Stránka 1 z 1
Napsal: pát 01.10.2010 02:58
od Haste
Zdravim,
mam 8 let starou E39 525i a posledni mesic se po nastartovani zacalo z motoru ozyvat prerusovane piskani. Je to jen pokud je motor naprosto chladny a bezi na volnobeh. Jak pridam plyn nad 1500ot, tak to nedela. Nedela to ani po zahrati motoru na trochu normalni teplotu. Pokud se teplota dostane na normal (5-10km cesty), tak uz piskani nepozoruju vubec zadne. Je to opravdu jen tesne po chladnem startu. Co jsem to zkoumal trochu bliz, tak je to z predni/spodni oblasti motoru.
Auto ma nejakych 122 tisic km, coz mi u BMW prijde na vymenu remene/kladek pomerne malo. Nicmene, rad bych vedel, jake jsou alternativy, abych neplatil 30 tisic. Diky

Napsal: pát 01.10.2010 08:57
od Sweden
měl jsem naprosto ty samé problémy s pískáním,první co jsem zkusil bylo lehounce máznout klíňák,dával jsem nový tak jsem myslel,že by to mohlo být tím,ale nebylo.Dělala to napínací kladka klíňáku co jde ke kompresoru klimy.Ta je právě v nejpodnější části motoru,teda alespoň u mne-530D
Takže jako první bych přešel řemeny a pak kladky.

Napsal: pát 01.10.2010 14:40
od Haste
Diky za odpoved. Da se vymenit jen zminovana kladka a zbytek rozvodu nechat puvodni? Pripadne, kolik te stala vymena klinaku a kladky? Abych se nenechal natahnout. Diky.
Napsal: pát 01.10.2010 14:51
od Haste
Jeste bych se rad zeptal, jak nebezpecne by bylo chvili jezdit s takto piskajici kladkou? Zatim to vypada, ze driv jak za 14 dni se do servisu nedostanu. Na klinak sme se divali pred 2ma mesicema a byl v poradku.
Napsal: pát 01.10.2010 16:09
od Sweden
ta spodní kladka co jde ke klimakompresoru se nechá vyměnit samostatně,nechá se sehnat za 850Kč(INA).Řemeny dle značky taky max.800kč oba.Jezdit s tím by nemělo vadit,dle mého,ale nechat včas vyměnit.
Zkus z toho kompresoru shodit řemen nebo popřípadě pouze odlehčit kladku,když bude pískání pokračovat problém je někde jinde.
Kladek a kokotinek co můžou popískávat je tam poměrně dost,teda alespoň u 530d.

Napsal: pát 01.10.2010 16:14
od Sweden
Ještě radši doplním to,aby jsi se mojí info neřídil doslova.Máme rozdílné motory,nevím jak je rozvod řešen u 525i.Ale ty kladky vyzkoušej v každým případě ať jsou kde jsou.

Napsal: pát 01.10.2010 18:00
od Haste
Diky. Je fakt, ze diesel a benzinak se i vizualne/usporadanim dost lisi. Ale snad to bude tim... Co jineho by tam mohlo piskat.
Kdyby mel jeste nekdo nejaky napad, tak budu vdecny. Jinak az dojedu za nejaky ten tyden ze servisu, tak dam vedet.
Napsal: stř 06.10.2010 13:25
od mari
ložisko alternátoru
Napsal: čtv 02.12.2010 22:31
od Haste
Nuze, po tezkych strapacich a hledani priciny se piskani vyresilo.
Nejprve jsme vymenili klinak a kladky, coz mi subjektivne prislo, ze start motoru utisilo, ale mirne piskani a obcasne vypisknuti se objevovalo stale. Po dalsich asi 3 dnech hledani jsme zjistili, ze pricinou byl vzduchovy ventil, ktery pri chladnem motoru nasava mnohem vic vzduchu a proto pri necistotach mohl obcas az vypisknout. Cele vedeni vzduchu, vcetne ventilu se procistilo a motor startuje nejen bez piskani, ale i s mnohem stabilnejsim chodem. Jen to trvalo trochu dyl, nez bych byval cekal
