Napsal: pát 27.08.2010 12:25
caute, prednedavnom som kupil 97' E39 540i 6kvalt M62B44 a predchadzajuci majitel tam pocas 2 rokov co to auto mal lial castrol TWS 10W60. auto resp motor moze mat realne nabehane okolo 300-400tisic KM. motor teraz nezerie olej vobec a ak tak minimum. olej bol meneny kazdych cca 10tisic KM.
chcem na tom teraz menit vsetky filtre a naplne a rozmyslam ci zostat pri tej 10W60. viem ze striedat moc oleje roznych specifikacii na tak starom motore nie je bohvieco ale tak isto sa mi nezda bohvieco liat do toho motoru motorsportovy extra-husty 10W60, zvlast ked prichadza zima a studene starty atd atd.
ak by som aj chcel prejst na nieco co je za studena redsie, asi by to bol mobil1 5W50 nech tam trochu ostane aj ta teplotna rezerva (M62 bez vanosu v 6kvalte treba tocit
). bol by som ale nerad keby ten motor s prechodom na 5W50 zacal zrat olej alebo by som mu tym nejako inak uskodil. rovnako si ale viem predstavit, ze studeny start s vanou plnou 10W60 nie je v zime pri -10 zrovna balzam pre motor.
co si o tom myslite, ostat pri 10W60 alebo prejst na 5W50 ?
dik
chcem na tom teraz menit vsetky filtre a naplne a rozmyslam ci zostat pri tej 10W60. viem ze striedat moc oleje roznych specifikacii na tak starom motore nie je bohvieco ale tak isto sa mi nezda bohvieco liat do toho motoru motorsportovy extra-husty 10W60, zvlast ked prichadza zima a studene starty atd atd.
ak by som aj chcel prejst na nieco co je za studena redsie, asi by to bol mobil1 5W50 nech tam trochu ostane aj ta teplotna rezerva (M62 bez vanosu v 6kvalte treba tocit

co si o tom myslite, ostat pri 10W60 alebo prejst na 5W50 ?
dik