Stránka 1 z 2
Napsal: pon 29.11.2010 22:13
od kalyp
zdravim ma niekto znalosti ako rano zhavit v mraze E60 ku so zasuvacim modulom lebo mi kontrolka iba preblikne a auto dost dlho toci kym nastartuje, ak je do nuly tak ok ale ak je minus tak mam tento problem? dakujem!
Napsal: pon 29.11.2010 22:43
od Hanz
pod sanim je ridici modul zhaveni, tece do toho olej a pak to takhle hapruje, v -20 to bude jeste horsi... sundat sani, vycistit ten modul od oleje, vymenit tesnici o-krouzky na tom sani-kanalech...
Napsal: úte 30.11.2010 00:11
od HonzaK
anebo taky před jakýmkoliv rozebíráním načíst diagnostikou, skontrolovat jestli jsou zapsané chyby žhavičů (hodně často bývájí)jestli jo tak zapsat si na kterých válcích, pak sundat sání, proměřit na odpor všechny (max 4ohmy, obvykle tak 2ohmy) a skontrolovat jestli to souhlasí s těmi chybami z diagnostiky. Pokud ano, tak vyměnit žhaviče, pokud ne tak modul žhavení (vypalují se v něm kontakty, uvnitř). Dát nové těsnění, skontrolovat klapky a podtlakový ovladač a složit a jezdit.
PS. nezkoušet připojením na 12V. Jsou na 5V a 12V vydrží tak 4 vteřiny a pak se roztaví.
Napsal: úte 30.11.2010 08:54
od kalyp
dik za odpoved mam podozrenie na sviecky lebo motor je suchy no kazdopadne dam vediet!
Napsal: úte 30.11.2010 22:33
od mrzolt
já ted měnil žhavící svíčky a to z toho duvodu ,ze mi pri nastartovani strasne haprovaly votacky par vterin po nastarotvani. Svicky sem vymenil a je to furt stejny. Nema nekdo tip, cim by to mohlo bejt ? Nemuze to byt tim ,ze jeste nejsou smazany chyby na diagnostice.
Napsal: stř 01.12.2010 00:41
od HonzaK
no to může být právě tou jednotkou žhavení co jsem psal výše. Pokud už máš žhaviče nové, tak vymazat chyby, udělat aspoň jeden studený start ať se to projeví a znovu načíst. Pokud tam budou opět chyby žhavení některých válců, tak je dost pravděpodobné že je ta jednotka v háji. Předpokládám teda že si dobře nacvakl fajky na svíčky apod.
Teda jestli se ještě pořád bavíme o M57N/M47N.
Napsal: stř 01.12.2010 15:10
od kalyp
tak som bol dneska na diagnostike a nacitalo to ze su vsetky zhavice zle, a mechanik mimochodom velmi schopny mi oznamil ze bude urcite zla aj riad.jednotka, ze uz to parkrat tak bolo a ze vzdy odide aj RJ.aj tak som rad ,lebo z toho vyplyva ze mam motor OK kedze som to pri minus 10 dnes natocil na dva kratke starty.zajtra uvidim idem to vymenit!
Napsal: stř 01.12.2010 15:19
od kalyp
tak ma napadlo nemoze byt zla len ta RJ a potom to nacita ze vsetky zhavice nezhavia?
Napsal: stř 01.12.2010 15:47
od Snejk
to je teda diagnostika...
uz z principu je funkce taková že žhaviče se spouští přes relé žhavení... takže jednotka jen spíná 0/1...
a nemá žádnou pořádnou zpetnou vazbu, takže ona pozná jen že se něco děje co nemá ..poak vypíše chybu žhaviček...ale vždy všech... nepozná jednotlivou... ani nemuže...
prakticky všechny naftáky co mi rukama prošly maji v pameti zavad chybu žhavení ale nikdo si nikdy nestěžoval a nastartoval v zimě vpohodě... protože když de 4 z 6 tak nastartuješ ani si nevšimneš ničeho...ale pro něj už je chyba že celkovej okruh neodebira tolik proudu....
diagnsotiku žhavičů uděláš jedině tak že a) zkontroluješ fyzicky který hřejou a který ne
b)proměříš je...
diagnostika te jen nasmeruje ale nic neřeší a rozhodne to neznamená vadná jednotka
Napsal: stř 01.12.2010 21:15
od kalyp
to mi je celkom jasne len manik tvrdil ze uz to na E60 robil par krat a vraj vzdy bola navezne na spalenych zhavicoch aj RJ ko, kazdopadne zajtra uvidim a dam vediet tu RJ spalenu si vezmem aby som mal istotu ze je to tak!
Napsal: čtv 02.12.2010 00:56
od HonzaK
Snejk píše:to je teda diagnostika...
uz z principu je funkce taková že žhaviče se spouští přes relé žhavení... takže jednotka jen spíná 0/1...
a nemá žádnou pořádnou zpetnou vazbu, takže ona pozná jen že se něco děje co nemá ..poak vypíše chybu žhaviček...ale vždy všech... nepozná jednotlivou... ani nemuže...
prakticky všechny naftáky co mi rukama prošly maji v pameti zavad chybu žhavení ale nikdo si nikdy nestěžoval a nastartoval v zimě vpohodě... protože když de 4 z 6 tak nastartuješ ani si nevšimneš ničeho...ale pro něj už je chyba že celkovej okruh neodebira tolik proudu....
diagnsotiku žhavičů uděláš jedině tak že a) zkontroluješ fyzicky který hřejou a který ne
b)proměříš je...
diagnostika te jen nasmeruje ale nic neřeší a rozhodne to neznamená vadná jednotka
Snejku tady se mýlíš. To co píšeš, tak platí pro starší motory. Od M57N/M47N dále je relé žhavení a jednotka žhavení jeden modul. Zpětnou vazbu na jednotlivé žhaviče má a taky vypisuje jako závadu každý zvlášť. Proto jsem psal co jsem psal. Akorát že se v ní vypaluje na tišťáku ty jednotlivé vývody pro žhavení a to vyhodnotí taky jako chybu žhaviče i když nemusí být špatný. Proto je třeba po tomto načtení diag. vždy zkontrolovat multimetrem jestli to co je zapsané v DDE souhlasí s realitou a případně se podle toho zařídit. Ta jednotka nestojí žádnou raketu, něco mezi 2 a 3 tis. A je umístěná na motoru pod sáním a kebelovým svazkem u M57N a pod tělesem ol. filtru u M47N.
M57N2 dokonce ani nežhaví všechny žhaviče současně, ale sekvenčně po 2.
Napsal: čtv 02.12.2010 01:44
od airbone
co sa tyka E60 a problemu zhavenia:
precitat cez diagnostiku chyby v DDE a ak je tam ulozena chyba typu:
GLOW CONTROL UNIT NO COMMUNICATION VIA BSD INTERFACE -
a popri tom to vyhodi dalsich sest chyb na kazdom zhavici
spatna RJ zhavenia - vymenit (velmi casta zavada na E60)
RJ stoji cca 170eur.
Napsal: pát 03.12.2010 17:26
od kalyp
tak som bol dnes pre auto vymenene vsetky zhavice aj ked neboli vsetky zle ale aby mali vsetky rovnake hodnoty dal som ich vymenit vsetky a RJ mi manik dal opravit a namontoval malo by to byt OK uvidim rano cena 200 e komplet.
Napsal: pon 06.12.2010 15:34
od kalyp
je to super auto zhavi nasledovne zasuniete modul,brzda,start tlacitko,ak je mraz automaticky zasvieti zhavenie tak na dve nanajvys tri sekundy(je to rychlo zhavenie) a potom spusti start. mne po vymene a oprave auto chyta na zhruba dve otacky pri minus 20 co bolo v sobotu rano.
Napsal: pon 06.12.2010 16:00
od Vlasta
Údajně to předžhavuje už při otevření dveří řidiče. To, že ti to žhaví ještě jednou znamená, že je buď velká zima nebo se flákáš se startováním po otevření dveří
Napsal: ned 06.02.2011 12:35
od Ancek
Čau chlapi, potřeboval bych radu. Mám stejný problém s jednotkou pro žhavení,hlásilo mi to chybu všech 6-ti žhavičů - viz. téma
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=92238 . Jsou tam vidět chyby v GT1. Jednotku jsem vyměnil a teď mi to háže tuhle chybu:
http://img145.imageshack.us/i/06022011209.jpg/ . Ráno po výměně jednotky mi to psalo i chybu žhavičů tuším 1,2,5 - teď už pouze tuto chybu. Nevíte, kde hledat? Díky ANC
Ještě doplním, že kontrolka žhavení na displeji se mi už nějakou dobu přestala zobrazovat
Napsal: ned 06.02.2011 13:53
od airbone
a dal si tam novu jednotku?
Napsal: ned 06.02.2011 14:01
od Ancek
jj je tam nová jednotka
Napsal: úte 01.03.2011 23:23
od Ancek
Tak problém stále trvá, je tam nová jednotka žhavení i jsem vyměnil všechny žhaviče a stále to vypisuje chybu žhavičů 1,5,6.. takže předpokládám, že bude v háji DDE?

Napsal: stř 02.03.2011 08:56
od Ancek
Ještě přihodím screen z GT1 po výměně žhavící jednotky a žhavičů:
http://img834.imageshack.us/i/02032011228.jpg/