Stránka 1 z 2
Napsal: úte 16.11.2010 20:58
od cmelak
Zna nekdo nejaky duvod proc by mi mel motor klepat (ne jako rachtat, ale jako vice vibrovat) ale jako prenaset velke vibrace do celyho auta? Silentblokama by to bejt nemelo. Je to strasne neprijemny, nejsou to nejaky maly tvrdy vibrace, jsou to vetsi ale takovy pruzny, zda se mi jako kdyby bylo nekde neco na ose motoru vyosenyho, ze to hazi s celym motorem.
Kdyz to ale pak protahnu 5km dalnici 120km tak pak prijedu, zabrzdim a v pohode.
Ma nekdo takovou zkusenost?
Napsal: úte 16.11.2010 21:04
od libovka
To vypadá na vstřik.
Napsal: úte 16.11.2010 21:07
od cmelak
Kdyz jsem auto koupil delalo to taky ale jenom za studena, pak to na par tejdnu prestalo a ted to zase zacalo...
Napsal: úte 16.11.2010 21:23
od starML
Jak píše Libovka, vypadá to na vstřik. Zajdi na diagnostiku, ať se Ti podívají na hodnoty množství paliva jednotlivých vstřiků. A moc s tím nejezdi, je možné, že jeden nebo více vstřiků už nerozprašuje, ale ukapává a může Ti to propálit písty.
Napsal: úte 16.11.2010 21:39
od cmelak
Tyy vole, to snad ne, musim s tim jezdit každej den do práce, no nic, každopádně s tim zejtra asi zajedu do Klecánek za bmwtunning.cz ať mi to projede diagnostikou, díky za radu chlapi, jinak kdyby to nebyl vstřik tak napadá Vás něco jinýho?
Nebo slyšel jsem o přípravku na pročištění pal. soustavy TEC 2000, že to i zlepšuje kompresi ve válci, třeba by tohle nebylo špatný vyzkoušet než hned měnit vstřik?
Napsal: ned 12.12.2010 17:13
od cmelak
Tak nový poznatky, začalo to dělat čím dál častěji, pořád to na volnoběh vibruje a začal jsem to cítit i když lehce jedu třeba normal 90km/h, když jsem včera natankoval Shell V-Power diesel v Sezimově ústí na Shellce tak jsem k tomu zakoupil ještě aditivum přímo od shellky na pročíštění trysek, bylo toho asi 200ml na 45-50 l nafty, všechno jsem tam nalil a natankoval, nepociťoval jsem teda žádný rozdíly ve výkonu ale když jsem přijel do Prahy, měl jsem radost z toho, že už to nedrndá a že se to nejspíš uklidnilo, šel jsem nakoupit, po 20 min jsem přišel nastartoval a začalo to znovu drncat, tak jsem si říkal že tohle tomu asi nepomohlo, no nic jedu dál, a najednou jako když zařadím na jakoukoliv rychlost a přidám plyn tak se začnu rozjíždět pod plynem kolem 1000 ot/min a začne to
klepat do tý doby než začne foukat turbo, jako kdyby snad nedejbože narážel píst na ventil nebo tak něco, co by to mohlo být? Na volnoběh nic neklepe jen když zařadim a přidám plyn tak kolem 1000ot/min to klepe než to vyleze asi nad 1500ot/min pak to přestane.
Ještě včera jsme to projížděli s Votonem na diagnostice a ukázalo to nějakou chybu která právě probíhá - viz obrazek
Nestalo se někomu někdy něco podobnýho, prej by to ani tim vstřikem být nemuselo.
Napsal: ned 12.12.2010 18:34
od cmelak
Neví někdo kdo z Prahy má originál BMW diagnostiku?
Napsal: ned 12.12.2010 21:46
od starML
Ta korekce je prostě moc velká, takže s tím vstřikem něco bude. Ta chyba 1613 tomu odpovídá, tohle píše
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , hledané slovo = Laufruheregler
Laufruheregler DDE 4.0
Die Laufruheregelung regelt die Drehzahlschwankungen der einzelnen Zylinder aus, die von unterschiedlichen Einspritzmengen und Zylinderwirkungsgraden verursacht werden. Dies erfolgt durch schnelles Aufschalten von geregelten Korrektureinspritzmengen für jeden Zylinder.
Die Korrekturmengen sind begrenzt auf maximal ± 10 mm3/Hub/Zylinder
Mit Einsatz der DDE-Softwareversion A1 ab 03/2000 ist die maximale Korrekturmenge abhängig von der Einspritzmenge und liegt zwischen ± 5,9 und ± 10 mm3/Hub/Zylinder.
Die Regelung ist in einem bestimmten Drehzahl- und Einspritzmengenbereich aktiv:
- Drehzahlbereich: 450 ... 1500 1/min
- Einspritzmengenbereich: 5 ... 40 mm3/Hub/Zylinder
Überwachung
Mit Einsatz der DDE-Softwareversion A1 ab 03/2000 wird die Laufruheregelung durch die Diagnose überwacht.
Wenn die Korrekturmenge an einem Zylinder einen bestimmten Grenzwert überschreitet, wird der Fehler 1613 ”Laufruheregler” im DDE-Steuergerät abgelegt. Der Grenzwert ist abhängig von der Einspritzmenge und liegt zwischen ± 5,9 und ± 9,9 mm3/Hub/Zylinder
Překlad si udělej třeba tady
http://onlineprekladac.info/ , pokud to chceš v AJ, napiš.
Napsal: stř 15.12.2010 00:35
od PearlJam
cmelak píše:Zna nekdo nejaky duvod proc by mi mel motor klepat (ne jako rachtat, ale jako vice vibrovat) ale jako prenaset velke vibrace do celyho auta? Silentblokama by to bejt nemelo. Je to strasne neprijemny, nejsou to nejaky maly tvrdy vibrace, jsou to vetsi ale takovy pruzny, zda se mi jako kdyby bylo nekde neco na ose motoru vyosenyho, ze to hazi s celym motorem.
Kdyz to ale pak protahnu 5km dalnici 120km tak pak prijedu, zabrzdim a v pohode.
Ma nekdo takovou zkusenost?
Ja bych taky typoval vstrik nebo kontakt na vstriku. Me menili 2x vstrik a potreti odesel zase na patem valci, ale nakonec to byl jen kontakt na tom vstriku. Koukni na neho a prostrikej ho a dej zpet. Kdyz vstrik nebezi spravne, tak motor vibruje a nema vykon.
Napsal: stř 15.12.2010 00:41
od PearlJam
cmelak píše:Tak nový poznatky, začalo to dělat čím dál častěji, pořád to na volnoběh vibruje a začal jsem to cítit i když lehce jedu třeba normal 90km/h, když jsem včera natankoval Shell V-Power diesel v Sezimově ústí na Shellce tak jsem k tomu zakoupil ještě aditivum přímo od shellky na pročíštění trysek, bylo toho asi 200ml na 45-50 l nafty, všechno jsem tam nalil a natankoval, nepociťoval jsem teda žádný rozdíly ve výkonu ale když jsem přijel do Prahy, měl jsem radost z toho, že už to nedrndá a že se to nejspíš uklidnilo, šel jsem nakoupit, po 20 min jsem přišel nastartoval a začalo to znovu drncat, tak jsem si říkal že tohle tomu asi nepomohlo, no nic jedu dál, a najednou jako když zařadím na jakoukoliv rychlost a přidám plyn tak se začnu rozjíždět pod plynem kolem 1000 ot/min a začne to
klepat do tý doby než začne foukat turbo, jako kdyby snad nedejbože narážel píst na ventil nebo tak něco, co by to mohlo být? Na volnoběh nic neklepe jen když zařadim a přidám plyn tak kolem 1000ot/min to klepe než to vyleze asi nad 1500ot/min pak to přestane.
Ještě včera jsme to projížděli s Votonem na diagnostice a ukázalo to nějakou chybu která právě probíhá - viz obrazek


Nestalo se někomu někdy něco podobnýho, prej by to ani tim vstřikem být nemuselo.
Presne takhle se mi 3x projevoval problem vstriku a nakonec problem byl jen v kontaktu na vstriku. No a kdyby to byl ten vstrik tak origo stoji 10000 litru plus 2000 litry vymena. A jeden Bosch novy vstrik mam v krabicce, tak kdyby jsi potreboval. Ja se stejnym problemem najezdil 3000 km a motoru se nastesti nic nestalo.
Napsal: čtv 16.12.2010 00:14
od Martinjan
Takže přikládám uhlí do kamen. Mírné vibrace pociťuje déle, ale dnes ráno už se to zvětšilo, auto nešlo vytočit nad 4 tis, možná to dělalo dýl protože jsem ho dlouho nehonil, a jak jsem jel z práce už to vibrovalo docela dost a přes 3tis ot. jsem se nedostal jak kdyby tam byl omezovač. Zítra to někam vezu pokud tady v okolí Olomouce najdu někoho solidního.. Doufám že na mě bude někdo zvědavej.. Ah jo. (e46 330d)
Napsal: čtv 16.12.2010 18:04
od Zdenal
No jestli budeš mít podezření na vstřiky a někdo ti třeba tvůj názor potvrdí, tak určitě zajeď do Bosh Diesel servisu. Nenech v tom nikoho hrabat.
V Praze stojí demontáž, montáž, diagnostika na mašině ve všech režimech asi 4000,- když jsem se na to ptal (za všech 6 vstřikovačů).
Napsal: čtv 16.12.2010 22:54
od milo
ja resim podobny problem. kdyz jsem auto koupil (temer 2 roky), byl jsem na diagnostice, a jeden vstrik mel hodnotu korekce na hrane. motor bezel ale ok, najezdeno cca 40-50tkm. vibrace zadne, kour jen po delsi jizde na klobouka a to jen pri prvnim zeslapnuti. ted jsem ale nabral jednou nejakou mizernou naftu, u alberta v cestlicich. neslo to ten den skoro natocit, jednou chciplo i za jizdy. nastesti ji tam bylo jen neco kolem 15 litru. dobral jsem do plna verva diesel a zmena byla hned znat. ale stejne to nekdy nenatoci hned, ale napr. po 2-3 sekundach. taky se mi nedavno stalo, ze to prestalo kolem 3800 tahnout. dnes ale opet ok az do omezovace.
predpokladam, ze se nejaky z vstriku dorazil... byl jsem se dnes jen predbezne poptat v bosch servisu. prvni dojem dobry, nakonec me servisak presvedcil ze nejlepsi bude prinest vsech 6 vstriku na stolici. tak se jej ptam na repas. odpoved me celkem dostala- no to nevim jestli pujdou repasovat, mozna bude potreba koupit vsechny novy.
o fungovani CR vstriku nemam moc prehled. daji se nejak repasovat? neco jsem vycetl, ze je male pretesneni kolem litru, velky repas kolem 4/kus a potom vymena za novy kolem 6-7. nebo je to proste zase servis-menic dilu? podobne jsem se napalil s minulym autem s automatem, kde jsem o to vedel h***o. pane tam je to vsecho spaleny, menic musi na repas, lamely na hadry. to mame za 30 bez papiru... kdyz jsem si to nechal opravit a zjistil ze mozna byl jen mrtvej jeden solenoid ... no comment

Napsal: pát 17.12.2010 12:42
od Martinjan
Když jsme u té nafty, včera jsem taktéž dotankoval alpindiesel, nalil tam aditivum, a je znát zlepšení co se týče startů, startuje ihned bez váhání, ale pořád to víc jak 3-4 tis nevytočím.. takže asi zkusím ten bosch servis, ikdyž jeden dva nový vstřiky bych zvládl ale všech šest:D ah jo...
Napsal: pát 17.12.2010 14:43
od cmelak
Martinjan píše:Když jsme u té nafty, včera jsem taktéž dotankoval alpindiesel, nalil tam aditivum, a je znát zlepšení co se týče startů, startuje ihned bez váhání, ale pořád to víc jak 3-4 tis nevytočím.. takže asi zkusím ten bosch servis, ikdyž jeden dva nový vstřiky bych zvládl ale všech šest:D ah jo...
Já teda nevim ale když mi jednou nešla vytočit 523i asi přes 2000ot/min. tak byl vysypanej a ucpanej katalyzátor, zkus ho poklepat ze zdola jestli ti tam nebudou drnčet dárečky

Napsal: pát 17.12.2010 16:50
od Martinjan
dárečky

:D ono mi prijde ze by to aji slo vytocit, zatah uplne supr a pak razantni zásek jak kdyby tam byl omezovac.. Nemuze to treba byt nejaky nouzovy rezim z ridici jednotky kvuli tomu vstriku?
Napsal: pát 17.12.2010 17:18
od Zdenal
Něco podobnýho jsem měl jeden den a druhej den následoval problém se startováním a byla to palivová pumpa pod řidičem v háji. Výměna a ok.
Napsal: sob 18.12.2010 10:04
od milo
ta pumpa co pise zdenal by to mohla byt taky, uvidime. ted u me zase vse ok :-/
Napsal: ned 19.12.2010 23:21
od Martinjan
Takže chtěl bych oznámit z mé strany závada odstraněna koupením jaké si tekutiny na procistení soustavy, dotankování kvalitního paliva, a pořádným projetím, chod se ustálil, už to jde točit až po omezovač a hlavně to nevibruje:) Tak ať se daří..
Napsal: stř 22.12.2010 09:53
od cmelak
Martinjan píše:Takže chtěl bych oznámit z mé strany závada odstraněna koupením jaké si tekutiny na procistení soustavy, dotankování kvalitního paliva, a pořádným projetím, chod se ustálil, už to jde točit až po omezovač a hlavně to nevibruje:) Tak ať se daří..
Co si koupil na to procisteni ty soustavy?