Stránka 1 z 1
Napsal: stř 10.11.2010 19:39
od Foster
Nevíte někdo, jak je to s vyhříváním ostřikovačů u E 39?
Dnes jsem to studoval, kablíky vedou přímo k tryskám, myslel jsem, že je to vyhřívání, ale trysky mi přijdou pořád studený. Dá se to nějak změřit? Případně za jakých podmínek se vyhřívání pustí?
Taky mi přišlo, že k tryskám vede nějak moc hadiček.

Nevím jestli ta kapalina cirkuluje zpět do nádržky, aby třeba nezamrzla, nebo je rozlišeno normální a silné (koncentrované) ostřikování.
Nevíte někdo, jak tenhle systém funguje?
Napsal: čtv 11.11.2010 14:48
od Birkoff
Pokud máš dva přívody do každé trysky, tak máš intensive variantu - ještě jednu nádržku na pravé straně před tlumičem. Kapalina určitě necirkuluje. Vyhřívání funguje, jen si myslím !!!, jako u zrcátek tzn od nějaké venkovní teploty stále, jinak pulzně. Ať to klidně někdo doplní.
Napsal: čtv 11.11.2010 23:25
od starML
Výhřev trysek ostřikovačů si řídí jednotka klimatizace, výhřev spíná při +3 stupních Celsia s hysterezí (=tolerancí) +/- 3 stupně. Takže při 0 stupňů vždy hřeje, při +6 už ne. Další podmínkou sepnutí výhřevu je napětí palubní sítě vyšší než 12,2 Voltu, pokud klesne pod 11,4 Voltu, tak se vypne i kdyby mrzlo. K dalšímu zapnutí výhřevu trysek dojde až po dosažení napětí v palubní síti >12,2 Voltu a ještě to musí nad touto hodnotou asi 5 minut vydržet a neklesnout. Jinak je to vyhodnoceno jako podpětí baterie a nezapínají se spotřebiče, které nejsou nezbytně nutné pro jízdu.
Výhřev zrcátek si řídí Grundmodul opět v závislosti na vnější teplotě od IKE. Výhřev funguje od teploty nižší 25 stupňů, kdy se vyhřívací těleso zapíná na krátké časové intervaly, které se se snižující teplotou prodlužují až do teploty -10 stupňů, kdy při -10 už je těleso výhřevu zapojeno nepřetržitě. Ale i zde platí omezení pro provoz při nízkém napětí v palubní síti - viz výše.
Napsal: pát 12.11.2010 00:46
od jurasis
starML:

, jako vždy...
Napsal: pát 12.11.2010 10:19
od libovka
Jen k těm zrcátkům.
Když jsem dělal v AUTECU a dělal se předprodejní servis na nových autech tak zrcátka vyhřívala i v létě když bylo přes 30°C.Podle mě prostě vyhřívají pořád.
A hlavně jsou napájené rovnou z motůrků do kterých vede napětí pořád takže logicky vyhřívají furt.
Napsal: pát 12.11.2010 12:35
od Vlasta
Onehdá jsem to zkoumal, protože mám u M3 na jednom zrcátku rozjebanou paměť toho serva a při různejch vnějších teplotách bylo rozdílný napětí pro vyhřívání
Napsal: úte 16.11.2010 02:36
od Foster
moc díky za vysvětlení, především StarML!
Jak výstihl jurasis
Tak proto mi v tomhle počasí zrcátka "jedou" a vyhřívání ne.
Už se těším na zimu, až vyzkouším ASR, ostřikovače a tak...
