Stránka 1 z 2
Napsal: ned 20.06.2010 22:08
od Sushi83
Zdravím všechny fandy,
budu mooc rád, pokud mi někdo zkušenější poradí s mým problémem.
Mám sedam E39, 523i, rok98, Msport podvozek.
Na zadní nápravě vyměněna uložení tlumičů, tlumiče, komplet ramena.
Auto je nestabilní, mám problém v pravotočivých zatáčkách, kdy se auto nadměrně naklání (na levo), zadek auta se v zatáčce sune mírně do strany a celkově si autem nejsem jistý. Je to fakt nepříjemný. Při přejezdu nerovností cítím, jak je levé zadní kolo "měkčí", péruje. Přejíždím horší vlakový přejezd a levé zadní kolo jde někdy i na doraz.
Průzezd levotočivých zatáček je zcela OK, krásná stopa, sedí, tak to má být..
Všechny jmenované součásky jsem dával nové, kvalitní, stálo to dost peněz a už se mi nechce dál experimentovat.
Teď to typuju na levou pružinu (pružiny původní), krerá by mohla být nějak unavená.. nevím.
Ptám se Vás a prosím o radu.
DĚKUJU, ať to jezdí...
Napsal: pon 21.06.2010 07:47
od jakdojinej
pruzina je logicka - bud unava materialu, nebo bych se mrknul jestli nahodou nepraskla. Uz i to jsem zazil a stalo se to prave taky pri vymene tlumicu, jak to tam panove v servise rvali tak proste prdla, sam jsem cumel jak puk, zvlast kdyz mi to predavali a auto bylo dreple na pravou zadni stranu a jijm to zda se nejak nevadilo

. Jses si mimochodem jistej ze tam vsechno spravne slozili z5, kdyz se to menilo?
Napsal: pon 21.06.2010 16:47
od Zdenal
Utrženej silentblok na uložení zadní nápravy ??
Napsal: pon 21.06.2010 18:54
od marcocz78
souhlasil bych se ZDENALem, dělá mi to samé,pravý přední mám utržený,a zadek taky,a když mám nějaký manévr,nebo zatáčku tak auto se ,,houpe" do stran.
Napsal: pon 21.06.2010 22:58
od Sushi83
Prasklou pružinu můžeme vyloučit, zaparkovaný auto stojí rovně. To bych prostě poznal..
Všechno na autě měnili "Pupíci", předpokládám a věřím, že kluci by žádnou čuňárnu neudělali..
Při dvou nezávislých kontrolách (Pupíci, Krotil) mi potvrdili, že na zadku není (na nápravě) žádná vůle. Tehdy jsem uvěřil, že se mi to prostě jen zdá. Ale nezdá! Kudy jezdím, přemýšlím nad tím. Ve 150km přejet do středového pruhu je opravdu zážitek... Nerad bych oddělal vyměněný součástky tím, že nehledám dál... Prostě je něco špatně.
Předpokládám, že utrženej silentblok by se při kontrole v servisu musel projevit...., nebo nemusel?
Stabilizační tyčky jsou OK. Stalo se někomu z vás, že by se pokroutila středová stabilizační tyč?
Ještě info - při jízdě zadní náprava nevydává žádné zvuky, nic necvaká, neťuká.
Díky za každej názor!
Napsal: pát 25.06.2010 18:11
od Sushi83
..nikdo nic?

Napsal: pát 25.06.2010 22:02
od TomBrno
a na testu tlumičů si byl? třeba ten jeden tlumič je vadnej od výroby.
Napsal: ned 27.06.2010 23:13
od Sushi83
Právě proto jsem tlumiče měnil.
Jsou tam nové Bilsteiny, ty by měly být zcela OK.
Taková malá záhada..

Napsal: pon 28.06.2010 07:24
od MattyX
no pokud sou tlumiče nové tak plavání bude asi zpusobovat vymačkanej silentblok ale zase teda v servisu by to zjistil meli ze

my tady po netu muzem jen spekulovat

Napsal: pon 28.06.2010 11:47
od Snejk
hmmm co geometrie? ja povymenoval nejaky kravince na naprave a nejel jsem na geo a docela peklo co to auto vyvadelo na silnici... a zrovna pri prujezdu pravotocivejma..
btw.. jeden prasklej zavit na pruzine okem nepoznas....
i bilstein muze byt vadny z vyroby...
Napsal: stř 30.06.2010 18:37
od Sushi83
K tlumičům - osobně si myslím, že původní Sachsy byly ještě OK, měnil jsem je kvůli tomu plavání... Podle mě je maximálně nepravděpodobné, abych zrovna na levou stranu trefil vadnej tlumič z výroby..
Zadní ramena jsou komplet nová. Geometrie vyšla na 1*.
Může být původní pružina unavená tak, aby tohle mohla způsobit?
Co ta středová stabilizační tyč, může se přihnout a pak tohle způsobovat?
Nemůže být něco špatně na uložení (uchycení) zadní nápravy?
Nevím, asi zkusím ještě jinej servis. A pak psychologa...

Napsal: stř 30.06.2010 19:27
od jakdojinej
menil si sice tlumoce, ale mam takovej dojem ze na zadek je pruzina zvlast, fak bych jeste na ni zameril na pruzinu jak rikal kolega snejk. Muze uz vazne bejt unavenejsi, prpadne praskla u zavitu...
Napsal: stř 30.06.2010 23:19
od Sushi83
Pružina není samostatně, je na tlumiči. Když se měnily tlumiče, pružiny musely ven a zdály se vizuálně v pořádku. Jedna pružina od BMW vychází na 2,5tis Kč + práce 3tis Kč. Už se mi nechce "slepě" kupovat díly... jistě mě chápete.
NABÍZÍM 1.000,- Kč tomu, kdo mi řekne, v čem je problém. Ale nesmí kecat!!!

(Bydlím v Praze) ....Tohle myslím vážně.
Napsal: čtv 01.07.2010 12:43
od jakdojinej
myslel jsem to tak jako ze kdyz se kupuje tlumic tak tam ta pruzina neni...
Napsal: úte 06.07.2010 21:31
od brumlae34
To plavani by sice mohl zpusobovat utrzeny sil na napravnici, ale to by uz i dost bouchalo. S jednim takovym strojem sem jel abyl to docela zazitek. A zkousel si vymenit zadni guma, jestli nei problem v nich? Ted jsem montoval panovi nejakou mrdku a docela mazec!
Napsal: stř 07.07.2010 14:04
od Zdenal
To uložení nápravy jak jsem psal nemusí být utržené, ale natržené, unavené a nemusí ani tak strašně bouchat, ale v zatáčce se naklání. Mám něco podobného a mám podezření právě na silentbloky uložení nápravy.
Kdyby to bylo třeba těma pružinama (já mám vzduchové), tak bych to měl vyřešeno, protože mi praskly obě a jsou tam fungl nové a na jednu stranu se naklání pořád více.
Napsal: pon 30.08.2010 22:55
od marcocz78
MÁM TO SAMÉ na sedanu. auto se chová jako by bylo levé zadní kolo skoro vyfouklé,a když je nějaký manévr obzvlášt zatáčka v pravo,často letím 2kila, a je to fakt o držku,zvlášt táhlá PRAVOTOČIVÁ ZATÁČKA - HOROR. jsem po geošce,kola dohuštěné, něco mi vzadu vrže,ale zkusím vyměnit pružiny,sao že za starší,abych věděl,jestli to je ono.
Napsal: úte 31.08.2010 13:18
od Zdenal
Ušetři si práci a peníze. Mám jak jsem psal podobnej problém. Mám obě vzduchové pružiny nové (praskly) a dělá to stejně. Dělá to uložení nápravy. Je na 4 silentech a ty jsou vytahaný.
Napsal: úte 31.08.2010 21:34
od marcocz78
takže silentbloky zadní nápravy-komplet,výměna?
Napsal: stř 01.09.2010 11:09
od Zdenal
Já bych řekl, že je to tim. Silentbloky se daj vyměnit bez demontáže nápravy. Někdo tady na foru to dělá, ale už nevim kde jsem to četl. Zkus je zkouknout, vyheveruj to a u silentu podlož nápravu a pomalu pouštěj a sleduj v jakém stavu ty silenty jsou.