Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 02.12.2010 22:20
od pragdejf
uz to vzdavam, hledani vede jenom na to, ze si prectu spoustu zajimavejch temat...
vydal sem se zprovoznit elektrickej vyhrev sedavek a mam takovej problem. normalni vyhrejvany sesle, ale pod sedacku vylejza z kastle konektor se 4ma kablikama (kostra, zelenej, sedivej tenkej a cervenej) a do sesle vede jenom konektor se 3ma pinama (kostra, zelenej a tenkej sedivej). no a problem je v tom, ze napajeni je prave v tom cervenym. napajeni tam je porad, nezavisle na stavu klicku ve spinacce. (teda zamknout sem to jeste nezkousel)
a ted otazka: chybi mi relatko, nebo se to nak zahadne zapoji. tipuju spravne, ze cervenej je pro elektrickou sesli a zelenej je pro vyhrev a me schazi relatko nebo pojistka pod zadni sesli?
Napsal: pát 03.12.2010 14:22
od shadou
netuším co máš za ročník auta ,tady je link na schéma pro r95. Rozdíl tam snad není ,ale neporovnával jsem to.
http://www.ulozto.cz/6697551/e34-95-etm-pdf
pokud budeš potřebovat jiný rok dej vědět. Schéma napájení sedadel je od strany 223
Sedadla jsou na ostrém proudu.
Pokud je sedadlo origo je deka výhřevu vedená přes mikrospínač v sedadle a ohřev jede jen pokud na sedadle sedíš. Takové zapojení mám na dvou sadách sedadel. Je blbé že se nedá sedadlo předehřát ,než očistím okna od ledu a sněhu,ale ohřáté je za okamžik. Také jsem měl nedůvěru, poptal jsem se znalých a žádné další relé na napájení není .
Jestli je to jinak ,tak mě opravte -nejsem elektrikář
http://fzcars.webnode.cz/products/dokumentace-v-pdf/
Napsal: sob 04.12.2010 11:56
od pragdejf
no prave mi hlava nebere, ze sesle maj origo vyhrev a maj jenom 3-pinovej konektor a z auta leze 4-pinovej. a prave na tom pinu navic, kerej leze z auta je to napajeni. a z toho sem celej divej, protoze se ani nerozsvitej tlacitka. ve ctvrtek sem si uvaril caj s rumem, pustil sem se do toho a jedinej vysledek je, ze je to furt rozvrtany a ubylo rumu....
Napsal: sob 04.12.2010 20:17
od shadou
Jaká sedadla máš a z jakého roku?
sport ,Komfort,el.nastavitelná,dofuk,...
auto je jaký rok? jaký rozvod HIGH nebo LOW ?
to jsou důležité věci na použitou kabeláž. V autě máš 4 dráty na sedadle 3.
na sedadlech ti schází jedna funkce-Pojezd
Stáhni si podle ročníku schéma a tam je vše co potřebuješ.
šedivej kablík je na světla(GR/SW-šedý/černý)
hnědý je kostra (BR)
zelený je napájení deky ,jištění pojistkou F16(GN/SW/GE-Zelený/černý/žlutý)
červený je hlavní napájení pro pojezdy
Pokud sem se spletl tak mě někdo opravte-děkuji
Napsal: ned 05.12.2010 10:08
od DirtyHarry
ohřev jede jen pokud na sedadle sedíš
Takže se nedá je vyzkoušet natvrdo - připojit fázi+kostru rovnou na ty dva káble,co vedou do folie ?
Napsal: ned 05.12.2010 12:56
od shadou
folií myslíš zřejmě samotnou deku ohřevu.
Já nejsem elektrikář a bez schémat jsem ztracená duše. Nedokážu ti poradit na 100% . Podle mého stačí změřit průchodnost proudu .
Jsem strojní mechanik, dokážu el. zapojit podle návodu.
Nezkoumal jsem schémata proč nejde ohřát sedadlo na prázdno,
Faktem je že pokud na sedadle sedím hřeje mě zadek,když na něm nesedím nehřeje-sedadlo je studený. Měl jsem rozdělané zadní sedadlo které mělo výhřev a našel jsem tam spínač spouštějící deku při zatížení. usuzuji že na předním to bude stejné. Je ale pravda že mám doma Recara která jedou pořád.
Napsal: ned 05.12.2010 19:44
od pragdejf
no popravde z toho nejsem vybec chytrej. konektor sem rozpopojil a propojil zem, pak sem 12V z cervenyho natah k zelenymu, nic. pak k tenkymu sedivymu, ani to nezasvitilo. a ze schemat (93 auto, sesle myslim 95) sem akorat vycet, ze je na vyhrev pojistka v pojistkovce. ale vsecky sou ok a dalsi neni kam pridat. samozrejme sem na schemata od shadoua koukal, ale me je proste ultra divny, ze ani nesvitej tlacitka na sesli. (protoze ani do sedivyho kablu nejde elektrika)
Napsal: pon 06.12.2010 07:28
od shadou
zapoj sedadla podle barev ,pojistka F16 je pod zadním sedadlem (nejsem si jist která to je,ale na krytu jsou označené pozice) přepínač si svítí jak se mu zrovna hodí na většině sedadel,nenech se tím odradit ,ber to tak že všechno má svou životnost.
Prohlédni svazek na přívodu a na sedadle,jestli nejsou mechanicky poškozené.Důvodem nefunkčního ohřevu ještě zůstává přepínač a samotná deka.
Jestli si hodně zoufáš ,požádej o pomoc SNEJKA
http://www.bmwklub.eu/modules.php?name= ... ile&u=4604
Dělá renovace sedadel a má i náhradní díly pro sedačky. Je také z Prahy jako ty,můžeš se u něj po domluvě stavit .
Napsal: pon 06.12.2010 09:43
od DirtyHarry
Jsem strojní mechanik, dokážu el. zapojit podle návodu
...tak to jsme na tom stejně

.
No,průchodnost jsem zkoušel,ale není to uzavřený okruh (aspon myslím),takže hodnoty nula nula hovno... A taky jsem pár těch "koleček" stiskl,když jsem to napíchl a hřály jen moje prsty...

. Já bych se na to vybodl,vyhodil jsem jich už mraky,ale tyhle vypadaj hoodně zachovale a minimálně u spolujezdce to kdysi topilo. A mezi náma - lédr v zimě bez výhřevu je fakt o hemoroidy...

Napsal: úte 07.12.2010 17:34
od shadou
uzavřený okruh to bejt podle mě musí- stejně jako žárovka,konvice na vodu a podobně.
pragdejfe-dej vědět jak si dopad a co tomu scházelo
Napsal: stř 08.12.2010 12:46
od pragdejf
popravde na to tedka nemam cas, sem takovej ten zoufalec, co neni schopnej se k tomu dokopat. ale vedet dam.
Napsal: pát 10.12.2010 11:09
od DirtyHarry
uzavřený okruh to bejt podle mě musí- stejně jako žárovka,konvice na vodu a podobně
No když se to musí stlačit-spojit (zadkem),tak asi ne...? Vlákno v žárovce a spirála v konvici se nespíná tlakem

.
Napsal: pát 10.12.2010 14:11
od bibikuba
Já mám e36 a taky jsem si říkal že to nějak divně funguje,jsem si zapnul vyhřívání jdu škrábat sednu a nic-sedačka studená

Tak jsem si sednul,vrtim se a sedačka začla hřát

Někdy se ale vrtim a neni to nic platný,začne to hřát až když se tomu zrovna chce

Jestli tomu teda rozumim dobře tak je někde v podsedáku nebo v opěradle nějaký čidlo či co

Jinak já mám látkové sedačky,mech.ovládané
Napsal: pát 10.12.2010 14:27
od Tendr520i
No pravděpodobně tam bude spínač, ale jestli je tam obyčejnej topnej drát, nebo nějakej podobnej bazmek, tak to bude asi přes relé, protože ten spínač by dostával pěknej čoud, poteče tam velkej proud...
Takže ten obvod neproměříš, když na té sesli nebudeš dřepět a pak pouze tehdy, sepne-li spínač, případně relé, jestli je to hnané přes něj...
Napsal: pát 10.12.2010 14:40
od Tendr520i
Tak jsem koukal na to schéma, spínače jsou dokonce v každý sesli dva a celý je to ovládaný elektronikou...
Akorát mě teda matou ty barvy co tu popisujete, podle schéma ten výhřev má mít zeleno/černo/žlutej napájení od 30A pojistky, šedo/černej od nějakýho "Light Switch Details" což nevím co je (možná nějaká regulace?) a hnědej kostra.
Nicméně, podle schéma ten obvod mezi napajením a kostrou neproměříš, páč tam je v cestě výkonovej tranzistor kterej to nepustí, nemá-li na bázi napětí, které leze z toho elektronickýho švába...
Leda pak rozkuchat nějak tu sedačku a proměřit přímo ten topnej drát, mělo by to být na konektorech, takže by to mělo jít lehce rozpojit a změřit proti kostře.
Napsal: pon 20.10.2014 01:33
od blinker
Talk já tam mám konektor z auta kde je zelenej, červenej, hnědej, šedej, ale chybí mi tam pojistka F16, kterou nevim jak vytáhnout, takže jsem zkusil prohodit na konektoru ze sedačky ten zelenej aby se spojil s červenym a hle, když zmáčku tlačítko výhřevu, rosvítí se a sedačka se vyhřeje, ale jen trošku, moc to netopí a tlačítko opět zhasne.
Když to timhle způsobem obejdu, není nějak stále nefunkční ten šedej kablík? Kde by ten zelenej měl končit, když nemá pojistku, měl by být vytáhlej do pojistkovky?