Stránka 1 z 2

Napsal: úte 03.08.2010 09:01
od svejda_BMW
Zdravím všechny! Už delší dobu řeším problém na 530d 135 kW, 05/2000. Před třemi měsíci jsem zaregistroval občasné cuknutí za jízdy - při konstantní rychlosti (rozmezí asi 80-160km/h), stejné poloze plynového pedálu. Motor táhne jak má, jakmile motor začne cukat, stačí přidat plyn a změnit rychlost a zas běží pravidelně. V průběhu životnosti auta vyměněné následující díly: podávací čerpadlo v nádrži i pod sedačkou řidiče, nové vstřiky, nová váha vzduchu, čidlo vačky, čidlo tlaku na railu, plastové sání, čerstvě nové filtry (včetně naftového), dlouhodobě odpojený EGR, nyní diagnostka nehlásí žádnou chybu související s motorem. Původně jsem si myslel, že to je vstřikama (na 4. válci ukázala dříve diagnostika vadný střik), tak vzhledem k tomu, že jsem na orig. vstřiky najel 400tis km, tak jsem tam naházel nové. Motor dál občas cukne, snažil jsem se vypozorovat nějakou pravidelnost, ale zatim nic. Pak jsem se dozvěděl, že by se měli párovat s ŘJ, což mi u Krotila vyvrátili. Díky za každou i drobnou radu, prověřím vše.

Napsal: úte 03.08.2010 12:06
od Fahrer92
mel jsem podobnej problem, zejmena kdyz jsem mel zapnutej tempomat, tak se nekdy zdalo, jako ze si prevodovka rozmysli, zda podradit, nebo ne. vice jsem toto cukani citil pri jizde do kopce.
nechal jsem vymenit olej v prevodovce, vcetne filtru a vanicky a uz se s timto problemem nesetkavam.
mam 525 dA kombi, 2005.

Napsal: úte 03.08.2010 12:25
od svejda_BMW
Fahrer92 píše:mel jsem podobnej problem, zejmena kdyz jsem mel zapnutej tempomat, tak se nekdy zdalo, jako ze si prevodovka rozmysli, zda podradit, nebo ne. vice jsem toto cukani citil pri jizde do kopce.
nechal jsem vymenit olej v prevodovce, vcetne filtru a vanicky a uz se s timto problemem nesetkavam.
mam 525 dA kombi, 2005.

Mám to v manuálu :-( Ale na tempomat jsem si taky vzpomněl... nemá to vliv ani na ABS nebo ASC - vytáhnul jsem pojistky, vypnul ASC a stále se to projevovalo.

Napsal: úte 03.08.2010 12:37
od Fahrer92
podle mne to stale muze byt olej v prevodovce, i kdyz je to manual... nejsem expert, ale experti rikaji, ze pokud auto ma najeto 160 tis a vice, bylo by dobre ten olej v prevodovce nechat vymenit.
take jsem to cetl na nemeckych forech a vsichni doporucovali vymenu oleje, porpipade vyplachnuti prevodovky pred nalitim noveho oleje.

Napsal: úte 03.08.2010 12:47
od svejda_BMW
Fahrer92 píše:podle mne to stale muze byt olej v prevodovce, i kdyz je to manual... nejsem expert, ale experti rikaji, ze pokud auto ma najeto 160 tis a vice, bylo by dobre ten olej v prevodovce nechat vymenit.
take jsem to cetl na nemeckych forech a vsichni doporucovali vymenu oleje, porpipade vyplachnuti prevodovky pred nalitim noveho oleje.

V manuální převodovce je doživotní náplň. Další věc je ta, že to nemůže mít vliv na chod motoru. Vypadá to jako by na setinu vteřiny byla přerušená dodávka paliva od ŘJ. Toto se pak nepravidelně opakuje, než přidám nabo sundám nohu z plynu.

Napsal: úte 03.08.2010 14:40
od Filozof
Pumpa špatně dávkuje palivo nebo filtr palivový či nekvalitní palivo ?

Možná by diagnostika něco ukázala...

nebo jeste neco jineho ...

Napsal: úte 03.08.2010 15:18
od daviii
Nedělá ti to náhodou při jízdě z kopce na tempomat? Řekl bych že to je běžné, protože auto se z kopce rozjede na vyšší rychlost než je nastavená na tempomatu, ten odstaví palivo auto zpomalí lehce pod rychlost nastavenou na tempomatu a temp. následně zase přidá, ryhlost se o5 zvedne nad hranici nastavenou na tempomatu. Vše se opakuje. Vytváří to dojem malého cukání . Snad jsem to napsal trochu srozumitelně .

Napsal: úte 03.08.2010 15:49
od StepanMatl
Řekl bych že nikde není doživotní náplň :)

Napsal: úte 03.08.2010 18:48
od hercules
měl jsem na tomhle motoru úplně stejný problém, investoval jsem do oprav cca 60 tis (skoro stejné jako ty tvé) a výsledek byl pořád stejný. jelikož to po těchto opravách nebrala hlava ani servisu (bosh diesel service) tak se pustily do hlubší prohlídky auta a měření kabelů a nakonec zjistily špatný kontakt na zaoxidované svorkovnici. tuhle svorkovnici rozdělali a vyčistily a bylo po problému. takže tohle byl můj problém a chovalo se to úplně stejně jako tobě. tenkrát jsem prostě jen tak vyhodil 60tis :-( možná ti to pomůže, možná ne. Jinak tahle svorkovnice byla někde mezi motorem a stěnou palubní desky.

Napsal: úte 03.08.2010 21:26
od svejda_BMW
daviii píše:Nedělá ti to náhodou při jízdě z kopce na tempomat? Řekl bych že to je běžné, protože auto se z kopce rozjede na vyšší rychlost než je nastavená na tempomatu, ten odstaví palivo auto zpomalí lehce pod rychlost nastavenou na tempomatu a temp. následně zase přidá, ryhlost se o5 zvedne nad hranici nastavenou na tempomatu. Vše se opakuje. Vytváří to dojem malého cukání . Snad jsem to napsal trochu srozumitelně .

Nn, díky za info, ale jezdil jsem normálně na tempomat, vím jak se to chová, tohle je jiné, takhle se to chová i bez tempomatu.

Napsal: úte 03.08.2010 21:30
od svejda_BMW
StepanMatl píše:Řekl bych že nikde není doživotní náplň :)


Stránka 239 manuálu BMW - olej se v převodovce nemění.

Napsal: úte 03.08.2010 21:34
od svejda_BMW
hercules píše:měl jsem na tomhle motoru úplně stejný problém, investoval jsem do oprav cca 60 tis (skoro stejné jako ty tvé) a výsledek byl pořád stejný. jelikož to po těchto opravách nebrala hlava ani servisu (bosh diesel service) tak se pustily do hlubší prohlídky auta a měření kabelů a nakonec zjistily špatný kontakt na zaoxidované svorkovnici. tuhle svorkovnici rozdělali a vyčistily a bylo po problému. takže tohle byl můj problém a chovalo se to úplně stejně jako tobě. tenkrát jsem prostě jen tak vyhodil 60tis :-( možná ti to pomůže, možná ne. Jinak tahle svorkovnice byla někde mezi motorem a stěnou palubní desky.

Po pravdě řečeno, tohle mě taky napadlo, ale trochu jsem se tomu bránil... :-) Najít zaoxidovaný štekr, to bude libovka. Fakt je, že dneska ráno to dělalo o hodně víc a to pršelo, tj, větší vlhkost. Můžeš mi konkrétně popsat ten konektor, který Ti to dělal? Díky moc!

Napsal: stř 04.08.2010 15:39
od hercules
přesně už ti to bohužel neřeknu, protože jsem to sám nedělal a pouze mi řekli že tohle byl ten problém. Jen mi ukazovali že je někde za motorem jakoby pod čelním sklem. Vím že ti to asi moc nepomůže ale já jsem po tom tenkrát nějak nepatral který je to přesně. Byl jsem vděčný za to že to spravili a nějak jsem to dál nekoumal ...

Napsal: čtv 05.08.2010 07:42
od svejda_BMW
hercules píše:přesně už ti to bohužel neřeknu, protože jsem to sám nedělal a pouze mi řekli že tohle byl ten problém. Jen mi ukazovali že je někde za motorem jakoby pod čelním sklem. Vím že ti to asi moc nepomůže ale já jsem po tom tenkrát nějak nepatral který je to přesně. Byl jsem vděčný za to že to spravili a nějak jsem to dál nekoumal ...


Ok, díky, dneska se na to podívám a projdu ty štekry s Kontaktolem :-)

Napsal: čtv 05.08.2010 22:18
od ardo
regulator tlaku na cerpadle-uplne stejny problem,myslel sem ze je spatny naft filtr a po vymene uz sem nenastartoval

Napsal: pát 06.08.2010 08:02
od svejda_BMW
hercules píše:přesně už ti to bohužel neřeknu, protože jsem to sám nedělal a pouze mi řekli že tohle byl ten problém. Jen mi ukazovali že je někde za motorem jakoby pod čelním sklem. Vím že ti to asi moc nepomůže ale já jsem po tom tenkrát nějak nepatral který je to přesně. Byl jsem vděčný za to že to spravili a nějak jsem to dál nekoumal ...


Tak jsem se na to včera kouknul - konektor od ŘJ, kde jsou připojený vstřiky měl trochu vůli - sundal jsem ho a objevil vyleštěný nepravidelný plošky na jednotlivých pinech ŘJ. Nasadil jsem ho zpět. Zkusil jsem zatahat za svazek vedoucí ke vstřikům (simulace pohybu motoru na silentblokách) - konektor se pohyboval na pinech ŘJ dopředu a dozadu. Prozatím jsem to prostříknul kontaktolem, v neděli dám tak 300 km, tak uvidim.

Napsal: pát 06.08.2010 08:08
od svejda_BMW
ardo píše:regulator tlaku na cerpadle-uplne stejny problem,myslel sem ze je spatny naft filtr a po vymene uz sem nenastartoval


Jaký regulátor na čerpadle máš na mysli? Můžeš mi popsat, kde ten regulátor je? Díky

Napsal: pát 06.08.2010 10:47
od ardo
na vysokotlakem cerpadle
Obrázek
Fuel inject.syst./Diesel high-press.pump - BMW parts catalog

dil cislo 20

Napsal: pát 06.08.2010 13:18
od svejda_BMW
ardo píše:na vysokotlakem cerpadle
Obrázek
Fuel inject.syst./Diesel high-press.pump - BMW parts catalog

dil cislo 20

Ok, díky a jak jsi na to přišel? Hlásila diagnostika něco konkrétního? Byl jsem na malý a i velký diag. a chyby byly, ale ne v souvislosti s dodávkou paliva.

Napsal: pát 06.08.2010 13:19
od ardo
na diag zadna chyba,jen byl malej tlak paliva a pri startovani klesal