Stránka 1 z 2
Napsal: pát 25.06.2010 09:50
od Petersson
Při řazení u 1. a 2. stupně,když pustím spojku,tak mě vycházejí ze spodku auta takové tupé rány.Někde jsem se tu dočetl,že je to vůle v diferáku.Chci se zeptat jak je tato porucha vážná a kolik by asi stála oprava??Díky
BMW E39 r.v.2001
Napsal: pát 25.06.2010 10:15
od jakdojinej
Nemusi byt rovnou difer. Co treba hardyna , ulozeni kardanu? To by bylo levnejsi reseni. Videl jsem spis tyhle zavady. Vuli v difarku mam lehce taky, ale rany to nehazi
Napsal: pát 25.06.2010 12:19
od VaclavC
Nemuze to byt vule na setrvacniku?
Napsal: pát 25.06.2010 12:59
od jakdojinej
na volnobeh ti to rachoti, nekde jakoby odspodu? Jestli ne tak bych asi setrvak vyloucil...
Napsal: pát 25.06.2010 14:12
od Petersson
jakdojinej píše:na volnobeh ti to rachoti, nekde jakoby odspodu? Jestli ne tak bych asi setrvak vyloucil...
Ne na volnoběh mi to nerachotí,jen když pustím spojku u jedničky a u dvojky tak se ozve jedna rána a pak už nic
Napsal: pát 25.06.2010 14:14
od jakdojinej
fakt bych kouknul na tu hardynu a az pak hledal dal a na silenty kolem kardanu. Bylo by to zaroven to nejlevnejsi reseni...
Napsal: pát 25.06.2010 14:14
od MattyX
a tedka jde o to od kud se to ozvyva jestli zezadu a nebo z mist jakoby od rucni brzdy , jestli v zadu tak to je zubova vule ne difecu , jestli od rucky tak by to odpovidalo na ulozeni kardanu kdyz mezi 1 a 2 to dostava rany pri razeni a pak je kardan uz vystredenej... a nebo pak zminena hardna uz by byla teda fest vymackana

Napsal: pát 25.06.2010 19:03
od Kail
jakdojinej píše:na volnobeh ti to rachoti, nekde jakoby odspodu? Jestli ne tak bych asi setrvak vyloucil...
To přesně dělá mně,na volnoběh se mi auto třošku třepe a rachotí,když se to ohřeje tak se třepe pořád ale rachotit přestane skoro uplně.Po vymáčknutí spojky taky přestane rachotit (předpokládám že rachotí převodovka,takže primárně jde o ty vibrace...),dělá to setrvák?Máš s tím nějaké zkušenosti?Setrvák už jsem měnil za starší,ale dělá to to samé...
Jinak to mlácení,pokud je to jen takové lupnutí po neopatrném puštění spojky bych viděl na ten diferák,bohužel celkem normální věc a dělá to většina Baworů s manuálem.Tak celkově auta s náhonem na zadek.
Napsal: sob 26.06.2010 11:01
od jakdojinej
mam s tim zkusenosti, bohuzel, se strvakem jsem si uzil... taky jsem shanel druhej ( timto velky dik uzivateli baagoo

), zel bohu problem to nevyresilo, zlepsio se to, ale nevyresilo... Nova byla komplet spojka, taky to neprineslo kyzeny efekt. Problem vyresila az nova prevodovka ( druhy dik uzivateli Baagoo

). Kdyz jsem pak ze zvedavosti rezebiral tu starou prevodovku, tak se zjistilo, ze to byla vadna liziska na predlohovem hrideli a fakt nez to opravovat to ti vyjde levnej druha prevodovka
jinak presne jak popisujes, volnobeh rachot, spojka na podlahu rachot pryc, za jiszdy jakz takz ok. Puvodne bylo podezreni na spojkove lozisko, ale tzo by se projevovalo spis presne opacne a vymena spojky potvrdila, ze to fakt nebylo ono.
V mem pripade ty vadna loziska na predlohovem, vedli az k tomu ze se to jednoho krasneho dne na semaforu kouslo a ja uz tam z neutralu nenarval zaboha zadnej kvalt, takze potupnej odtah. Ale zase neboj, pred tim jsem s tim skoro pulrok jezdil a kraval to vydavalo asi vetsi nez ty popisujes

Napsal: sob 26.06.2010 16:41
od Kail
Mno tak to nebude můj problém - já mám převodovku po repasu,všechny ložiska vyměněný.Setrvák jsem dával jinej taky od Baagoo,spojka nová...
Kámoš má to samé na e39,ten vyměnil taky setrvák a i převodovku a dělá mu to pořád (taky vše od Baagoo).
Myslím že to musí být někde na motoru.Jo a jezdíme s tím už cca. rok a půl...
Napsal: pon 28.06.2010 07:31
od jakdojinej
musim ovsem rict, ze ja uz tam mam dohromady treti prevodovku, po vymene prvni za druhou rachot neustal, tak jsem mel teorii, ze to prevodovka bejt nemuze ( sem si rikal, ze to bych musel mit fakt pech abych trefil na druhou se stejnou zavadou ) a tak jsem menil vse mozne okolo a bez vysledku, vyresilo se to az druhou vymenou prevodovky. Tim nerikam ze je to i tvuj pripad jen sdilim zkusenosti
ovsem stale jeste resim, ty vibrace, ty tam mam porad, chvilku po startu, zda se mi jako by to slo na tri valce nebo co, nez se to ohreje, lambda v podezreni...

( nekdo nejaky tip? )
nicmene slysel jsem ze to na ty setrvaky je to hodne citlivy, vona jak je to dvouhmota ( v priapde e39 ), nevim jak u e34, ta je snad jeste obyc...
Napsal: pon 28.06.2010 16:39
od Kail
Dvouhmoty mají už i e28...
Jako že rachotí převodovka je mi jasný,to vím na 1000%,ale rachotí proto,protože se to na volnoběh chvěje.A dokud nebude mít dobrý chod motor tak můžu převodovky měnit každej den...
Jen je pořád otázka jestli je to opravdu ten setrvák co způsobuje to chvění.Já už tomu moc nevěřím,spíš bych vsázel na vstřiky,nebo v motoru.Prostě nevím.
Napsal: pon 28.06.2010 16:52
od jakdojinej
no jestli nemel ten setrvak vule, kdyz si ho zkousel nez si ho montoval, coz verim, ze nemel (nebo jen minimalni ) tak bych sel po necem jinem. Prusvih, ze taky vibruju (ale nerachotim), takze jsme asi na stejnym bode. Ovsem tohle tema uz tu mam rozjety jinde (e39 528i po startu se klepe cely auto ). Tak at to tady moc nezasira..
Jen posledni otazka: Co tu lambdu, tu mate ( s kamosem ) urco ok? At ji kdyztak zbytecne nemin.
dik
Napsal: pon 28.06.2010 16:55
od Kail
Oba máme TDS...
Napsal: pon 28.06.2010 17:03
od jakdojinej
aha

Tak to nic...
nicmene rejpnu si, myslim si ze prevodovka by nemela rachotit ikdyby cely auto vibrovalo

Ikdyz mozny je vsechno....
sorry ze jsem nepomoh
Napsal: pon 28.06.2010 17:19
od Kail
Však to je jasný,jen říkám že nemá cenu řešit převodovku dokud nevyřeším samotnej důvod vibrací.Jde o to že když jí vyměním tak bude za chvilku zase vym*daná...Když jsem do ní dal nový ložiska tak to bylo o dost lepší (skoro to nerachotilo),asi 2 měsíce

...A kámoš už má tu co měnil taky vyjebanou zase...
Napsal: ned 10.10.2010 19:38
od radokrno
tak já se taky přidám,,novej přítlačák,lamela výsuvné ložisko spojky,setrvák,a stále mi to drobně v nepravidelných intervalech klepe na první raní ohřev motoru jakmile se ohřeje voda tak nic neklepe...na studeno nepravidelných intervalech klepnutí třikrát tuk tuk tuk tuk,pauza a tuk tuk tuk tuk...ohřeje a nic netuká...přemýšlel jsem začít zase od převodovky a to silentblokama...
nebo to nehat a počkat na kousanec či úplné zhoršení a sehnat novou převodovku??
nebo jaké bylo u koho řešení..nebo nějaké jiné ložisko??
Napsal: ned 10.10.2010 20:18
od Zdenal
Nevím jestli moje teorie je správná, ale když vyšlápnu spojku, tak hned zjistim jestli vybrace či rachotění ustalo nebo ne.
Jestli ano - hledám chybu v převodovce, setrváku.
Jestli ne - hledám chybu jinde.
Předpoklad - dobrá spojka !
Možná se ale pletu...

Napsal: ned 10.10.2010 20:33
od radokrno
a v převodovce co?po zahřátí nic nelkepne
předpklad je pozitivní a s tim setrvákem...jde mi o ty otáčky ,,pokud jsou za studena nižší a klepe se převodovka jestli by nepomohly sileny,,a pokud se to zahřeje jestli to nemá vliv na ložiska...přijde mi to jako ložisko,,je to tupý ne cvakání ale tupý v nepravidelném chodu...
Napsal: ned 10.10.2010 20:59
od Zdenal
Docela chaoticky to popisuješ ale jestli to dělá jen za studena, tak to nejspíš nebude převodovka co se bude klepat, ale motor.
Když se ti při nastartovaném motoru klepou otevřené dveře, tak to nejspíš taky nebude těma dveřma.
Můj tip je, že za studena se ti klepe motor a vše co k němu patří a když se motor zahřeje a má pravidelný neklepavý chod, tak je vše v pořádku. Vše je možná umocněno vymačkaným silentblokem převodovky.