Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 16.09.2010 21:52
od kkarel
Na BC mi vyjela chyba vstřikování připojil jsme NB s impou a z motoru vyčetl toto:
4693 Pre-supply pressure sensor
Fehler 1. mal aufgetreten bei:
Engine speed 1723.28 1/min
Air-temperature 7.44 Grad C Einspritzmenge 23.55 mm^3
RPC rail pressure 632.53 bar

Fehler 2. mal aufgetreten bei:
Engine speed 0.00 1/min
Air-temperature 49.77 Grad C Einspritzmenge 24.58 mm^3
RPC rail pressure 12.05 bar

Fehler 3. mal aufgetreten bei:
Engine speed 149.85 1/min
Air-temperature 21.10 Grad C Einspritzmenge 33.28 mm^3
RPC rail pressure 150.60 bar
Error not present
Sporadic error
Open circuit or short circuit to B+

Fehlercode: 12 55 26 25 F8 02 45 47 2E 69 24 FD 02 00 85 30 02 27 62 02 06 5B 41 19 27----------------------------------------------------------x---

Tusite v čem je problém respektive na co se podivat?
Respektive odkud se da vyčíst nějaký postup co udělat při jaké chybě?

Děkuji všem za pomoc

Napsal: čtv 16.09.2010 23:35
od starML
Kód chyby je 1255= Fehlercode: 12 55 26 25 F8.. atd, to přesně souhlasí s tímto popisem :

Presupply Pressure Sensor DDE 4.0
The presupply pressure sensor registers the absolute pressure (presupply pressure and atmospheric pressure together) in the fuel feed after the fuel filter and serves the purpose of monitoring the fuel supply. The presupply pressure sensor is integrated in the fuel filter housing. The DDE control unit supplies the sensor with ground (M_KND) and a supply voltage of 5 V (U_KND). The sensor sends a corresponding measurement voltage (EA_KND) to the DDE control unit.

Presupply Pressure Sensor Monitoring - Troubleshooting
Fault code 1255 "Presupply pressure sensor" is stored if the presupply pressure has electrical defect.

Consequences:
4 bar is output as a substitute value

Presupply Pressure Monitoring
The presupply pressure is monitored during engine start and engine operation by way of setpoint/actual value comparison. Fault code 1260 "Presupply pressure monitoring" is stored if the DDE determines an impermissible deviation in the presupply pressure from the setpoint.

Consequences:
Depending on the deviation, the injection volume is reduced or the engine turned off or engine start is not possible.


Překlad si uděláš tady - http://onlineprekladac.info/

Vypadá to takto :
Obrázek

Zjednodušeně řečeno ten senzor hlídá tlak paliva za filtrem před vstupem do vysotlakého čerpadla (CommonRail) a pokud tento tlak není v příslušných mezích, tak ani nepovolí start motoru.

Jestliže to hlásí 1255 :
tak to dle textu výše odpovídá elektrické chybě toho snímače tlaku. Takže se podívej, jestli tam ten konektor máš správně zasazený, dráty nepřežvejkané apod. Když tak budeme řešit dále napájení a dráty odkud kam. Ten senzor může být chybný, ale to stojí peníze a to budeme řešit až nakonec.

Kdyby byla chyba 1260 :
Tak zkontrolovat, jestli a kolik tlačí palivové čerpadlo v nádrži, středotlaké čerpadlo pod vozem a jestli je průchodný palivový filtr. K tomu si najdi jeden z mých příspěvků tady na fóru, jsou tam obrázky a hodnoty tlaků.

Napsal: ned 19.09.2010 16:56
od kkarel
Dík za takřka vyčerpávající info. Konektor jsem překontroloval a vše vypada OK, tedy konektor sedí a dráty vypadají OK.
Pokud se nepletu tak jeden drát je GND, další napájecí +5V a poslední bude napětový výstup tedy něco mezi 0-5V podle tlaku paliva na výstupu filtru.
Ono je to logické, pokud by to bylo v kabeláži tak by chyba měla být permanentní a ne že se objeví jednou za čas.
Kabelem to tedy není.

Otázky.
1. Z jakého zdroje pochází info , které jsi sem dal? myslim, z jaké literatury?
2. Jaký tlak, respektive napětí bych měl naměřit na výstupu toho čidla?

Bez ohledu na tuto závadu, mám pocit, že auto nemá odpovídající výkon, osobně jsme to typoval na váhu vzduchu, ale teoreticky by to mohl být i nízký tlak na středotlaku tedy nedostatek paliva.
V každém případě co doporučujete dále?

Dík
Karel

Napsal: ned 19.09.2010 21:18
od starML
Moje informace vycházejí z veřejně dostupného zdroje BMW Wiring Diagram System (WDS),
v německé verzi je to tady http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/de/ ,
v anglické verzi je to tady http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ ,
jak to rozchodit je tady http://vs31.sweb.cz/Nastav_WDS.doc , jen ty odkazy na servery už zase nefungují, prostě je to zase jinde.

Takže si najdeš svoje auto podle typu a roku výroby a když zafunguje Java, tak se Ti načtou součásti auta a Ty buď procházíš jednotlivými zařízeními, nebo vyhledáš konkrétní heslo v tom okénku dole.

V německé verzi najdeš svůj problém jako "Kraftstoffregelung", v anglické verzi jako "Pre-supply pressure sensor", v obou verzích najdeš X2355.

Sensor je napájený 5V v ŘJ motoru, kdy žlutý drát (GE) je (+), bílohnědý drát (WSBR) je (-) a hodnota zjištěného tlaku je přenášena po černobílém drátu (SWWS). Kolik tak má být správně nevím, to bych musel změřit u sebe na autě. Předem upozorňuji, že (-) na drátu WSBR není totožná s kostrou vozu, takže nezkratovat na kostru. Těch 5 Voltů můžeš změřit mezi dráty GE a WSBR při zapnutém klíčku a taky můžeš ohmicky proměřit dráty mezi tím 4-pólovým konektorem a piny na ŘJ motoru. Schéma zapojení odkud kam najdeš v tom WDS, pokud Ti to nebude fungovat, tak napiš.

Napsal: čtv 07.10.2010 17:00
od kkarel
Tak jsem překontrolovam přívodní vedení kl čidlu a vše vypadá OK. CHybu jsem vymazal a zatim OK, ale je jen otazka času než se vše zopakuje.
Nějaký nápad na co kuknout nebo jak lokalizovat problém?

Napsal: ned 27.03.2011 13:57
od masilkov
Ahoj kluci,mám stejný problém. Na budíkách mi to taky asi třikrát napsalo. Něco jako zátěž vstřikování. Tak jsem to napojil. A píše to taky ten tlak u paliváku. Osobně si myslím,že první co to může dělat je palivák. A pak bych chtěl poprosit,zda někdo neví jaký by měl být tlak na výstupu z paliváku a jaký by měl být tlak nafty do paliváku. Předem dík

Napsal: ned 27.03.2011 16:05
od starML
4 bar is output as a substitute value

Napsal: stř 30.03.2011 03:55
od masilkov
dík za info

Napsal: pát 01.04.2011 21:16
od vajo
Mám 530d 160 kW rok 2005. Nikdo se neví rady se závadou. Auto někdy při teplých startech chytne až na potřetí, chvíli jezdí super a pak se mu nechce rozjet z nízkých otáček 1500...po chvíli stlačeném pedálu sebou najednou škubne a pak už jede dobře v celém rozsahu výkonu. Nevíte někdo co by to mohlo být? Na žádném display to žádnou vadu nepíše.
Díky moc za rady

Napsal: sob 02.04.2011 21:33
od masilkov
ahoj,zkusil jsi jiné čidlo na vačce? třeba ti ho někdo půjčí

Napsal: ned 03.04.2011 09:47
od vajo
Myslíš, že by to mohlo dělat čidlo na vačce?

Napsal: pon 04.04.2011 22:27
od masilkov
Já to nevím,ví co,já ti tady něco radím. Ale na 100 pro ti nikdo nic neporadí. Já mám na BMW všechny díly. Jestli cheš,můžeš to ke mě přivézt. A pokusím se ti s tím pomoct. Mám i Carsoft, a impu. 720178760

Napsal: úte 05.04.2011 06:48
od vajo
To zní dobře. Zkusil bych to, odkud jsi?

Napsal: stř 06.04.2011 20:08
od masilkov
Ahoj,na dálnici směr od Prahy,exit 66. Jmenuje se to Senožaty. Tel 720178760

Napsal: stř 06.04.2011 21:34
od vajo
Ahoj děkuju, zavolám a zastavil bych se