Stránka 1 z 2
Napsal: pát 20.08.2010 00:55
od Axel
Zdravim panove,
1. ceka me kompletni vymena tlumicu, proto bych se chtel ujistit, podle jakych kriterii se da rozeznat M-podvozek od standartniho.
- V BMW mi podle VIN kodu rekli, ze auto je puvodne vybaveno M-podvozkem, coz mi ale nejde do hlavy, protoze vsichni mi rikaji pravej opak.
- Auto sice sedi dost nizko, ale tlumice se moc sportovne netvareji, pruziny taky, coz by mi teda vubec nevadilo, protoze kompletni vymena sportovnich tlumicu neni nejlevnejsi.
2. mam jeste jeden problem, pri prudkem pridani plynu se radici paka znacne vychyli do prava a je slyset zvuk pripominajici jako kdyz pneumatika dre o karoserii. Silentbloky motoru, nebo nejake dalsi silentbloky na prevodovce?
Dekuju za rady
Napsal: pát 20.08.2010 16:05
od schade
koukni na cilo na tlumici a podle toho to muzes na netu vyhledat
Napsal: pát 20.08.2010 17:12
od crave007
me pripada ze m paketovy podvozek neni oproti normalnimu nejak vyrazne tuzsi jel sem v obojim a moc rozdil sem nepoznal takze ti to mozna ani nepripadne ze tam je ale je to nizsi...
tlumice jsou myslim za stejnou cenu akorat je tam nekde oznaceni m sport nebo neco takovyho....
Napsal: pát 20.08.2010 17:30
od 540david
jeden tlumič cca. 8tis. Žádné M tam neni.
Napsal: ned 22.08.2010 14:55
od Axel
- Diky
- A k tomu druhemu problemu by mi nekdo neporadil?
Napsal: ned 22.08.2010 22:05
od Axel
Dnes jsem zjistil pricinu toho druheho problemu.
Otevrel jsem kapotu, abych videl na motor a zkusil prudky rozjezd.
- V momente zaberu se mi motor zvedl cca o 10 cm. Takze silentblok motoru je jasny...
- Ted jenom doufam, ze to nezpusobilo dalsi potize :/
Napsal: úte 24.08.2010 22:05
od milo
silentblok motoru jsem menil, presny syndrom jako u tebe, motor pochodoval nahoru/dolu, klidne 15 cm. vymena je brnkacka - nazvednout motor na heverem a vymenit. jen stoji celkem ranec (na kus gumy) - kolem 3000. je podtlakovy, vede do nej hadicka.
ohledne Mtechnik podvozku - vezmi si klasickou supleru a pricny stabilizator na predni naprave ma v original podvozku prumer 23 mm, Mtechnik ma 24 mm - jedno z poznavacich znameni

Napsal: čtv 26.08.2010 22:10
od wEnC
No chodit s šuplerou v kapse a měřit průměr stabilizátoru kvůli rozpoznání m podvozku už je dobrá úchylka teda
Ty 3cm rozdílu snad každej vidí když se podívá na kolo a blatník.
M packety to maj tak akorád na 2 prsty místa mezi gumou a blatníkem a u normálu tam strčíš pěst.
Napsal: čtv 26.08.2010 23:27
od Axel
- Je pravda, ze na kus gumy je to draha zalezitost. Byl jsem prekvapen, kdyz se zjistilo, ze je podtlakovy a mechanik v servisu to videl poprve, vlastne stejne jako ja
- Ten prumer stabilizatoru je dobra pomucka, zkusim se na to podivat, ale zase na druhou stranu o 1 mm se da seknout a stejne nic nepoznam :/
Napsal: pát 27.08.2010 00:34
od milo
s tou suplerou se fakt o mm moc seknout neda, o nejakou desetinku klidne.
Napsal: pát 27.08.2010 00:38
od milo
wEnC: ber to tak, ze E39 uz maji nejaky ten rok za sebou a klidne mohlo nejake prase nahodit M pruziny na obyc podvozek atd.
potom si koupis novy silentblok stabilizatoru, protoze stary mlati a budes vedle

Napsal: pát 27.08.2010 23:09
od Axel
- Tak mezi kolo blatnik se mi vejdou presne dva prsty, ale prumer stabilizatoru na predni naprave je 23 mm.
- Vtipny =]
Napsal: úte 31.08.2010 18:47
od Axel
Nevedel by jeste nekdo nejaky zpusob?
Napsal: úte 31.08.2010 23:00
od jurasis
Nemá náhodou neM stabilizátor průměr 16mm
Jde to rozpoznat okem...
A rozdíl výšky M a neM je 20mm... Celý auto...
Axel: Je to M... Když teda nemáš k dispozici výpis výbavy...

Napsal: úte 31.08.2010 23:27
od Kubatt
ahoj. no mně to příjde, že mám podvozek taky docela nízko. mám ogigo gumy 225/55-16 a dám mezi každé kola a blatník zhruba ty 2 prsty, jen na zadním levém mám místo asi na 4. ted nevím jak to má být správně, jestli je jedna pružina nižší, nebo naopak ta druhá vyšší je z nějakého jinšího podvozku. zítra ti změřím vzdálenost od osy kola po blatník. zkus na to taky mrknout a pak porovnáme

soused má známého a ten má 530d komplet M-paket. ted jsou na dovolené, tak jak se vrátí, tak to zkusím změřit i u něho

Napsal: stř 01.09.2010 17:12
od Axel
Ja mam 235/45 17" a zda se mi, ze auto je cimdal nizsi

Premyslim, ze budu stejne muset zajet do BMW, aby se mi na to podivali, protoze jine reseni nevidim :/
Napsal: čtv 02.09.2010 10:30
od milo
koukam do ETK a s tim stabilizatorem je to jeste vtipnejsi
530d - bez Mtechnik 23 mm prumer, s Mtechnik 24 mm
napriklad jsem si navolil 520i pred FL a tam to je:
22.5 mm serie, 23 mm s packetem zvyseni uzitecneho zatizeni, 24 mm Mtechnik

Napsal: čtv 02.09.2010 10:39
od Axel
Hehehe
Ach ta fyzika
-Tak jdu to jeste premerit a kdyz stabilizator bude mit 23 mm, tak objednavam seriove tlumice a uz se s tim nebudu parat. Teda pokud se pak nezjisti, ze mam M

:/
Napsal: čtv 02.09.2010 12:07
od milo
podivej se na cislo na tech tlumicich, myslim ze je z vnitrni strany (pokud jsou tam origo), zrcatkem na to uvidis v pohode
Napsal: čtv 02.09.2010 14:25
od Kubatt
TAKŽE MĚŘIL JEM TO A JSEM Z TOHO DOCELA JELEN. UVÁDÍM HODNOTU MEZI OSOU KOLA A BLATNÍKEM PP-34cm ZP-34cm PL 36cm ZL-37cm. TAK TEĎ BY MĚ ZAJÍMALO CO JE KDE BLBĚ. OKEM JE POZNAT ROZDÍL NA ZADKU, ALE PŘEDEK MI PŘÍJDE SKORO STEJNÝ. TED JE OTÁZKA, VAHODIT VŠECHNY PRUŽINY A DÁT KOMPLET DRUHÉ, ALE OBYČ NEBO M? NEBO VYMĚNIT KOMPLET TLUMIČE I S PRUŽINAMA?