Stránka 1 z 1

Napsal: stř 02.06.2010 16:26
od Rydlas
Zdar, potřebuju poradit ohledně přehřívání. Dnes mi za jízdy vyletěla teplota z cca standardních 91st. na 124 - zapnul jsem okamzite topeni na plny pecky a foukal jen studenej vzduch... vypl jsem motor, chvili pockal az to spadlo na cca 105, rozjel se zase se to letelo nahoru, ale po ujeti asi 1 km se topeni chytlo a motor se uchladil na 90... pak se to jeste jednou opakovalo.. predpokladam spravne, ze mi odesla vodni pumpa? nebo termostat nebo vsechno? :-)

Jde o e39, 523i, 1997, duální digiklima (sahara je rozbitá, ale už víc jak rok s tím v poho jezdím - nemělo by to mít vliv), viskospojka snad viskospojkuje :-)

Zítra s tím jedu k Pupikům, ale jen mám potřebu se poptat i tady na eventuální další příčiny..

Díkes všem

Napsal: stř 02.06.2010 17:04
od libovka
Dolej vodu,odvzdušni a bude to OK.

Napsal: stř 02.06.2010 17:14
od Sweden
Tak tak,u toho bych začal.Dolej vodu,ohřej to na provozní teplotu,povol oba odvzdušňováky a nech z toho na volnoběh vylítat bubliny.

Pumpu bych vyloučil,ztrácela by se ti voda-muselo by to dělat louži.
Termostat možná,ale to bych řešil až po odvzdušnění.

Napsal: stř 02.06.2010 18:11
od Rydlas
Já ale nemám skoro co dolejt, je to tak 2cm nad riskou :-)

Vody neubyla ani kapka (ale je pravda, že mi občas check hlásí nízkou hladinu, ačkoliv v reálu není...

Já se bojim, že to bude nějaký čidlo...

BTW: Kde najdu odvzdušňováky? Nikdy jsem tento úkon nedělal... já umim jen olej, destičky a tak...
Jak vůbec poznám, že je to už odvzdušněný? :-)

Napsal: stř 02.06.2010 20:06
od Daudgen
na expanzní nádžce je plastovej odvzdušňovací , takže nastartovat zahřát na provozní teplotu, odvzdušnit(až poteče voda je hotovo), nech bejt a ráno zkontroluj jestli tam je voda, pokud se hladina nehne, tak zase někam popojeď znova odvzdušni a je to, já to tak aspoň dělám, dyštak mě někdo opravte

Napsal: stř 02.06.2010 20:21
od martan
To může klidně blbnout jen teploměr, ve 120° by ti už lítala voda z expanzky. A pumpa může odejít, aniž by tekla - utrhne se oběžné kolo z hřídele. Mně už se stalo oboje.

Napsal: stř 02.06.2010 20:51
od libovka
Správné odvzdušnění je tu na foru už několikrát popsáno.To co je tu výše napsáno je špatně.
Povol odvzdušnovák vedle víčka a dolejvej vodu dokud se ti hladiny v expanzce a odvzdušnováku nesrovnaj.Pak vše zavři nastartuj a zapni topení občas přidej otáčky aby to se to pořádně protočilo.Pak to ořej na provozní teplotu dokud nebudeš mít spodní hadici z chladiče teplou.Potom vypni motor a nech to chvíli vystydnout.Pak otevři nádržku a bud dolej nabo upust vodu.