Stránka 1 z 3

Napsal: pát 09.07.2010 15:08
od MUF_IV
Ahoj, tak jsem se stal uspěšným majitelem 530D kombi. Radost a spokojenost je více než-li větší, s tím bych spojil i pár dotazů pokud bude mít kdokoliv prostor mi odpovědět. Vůz má údajně 207tkm, r.v. 2001.

Výměna oleje provedena při 192tkm, což by znamenalo udělat tuto údržbu okamžitě. Bylo mi řečeno že papá plnou syntetiku 7,5l. zajímal by mě postup a na co nezapomenout při výměně. Běžnou údržbu jsem na kdysi dávné Laguně zvládal, nicméně s Dieselem v BMW jsem naprostý začátečník.

Pár dotazů tedy:

- jakým postupem vyměnit olej? Nějaké plasty, kde najdu olejový filtr, měnit i palivovy? je postup stejný jako u benzínu, proste vylejt z vany, vymenit filtr nalit zpet a hotovo? Nerad bych neco hned zbabral na zacatku, zatim tedy jezdí jak má a chtel bych aby tak zustalo.

- na co bych se mel zamerit a " proaktivne " zkontrolovat abych predesel vetší havárii??

- jemne mi klepe pri prejezdu například po šotoline, nebo po pruhu pro tramvaje, pod mírným plynem, prikladám to tyckam stabilizatoru??

- Nesvítí display (rozsypany caj), nasel jsem si tady návod, tak snad zvládnu :) nicméne daji se budiky vymontovat nejak jednoduse? Nemusí ven cal palubovka?

- šaptně zajíždí šíbr při zasouvání, je tam taková lišta, která se někdy nechce schovat :(

- Má drobně pootočený volant ( 3ramenny) na pravou stranu, mohout to způsobovat kola 17" 45/235? jinak pri brzdeni malilinko tahne doprava. bouchnutý by nemel být, kontrolovalo 2lidmi a nenalezeno nic, ale....

- Jak v zime s naftou? bývam v oblasti kde není problém -25stupnu :) Dávat nejaké přísady?


Díky za pomoc.

Napsal: sob 10.07.2010 01:32
od Kruty
Ahoj, ja mam sice benzin, ale dost veci je stejnych nebo hodne podobnych.

Vymenu oleje doporucuji delat pravidelne, ale musis dodrzet specifikace na typ a vlastnosti oleje, BMW je na olej dost citlive, nemuzes tam nalejt uplne cokoli. Co za olej do motoru se tu jiz resilo, zkus trochu projit forum.

Urcite menit i palivovy filtr, z vlastni zkusenosti vim, ze hodne lidi ho nemeni, protoze ani netusi, ze tam nejaky je...

Olejovy filtr by mel byt v takove kulate tlakove nadobe, vicko ma na sobe "vystupek" na klic cca 22ku, neni tam takovy ten klasicky kovovy filtr, jako u jinych aut.

Ja pri vymene oleje menim vzdy vzduchovy filtr, palivovy filtr pod autem a take dva pylove filtry.


Co se tyka natoceneho volantu, to muze mit nekolik pricin, u me nepatrne natoceni vyresila laserova geometrie, od te chvile je volant rovne, a auto pri brzdeni nikam netahne.
Kolum bych to nepricital, mam take 17ky, v zatackach maji snahu trochu tahat za volant, ale pri brzdeni drzi stopu, a nikam nezahybaji.


E39 trochu trpi na predni napravu, protoze ma tezky motor. Pokud ti tam neco klepe, tak to nech zkontrolovat, tycky dost odchazeji, staci vzit nejakou vetsi diru...

Naftu doporucuji brat jen u overenych benzinek, jednim natankovanim nejake nekvalitni nafty muzes dost poskodit vstriky, a vymena neni zrovna levna zalezitost. Vetsina lepsich benzinek v zime uz do nafty aditiva pridava, takze neni potreba davat neco dalsiho, staci jen mit v nadrzi dost paliva, aby to nepromrzlo.

Preju hodne spokojenych kilometru s novym BMW

Napsal: ned 11.07.2010 15:17
od Pavelkac
Do těch budíků se raději nevrtej,není to žádná sranda,viz. zde: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ky&start=0
doporučuji přečíst celé.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau

Napsal: pon 12.07.2010 09:08
od oukej
ten volant může být i špatně nasazený na ose, sundej bag a koukni se, jestli jsou rysky na ose a na volantu v jedné rovině, někde jsem tu četl návod na demontáž volantu, tak zkus pohledat

Napsal: pon 12.07.2010 15:40
od MUF_IV
Jo tak to počítám že příští týden se tomu více pověnuju a udělám olej, filtry atd... nicméně k tomu natočení volantu, kdybych chtěl sundat airbag ve volantu, jak na to? odpojená baterka? nemůže to ze mě udělat knedlík?? :) mj, se mi zdá že volant má dosti měkou střední část kde by pravděpodobně měl být uložený bag, ale kontrolky po otočení žádný problém nehlásí, tak nevím jak zjistit jestli předchozí majitel neodoperoval airbagy...

koukal jsem tady na foru že se dá dost věcí pravděpodobně vyčíst CARSOFTEM, poradíte mi kde jej sehnat? koukal jsem do google ale nic moc, respektive software jsem našel ale převodník nikde...Do počítačů dělám docela dost, tak snad stačí jen natrknout :)

- ještě další dotaz, všichni "kolem" mi říkají že rozvody není třeba dělat, že BMW má řetěz. Ano, rozumím, ale opravdu je to tak "bezúdržbové" k tomuto slovu bývám skeptický.

Napsal: pon 12.07.2010 15:44
od MUF_IV
Mj, pro zasmání, dnes jsem sedl po víkendu a 700km za volantu nového mazlíka do služební fabie. Cítil jsem se jak v "igráčku" :lol: :lol: , už rozumím že kdo nezkusil nepochopí....

Napsal: pon 12.07.2010 17:51
od oukej
když chceš srovnat volant, tak nemusíš odpojovat baterii, pokud nechceš, hlavně nezapínej zapalování, jinak ti potom bude hlásit comp chybu bagů
diskuze na toto téma zde: http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ght=volant
EDIT: a střed je trochu měkčí než ve fábii :wink:

Napsal: pon 12.07.2010 23:55
od Killca
proc tohle tema neni v sekci 5er, ktera je pro nej vytvorena?

Napsal: úte 13.07.2010 09:17
od MUF_IV
Nezkoušeli jste nekdo opravu pixelů podle tohoto návodu? ..... http://www.m5board.com/e39m5/Pixel-repair-v05.pdf připadá mi to docela hezky popsano, myslím že by se to dalo zvládnout.

Napsal: stř 14.07.2010 08:40
od DDT
S těmi budíky se obrať na uživatele Airborne. Co jsem četl tak si jej lidi chválí, oprava levná, profesionální a hlavně trvalá.

Napsal: stř 14.07.2010 08:53
od MUF_IV
DDT píše:S těmi budíky se obrať na uživatele Airborne. Co jsem četl tak si jej lidi chválí, oprava levná, profesionální a hlavně trvalá.


Tak jsem včera nevydržel a budíky alespon vyndal at kouknu jak to vypada, no vsimlk jsem si ze uz v nich nekdo byl předemnou , tak to vidim urcite na Airboneho. jj, diskuzi na toto tema jsem již našel, díky.

Ještě bych se chtěl zeptat, nenašel jsem nikde kontrolku žhavení, to už se nedělá, nebo mi ujel vlak a BMW funguje jinak :))) omluvte možná stupidní dotaz ale měl jsem vždy jen benzíny. :) :roll:

Napsal: stř 14.07.2010 09:13
od TomBrno
pokud máš rozsypanej displej na budíkách a někdo se v tom hrabal tak to stoprocentně nebude Airbone, jeho oprava je trvalá takže pixely už nikdy nezčajovatí ;)

Napsal: stř 14.07.2010 09:21
od DDT
MUF_IV píše:Tak jsem včera nevydržel a budíky alespon vyndal at kouknu jak to vypada, no vsimlk jsem si ze uz v nich nekdo byl předemnou , tak to vidim urcite na Airboneho.


Beru to tak že jsi to špatně napsal ale dobře myslel.
Tedy bod jedna, někdo ti zprasil budíky, bod dvě obrátíš se na profi pomoc u uživatele Airborne.

Napsal: stř 14.07.2010 10:03
od Atila
MUF_IV píše: - na co bych se mel zamerit a " proaktivne " zkontrolovat abych predesel vetší havárii??

- jemne mi klepe pri prejezdu například po šotoline, nebo po pruhu pro tramvaje, pod mírným plynem, prikladám to tyckam stabilizatoru??

- Nesvítí display (rozsypany caj), nasel jsem si tady návod, tak snad zvládnu :) nicméne daji se budiky vymontovat nejak jednoduse? Nemusí ven cal palubovka?

- Má drobně pootočený volant ( 3ramenny) na pravou stranu, mohout to způsobovat kola 17" 45/235? jinak pri brzdeni malilinko tahne doprava. bouchnutý by nemel být, kontrolovalo 2lidmi a nenalezeno nic, ale....


Pokud ti volant pri brzdeni tahne vzdycky doprava bez ohledu na silnici, tak to rozhodne neni zpusobeno kolama. To klepani, tahnuti doprava a pootoceny volant muze spolu souviset (predni naprava) a nebo take ne muze to byt vice zavad. V kazdem pripade nez zacnes sundavat volant a vymyslet podobne picoviny, tak si nech dukladne proverit celou predni napravu a veci s ni souvisejici, protoze podle tveho popisu to nevypada ze je v zivotni forme.
Jak uz tady padlo display dej opravit nekomu kdo to uz delal a umi to. Neni to uplne jednoduche a sance na zniceni pristrojovky pri neobratne manipulaci je velka.
Z textu netusim jestli mas manual nebo automat, pokud automat, tak mas nejvyssi cas vymenit v nem olej. Predpokladam, ze tvoje auto je jako 95% BMW 530d na ceskem trhu dotazene z Nemecka a Nemci olej v automatech nemeni, protoze jsou setrivy a veri vyrobcum, ze se to nemusi.

Napsal: stř 14.07.2010 11:57
od MUF_IV
Tak budíky budou muset chviličku počkat, jelikož ted nemám rezervní auto, ale určitě půjdou za GURU AIRBONEM :) , jinak jsem to nepoznamenal, ale mám manuál. Obecně mě ješte napadá, je třeba zřejmě zkontrolovat i olej v kardanu? Mění se nebo doplňuje? zespodu jsem koukal a žádnej průsak, čistý jak slovo boží.

Chlapi ještě dotaz, kde najdu nádržku na brzdovou kapalinu? Hledal jsem jak šmudla, ale nic

:lol: :lol:

Napsal: stř 14.07.2010 12:43
od Kruty
Nádržku na brzdovou kapalinu hledej pod kabinovym filtrem pred ridicem. Musis cely plast sundat, a pod nim najdes co hledas.

Napsal: stř 14.07.2010 17:07
od milo
nezapomen vymenit "separator oleje" - stoji litr a ma se menit kazdou druhou vymenu oleje, nemeni ho skoro nikdo a potom jdou turba do kytek. rovnou s nim vymen vzduchovy filtr (stejne ho budes vyndavat) a kabinove filtry.

Napsal: stř 14.07.2010 17:10
od milo
jinak se startovanim v mrazech jsem problem nemel, s kvalitni naftou jsem natocil vzdy (nejnizsi teplota tento rok, ve ktere jsem startoval, byla dle bc -23 stupnu ...)

sibr - podival bych se na ruzne reset/kalibracni polohy - da se to najit na webu (ruzne kombinace drzeni tlacitek ovladani sibru)

Napsal: stř 14.07.2010 20:52
od KUBBACHER
Kruty píše:Ahoj, ja mam sice benzin, ale dost veci je stejnych nebo hodne podobnych.

Vymenu oleje doporucuji delat pravidelne, ale musis dodrzet specifikace na typ a vlastnosti oleje, BMW je na olej dost citlive, nemuzes tam nalejt uplne cokoli. Co za olej do motoru se tu jiz resilo, zkus trochu projit forum.

Urcite menit i palivovy filtr, z vlastni zkusenosti vim, ze hodne lidi ho nemeni, protoze ani netusi, ze tam nejaky je...

Olejovy filtr by mel byt v takove kulate tlakove nadobe, vicko ma na sobe "vystupek" na klic cca 22ku, neni tam takovy ten klasicky kovovy filtr, jako u jinych aut.

Ja pri vymene oleje menim vzdy vzduchovy filtr, palivovy filtr pod autem a take dva pylove filtry.


Co se tyka natoceneho volantu, to muze mit nekolik pricin, u me nepatrne natoceni vyresila laserova geometrie, od te chvile je volant rovne, a auto pri brzdeni nikam netahne.
Kolum bych to nepricital, mam take 17ky, v zatackach maji snahu trochu tahat za volant, ale pri brzdeni drzi stopu, a nikam nezahybaji.


E39 trochu trpi na predni napravu, protoze ma tezky motor. Pokud ti tam neco klepe, tak to nech zkontrolovat, tycky dost odchazeji, staci vzit nejakou vetsi diru...

Naftu doporucuji brat jen u overenych benzinek, jednim natankovanim nejake nekvalitni nafty muzes dost poskodit vstriky, a vymena neni zrovna levna zalezitost. Vetsina lepsich benzinek v zime uz do nafty aditiva pridava, takze neni potreba davat neco dalsiho, staci jen mit v nadrzi dost paliva, aby to nepromrzlo.

Preju hodne spokojenych kilometru s novym BMW


Čaute pánové, také jsem se stal šťastným majitelem takového vozu a toto vlákno je i pro mne velmi zajímavé, chtěl bych reagovat na ten palivový filtr, já měl za to, že u 530D je v motorovém prostoru, pokud tedy nemám pravdu, tak kde pod autem ho naleznu - někde u nádrže?

Jinak MUFovi 4 přeji stejnou radost z jízdy jako mám já, hlavně bez potíží.

Napsal: stř 14.07.2010 22:42
od Kubatt
KUBBACHER píše:
Kruty píše:Ahoj, ja mam sice benzin, ale dost veci je stejnych nebo hodne podobnych.

Vymenu oleje doporucuji delat pravidelne, ale musis dodrzet specifikace na typ a vlastnosti oleje, BMW je na olej dost citlive, nemuzes tam nalejt uplne cokoli. Co za olej do motoru se tu jiz resilo, zkus trochu projit forum.

Urcite menit i palivovy filtr, z vlastni zkusenosti vim, ze hodne lidi ho nemeni, protoze ani netusi, ze tam nejaky je...

Olejovy filtr by mel byt v takove kulate tlakove nadobe, vicko ma na sobe "vystupek" na klic cca 22ku, neni tam takovy ten klasicky kovovy filtr, jako u jinych aut.

Ja pri vymene oleje menim vzdy vzduchovy filtr, palivovy filtr pod autem a take dva pylove filtry.


Co se tyka natoceneho volantu, to muze mit nekolik pricin, u me nepatrne natoceni vyresila laserova geometrie, od te chvile je volant rovne, a auto pri brzdeni nikam netahne.
Kolum bych to nepricital, mam take 17ky, v zatackach maji snahu trochu tahat za volant, ale pri brzdeni drzi stopu, a nikam nezahybaji.


E39 trochu trpi na predni napravu, protoze ma tezky motor. Pokud ti tam neco klepe, tak to nech zkontrolovat, tycky dost odchazeji, staci vzit nejakou vetsi diru...

Naftu doporucuji brat jen u overenych benzinek, jednim natankovanim nejake nekvalitni nafty muzes dost poskodit vstriky, a vymena neni zrovna levna zalezitost. Vetsina lepsich benzinek v zime uz do nafty aditiva pridava, takze neni potreba davat neco dalsiho, staci jen mit v nadrzi dost paliva, aby to nepromrzlo.

Preju hodne spokojenych kilometru s novym BMW


Čaute pánové, také jsem se stal šťastným majitelem takového vozu a toto vlákno je i pro mne velmi zajímavé, chtěl bych reagovat na ten palivový filtr, já měl za to, že u 530D je v motorovém prostoru, pokud tedy nemám pravdu, tak kde pod autem ho naleznu - někde u nádrže?

Jinak MUFovi 4 přeji stejnou radost z jízdy jako mám já, hlavně bez potíží.

teda jak to tu pročítám, tak hrdých majitelů 530d je tady víc :-) no já postupně vychytávám mušky a snad to bude brzo ok. naftový filtr je v motorovém prostoru na pravé straně mezi podběhem a krytem motoru. vedou do něj drátky a hadičky a vychází z něj hadička do motoru