Stránka 1 z 1

Napsal: pon 12.07.2010 21:24
od zyx66
Caute chlapi, potrebujem radu.

E39 520, r.v.96 s najazdenymi 350t kilometrov, uplne vsetko v poriadku, motor bezi ako hodinky, len to na kazdych 1000 km zerie 0,5l oleja. Motor je suchy, nevyzera ze to niekde tecie, nedymi to, len proste mizne olej. Ked mal motor 280t km, zozral asi 0,3 litra oleja na 1000km, po 70t km je to uz 0,5l, chcem to nejak riesit. Dik za rady

Miso

Napsal: pon 12.07.2010 21:39
od DirtyHarry
Překroužkovat písty. Nebo na to hodit bobek. I u BMW ti řeknou,že 1 l na 1000 km je vrchní norma.

Napsal: pon 12.07.2010 21:59
od MattyX
0.3 litra na 1000km je uplne normalni a vubec bych se tim nestresoval nejak :) zpravidla pokud to u e39 bere olej tak vetsinou byva KO separator oleje , coz by na tvoje km odpovidalo ;) pistni krouzky kdyby byli KO nemel bys tlaky na valcich , nekdy to muze byt i vadny gufero apod.

Napsal: úte 13.07.2010 07:57
od JaneCk
Ahoj, dost dobře nechápu, k čemu tam ten separátor je. Hledal jsem tady na foru a pořád se to řeší hlavně u dieslu (poškození turba apod.). To jakože motor vychrchlá nějaký olej, tak se to v tom separátoru zachytí? Nebo proč ten separátor způsobuje, že auto žere olej?
Díky za vysvětlení

------------------------------------------------
E39 523iA 1998

Napsal: úte 13.07.2010 13:51
od libovka
Separátor má odloučit olej od plynů které jdou z odvětrání motoru.Olej má stéct zpět do vany a plyny se nasávají do motoru a spalují.

Napsal: úte 13.07.2010 14:12
od JaneCk
Aha, takže když je ten separátor nefunkční, tak to nasává teda olej i s těmi plyny, jestli jsem to správně pochopil. Díky za vysvětlení :wink:

Napsal: úte 13.07.2010 22:39
od DirtyHarry
pistni krouzky kdyby byli KO nemel bys tlaky na valcich ,
Neřekl jsem KO,to bys poznal. Ale odřený válce a kroužky zakulacený má asi většina kár s nátočtem 300+ tkm. Dělal jsem jeden 16V,auto táhlo,točilo jak švýcary,"jen" bralo tak litr na 400-500 km. Nikde se nic nenašlo,klasickej rébus,nakonec motor napůl - a to byl pohled 8O ! Měnily se kroužky i s hrncema. Natočíno měl - prokazatelných - 180 tkm. Stejný,jako že turbo s xxx kilometrama bere víc oleje - normál,taky ho nebudeš hned měnit,když funguje :wink: .

Napsal: úte 20.07.2010 07:10
od zyx66
Priblizne na kolko hodin roboty je vymena piestnych kruzkov a kolko stoji material? A este jedna vec. Da sa pohladom zistit ze separator oleja je KO? Dakujem za odpoved.