že mám US verzi. Mě to nějak nefunguje, auto mám krátce asi tyden nevím jak to mám zprovoznit. Jedná se o E91 rok 2008. Byl bych rád za radu