Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 30.09.2010 08:40
od radokrno
Ahoj,předtím jem tam naléval Valvoline durabled 10w 40 naléváno při 197 000 tkm momentálně mám 208 000tkm a k inspekci mi chybí dvě zelená políčka a nevím zda-li v nom pokračovat či mu dopřát něco užitečnějšího krom Castrolu magnatecu. chtěl bych kvalitnější olej,k tomu roku výroby ,ale s těmito kilometry a v dnešní době a nepřeberným množství olejů aby e v tom prae vyznalo....jde o to,že mi každý řiká že s těmito kilometry je to jedno hlavně 10 W 40 :? jezdím dle potřeb ale nažim se vždy delší trasy a plně prohřát motor do 2000-2200 otáček,po dálnici 130-180 nikdy omezovač,málo kdy 5000 otáček na 4 či 5 RS.
vím i o tématu v ekci pro 3 řadu,ale chtěl bych odpověd na konkrétní dotaz.
2.dále mne zajímá zda-li se dá před výměnou oleje motor pročistit,například nový olej,,například použít řidčí 5W-50, zahřát ho na provozní teplotu a znovu vylít a pak dát novou filtrační vložku a nový olej,lepší a pro mne kvalitnější 5w 40.či 10W 40 :?: děkuji velice

Napsal: čtv 30.09.2010 08:50
od radokrno
E-34 :twisted:

Napsal: čtv 30.09.2010 10:53
od Kail
Pokud ten motor už není vyběhanej tak je lepší jezdit na 5w40,tak jsem to dělal já a je ten olej i předepsanej.A myslím si že by měl být vždy lepší (kvalitnějsí) než 10w40 v rámci jednoho výrobce.
Co já vím tak na 10w40 se přecházelo když ten motor začal olej žrát...

Ale taky jsem slyšel názor že když už tam je jednou 10w40,nemělo by se přecházet zpět na 5w40 :unsure:

Jinak já měnil vždy podle kontrolek a většinou to vyšlo cca. 9-10tis km.Prý to ale bere v potaz styl jízdy atd.,takže to každýmu může vyjít jinak.

Napsal: čtv 30.09.2010 11:24
od radokrno
a u TDS trošku olej ubyde či nikoli??abych nekecal tak od výměny k výměně ubyde cca 1,5 litru...max

Napsal: čtv 30.09.2010 11:35
od radokrno

Napsal: čtv 30.09.2010 12:28
od Kail
No cca. ten litr mi taky zmizel,ale taky to dost záleželo na podmínkách provozu.Když jsem zezačátku jezdil dálky a najezdil 50tis km ročně tak ubylo sotva pár mm. na rysce.Když jsem potom jezdil jen ta couračky věčně po městě za studena tak jsem někdy i doléval,tak ten litr a půl...

Co tam dát jsem nikdy tolik neřešil,prostě to nejlepší co měl kámoš na dílně,ze začátku Fuchs,potom Castrol 5w40...

Napsal: čtv 30.09.2010 14:51
od radokrno
no podle toho co píšeš jezdim já couračky,doktor,nákup,vyjíždka,návštěvy ročně cca 15000 max což by sedělo a dle stavu oleje při výměně i tomu odpovídalo...proto že jezdim tolik kolik jezdim přemýšlel jsem právě o tom přechodu na 5w40,právě k vůli častým startům...i když jedu do desti kilometrů tak vždy motor ohřeju než ho típnu a někdy ho i nechám běžet zakouřim a dohřeju než vypnu motor.A jelikož bude zima a chrochtáka mám sice schovanýho tak garage je větraná ,ale teplota je stejná možná o 3 stupně vyšší než venku,,tak k vůli rychlejšímu ohřevu a menšímu opotřebení motoru,,ale ten přechod nevim nevim....
bud valvoline durablend diesel5W40,, nebo valvoline durablend 10W40

ten synpower bude už od toho předchozího oleje asi dost vzdálenej...

pokud tam naleju 5W čeho prvního si všimnout že by mohlo způsobovat problém přechodem???chci to zkusit....bude to víc žrát myslím olej,,spotřeba by měla klesnout i když v zimě asi ne :?: :roll:

možná to zbytečně hrotim na 14 let starý auto :roll: ,,ale já ho potřebuju a baví mě :P

Napsal: čtv 30.09.2010 20:01
od radokrno
a co 5W 50?

Napsal: čtv 30.09.2010 20:20
od libovka
do tohoto motru stačí 10w-40.To taky předepisuje výrobce.

Napsal: čtv 30.09.2010 20:38
od Kubatt
já bych se zase rád zeptal na 530d e39. motor má 250 tis, tak co tam dát. co vím z motorek, tam tam je to celkem jedno, protože ty oleje mají všechny +/- stejné parametry(ať se jednalo o castrol za 480 nebo třeba motorex za 200). ale u auta a ještě dieslu nemám vůbec žádné zkušenosti

Napsal: čtv 30.09.2010 20:55
od radokrno
:!:

Napsal: čtv 30.09.2010 20:58
od radokrno
libovka píše:do tohoto motru stačí 10w-40.To taky předepisuje výrobce.
vím že stačí,,ale k poslednimu mému příspěvku,,je to možné použít...mám ho totiž mraky a pokud se to dá nějak bezpečně zajet třeba výměna na 3X 5W 50

Napsal: čtv 30.09.2010 21:42
od radokrno
potřeboval bych od někoho nějaký kontakt na člena Major...potřebuju dotaz na konkrétní olej.po SZ pokud je to možné pokud pochopím.díky

Napsal: pát 01.10.2010 07:20
od DirtyHarry
Snaha dát motoru to nejlepší je sice hezká věc,ale já bych do M51 syntetiku nedával,za prvé ten motor to konstrukčně nevyžaduje a vzhledem k jeho stáří a nátočtu je to risk. O "pročištění" před výměnou spešl výrobky nemluvě... Já po vylití toho starého uzavřu šroub,naleju litr nového,párkrát ho protočím,vypustím a dám novej. Polosyntetiku 10 - 40.

Napsal: pát 01.10.2010 08:27
od radokrno
risk v jakém slova smyslu ,,,ve smyslu zadření ,či po používání 10 je možné opotřebení znatelnější tudíž 5 nebude tolik vymezovat vůle a je možnost nějaké konstrukční chyby?? prosakování oleje v turbíně,či zkrze gufara motorua pístní kroužky?? Pokud mi to olej toliko nežere zkusil bych to ,,,a mám takovej dojem že mám na štítku od 10 W 40 napsáno syntetic???opět jsem zmaten...konstrukčně nevyžaduje a proč tedy pro diesly doporučují 5...snadnější ohřátí?
nevim zkusil bych tu 5W 50,,když mám možnost...až najdu specifikaci tak hodim odkaz.

Napsal: pát 01.10.2010 08:44
od radokrno

Napsal: pát 01.10.2010 10:40
od Kail
Risk?V čem?
Risk je to v tom případě že je motor vyběhanej a hrozí že to bude ten olej žrát,což jsem psal.A proto se taky nedoporučuje přecházet zpět z 10w40 na 5w40,což jsem taky napsal.

Napsal: pát 01.10.2010 12:03
od radokrno
ok trochu jsme to probrali,jdu do něj a pak dám vědít co se stalo,hlučnost,ztráta olej.atd...díky tedy no.

Napsal: pát 01.10.2010 12:42
od DirtyHarry
Ta čísla - 10-40 apod. jsou teplotní rozmezí pro viskozitu oleje,u nás je lepší nižší to první,páč jezdíme víc v zimě,kdežto maročan radši třeba 15-50... Plná syntetika se dává pro vysokootáčkový motory (japonci,alfa-romeo) nebo pro motor,kterej je permanentně v zátěži. Jasně,můžeš dávat tu nejdražší syntetiku i do piána od mercedesu,ale zbytečně mrháš penězi. A M51 stará 15-20 let už má svoje sedlý vůle,plnou syntetikou (která je "řídká" a vzlínavější) ti akorát může (neříkám že musí) začít prosakovat těsnění a gufera a motor může bejt hlučnější (vymezí se vůle). Já tvrdím,že když to nechce ani novej motor,tak cpát to tam po dvaceti letech je risk. Ale je to tvoje soutěž... :wink:

Napsal: pát 01.10.2010 14:29
od radokrno
víš co ona mne ta soutěž co se týče oleje nestojí nic,jen ten filtr....proto se na to ptám....kdyby jsem měl kupovat olej rozhodoval bych se bez tohoto oleje ,,myslím tím bez 5W 50.se vším tím budu počítat a kontrolovat dle norem stanovenými výrobci a pokud se vyskytne problém bdu ho řešit,,tot má momentální vidina výměny oleje.