Stránka 1 z 1

Napsal: pát 12.11.2010 08:31
od afterburner
Vyměnil jsem olej u své E39 530i a najednou ho to přestalo žrát. Už když jsem auto kupoval, tak jsem byl upozorněn na větší spotřebu oleje, která se u mě pohybovala kolem 1 l / 3000 km. Po celou dobu používam Castrol 0w-30 (buď Edge nebo SLX, ale jsou stejný). Teď jsem tam nalil taky Castrol 0W-30 (SLX Profesional Powerflow, tzn. přímo pro BMW), ale už jsem ujel nějakých 5000 km a je ho tam pořád dost. Je to normální? Musim ale přiznat, že jsem olej koupil levně na inzerát, tak mam podezření, jestli jsem tam nenalil nějakej padělek, kterej by byl třeba hustší a tudíž tam vydržel dýl. Setkal se s tim někdo z vás? Předem díky.

Napsal: pát 12.11.2010 09:43
od chefino
530i je celohliník a žerie olej už od výroby. Dokonca má predpísanú normu, koľko môže normálne žrať, tuším až 0,5l na 1000 km.

Moja 530i žrala tak 1l na 700 km :-) Ale chalan, čo som mu ju predal ju zdekarbonoval a teraz mu papá tak 0,5 na 3000 ako tebe žrala a je spokojný. Takže no stress. A keď to prestalo, môže byť že redší olej uvolnil usadený karbon napr.

Napsal: úte 16.11.2010 13:59
od Viky
Co já bych za to dal. Mám M52B28 najeto 262 000 a spotřebu oleje mám tak 1L na 4000 km. Podezříval jsme olejový separátor ale zdá se bejt v pohodě. Asi mi nezbyde než si zvyknout ...

Napsal: úte 16.11.2010 15:38
od davcer
pohoda...
ja 330i 1L na 1500km

Napsal: úte 16.11.2010 16:47
od LUKAJDA
E39 528iA r.v. 97 od výměny do výměny cca 1litr

Napsal: úte 16.11.2010 18:07
od Lucas87
E39 523 M52- cca 2l od vymeny do vymeny
E36 316i M43- 1l od vymeny do vymeny
E39 525i M54- 1l na 4000km a to má najeto sotva polovinu co 523i... holt M54 sou žrouti už se tu několikrát řešilo... :)

Napsal: úte 16.11.2010 18:42
od M3maniac
davcer píše:pohoda...
ja 330i 1L na 1500km


Tak to ji šetříš a jezdíš klobouka :D

Napsal: úte 16.11.2010 18:46
od davcer
no jasne, jen jsem zapomel rici ze jezdim na kerosin.... :twisted:

Napsal: úte 16.11.2010 18:47
od M3maniac
afterburner píše:Vyměnil jsem olej u své E39 530i a najednou ho to přestalo žrát. Už když jsem auto kupoval, tak jsem byl upozorněn na větší spotřebu oleje, která se u mě pohybovala kolem 1 l / 3000 km. Po celou dobu používam Castrol 0w-30 (buď Edge nebo SLX, ale jsou stejný). Teď jsem tam nalil taky Castrol 0W-30 (SLX Profesional Powerflow, tzn. přímo pro BMW), ale už jsem ujel nějakých 5000 km a je ho tam pořád dost. Je to normální? Musim ale přiznat, že jsem olej koupil levně na inzerát, tak mam podezření, jestli jsem tam nenalil nějakej padělek, kterej by byl třeba hustší a tudíž tam vydržel dýl. Setkal se s tim někdo z vás? Předem díky.


No otázkou je jestli jsi lehce nezměnil styl jízdy....studenej motor ,chladnější dny....šetrnější zacházení. Někdy stačí více dálkových místo města a spotřeba klesne.Jinak bych zvolil olej 5W-30 :wink: měl by se ztrácet míň.

Napsal: úte 16.11.2010 20:54
od afterburner
No je pravda, že bezprostředně po té výměně jsem jel do Lucemburska, Belgie, Nizozemska a zpět, takže jsem najel nějakých 2500 km po dálnicích, ale kde to v Německu šlo, tak jsem to hnal kolem 200 km/h. Čekal bych teda že to bude taky něco žrát. Samozřejmě bych byl rád, kdyby to nežralo olej vůbec, ale takhle náhlá změna mě prostě vyvádí z míry.

Napsal: úte 16.11.2010 23:19
od Lucas87
afterburner: jsi šťastnej majitel neolejničky M54, buď rád :D :D

Napsal: stř 17.11.2010 20:44
od Viky
Doporučen 5W-30 ? Já leju 10W-60, dělám dobře?

Napsal: stř 17.11.2010 21:01
od ludi
Pánové,mám zkušenosti s dost motory a M54 sežere všechno,ale lejte tam to co tam ma byt a jak je znamo u těhle motorů,tak se radi zakarbonovávájí.ja mam 530i a byl šílene zasviněnej od karbonu,vičistil sem ho a nalil tam 5w40 a nechal ho tam 7000km a ted tam mam 5w30od bmw a mam klid

Napsal: stř 17.11.2010 21:24
od Viky
Zkuste mi nekdo konkrétně poradit. Co ta 10W-60? Spotřebu oleje jsem uvedl výše.... Postup dekarbonizace?

Napsal: stř 17.11.2010 22:35
od ludi
10w60 sem lil jem do M3 a je to rejsovej olej,pro naše podmínky jezdění ho ani nevyužiješ.nevím co máš za motor,ale klasika do motoru M50-M54 je 5W40-5w30.odkarbonování doporučujujen klasikou,sundej víko ventilu a uvidíš na vanosu nanosy karbonu a na spodku víka taky,vyčisti to a pak udělej kontrolu podtlakové membrany a hadic okolo.pak dej nový olej a nech ho tam tak 5000km a vymen ho za nový.existuje i chemické odstranění karbonu-proplach,ale to není fajn řešení 8O

Napsal: stř 17.11.2010 23:35
od Lucas87
ludi píše:10w60 sem lil jem do M3 a je to rejsovej olej,pro naše podmínky jezdění ho ani nevyužiješ.nevím co máš za motor,ale klasika do motoru M50-M54 je 5W40-5w30.odkarbonování doporučujujen klasikou,sundej víko ventilu a uvidíš na vanosu nanosy karbonu a na spodku víka taky,vyčisti to a pak udělej kontrolu podtlakové membrany a hadic okolo.pak dej nový olej a nech ho tam tak 5000km a vymen ho za nový.existuje i chemické odstranění karbonu-proplach,ale to není fajn řešení 8O


To zní celkem jednoduše.... asi to udělám taky. Dík :)