Stránka 1 z 3
Napsal: pon 13.09.2010 17:21
od Jendix
Ahoj, někdy v zimě event. z jara plánuju koupi novéko auta. Oproti e36 bych raději něco většího a snad i bezpečnějšího. Libí se mi e39 touring a z důvodu spotřeby přichází v úvahu spíše nafta (pokud by se sehnalo za dobrý peníze, nebránil bych se ani e61, ale tam se bojim dražších nahradních dílů a zbytečnému množství elektriky a taky většímu riziku krádeže).
V úvahu ale pořád připadá česká klasika, česká Octavia II nebo event Passat. Obojí v naftě, chtěl jsem vědět, jestli nemá někdo zkušenosti se spotřebou v porovnání s e39, potažmo e61 . Počítám s tím BMW, díky hmotnosti, bude mít asi malinko větší spotřebu, otázka je o kolik? Nejlepší by bylo pro mne srovnání od řidiče který si najel delší úseky s oběmi, potažmo všemi auty.
Další otázka je spotřeby např. na dálnici při 150 km/h, jezdim poslední dobou dost po dálnici v německu, tak bych nechtěl něco co při vyšší rychlosti žere jak tank.
A do třetice, jak je to se servisem u e39/e61. Na co si dát při koupi pozor, co nejčastěji odchází (četl jsem něco o praskajícím sání, občas i turbo, zadní náprava - to nevim jak se teda přesně projevuje atd.) Případně jak je to s automatem, slyšel jsem na něj docela chválu (v případě bmw). Nejraději bych něco do 150 tis.km, ale v případě BMW bych se asi nebál i do 200, záleží od koho by se to kupovalo.
Doufám že jsem to napsal srozumitelně, předem díky Jendix

Napsal: pon 13.09.2010 17:34
od schade
ano u e39 praska sani.ale sehnal sem ho za 1500 takze toho se bat nemusis a hlavne e39 v nafte je mrak takze i nahradnich dílu. a toho pasika a octavku no nevim jel sem passatem a reknu ti nic moc teda nelibilo se mi to a s octavkou tou nejnovejsi tu mame v praci jako sluzebak.a to proste nejde chcipe to no hruza za me bmw.kdyz oktavku v nafte tak octavia I.
Napsal: pon 13.09.2010 18:10
od Jendix
schade píše:ano u e39 praska sani.ale sehnal sem ho za 1500 takze toho se bat nemusis a hlavne e39 v nafte je mrak takze i nahradnich dílu. a toho pasika a octavku no nevim jel sem passatem a reknu ti nic moc teda nelibilo se mi to a s octavkou tou nejnovejsi tu mame v praci jako sluzebak.a to proste nejde chcipe to no hruza za me bmw.kdyz oktavku v nafte tak octavia I.
ještě k tomu sání, to sání je plastový? a praská čistě rezonancí? jinak z těch vw motorů jsem právě největší chválu slyšel na ty 1,9tdi, ať už pd, nebo ty starší klasiky..
Napsal: pon 13.09.2010 18:25
od marcocz78
...plně souhlasím( SCHADE) octavka je dobrá jako služebák,a uřvaný ,,PAŠÍK'' zklamal jako vždy.nenávidím VW GROUP,a český národ je tak zdegenerovaný,že jim na to skáče třeba ohledně ,,nejlevnějších náhr. dílů'' což je samo LEŽ. svez se v E39,E60 a pak uvidíš.
Napsal: pon 13.09.2010 18:50
od schade
tek koukam ze chces e39 525 to neber"!!!! jedine 530d 142kw nebo i tech 132kw. proste si sjed z e39 a passatem a uvidis.co je auto.
Napsal: pon 13.09.2010 19:16
od Jendix
schade píše:tek koukam ze chces e39 525 to neber"!!!! jedine 530d 142kw nebo i tech 132kw. proste si sjed z e39 a passatem a uvidis.co je auto.
no nejsem extrémista.. mě bude stačit uplně bohatě 525D.. navíc každej den jezdim do práce 10 tam.. a zase zpět.. takže mi i z toho důvodu přijde 525D lepší.. co jsem slyšel.. 530D o dost víc ve městě žere.. kor za studena.. a 525d by se mohlo rychleji ohřát.. čistě teoreticky..

nebo je tam třeba i rozdíl v poruchovosti?
Napsal: pon 13.09.2010 19:21
od Jendix
jak je to vlastně co se převodovky a motoru v porovnání 525D a 530D týče? Jsou naprosto konstrukčně rozměrnově stejný (kromě vrtání)?
Napsal: pon 13.09.2010 19:48
od marcocz78
Musíš si uvědomit že v ,,kombajnu'' to váží něco přes 1700kg !!! takže čím menší motor tím dostává více záhul.... a dle mého názoru motor 3,0D 142kw - 194 HP je tak akorát.
Napsal: pon 13.09.2010 19:59
od schade
2.5 bych nebral znam spoustu lidi co ma e39 2.5 a rika ze by chteli 530d a neznam zatim nikoho kdo by to chtel obracene. rika se i ze praskaly hlavy na 525 ale vis jak muze a nemusi. a ba naopak 530d ma mensi spotrebu. ja podle predpisu s 530d 135kw automat sedan jel tabor sobaslav 6.3l na 100km. jeslti e39 tak za me 530d. a jeslti manual nebo automat tak to ti neporadim ted mam automat a sem spokojen MAX! predtims em mel e46 manual a nevim no ten autamat je proste luxus. rikam si kdyz velke silne ezke auto tak automat.do maleho manual a do sportaku manual.
Napsal: pon 13.09.2010 22:07
od Jendix
schade píše:2.5 bych nebral znam spoustu lidi co ma e39 2.5 a rika ze by chteli 530d a neznam zatim nikoho kdo by to chtel obracene. rika se i ze praskaly hlavy na 525 ale vis jak muze a nemusi. a ba naopak 530d ma mensi spotrebu. ja podle predpisu s 530d 135kw automat sedan jel tabor sobaslav 6.3l na 100km. jeslti e39 tak za me 530d. a jeslti manual nebo automat tak to ti neporadim ted mam automat a sem spokojen MAX! predtims em mel e46 manual a nevim no ten autamat je proste luxus. rikam si kdyz velke silne ezke auto tak automat.do maleho manual a do sportaku manual.
ale tabulkovou má 530D spotřebu napsanou vyšší..
Napsal: pon 13.09.2010 22:50
od StepanMatl
Základem je nevěřit úplně tabulkám

. 525d je línější než 530d (a celkem o dost) a spotřeba je stejná.
Napsal: úte 14.09.2010 10:03
od Velvetek
Jendix píše:schade píše:2.5 bych nebral znam spoustu lidi co ma e39 2.5 a rika ze by chteli 530d a neznam zatim nikoho kdo by to chtel obracene. rika se i ze praskaly hlavy na 525 ale vis jak muze a nemusi. a ba naopak 530d ma mensi spotrebu. ja podle predpisu s 530d 135kw automat sedan jel tabor sobaslav 6.3l na 100km. jeslti e39 tak za me 530d. a jeslti manual nebo automat tak to ti neporadim ted mam automat a sem spokojen MAX! predtims em mel e46 manual a nevim no ten autamat je proste luxus. rikam si kdyz velke silne ezke auto tak automat.do maleho manual a do sportaku manual.
ale tabulkovou má 530D spotřebu napsanou vyšší..
Radí Ti tu opravdu dobře. Pokud chceš něco na německé dálnice, tak 530d určitě lepší než 1.9TDI. Ano, pokud s tím budeš jezdit po městě, jezdíš klidně kolem 10l/100km na krátké couračky, ale ten motor, pokud je zdravý, tak mu nevadí velké rychlosti s příjemnou spotřebou. Při klidné jízdě i na okreskách se opravdu dostaneš na průměr kolem 6l. Pokud pojedeš na dálnici a budeš si hrát s plynem, dokážeš tu spotřebu udržet i v rychlostech kolem 150 - 160km/hod. Máme s tímto motorem i velkou zkušenost i na tahání podvalu a prostě super. Občas nám s tím autem přišlo, že má lepší spotřebu při 160 než při 120. Zkus se s někým svézt, vynuluj si spotřebu a uvidíš, ale pokud chceš auto taky pro svůj pocit, nemá cenu přemýšlet na Octávkou (není to špatný auto, ale je to jenom "auto"...) Automat je fajn, někteří říkají, že v manuálu je to auto ostřejší, ale pokud to chceš na dálky, ber automat...
Tak hodně štěstí

Napsal: úte 14.09.2010 10:32
od Jendix
Velvetek píše:Jendix píše:schade píše:2.5 bych nebral znam spoustu lidi co ma e39 2.5 a rika ze by chteli 530d a neznam zatim nikoho kdo by to chtel obracene. rika se i ze praskaly hlavy na 525 ale vis jak muze a nemusi. a ba naopak 530d ma mensi spotrebu. ja podle predpisu s 530d 135kw automat sedan jel tabor sobaslav 6.3l na 100km. jeslti e39 tak za me 530d. a jeslti manual nebo automat tak to ti neporadim ted mam automat a sem spokojen MAX! predtims em mel e46 manual a nevim no ten autamat je proste luxus. rikam si kdyz velke silne ezke auto tak automat.do maleho manual a do sportaku manual.
ale tabulkovou má 530D spotřebu napsanou vyšší..
Radí Ti tu opravdu dobře. Pokud chceš něco na německé dálnice, tak 530d určitě lepší než 1.9TDI. Ano, pokud s tím budeš jezdit po městě, jezdíš klidně kolem 10l/100km na krátké couračky, ale ten motor, pokud je zdravý, tak mu nevadí velké rychlosti s příjemnou spotřebou. Při klidné jízdě i na okreskách se opravdu dostaneš na průměr kolem 6l. Pokud pojedeš na dálnici a budeš si hrát s plynem, dokážeš tu spotřebu udržet i v rychlostech kolem 150 - 160km/hod. Máme s tímto motorem i velkou zkušenost i na tahání podvalu a prostě super. Občas nám s tím autem přišlo, že má lepší spotřebu při 160 než při 120. Zkus se s někým svézt, vynuluj si spotřebu a uvidíš, ale pokud chceš auto taky pro svůj pocit, nemá cenu přemýšlet na Octávkou (není to špatný auto, ale je to jenom "auto"...) Automat je fajn, někteří říkají, že v manuálu je to auto ostřejší, ale pokud to chceš na dálky, ber automat...
Tak hodně štěstí

Diky moc, uvidim na co narazím, mám poměrně dost času na to něco slušnýho vybrat. Jinak ohledně tý spotřeby mám takovej pocit u e36 taky, při rychlosti kolem 150 je spotřeba jako při 100, neli nižší, horší je to potom blíže k 180.
Napsal: úte 14.09.2010 11:15
od Filozof
Jsem zarytej fanatik manuálu. Ale po tom co s otcem vybíráme auto a projeli jsme nějaké BMW 530XDA bych chtěl už jedině automat.
je tam možnost řadit manuálně ale automat je prostě luxusní. Řadí tak sametově jak to ani člověk nedokáže a ta pohoda je neuvěřitelná.
Ve městě to člověk ocení dost. V Brně či praze je to parada.
15-20minut a zamiloval jsem se do automatu v BMW.
Takže moje další auto bude BMW v automatu. a nejlépe 3litr.
Ta 530d v e61 při klidné jízdě řadí někde kolem 1800ot./min kde má motor maximum kroutáku prostě luxus.
Nelze to porovnat ani s passatem ani s oktávkou. Kterou máme ve firmě Octavie2 1,9tdi rok 2006 je prostě traktor auto pro živnostníky či pracujicí lid. Ale dost předražená.
V tom BMW je jízda jako v luxusním autě oproti traktorové oktavii nebo poruchovém passatu.
Ten passat měl problémy s 2,0TDI kterej je velice poruchovej tam jedině ten 1,9tdi kterej byl v pohodě.
U passata jedine výhoda velkého kufru a to je asi vše.
Pokud víš kde nakupovat díly na BMW budeš je mít levněji jak na passata.
Takže asi tak. BMW je radost a požitek. Ostatní nemá cenu komentovat.
Napsal: úte 14.09.2010 11:18
od PetrMGB
Oct II. je opravdu nesrovnatelné, Passat to samé. Nějakou dobu jsem jezdil Superbem a e39 zároven a auto z VW group je skutečně frustrace!!!
V režimu 10km denně do práce a občas dálky po německu si nekupuj diesel (i když 530d je ten nejlepší diesel co můžeš koupit)
Zachovalá 523/528i je to nejlepší co můžeš v poměru k ceně dneska koupit . (hezké kusy jsou okolo 5/6 tis. EUR)
Napsal: úte 14.09.2010 14:41
od Jendix
PetrMGB píše:Oct II. je opravdu nesrovnatelné, Passat to samé. Nějakou dobu jsem jezdil Superbem a e39 zároven a auto z VW group je skutečně frustrace!!!
V režimu 10km denně do práce a občas dálky po německu si nekupuj diesel (i když 530d je ten nejlepší diesel co můžeš koupit)
Zachovalá 523/528i je to nejlepší co můžeš v poměru k ceně dneska koupit . (hezké kusy jsou okolo 5/6 tis. EUR)
No když jsem koukal na ty ceny, vyjde pomalu líp ten diesel, sice má nafta většinou o něco víc najeto, ale zase dosahuje o třetinu nižší spotřeby než benzin. Chtěl bych něco kolem roku 2003, v krajní možnosti 2002, ale určitě nic staršího. Jinak to mám 10km tam, 10km zpátky. Vim že to pro diesel neni ideální vzdálenost, proto bych se radši přikláněl k 525D, i když podle porovnání hmotností 525D a 530D se mi zdá, že ty motory jsou naprosto identický, jediný čim se to liší je vrtání a střeva klikovýho mechanismu, tak nevim jestli se 525D rychleji ohřeje.
Ještě otázka k 520D, to by byl asi extrém co? Četl jsem na německém foru diskuzi k novější řadě e61, a tam tu 520D docela chválili. Psali tam že to jede stejně s menší spotřebou jako 525D. Pokud se ale nepletu do e39 se dávali jenom 100kW verze, a to už je fakt asi docela málo.
Napsal: úte 14.09.2010 14:51
od schade
2l naftu? kdyz tak jednide ve 3jce do 5ani nahodou.jeslti ti jde o spotrebu a levne dily sem bych do skoda octavia 1 1.9tdi a tam budes v poho.
Napsal: úte 14.09.2010 14:57
od Filozof
Jendix píše:PetrMGB píše:Oct II. je opravdu nesrovnatelné, Passat to samé. Nějakou dobu jsem jezdil Superbem a e39 zároven a auto z VW group je skutečně frustrace!!!
V režimu 10km denně do práce a občas dálky po německu si nekupuj diesel (i když 530d je ten nejlepší diesel co můžeš koupit)
Zachovalá 523/528i je to nejlepší co můžeš v poměru k ceně dneska koupit . (hezké kusy jsou okolo 5/6 tis. EUR)
No když jsem koukal na ty ceny, vyjde pomalu líp ten diesel, sice má nafta většinou o něco víc najeto, ale zase dosahuje o třetinu nižší spotřeby než benzin. Chtěl bych něco kolem roku 2003, v krajní možnosti 2002, ale určitě nic staršího. Jinak to mám 10km tam, 10km zpátky. Vim že to pro diesel neni ideální vzdálenost, proto bych se radši přikláněl k 525D, i když podle porovnání hmotností 525D a 530D se mi zdá, že ty motory jsou naprosto identický, jediný čim se to liší je vrtání a střeva klikovýho mechanismu, tak nevim jestli se 525D rychleji ohřeje.
Ještě otázka k 520D, to by byl asi extrém co? Četl jsem na německém foru diskuzi k novější řadě e61, a tam tu 520D docela chválili. Psali tam že to jede stejně s menší spotřebou jako 525D. Pokud se ale nepletu do e39 se dávali jenom 100kW verze, a to už je fakt asi docela málo.
A co do 3ky jít nechceš ? Je lehčí a do města lepší. Ikdyž já osobně mám rád 5ky protože je to už luxusní limuzínka a hlavne na delší cesty skvělé auto. Ale pokud jezdiš velice málo a ve městě tak 120d či 320d pro tebe možná dostačující pokud chceš usporné auto a má to být BMW.
jezdí za pár litru a 160koní je v pohodě.
Napsal: úte 14.09.2010 15:16
od Jendix
Filozof píše:Jendix píše:PetrMGB píše:Oct II. je opravdu nesrovnatelné, Passat to samé. Nějakou dobu jsem jezdil Superbem a e39 zároven a auto z VW group je skutečně frustrace!!!
V režimu 10km denně do práce a občas dálky po německu si nekupuj diesel (i když 530d je ten nejlepší diesel co můžeš koupit)
Zachovalá 523/528i je to nejlepší co můžeš v poměru k ceně dneska koupit . (hezké kusy jsou okolo 5/6 tis. EUR)
No když jsem koukal na ty ceny, vyjde pomalu líp ten diesel, sice má nafta většinou o něco víc najeto, ale zase dosahuje o třetinu nižší spotřeby než benzin. Chtěl bych něco kolem roku 2003, v krajní možnosti 2002, ale určitě nic staršího. Jinak to mám 10km tam, 10km zpátky. Vim že to pro diesel neni ideální vzdálenost, proto bych se radši přikláněl k 525D, i když podle porovnání hmotností 525D a 530D se mi zdá, že ty motory jsou naprosto identický, jediný čim se to liší je vrtání a střeva klikovýho mechanismu, tak nevim jestli se 525D rychleji ohřeje.
Ještě otázka k 520D, to by byl asi extrém co? Četl jsem na německém foru diskuzi k novější řadě e61, a tam tu 520D docela chválili. Psali tam že to jede stejně s menší spotřebou jako 525D. Pokud se ale nepletu do e39 se dávali jenom 100kW verze, a to už je fakt asi docela málo.
A co do 3ky jít nechceš ? Je lehčí a do města lepší. Ikdyž já osobně mám rád 5ky protože je to už luxusní limuzínka a hlavne na delší cesty skvělé auto. Ale pokud jezdiš velice málo a ve městě tak 120d či 320d pro tebe možná dostačující pokud chceš usporné auto a má to být BMW.
jezdí za pár litru a 160koní je v pohodě.
no po městě jezdim akorát do práce.. jinak delší cesty.. a trojka.. já nevim.. ted mám e36, neříkám že je špatná.. ale přijde mi to prostě malý.. právě proto porovnávám v octavii a passatem, kde je 5-er velikostně srovnatelný
další důležitej fakt je bezpečnost, ne že bych chtěl někde bourat.. ale stát se to může.. a myslim že pětka je na tom v porovnání s trojkou lépe, ale trojka s passatem a octavii.. no nevim.
Napsal: úte 14.09.2010 15:29
od Filozof
Jendix píše:Filozof píše:Jendix píše:[quote="PetrMGB"]Oct II. je opravdu nesrovnatelné, Passat to samé. Nějakou dobu jsem jezdil Superbem a e39 zároven a auto z VW group je skutečně frustrace!!!
V režimu 10km denně do práce a občas dálky po německu si nekupuj diesel (i když 530d je ten nejlepší diesel co můžeš koupit)
Zachovalá 523/528i je to nejlepší co můžeš v poměru k ceně dneska koupit . (hezké kusy jsou okolo 5/6 tis. EUR)
No když jsem koukal na ty ceny, vyjde pomalu líp ten diesel, sice má nafta většinou o něco víc najeto, ale zase dosahuje o třetinu nižší spotřeby než benzin. Chtěl bych něco kolem roku 2003, v krajní možnosti 2002, ale určitě nic staršího. Jinak to mám 10km tam, 10km zpátky. Vim že to pro diesel neni ideální vzdálenost, proto bych se radši přikláněl k 525D, i když podle porovnání hmotností 525D a 530D se mi zdá, že ty motory jsou naprosto identický, jediný čim se to liší je vrtání a střeva klikovýho mechanismu, tak nevim jestli se 525D rychleji ohřeje.
Ještě otázka k 520D, to by byl asi extrém co? Četl jsem na německém foru diskuzi k novější řadě e61, a tam tu 520D docela chválili. Psali tam že to jede stejně s menší spotřebou jako 525D. Pokud se ale nepletu do e39 se dávali jenom 100kW verze, a to už je fakt asi docela málo.
A co do 3ky jít nechceš ? Je lehčí a do města lepší. Ikdyž já osobně mám rád 5ky protože je to už luxusní limuzínka a hlavne na delší cesty skvělé auto. Ale pokud jezdiš velice málo a ve městě tak 120d či 320d pro tebe možná dostačující pokud chceš usporné auto a má to být BMW.
jezdí za pár litru a 160koní je v pohodě.
no po městě jezdim akorát do práce.. jinak delší cesty.. a trojka.. já nevim.. ted mám e36, neříkám že je špatná.. ale přijde mi to prostě malý.. právě proto porovnávám v octavii a passatem, kde je 5-er velikostně srovnatelný
další důležitej fakt je bezpečnost, ne že bych chtěl někde bourat.. ale stát se to může.. a myslim že pětka je na tom v porovnání s trojkou lépe, ale trojka s passatem a octavii.. no nevim.[/quote]
Tak jasně pokud jedeš i dálky 5ka je paradní auto. Záleží kolik najedeš ale i benzínu bych se nebál. Pokud tomu nešlapeš jede za rozumnou spotřebu.
Kolik do toho chceš dát a kolik najedeš km ročně cca ?
E61 v benzínu dneska už taky není drahá a na jaře to bude 250-350tis uplne v pohodě. nejaká 04-05 rok. Takže pokud najedeš do 20tis ročně šel bych klidně do benzínu.
Připadně 3tí možnost LPG. a jezdíš za pár kaček.