Stránka 1 z 8

Napsal: úte 07.12.2010 00:14
od fenix
Ahojky,no tak jsem dost rád,že jsme se pěkně pobavily o těch klapách v sání,protože i když jsem o jejich existenci věděl dřív,tak se dnes stalo přesně to nejhorší co se mohlo stát že..Z ničeho nic,auto jelo na 5válců,tož jsem si řekl,asi je něco špatně,tak hurá s velkým nadšením,a v podstatě bez narušení mých původních plánu se jelo na dílnu...no po rozborce sání,jsme zjistily:3klapy v pi...,a z toho na jedne kousek chybí..no,říkal jsem si,tak třeba tam už ani nebyla dřív,a nebo šla laufem...,tak jsme zkusily přehodit trysky,no..a vono nic že..takže,ten malinky zbyteček,který se hold nenašel,asi šel po ventilech,takže,ted to čeká až to motorář rozdělá,zrepasuje,a sdělí mi cenu...no,mám dnes špatný den...ale fajn je to,že mazlík dnes dostal now zimáky na zadek..i když mi sou uplně k hovnu,ale mám je no..poučení pro všechny:okamžitě rozdělat sání,vičistit,zkontrolovat,namazat,a složit...a za půl roku znovu!!!!!!!!!!!!!

Napsal: úte 07.12.2010 08:59
od libovka
Nejlepší řešení je klapky vyhodit do hajzlu.

Napsal: úte 07.12.2010 09:38
od fenix
libovka píše:Nejlepší řešení je klapky vyhodit do hajzlu.
no,ale tohle není zas tak jednoduché..včera jsme to laborovali,a zjistily jsme že vodící tyčky tam stejně zůstat musí,a pokud tam není klalpa,tak chodí nahoru a dolů,a bude stoho syčet vzduch..tak asi nejrozumnější bych řekl je že se čas od času sundá sání,vičistí,a samozřejmě znefunkční přes podtlakovou hadici..

Napsal: úte 07.12.2010 14:03
od Vlasta
Novější typ sání (někdy od půlky r. 2005) by už mělo být bez problémů s klapkama

Napsal: úte 07.12.2010 15:20
od Dragonny530d
Jojo Vlasta ma pravdu, taky jsem menil jeste kdysi davno ...

Napsal: úte 07.12.2010 15:30
od caknakis
Nevím, jestli se bavíte o E60, nebo o E39, ale mám tyhle klapky i v E38 3.0D? :wink:

Napsal: úte 07.12.2010 16:56
od MUF_IV
Jj, taky by mě zajímalo jestli to má E39 a kde, nějaké foto?

Napsal: úte 07.12.2010 17:35
od jiriik
Ahoj, chtěl jsem se zeptat má s tím někdo zkušenosti u 530d E60? Jak to udělat s těma klapkama jak je dát do řiti? :D Předem díky za rady.

Napsal: úte 07.12.2010 19:00
od fenix
caknakis píše:Nevím, jestli se bavíte o E60, nebo o E39, ale mám tyhle klapky i v E38 3.0D? :wink:
čau,s největší pravděpodobností je tam máš..(euro3)ale přesně to zjistíš když sundáš to sání.

Napsal: úte 07.12.2010 19:06
od fenix
jiriik píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat má s tím někdo zkušenosti u 530d E60? Jak to udělat s těma klapkama jak je dát do řiti? :D Předem díky za rady.
No bud,vyměnit to celé sání..a myslím že novší modely jsou skutečně bez klapek(mají filtr pevných částic),nebo je jen znehybnit přes podtlakovou hadici(je tuším u 6válce),ale to doporučuji stejně to sání sundat a zjistit stav,a to by pak už nemělo udělat nic,praskají protože se přidírají,a když je znehybníš,nebudou mít důvod k prasknutí...

no a 3možnost,vyjmout je celé ven,ale v tom případě musíš nějakým způsobem zaslepit díry po klapách..což asi tak jednoduché nebude..

Napsal: úte 07.12.2010 23:39
od jaradaf
Zdarec mohl by sem nekdo hodit obrazek z etk kde se ty klapky(e39) v tom sani nachazi,ja sem tam nic nenasel :roll:
Dik jara

Napsal: stř 08.12.2010 08:21
od fenix
jaradaf píše:Zdarec mohl by sem nekdo hodit obrazek z etk kde se ty klapky(e39) v tom sani nachazi,ja sem tam nic nenasel :roll:
Dik jara
Ahoj,nejsou tam nikde zobrazeny,počítá se že se to mění s celým sáním..
chcou za něj jen 12000kč)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40

Napsal: stř 08.12.2010 08:23
od texxx

Napsal: stř 08.12.2010 08:43
od Kubatt
možná se zeptám hloupě. ale k čemu jsou ty klapky dobré? toto snad nejsou klapky, které se ovládají plynovým lankem?

Napsal: stř 08.12.2010 12:16
od fenix
jsou tam v podstatě k ničemu...jen k vůli emisím..(a taky k tomu aby měl majitel staršího bmw víc starostí)ovládají se podtlakem,je to vidět i tady na tom návodu.ten návod jak je dát pryč,je ideální..

Napsal: stř 08.12.2010 14:09
od jaradaf
texxx píše:http://sway-la.de/files/Ansaugbruecken-umbau530D.pdf klapky a jejich odstranění.....
Dik paradni fotostory 8) .Ta klapka se nejak uvolni nebo se zadre ta hridelka.Klapka vypada podle obrazku celkem bytelne na to aby nejak praskla. :roll:

Napsal: stř 08.12.2010 14:50
od caknakis
Taky děkuji za dobrý návod. Ještě jeden dotaz- když se to vyhodí do ven, nebude auto víc hulit? A na emisích? Díky!

Napsal: stř 08.12.2010 15:51
od jiriik
texxx píše:http://sway-la.de/files/Ansaugbruecken-umbau530D.pdf klapky a jejich odstranění.....
Dobréj návod a u E60 by to mělo být v podstatě podobný, co ? A když jsou ovladaný podtlakem, tak k tomu vede nějaká hadička co to ovladá ?

Napsal: stř 08.12.2010 18:46
od cmelak
To by mě taky zajímalo jestli to nějak brutálně zvýší emise když se ty klapky odstraní, a co říkáte na EGR ventil? Taky zaslepit? Myslím u E39 530d.

Napsal: čtv 09.12.2010 12:10
od Eks
Ahoj, nedávno jsem ty klapky dělal, ale z jiného důvodu. Začal mi prolínat olej kolem třech hřídelek těch zmiňovaných klapek. Myslel jsem, že koupím jen domečky s klapkami, ale ony jsou součástí celého sání. Takže jsem je rozebral, zjistil, že tam jsou simerinky 4x11x6. Šest kusů mě vyšlo na 350Kč a ještě 12x šroubky M2x3mm na přišroubování klapek (nerez plíšků) na hřídelku. Ty původní šroubky jsem musel pilníkem zezadu upilovat, protože jsou rozklepnuté a při povolování bych hřídelku o průměru 4mm zničil. Takže, když to nasaje klapku tak to není tím, že se povolí šroubek. Tipnul bych si, že. klapky a sací kanál je zakarbonovaný tak, že se klapka zasekne, podtlak to neví a otvírá a zavírá tak dlouho až se hřídelka ukroutí. Bude to asi v místě co je šroubek ve vyfrézování hřídelky pro klapku, protože tam je to hodně slabé a po ukroucení ten šroubek spadne až do válce. Klapka se zbytkem hřídelky se do válce nedostane, ale ventil asi zničí. Pro představu M2 v půlkulatém profilu šíře 4mm a tloušťky 2mm. To znamená od šroubku na každou stranu 1mm. Musím konstatovat, že moje klapky byly, proti tomu co je vidět na obrázku, skoro čisté. Mám najeto 160kkm. S citem jsem je očistil šábrem a jemným dráťákem a sací kanály v místě klapek také. Vše jsem odmastil, šroubky a i vyfrézování hřídelky pro klapky jsem zalepil Loctitem, co jde povolit jen po ohřátí a zezadu jsem šroubky lehce rozklepnul. Vše s citem jak u hodináře. Klapky nesmí nikde škrtat, vše musí jít volně a pak se asi nemůže stát, že upadnou.
Zdeněk