Stránka 1 z 1

Napsal: pát 27.08.2010 12:25
od hyde21
caute, prednedavnom som kupil 97' E39 540i 6kvalt M62B44 a predchadzajuci majitel tam pocas 2 rokov co to auto mal lial castrol TWS 10W60. auto resp motor moze mat realne nabehane okolo 300-400tisic KM. motor teraz nezerie olej vobec a ak tak minimum. olej bol meneny kazdych cca 10tisic KM.
chcem na tom teraz menit vsetky filtre a naplne a rozmyslam ci zostat pri tej 10W60. viem ze striedat moc oleje roznych specifikacii na tak starom motore nie je bohvieco ale tak isto sa mi nezda bohvieco liat do toho motoru motorsportovy extra-husty 10W60, zvlast ked prichadza zima a studene starty atd atd.
ak by som aj chcel prejst na nieco co je za studena redsie, asi by to bol mobil1 5W50 nech tam trochu ostane aj ta teplotna rezerva (M62 bez vanosu v 6kvalte treba tocit :twisted: ). bol by som ale nerad keby ten motor s prechodom na 5W50 zacal zrat olej alebo by som mu tym nejako inak uskodil. rovnako si ale viem predstavit, ze studeny start s vanou plnou 10W60 nie je v zime pri -10 zrovna balzam pre motor.
co si o tom myslite, ostat pri 10W60 alebo prejst na 5W50 ?
dik

Napsal: stř 01.09.2010 23:57
od pragdejf
vim o jednom 740 E38 M60B40, kery ma nalitano ke ctyrem stovkam a poslednich 200tkm jezdi na tws. motor bezi jak hodinky. takze bych se neobaval. a M62 pracuje s docela vysokou teplotou (myslim, ze se tady resilo, ze termostat otevira az pri 105°C), takze pokud nebudes jezdit na sibiři, tak 10w60 vyhovuje.a pokud zvadnes v zime pri tech normalnich teplotach (okolo nuly) vic jak 3 studeny starty za den, tak si noo ehm asi zavri kapotu;-)

Napsal: čtv 02.09.2010 08:12
od MattyX
no jestli budes jezdit autem i v zime tak 10w60 teda pro ty hydroštely nevím nevím v nějakejch mínusovejch teplotách ... ten olej tam nepatří ;)

Napsal: čtv 02.09.2010 10:52
od hyde21
diki za potvrdenie
ano planujem na tom aute jazdit aj v zime a tych studenych startov s 10W60 som sa tiez obaval.
celkovo ten olej kladie az priliz velky odpor vsetkym trecim castiam pokial nie je zohriaty na teplotu riadne cez 100 stupnov (kedy je stale dost husty), cize na normalnu jazdu sa to fakt nehodi, nehladiac na to, ze M62 nie je zasa ziadny Mpower "tocak" ...

ohladom hydrostelov a mazania vrchu pocas studenych startov v kombinacii s 10W60 som uz pocul aj take spekulacie, ze tym ze je ten olej tak husty, sa vdaka tomu z tych hydrostelov a vsetkych klznych ploch potom pomalsie dostava :D to mi pripada ako riadny blud

nalial som tam teraz mobil1 5W50 cize uvidime, snad sa s tym ten motor vysporiada, nabeham na tom oleji cca 5-6tisic KM a pokial ho vela nezozerie tak ho pred zimou vymenim este raz a nalejem ho tam znova