Stránka 1 z 1
Napsal: pát 12.11.2010 08:31
od afterburner
Vyměnil jsem olej u své E39 530i a najednou ho to přestalo žrát. Už když jsem auto kupoval, tak jsem byl upozorněn na větší spotřebu oleje, která se u mě pohybovala kolem 1 l / 3000 km. Po celou dobu používam Castrol 0w-30 (buď Edge nebo SLX, ale jsou stejný). Teď jsem tam nalil taky Castrol 0W-30 (SLX Profesional Powerflow, tzn. přímo pro BMW), ale už jsem ujel nějakých 5000 km a je ho tam pořád dost. Je to normální? Musim ale přiznat, že jsem olej koupil levně na inzerát, tak mam podezření, jestli jsem tam nenalil nějakej padělek, kterej by byl třeba hustší a tudíž tam vydržel dýl. Setkal se s tim někdo z vás? Předem díky.
Napsal: pát 12.11.2010 09:43
od chefino
530i je celohliník a žerie olej už od výroby. Dokonca má predpísanú normu, koľko môže normálne žrať, tuším až 0,5l na 1000 km.
Moja 530i žrala tak 1l na 700 km

Ale chalan, čo som mu ju predal ju zdekarbonoval a teraz mu papá tak 0,5 na 3000 ako tebe žrala a je spokojný. Takže no stress. A keď to prestalo, môže byť že redší olej uvolnil usadený karbon napr.
Napsal: úte 16.11.2010 13:59
od Viky
Co já bych za to dal. Mám M52B28 najeto 262 000 a spotřebu oleje mám tak 1L na 4000 km. Podezříval jsme olejový separátor ale zdá se bejt v pohodě. Asi mi nezbyde než si zvyknout ...
Napsal: úte 16.11.2010 15:38
od davcer
pohoda...
ja 330i 1L na 1500km
Napsal: úte 16.11.2010 16:47
od LUKAJDA
E39 528iA r.v. 97 od výměny do výměny cca 1litr
Napsal: úte 16.11.2010 18:07
od Lucas87
E39 523 M52- cca 2l od vymeny do vymeny
E36 316i M43- 1l od vymeny do vymeny
E39 525i M54- 1l na 4000km a to má najeto sotva polovinu co 523i... holt M54 sou žrouti už se tu několikrát řešilo...

Napsal: úte 16.11.2010 18:42
od M3maniac
davcer píše:pohoda...
ja 330i 1L na 1500km
Tak to ji šetříš a jezdíš klobouka

Napsal: úte 16.11.2010 18:46
od davcer
no jasne, jen jsem zapomel rici ze jezdim na kerosin....

Napsal: úte 16.11.2010 18:47
od M3maniac
afterburner píše:Vyměnil jsem olej u své E39 530i a najednou ho to přestalo žrát. Už když jsem auto kupoval, tak jsem byl upozorněn na větší spotřebu oleje, která se u mě pohybovala kolem 1 l / 3000 km. Po celou dobu používam Castrol 0w-30 (buď Edge nebo SLX, ale jsou stejný). Teď jsem tam nalil taky Castrol 0W-30 (SLX Profesional Powerflow, tzn. přímo pro BMW), ale už jsem ujel nějakých 5000 km a je ho tam pořád dost. Je to normální? Musim ale přiznat, že jsem olej koupil levně na inzerát, tak mam podezření, jestli jsem tam nenalil nějakej padělek, kterej by byl třeba hustší a tudíž tam vydržel dýl. Setkal se s tim někdo z vás? Předem díky.
No otázkou je jestli jsi lehce nezměnil styl jízdy....studenej motor ,chladnější dny....šetrnější zacházení. Někdy stačí více dálkových místo města a spotřeba klesne.Jinak bych zvolil olej 5W-30

měl by se ztrácet míň.
Napsal: úte 16.11.2010 20:54
od afterburner
No je pravda, že bezprostředně po té výměně jsem jel do Lucemburska, Belgie, Nizozemska a zpět, takže jsem najel nějakých 2500 km po dálnicích, ale kde to v Německu šlo, tak jsem to hnal kolem 200 km/h. Čekal bych teda že to bude taky něco žrát. Samozřejmě bych byl rád, kdyby to nežralo olej vůbec, ale takhle náhlá změna mě prostě vyvádí z míry.
Napsal: úte 16.11.2010 23:19
od Lucas87
afterburner: jsi šťastnej majitel neolejničky M54, buď rád

Napsal: stř 17.11.2010 20:44
od Viky
Doporučen 5W-30 ? Já leju 10W-60, dělám dobře?
Napsal: stř 17.11.2010 21:01
od ludi
Pánové,mám zkušenosti s dost motory a M54 sežere všechno,ale lejte tam to co tam ma byt a jak je znamo u těhle motorů,tak se radi zakarbonovávájí.ja mam 530i a byl šílene zasviněnej od karbonu,vičistil sem ho a nalil tam 5w40 a nechal ho tam 7000km a ted tam mam 5w30od bmw a mam klid
Napsal: stř 17.11.2010 21:24
od Viky
Zkuste mi nekdo konkrétně poradit. Co ta 10W-60? Spotřebu oleje jsem uvedl výše.... Postup dekarbonizace?
Napsal: stř 17.11.2010 22:35
od ludi
10w60 sem lil jem do M3 a je to rejsovej olej,pro naše podmínky jezdění ho ani nevyužiješ.nevím co máš za motor,ale klasika do motoru M50-M54 je 5W40-5w30.odkarbonování doporučujujen klasikou,sundej víko ventilu a uvidíš na vanosu nanosy karbonu a na spodku víka taky,vyčisti to a pak udělej kontrolu podtlakové membrany a hadic okolo.pak dej nový olej a nech ho tam tak 5000km a vymen ho za nový.existuje i chemické odstranění karbonu-proplach,ale to není fajn řešení

Napsal: stř 17.11.2010 23:35
od Lucas87
ludi píše:10w60 sem lil jem do M3 a je to rejsovej olej,pro naše podmínky jezdění ho ani nevyužiješ.nevím co máš za motor,ale klasika do motoru M50-M54 je 5W40-5w30.odkarbonování doporučujujen klasikou,sundej víko ventilu a uvidíš na vanosu nanosy karbonu a na spodku víka taky,vyčisti to a pak udělej kontrolu podtlakové membrany a hadic okolo.pak dej nový olej a nech ho tam tak 5000km a vymen ho za nový.existuje i chemické odstranění karbonu-proplach,ale to není fajn řešení

To zní celkem jednoduše.... asi to udělám taky. Dík
