Stránka 1 z 1
Napsal: sob 06.11.2010 21:53
od Matyse_q
Jsem docela zručnej, ale toto je na moje chápaní docela moc, proto se na vás obracím s tímto problémem:
Potřebuji sundat zadní tlumiče e34 sedan rok 1993 - postupoval jsem podle knížky, kterou jsem sehnal k tomu autu.
Sundal jsem zadní sedačky a odšrouboval jsem 3 matky za sedačkou.
Zvedl jsem auto zvedákem, tak, aby při odšroubování tlumiče spadla náprava na špalky - 5mm nad špalkama .
a...ono nic, odšrouboval jsem šroub na spodu tlumiče a jakoby tlumič držel nějakej čep a jsem v koncích a nevím co s tím. V knížce není žádná zmíňka o čepu, stačí jen odštoubovat dole tlumič od nápravy a náprava má spadnout, ale ani zákrokem šroubováku mezi nápravu a tlumič to nejde.

...
Díky moc za rady.
Napsal: sob 06.11.2010 22:08
od libovka
To je známá věc.Tlumič je zasazen asi 1cm v těhlici a tudáž zarezne.Takže je to vyndání trochu běh na dlouhou trať.
Napsal: sob 06.11.2010 23:19
od Matyse_q
takže pokud dobře chápu..kladivo, pořádnou prdu, aby z něj vypadl a je hotovo?
Napsal: ned 07.11.2010 10:32
od libovka
No probém je v tom žeten čep je v tlumiči na gumě a tím kladivem nemáš do čeho bacit.
Napsal: ned 07.11.2010 12:43
od hadice
tak zrovna včera jsem to dělal na dvou autech..majitel chtěl přeházet celý tlumiče i spérama do druhýho auta kvůli poškozenýmu hornímu uložení... ajak píše tady kolega..normálně monterpáku a cca 20 ran větším kladivem na to oko dole a vpohodě to vypadlo..navíc žádná gumová výstelka se nepoškodila...celý to jde dělat i na parkovišti s oddělaným kolem..

Napsal: ned 07.11.2010 13:42
od Matyse_q
právě že to dělám taky kuli poškozen hornho uložení. Tak díky za radu

Napsal: ned 07.11.2010 19:37
od hadice
hodně zdaru..tak dnes jsem s ním ještě vyměňoval na předku ty rozpěrný ramena ..taky přehazování z jednoho do druhýho...a taky na place bez rampy...a taky to šlo..říkám na pětce se pěkně dělá ..je to v celku jednoduchý auto...to třeba e 38 už je na zadku docela vopruz..jako při prvním pohledu se to nezdá ale placu tam není a navíc ten zadek u tý sedmy opravdu nevydrží nic oproti e34 ktreou právě máš..sám to znám půl roku a to to auto jako nějak nedrancuju..prostě jen jezdím do práce každej den..prvně to začne šíleně vrzat..tím pádem vypadáš jak ko..kot..pak to začne plavat koor na sněhu to auto normálně jede zešikma a pořád se překlápí ze strany na stranu no jako jízda tak max do 60..a spodní uložení ramena je vydřený na sračku..dokonce jsem už do těch těhlic co se do toho lisuje to ložisko (prej s celoživotní náplní vazelíny) vyvrtal kanálky a našrouboval tam mazničky narážecí..a pak byl koonečně pokoj....holt beru je to větší auto a ta tachnyka zavěšení kol si žádá něco jinačího než starší bytelný auta...

Napsal: ned 07.11.2010 22:40
od Matyse_q
Já to na ulici nedělám, právě jsem si na to dal týden, že udělám před technickou všechno na podvozku, co je trochu bolavý, takže zadní pružiny jsou KO, uložení pružin, ramena, čepy, řízení atp...a aby toho nebylo málo, tak ještě startét, protože nezaskakuje...
Tady mám pár fotek z akce

Napsal: ned 07.11.2010 23:15
od hadice
jj pěkná akcička...taky disponuju solidní dílnou ale toto co jsem dělal známýmu jsem dělal u něj doma a tak to bylo jako v bojových podmínkách..,kur...va ale na e34 nedám dopustit..sám jsem měl pět kousků než jsem šel minulý rok do e38 a to se fakt nedá srovnávat...myslím tím ten vopruz při opravách něčeho vůbec...jako teda nehodnotím celkově jízdu s daným modelem atd atd.. sedma se teda chová na silnici klidnějc a je taková ladná ale zase např. zatáčky a sportovnější jízdu zvládá líp e34...o motoru nemluvě..soudruzi sice asi věděli že snad všechny motory s tou pětimetrovou hyldou budou jako hejbat ale dle svých skušeností mě připadá 4,0 i jako nejsolidnější strojovna pod kapotou....,5,4l jsem taky nějaký čásek vosedlával ale ten stroj teda fakt lemtal fuell jak protrženej až to nakonec předčilo mou radost ...nepočítaje semtam nějaká drobnost vopravit tak to byl taky extrém na opravárenský záludnosti...prostě mě to nenadchlo...až ten V8 tak to je jiný kafe...jednoduchej motorek nic to nechce...když deš něco měnit tak to je fakt radost dělat...